MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Ja tiden går alt for stærkt ..

Hvor meget mad spiser jeres små pr portion? Jeg har jo ingenting at sammenligne med da Noah et vores første. Men hold nu op jeg syntes den lille mund kan indtage meget.

 

Det kan jeg slet ikke holde styr på.

 

Hun spiser:

6:00 240 ml mme

7:30 Yogurt eller havregrød(svinger meget i mængde, nogle gange kun 3-4 skefulde andre gange synes jeg at det er store portioner)

9:00 bliver tilbudt noget frugt i dagpleje (halve vindruer, bananstykker, æble er hvad jeg har set)

11:00 Frokost - Noget brød/bolle i dagpleje + frugt/grønt

14-15: Frugt i dagpleje /Hjemme evt. pulvergrød

18.00: Pulvergrød (skyder på 1½ potion af det de kalder en potion på pakken) 

18:30-19: Sidder og nipse napper til det vi spiser. så hun får måske spist pasta eller salat eller hvad det nu er.

Når vi får lavet rigtig babyvenlig mad til aften får hun også det helt i stedet for grød, men hun har ikke tænder så mange ting kommer bare ud igen. 

21:00: drømmeflaske - 240 mm mme 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes godt nok også det er meget mad der ryger ind hos Henry.

Til morgen får han ca 2dl øllebrød

Ammes til formiddagslur

Efter lur får han gerne lidt frugt, han er meget glad for banan

Frokost er 1 stk rugbrød med fx leverpostej og 1 avokado, hvis han virker mere sulten får en ostehaps

Eftermiddag får han en bolle eller frugt og ammes nogengange

Til aften får han gerne det samme som os, og 1dl af noget grød

Ammes til natten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt nok også det er meget mad der ryger ind hos Henry.

Til morgen får han ca 2dl øllebrød

Ammes til formiddagslur

Efter lur får han gerne lidt frugt, han er meget glad for banan

Frokost er 1 stk rugbrød med fx leverpostej og 1 avokado, hvis han virker mere sulten får en ostehaps

Eftermiddag får han en bolle eller frugt og ammes nogengange

Til aften får han gerne det samme som os, og 1dl af noget grød

Ammes til natten

Ja okay så er det ikke helt forkert med noah. Jeg kunne bare ikke forstå han havde sådan en glubende appetit. Men vores dag ligner meget jeres :D .. rart at vide jeg ikke er den eneste med et spisemonster hehe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min familie er også meget imponeret over hvad der kommer ned hos ham.. Jeg er nogle gange i tvivl om det er for meget, men han spiser det jo....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også en lille grovæder.. utroligt så meget mad, der kan være i sådan en lille krop :D men så længe han styrer det selv (og ikke bliver decideret overvægtig), tænker jeg at det er ok :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er jeg i modsatte grøft... jeg synes ikke Freya spiser særlig meget.. slet ikke sammenlignet med hvad jeres spiser.. Men hun kan på ingen måde spise et helt rundenom rugbrød til et måltid. Så spiser hun kun et par bidder.

Men der er stor forskel på børn og hvor meget de spiser jo og jeg er sikker på Freya nok skal komme efter det.. indtil videre tror jeg ikke hun mangler noget og når hun starter i vs begynder hun måske helt af sig selv at spise mere... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En hel normal dag hos os, vil se ca sådan ud:

05.00: 240ml flaske

08.00: havregrød af 1dl gryn, 2dl vand plus lidt frugtmos i.

11.00: en skive brød med leverpostej/makrel/torskerogn, dertil får han agurk stave, tomat, peberfrugt, hvis han er mere sulten får han lidt frugt. De dage han ikke vil have brød, har han fået øllebrød.

14.00: en grødsmoothie og lidt frugt

17.30: spiser vi aftensmad og han får gerne det vi får, ellers får han middagsglas.

Hvis ikke han vil spise så meget får han en flaske inden han skal sove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gør I andre mht. tandbørstning? Herhjemme er det en kamp. I morges fik jeg stort set ikke lov, så vil forsøge igen, når han har fået noget mad..

Er så ked af, at det næsten bliver et overgreb.. har forsøgt at gøre det lidt sjovt, men det har ingen effekt..

Hvad søren kan jeg gøre? De skal jo børstes :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare lade Henry få en legetandbørste, så synes ikke det har været så slemt at skulle børste hans tænder, men nogle gange noget bøvlet især når han bare bider sammen så man ikke kan rokke den.. så tror ikke jeg har noget godt råd.. Desværre..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gør I andre mht. tandbørstning? Herhjemme er det en kamp. I morges fik jeg stort set ikke lov, så vil forsøge igen, når han har fået noget mad..

Er så ked af, at det næsten bliver et overgreb.. har forsøgt at gøre det lidt sjovt, men det har ingen effekt..

Hvad søren kan jeg gøre? De skal jo børstes :(

 

Endelig en fordel ved at vi endnu ikke har nogle tænder :) Frygter virkelig også når det bliver hverdag.

Vi børster ind i mellem gummerne, men ikke særlig tit og Lea elsker at tage min eller mandens tandbørste når vi børster(Gør katten Bella også hvis hun kan få lov),

men tror desværre også vi får problemer, så desværre ingen gode råd. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har haft en tandbørste i flere måneder inden første tand dukkede op, og vi har børstet gummerne en del. Det syntes han, var sjovt, men nu hvor der er tænder, gider han det bare ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har haft en tandbørste i flere måneder inden første tand dukkede op, og vi har børstet gummerne en del. Det syntes han, var sjovt, men nu hvor der er tænder, gider han det bare ikke :(

 

Hvor træls :S Har desværre ingen gode råd. :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her prøver jeg først. . Hår som regel ikke så godt. Så får hun lov at sidde med tandbørsten lidt selv mens jeg synger en tandbