MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Kan godt huske at hun var lille :) og lyder da rigtigt godt at hun nu er kommet så højt op :) 

 

Der er intet galt med hende vel? altså udover at hun er en nips genstand i forhold til sin alder:)

Nej hun fejlev absolut intet andet end en lav fødsels vægt, men okay jeg blev selv født 4 dage over tid og vejede 2800 g. Hun er født 4dage før termin og vejede 2400 g. Så de mener bare at vi i min familie føder små børn.

I morgen er hun en måned så synes det er dejligt at hun har taget så meget på når vi nu havde en lidt skæv start liv med 14 dages indlæggelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har lige talt med min SP og læge. Lauge har grædt meget de sidste par dage og virker til at have ondt. Det virker ikke som om det er maven, de gør ondt eller han skal af med noget, da han plejer at græde anderledes når det er maven. SP synes jeg skulle ringe til lægen. Lægen virkede som om jeg bare er en lidt fir pylret mor, men jeg kunne da godt få en tid hvis jeg synes!!

Jeg synes, at gråden er anderledes end den plejer at være. Derudover sovet han meget uroligt om natten og har de sidste par nætter fra kl. 2-3 sovet på min mave/bryst.

Nu må vi se om jeg 'bare' er en pylret førstegangs mor, der gerne vil have en forklaring på hans gråd ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige talt med min SP og læge. Lauge har grædt meget de sidste par dage og virker til at have ondt. Det virker ikke som om det er maven, de gør ondt eller han skal af med noget, da han plejer at græde anderledes når det er maven. SP synes jeg skulle ringe til lægen. Lægen virkede som om jeg bare er en lidt fir pylret mor, men jeg kunne da godt få en tid hvis jeg synes!!

Jeg synes, at gråden er anderledes end den plejer at være. Derudover sovet han meget uroligt om natten og har de sidste par nætter fra kl. 2-3 sovet på min mave/bryst.

Nu må vi se om jeg 'bare' er en pylret førstegangs mor, der gerne vil have en forklaring på hans gråd ;-)

Ej jeg føler mig helt misundelig over at du kan høre Forskel på gråden - det synes jeg ikke jeg kan...

Uh der er ikke noget værre end en læge som nærmest afviser en når man ringer! Det er jo lige sådan noget der får en til så ikke at ringe næste gang...

Håber din læge får kigget ordentligt på den lille - måske er det spændinger...

Ellers kan det måske være et tigerspring?

Håber alt snart bliver godt igen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, måske et indlysende spørgsmål, men jeg vil nu gerne lige være sikker..

Vi skal jo til babysvømning i morgen og så tænkte jeg lige på hele proceduren med den der badeble.. er det korrekt at antage at man går i bad med baby og så tørrer man baby godt bagefter og så giver man badebleen på? De må vel ikke stadig være våde vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige talt med min SP og læge. Lauge har grædt meget de sidste par dage og virker til at have ondt. Det virker ikke som om det er maven, de gør ondt eller han skal af med noget, da han plejer at græde anderledes når det er maven. SP synes jeg skulle ringe til lægen. Lægen virkede som om jeg bare er en lidt fir pylret mor, men jeg kunne da godt få en tid hvis jeg synes!!

Jeg synes, at gråden er anderledes end den plejer at være. Derudover sovet han meget uroligt om natten og har de sidste par nætter fra kl. 2-3 sovet på min mave/bryst.

Nu må vi se om jeg 'bare' er en pylret førstegangs mor, der gerne vil have en forklaring på hans gråd ;-)

Har du overvejet zoneterapi eller kranio sakral terapi. Det har vi prøvet til Klaudia og vi har en langt mindre ked af det baby. Vi havde lige i nat hvor hun var ked af det, men det er første gang i en uge hun er det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet zoneterapi eller kranio sakral terapi. Det har vi prøvet til Klaudia og vi har en langt mindre ked af det baby. Vi havde lige i nat hvor hun var ked af det, men det er første gang i en uge hun er det...

Det vil jeg helt klart overveje.

Lægen synes også der var et eller andet der virkede til at genere ham, og kunne ikke udelukke, at der var et eller andet galt. Hun sendte os på sygehuset til videre undersøgelse. Der blev han undersøgt og fik taget blodprøver. Heldigvis var alt normal. Hans lille mave er bare lang tid om at finde sig til rette til livet uden for maven. Han er god til at småspise, og derfor får han mad, luft, mad luft... Ned i maven, som kan være en af årsagerne til hans smerter.

Jeg talte med lægen om at jeg lidt føler mig som en over pylret mor, men det sagde hun tydeligt at jeg ikke skal gøre. Det er vigtigt altid at reagere på ændring i adfærden, og den følelse jeg havde af at der var noget galt.

Malene jeg ved ikke om jeg altid kan høre forskel på hans gråd, men jeg synes der er forskel på lidt brok og så smerte. Derudover mærker jeg hvordan han trækker vejret og om kroppen er afslappet. Jeg er uddannet fysioterapeut og er nok vant til at analysere kroppens signaler. (Jeg arbejder indenfor ældreområdet og synes derfor jeg ofte er på bar bund ang børn)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay, måske et indlysende spørgsmål, men jeg vil nu gerne lige være sikker..

Vi skal jo til babysvømning i morgen og så tænkte jeg lige på hele proceduren med den der badeble.. er det korrekt at antage at man går i bad med baby og så tørrer man baby godt bagefter og så giver man badebleen på? De må vel ikke stadig være våde vel?

Hvorfor skulle de ikke være våde? Er det for at hun ikke skal blive kold inden I når over i bassinet? Jeg tror bare jeg ville pakke hende ind i håndklædet indtil I skal i vandet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at min bette pus, er blev så pylret og trygheds søgende. Det har stået på siden i går aftes, så manden og jeg har sovet på skift, så den ene af os har kunne side med Klaudia ved os og den anden sove. I går var hun meget ked af, men når hun så kommer op til os så falder hun hurtig til ro og ofte i søvn. I dag er det samme historie og Lige så snart vi ligger hende fra os så går der 5-10 min så vågner hun og begynder at pludre og hvis vi ikke reagere så bliver hun ked af det. Hun er 1 måned i dag ( 4,5 uge) kan hun være igang med et tigerspring?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at min bette pus, er blev så pylret og trygheds søgende. Det har stået på siden i går aftes, så manden og jeg har sovet på skift, så den ene af os har kunne side med Klaudia ved os og den anden sove. I går var hun meget ked af, men når hun så kommer op til os så falder hun hurtig til ro og ofte i søvn. I dag er det samme historie og Lige så snart vi ligger hende fra os så går der 5-10 min så vågner hun og begynder at pludre og hvis vi ikke reagere så bliver hun ked af det. Hun er 1 måned i dag ( 4,5 uge) kan hun være igang med et tigerspring?

Det lyder umiddelbart som tigerspring. Hvor gammel er hun ud fra terminsdatoen? Det er den man beregner tigerspring udfra :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du overvejet zoneterapi eller kranio sakral terapi. Det har vi prøvet til Klaudia og vi har en langt mindre ked af det baby. Vi havde lige i nat hvor hun var ked af det, men det er første gang i en uge hun er det...

Så har jeg bestilt tid hos en zoneterapeut. Kunne først komme til på mandag. Igår aften skreg han i to timer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder umiddelbart som tigerspring. Hvor gammel er hun ud fra terminsdatoen? Det er den man beregner tigerspring udfra :)

Hun er 4 uger ifølge terminen (termin 27/3)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

så har jeg fået snakket med min læge. Han lavede en Hamilton test på mig, som viste let grad af depression. Han mente dog ikke at det reelt handlede om en depression, men som han sagde, så gjorde det jo at jeg kunne få tilskud til psykolog, så jeg har fået en henvisning.

Jeg har også fundet en psykolog, som har skrevet til mig, at hun i øjeblikket ikke har nogen ventetid, så nu har jeg bedt hende om en tid. Så må vi se.

Har også været til fysioterapeut i dag. Hun anbefalede at jeg starter på et træningshold, så jeg bliver ordentligt genoptrænet, så hun har anbefalet en anden fys i byen, som har sådan nogle hold, og som ved hvad man må og ikke må efter et kejsersnit. Så hende vil jeg nok prøve at hive fat i.

Ja og så er Magnus blevet passet mens jeg var afsted til både fys og til læge og det er bare gået så fint. Det var godt nok kun maks tre kvarter, men alligevel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp jeg er skræmt. Min bette pige vil så gerne prøve at stå når vi holder hendes overkrop, hun gør selv tegn til det med benene. Men er det normalt, hun er kun en måned? Hun vil gerne møve når hun ligger på maven og kan allerede trille fra mave til ryg og hun har en enkelt gang i sofaen prøvet at ville trille fra ryg om på siden.

Min svigerforældre sagde den anden dag at min mand kunne gå med en gå vogn som 6 mdr og gå uden hjælp som 6,5 mdrs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp jeg er skræmt. Min bette pige vil så gerne prøve at stå når vi holder hendes overkrop, hun gør selv tegn til det med benene. Men er det normalt, hun er kun en måned? Hun vil gerne møve når hun ligger på maven og kan allerede trille fra mave til ryg og hun har en enkelt gang i sofaen prøvet at ville trille fra ryg om på siden.

Min svigerforældre sagde den anden dag at min mand kunne gå med en gå vogn som 6 mdr og gå uden hjælp som 6,5 mdrs.

Hvis jeg holder Noah op foran mig, strækker han også benene så kraftigt af jeg næsten ikke kan få ham til sidde ned på mit skød. Så står han faktisk op. Han triller på samme måde som du beskriver , og lægen sagde det er helt normalt , måske bare lidt hurtigt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp jeg er skræmt. Min bette pige vil så gerne prøve at stå når vi holder hendes overkrop, hun gør selv tegn til det med benene. Men er det normalt, hun er kun en måned? Hun vil gerne møve når hun ligger på maven og kan allerede trille fra mave til ryg og hun har en enkelt gang i sofaen prøvet at ville trille fra ryg om på siden.

Min svigerforældre sagde den anden dag at min mand kunne gå med en gå vogn som 6 mdr og gå uden hjælp som 6,5 mdrs.

Wow hun er hurtig... ved godt nok ikke meget om babybudvikling. Her bliver der slet ikke trillet... men jeg tror ikke du skal være skræmt.. nogle børn er bare hurtige..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, Freya har fået en lille smule arp! Havde slet ikke set det.. så det først da vi havde været til babysvømning og hendes hovedbund var våd.. det kan stort set ikke ses når hun har tørt hår...så nu er vi i gang med olie i håret og køre kammen igennem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre med en morsyg baby?

Her er far bare ikke god nok selvom han virkelig prøver.. men Freya begynder at græde hos ham og stopper næsten med det samme når hun kommer til mig igen. . Så strengt altså - far bliver jo helt frustreret. ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre med en morsyg baby?

Her er far bare ikke god nok selvom han virkelig prøver.. men Freya begynder at græde hos ham og stopper næsten med det samme når hun kommer til mig igen. . Så strengt altså - far bliver jo helt frustreret. ..

Nej, nærmest tværtimod.. nogle gange kan jeg slet ikke få ham til at falde til ro, mens han bare falder i søvn med det samme, når han kommer over til sin far.. det er så frustrerende nogle gange..

Men tror det er fordi at han jo mest var hos sin far det første halvandet-to døgn efter fødslen, hvor jeg lå halvt bedøvet i en morfin rus.. tror det har skabt et rigtig stærkt bånd mellem dem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, nærmest tværtimod.. nogle gange kan jeg slet ikke få ham til at falde til ro, mens han bare falder i søvn med det samme, når han kommer over til sin far.. det er så frustrerende nogle gange..

Men tror det er fordi at han jo mest var hos sin far det første halvandet-to døgn efter fødslen, hvor jeg lå halvt bedøvet i en morfin rus.. tror det har skabt et rigtig stærkt bånd mellem dem :)

Alternativt kan det være fordi han ikke lugter af mælk. Herhjemme har vi prøvet nogle gange, at Julius lettere falder til ro ved min mand, fordi han ikke ved om han er mest sulten eller træt hos mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre med en morsyg baby?

Her er far bare ikke god nok selvom han virkelig prøver.. men Freya begynder at græde hos ham og stopper næsten med det samme når hun kommer til mig igen. . Så strengt altså - far bliver jo helt frustreret. ..

Er det mest dig der pusler, hygger osv med Freya?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det mest dig der pusler, hygger osv med Freya?

Ja for tiden er det, da far arbejder rigtig meget.. så det har nok også betydning...

hun var ellers god til også at være hos far før, men det har ændret sig nu i takt med at far arbejder mere de her dage...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre med en morsyg baby?

Her er far bare ikke god nok selvom han virkelig prøver.. men Freya begynder at græde hos ham og stopper næsten med det samme når hun kommer til mig igen. . Så strengt altså - far bliver jo helt frustreret. ..

Det kender vi også til her! Far bliver frustreret og nok også ked af det. Han vil jo gerne sin søn. Det er mest når L er ked af det eller ikke helt tilfreds. Når han er glad kan far godt bruges lidt :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det kender vi også til her! Far bliver frustreret og nok også ked af det. Han vil jo gerne sin søn. Det er mest når L er ked af det eller ikke helt tilfreds. Når han er glad kan far godt bruges lidt :-)

Ja stakkels far.. er også sikker på han bliver ked af det her.. nogen der ved hvordan han kan komme ind i varmen igen? Skal han bare blive ved med at trøste hvis baby græder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja stakkels far.. er også sikker på han bliver ked af det her.. nogen der ved hvordan han kan komme ind i varmen igen? Skal han bare blive ved med at trøste hvis baby græder?

Han ska være meget mere på og lave mere med baby. Ikke kun når det er trøst, men især også når hun er glad, så hun forbinder far med glæde og tryghed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER