MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Lea sover normalt 2-2,5 time om formiddagen og 1,5-2 timer til eftermiddag. Hun plejer at blive lagt i seng og sove omkring 21 og plejede at sove til 6, men er begyndt at sove til 7-7:30.

Så lyder jo som om at hun sover ca det samme på døgnbasis, men længere om natten (nu ved jeg ikke hvornår hun vågner om morgenen)

Hvis jeg var dig tror jeg at jeg ville prøve at ligge hende i seng kl 21 i stedet, og hun så måske var det mere træt så hun ikke ville være vågen om natten.

Hun virker normalt meget træt omkring kl 19.30- 20.00 stykker. Sådan gnider øjne og hvis hun sidder hos mig så falder hun lidt frem mod mig, som om der ikke er kræfter til andet. Det er selvfølgelig kun kortvarig, da hun jo prøver at holde sig vågen..

For tiden står vi op mellem kl 7.30 og 8.00. Men det er nok pga hun er vågen om natten. Før det blev så slemt stod vi op omkring kl 7..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Æv, det lyder hårdt! :kram

Hvordan har denne nat været?

Bliver hun ked, hvis du lader hende være og selv går i seng igen?

Bedre. :) hun vågnede kl halv 12 (meget notmalt) og blev ammet og sov rimelig hurtigt derefter. Så vågnede hun igen kl kvart i 2, hvor jeg først prøvede at få hende til at sove videre og det virkede næsten, men fik vidst givet slip på hende for tidligt (jeg holder hånden på hende) og hun vågnede, så jeg ammede hende. Og alt i alt var hun vågen 35 min. En klar forbedring. Så vågnede hun kl 6 og jeg var bare slet ikke klar på at hun skulle vågne nu. Så jeg ammede hende og fik hende til at sove igen efter 25 min. Så stod vi op 10 min i 8. Så en forbedring. Aner ikke om det var fordi jeg fik med til at amme hende før jeg plejer eller om det var at hun sov kortere i løbet af dagen, eller noget helt andet. Men jeg er ikke lige så træt i dag.:)

Når hun vågner om natten græder hun. Og hun begynder at rejse sig op samtidig med at hun er ked. Så kan ikke bare lade hende snakke sig selv i søvn, for hun er desværre ikke glad om natten når hun vågner. Det ville ellers være rart.. det er det jeg er begyndt at "øve" med hende om aftenen. At hun får lov at rejse sig lidt op i sengen før jeg går ind til hende igen og lægger hende ned. Nogle gange er hun dog ked og så bliver jeg hos hende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun virker normalt meget træt omkring kl 19.30- 20.00 stykker. Sådan gnider øjne og hvis hun sidder hos mig så falder hun lidt frem mod mig, som om der ikke er kræfter til andet. Det er selvfølgelig kun kortvarig, da hun jo prøver at holde sig vågen..

For tiden står vi op mellem kl 7.30 og 8.00. Men det er nok pga hun er vågen om natten. Før det blev så slemt stod vi op omkring kl 7..

Har du prøvet at lægge hende før? Den der sovecoach siger, at ved nogle børn lægger man ikke mærke til de første træthedstegn, så der kan det godt være "for sent" når man ser tegnene. Altså der er barnet allerede overtræt og derfor næsten umuligt at putte.. det hjælper selvfølgelig nok ikke på vågentiden om natten, men måske det kunne hjælpe på de lange putninger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya er i dag 10 måneder.! Nøj hvor går det stærkt! 8.8 kg og 70 cm lang....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der til tider synes det kan være svært at komme ud af døren og lave noget med baby?

Vi tager sjældent nogen steder før hendes første lur - kun når vi skal til babysvømning. Når hun vågner skal hun jo gerne spise og pusles og det tager trods alt lidt tid, når det er blw. Og når vi så skal af sted er der ikke lang tid til hun egentlig skal sove igen og hun sover bare ikke lige så godt på farten... Efter anden lur er det for sent sådan rigtig at tage nogle steder (medmindre det er en kort gåtur) for så er det snart tid til at lave mad... Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre, men går bare nogle gange ud over hendes lure...

Hvor længe er jeres vågne af gangen nu? Her er Freya vågen mellem 2 og 2.5 timer. Nogle gange sker der ting så det bliver 3 timer.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der til tider synes det kan være svært at komme ud af døren og lave noget med baby?

Vi tager sjældent nogen steder før hendes første lur - kun når vi skal til babysvømning. Når hun vågner skal hun jo gerne spise og pusles og det tager trods alt lidt tid, når det er blw. Og når vi så skal af sted er der ikke lang tid til hun egentlig skal sove igen og hun sover bare ikke lige så godt på farten... Efter anden lur er det for sent sådan rigtig at tage nogle steder (medmindre det er en kort gåtur) for så er det snart tid til at lave mad... Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre, men går bare nogle gange ud over hendes lure...

Hvor længe er jeres vågne af gangen nu? Her er Freya vågen mellem 2 og 2.5 timer. Nogle gange sker der ting så det bliver 3 timer.....

Sådan er det også her. Magnus får fuldstændig ødelagt sine dagslure, hvis vi tager nogle steder. Vi er desværre bare nødt til det ret ofte i og med at jeg går hos en terapeut i Næstved en gang om ugen og der er vi nødt til at have ham med. Og det samme med parterapien, det er også en gang om ugen.

men synes godt nok det er bøvlet, især fordi han ikke bare sover på farten..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der til tider synes det kan være svært at komme ud af døren og lave noget med baby?

Vi tager sjældent nogen steder før hendes første lur - kun når vi skal til babysvømning. Når hun vågner skal hun jo gerne spise og pusles og det tager trods alt lidt tid, når det er blw. Og når vi så skal af sted er der ikke lang tid til hun egentlig skal sove igen og hun sover bare ikke lige så godt på farten... Efter anden lur er det for sent sådan rigtig at tage nogle steder (medmindre det er en kort gåtur) for så er det snart tid til at lave mad... Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre, men går bare nogle gange ud over hendes lure...

Hvor længe er jeres vågne af gangen nu? Her er Freya vågen mellem 2 og 2.5 timer. Nogle gange sker der ting så det bliver 3 timer.....

Vi laver intet fast udover mødregruppe. Er indimellem til babysvømning, men ikke på et fast hold.

Julius er ret nem at have med på farten, når vi skal noget. Oftest forsøger jeg at tage bus, så ka han bare sove eller sidde og kigge. Han er ret låst i autostol.. I dag er jeg f.eks. til skanning og så kører min mand lige rundt med ham i bilen, fordi han faldt i søvn på turen. Alternativt, kan han sagtens sove begge veje i bilen og være vågen indimellem, det ødelægger ikke så meget. Måske kommer han lidt tidligere eller senere i seng for natten, men han bliver ikke sur osv..

Han er altid med ude at gå morgen og eftermiddag, fordi vi skal hente storesøster :)

Jeg synes ellers lige præcis at det nemme ved blw er, at tage på tur. Hvis jeg tager ind til Århus fra morgenstunden, spiser vi frokost sammen et sted, hvor vi deler min mad i stedet for at finde et sted med mikro og varme grød/mos osv.. Jeg elsker at spise med Julius på tur, det er simpelthen så hyggeligt!

Tit køber vi noget og spiser det sammen i babylounge i Bruuns galleri :)

Om eftermiddagen leger vi hjemme. Vi spiser allerede aftensmad kl 17 pga storesøster, så vi laver aldrig aktiviteter af nogen art efter hun er hentet.

Om morgenen er han vågen 2-2,5 timer. Så 2,5-3 timer. Fra sidste lur og til sengetid kan der gå 3-4,5 timer alt efter, hvornår han vågner fra lur - men så skal han også lige have en ammeblunder undervejs i den lange vågenperiode ;)

Han er klart mest træt om morgenen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er jeg den eneste der til tider synes det kan være svært at komme ud af døren og lave noget med baby?

Vi tager sjældent nogen steder før hendes første lur - kun når vi skal til babysvømning. Når hun vågner skal hun jo gerne spise og pusles og det tager trods alt lidt tid, når det er blw. Og når vi så skal af sted er der ikke lang tid til hun egentlig skal sove igen og hun sover bare ikke lige så godt på farten... Efter anden lur er det for sent sådan rigtig at tage nogle steder (medmindre det er en kort gåtur) for så er det snart tid til at lave mad... Det kan selvfølgelig sagtens lade sig gøre, men går bare nogle gange ud over hendes lure...

Hvor længe er jeres vågne af gangen nu? Her er Freya vågen mellem 2 og 2.5 timer. Nogle gange sker der ting så det bliver 3 timer.....

Har præcis på samme måde med henhold til at komme nogen steder.. hvis vi skal nogen steder passer jeg det altid ind med at han sover den lur han burde sove i fx bil. . Så vidt det kan lade sig gøre selvfølgelig. . Falder han så i søvn og mangler at sove lidt længere køre vi bare en lille omvej så han lige får det sidste kvarter med fx..

Med vågentid er jeg begyndt at rykke formiddag luren for han er ikke længwre rigtig træt kl 10. Så har rykket den til 11.

Vi står op kl 8.

Og så sover han først omkring 16 igen. ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det også her. Magnus får fuldstændig ødelagt sine dagslure, hvis vi tager nogle steder. Vi er desværre bare nødt til det ret ofte i og med at jeg går hos en terapeut i Næstved en gang om ugen og der er vi nødt til at have ham med. Og det samme med parterapien, det er også en gang om ugen.

men synes godt nok det er bøvlet, især fordi han ikke bare sover på farten..

  

Har præcis på samme måde med henhold til at komme nogen steder.. hvis vi skal nogen steder passer jeg det altid ind med at han sover den lur han burde sove i fx bil. . Så vidt det kan lade sig gøre selvfølgelig. . Falder han så i søvn og mangler at sove lidt længere køre vi bare en lille omvej så han lige får det sidste kvarter med fx..

Med vågentid er jeg begyndt at rykke formiddag luren for han er ikke længwre rigtig træt kl 10. Så har rykket den til 11.

Vi står op kl 8.

Og så sover han først omkring 16 igen. ☺

Ok, så jeg er ikke helt alene om det...

Marmik: her passer den første lur også med ca kl 10.30 eller 11 lidt afhængigt af hvornår vi står op.. Som for det meste er kl 8 ligesom hos jer... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi laver intet fast udover mødregruppe. Er indimellem til babysvømning, men ikke på et fast hold.

Julius er ret nem at have med på farten, når vi skal noget. Oftest forsøger jeg at tage bus, så ka han bare sove eller sidde og kigge. Han er ret låst i autostol.. I dag er jeg f.eks. til skanning og så kører min mand lige rundt med ham i bilen, fordi han faldt i søvn på turen. Alternativt, kan han sagtens sove begge veje i bilen og være vågen indimellem, det ødelægger ikke så meget. Måske kommer han lidt tidligere eller senere i seng for natten, men han bliver ikke sur osv..

Han er altid med ude at gå morgen og eftermiddag, fordi vi skal hente storesøster :)

Jeg synes ellers lige præcis at det nemme ved blw er, at tage på tur. Hvis jeg tager ind til Århus fra morgenstunden, spiser vi frokost sammen et sted, hvor vi deler min mad i stedet for at finde et sted med mikro og varme grød/mos osv.. Jeg elsker at spise med Julius på tur, det er simpelthen så hyggeligt!

Tit køber vi noget og spiser det sammen i babylounge i Bruuns galleri :)

Om eftermiddagen leger vi hjemme. Vi spiser allerede aftensmad kl 17 pga storesøster, så vi laver aldrig aktiviteter af nogen art efter hun er hentet.

Om morgenen er han vågen 2-2,5 timer. Så 2,5-3 timer. Fra sidste lur og til sengetid kan der gå 3-4,5 timer alt efter, hvornår han vågner fra lur - men så skal han også lige have en ammeblunder undervejs i den lange vågenperiode ;)

Han er klart mest træt om morgenen!

Jeg har som sådan heller ikke noget imod at spise ude, men synes nu det er nemmest hjemme, fordi det hos os tager ret lang tid og det stadig sviner rigtig meget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige haft en helt fantastisk nat! :) og aften også for den sags skyld.

Jeg var til julefrokost på arbejdet i går aftes, mens min mand passede Freya. Og det var faktisk gået rigtig fint. Hun havde grædt lidt da hun skulle sove, men ikke slemt.

Og så vågnede hun lidt omkring kl halv 11 men faldt i søvn igen efter små 10 min. Det var før jeg kom hjem. Så vågnede hun først kl 2, hvor jeg ammede hende og hun spiste virkelig godt. Så igen kl kvart i 6 og så sov vi til kl 8. Så dejligt. Mere af det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har lykkes at være alene med Lea i to dage uden de store problemer :).

 

Jeg gik til øjenlæge tirsdag aften, og pludselig sendte han mig akut videre op hospitalet da de frygtede en blodprop i øjet. De fandt så ud af at min synsnerve var hævet og sendte mig i CT-scanning med det samme, men da den ikke gav et klart svar blev jeg overført fra Glostrup til Herlev hospital for at få lavet en MR-scanning og dermed udelukke blodprop. De fik så heldigvis udelukket blodproppen men kom frem til at jeg havde forhøjet tryk i hjernen og lavede en lumbalpunktur(går ind i ryggen med en kanyle til rygmarven for at måle trykket, hvor de så lod omkring 10 ml rygmarvsvæske løbe ud for at sænke mit tryk). Efter indgrebet så kunne jeg bare ikke sætte mig op, og helst med hoved ned ad (kraftig hovedpine som forværres jo højere mit hoved var holdt). 

Blev så sendt hjem torsdag morgen da jeg faktisk kunne begynde at gå rundt selv igen, og var virkelig rart at komme hjem. Men både fredag og lørsdag morgen har det været blevet meget slemt igen hvor jeg slet ikke har kunne sidde sidde op :S Men bliver så bedre hen mod eftermiddagen. Så håber ikke jeg får endnu en nedtur i morgen, men frygter det :S

 

Men i det mindste gik det godt med Lea og Henrik at være alene hjemme :) og jeg overlevede to nætter uden Lea (de var ude og besøge mig om onsdagen, så så dem jo om dagen) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Heldigvis går hovedpinen som regel over i løbet af et par dage :) men øv, føler virkelig med dig.

Men hvor er det bare godt, at de har kunne klare den alene de to :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Heldigvis går hovedpinen som regel over i løbet af et par dage :) men øv, føler virkelig med dig.

Men hvor er det bare godt, at de har kunne klare den alene de to :)

Tak :-) Hvis det ikke er bedre mandag skal jeg ind på sygehuset igen og have lavet noget som tilstoppet hullet i ryggen (kan jo ikke huske navnet) da det så ikke er helet siden jeg stadig får hovedpinen.

Men var imponeret. Så snart de var færdige med lumbalpunkturen var min dunken i øret væk og ikke haft det medfølgende hovedpine eller udbrud med sløret syn siden :-) så dejlig hurtig effekt.

Er virkelig en del fordele at manden har været næsten lige så meget inde over og self nemmere i disse situationer at jeg ikke ammer :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Noah har feber og har været sløj hele dagen . 39.4 ..

Han er vildt forstoppet og nu har han været ved vagtlægen og fået noget movicol. . Og nu sover han I sin seng. Håber sgu snart det virker :( han har vildt ondt. Forstår ikke de ikke kan give ham en form for mikrolax eller sådan. .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har lige haft en helt fantastisk nat! :) og aften også for den sags skyld.

Jeg var til julefrokost på arbejdet i går aftes, mens min mand passede Freya. Og det var faktisk gået rigtig fint. Hun havde grædt lidt da hun skulle sove, men ikke slemt.

Og så vågnede hun lidt omkring kl halv 11 men faldt i søvn igen efter små 10 min. Det var før jeg kom hjem. Så vågnede hun først kl 2, hvor jeg ammede hende og hun spiste virkelig godt. Så igen kl kvart i 6 og så sov vi til kl 8. Så dejligt. Mere af det!

Skønt! Gad vide, om du plejer at forvirre hende med din mælkelugt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak :-) Hvis det ikke er bedre mandag skal jeg ind på sygehuset igen og have lavet noget som tilstoppet hullet i ryggen (kan jo ikke huske navnet) da det så ikke er helet siden jeg stadig får hovedpinen.

Men var imponeret. Så snart de var færdige med lumbalpunkturen var min dunken i øret væk og ikke haft det medfølgende hovedpine eller udbrud med sløret syn siden :-) så dejlig hurtig effekt.

Er virkelig en del fordele at manden har været næsten lige så meget inde over og self nemmere i disse situationer at jeg ikke ammer :-)

Sikke en omgang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv. Noah har feber og har været sløj hele dagen . 39.4 ..

Han er vildt forstoppet og nu har han været ved vagtlægen og fået noget movicol. . Og nu sover han I sin seng. Håber sgu snart det virker :( han har vildt ondt. Forstår ikke de ikke kan give ham en form for mikrolax eller sådan. .

Øv :( Hvordan går det i dag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :( Hvordan går det i dag?

Jeg tog temperaturen i morges som.var 37.5 så fint .. lidt prøvede jeg at smørre selve udgangen med baby olie for at det gled nemmere og så gik der faktisk kun et kvarter så var der en stor bonusble :) og han har haft en igen her til aften. Men han pyller godt nok i dag men det er nok eftervirkningerne. . Han sov faktisk hele dagen igår og i dag har han ikke fået sovet så meget. Så er nok også derfor han pyller lidt. Men det går eller godt nok. Han er nok bare øm bagi kan jeg forestille mig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige oprettet en tråd i fortroligt men fuck det her er noget pis.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt! Gad vide, om du plejer at forvirre hende med din mælkelugt?

Måske... Men ift at hun sov det længere den første del af natten, tror jeg ikke det hang sammen. Jeg kom jo i seng ca samme tid som normalt og hun er stadig på vores værelse.

Dog overvejer jeg om det er den mme min mand gav hende til natten. Du skrev jo at babyer nogle gange sover bedre på mme end mm...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tog temperaturen i morges som.var 37.5 så fint .. lidt prøvede jeg at smørre selve udgangen med baby olie for at det gled nemmere og så gik der faktisk kun et kvarter så var der en stor bonusble :) og han har haft en igen her til aften. Men han pyller godt nok i dag men det er nok eftervirkningerne. . Han sov faktisk hele dagen igår og i dag har han ikke fået sovet så meget. Så er nok også derfor han pyller lidt. Men det går eller godt nok. Han er nok bare øm bagi kan jeg forestille mig.

Godt at det er blevet bedre! Og håber han bliver helt frisk igen snart...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige oprettet en tråd i fortroligt men fuck det her er noget pis.

:kram har ikke noget fornuftigt at sige, men ville bare lige sende et kram i din retning. Det er en møg situation :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft besøg af sundhedsplejersken i dag til boel prøven. Det gik selvfølgelig super fint, Magnus er godt med.

Det var så godt at få snakket lidt med hende. Selvom det er gået ned ad bakke for mig, siden jeg er flyttet sammen med manden igen, så går det trods alt lidt bedre, end sidst sp var på besøg. Hun sagde selv, at hun ikke var lige så bekymret som sidst. Hun er irriteret på kommunen over, at de ikke vil hjælpe mig, men det er der jo ikke noget at gøre ved.

Hun er meget enig med min terapeut i, at jeg ikke skal tilbage på arbejdet som planlagt, men at jeg skal sygemeldes i hvert fald 2-3 mdr. Skal til en kontrol hos min læge i morgen, og der regner jeg med at snakke med ham om det, selvom der jo stadig er noget tid, før min barsel slutter.

puh.. synes det er svært. Især situationen med min mand. Jeg kan ikke rigtig lide, at jeg har fået det så dårligt igen, efter vi er flyttet sammen igen. Egentlig har jeg mest lyst til at gå min vej, men jeg føler også en forpligtelse for at give parterapien en chance. For Magnus' skyld. Men hvor længe skal man give det? Det er godt nok en svær balance.. håber der snart kommer lidt fremgang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så synes jeg jo egentlig at Noah var kommet sig i søndags. Han var helt normal. Men igår og idag har han bare grædt og skreget i al hans vågentid :( åh. .. jeg er ved at gå helt i hundene over det. Synes aldrig rigtig den dreng har været glad som jeg ser andre børn. Og jeg ved godt man ikke skal sammenligne men gud hvor er det svært når man aldrig har set nogen der har grædt og skreget som han gør og har gjort siden fødslen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER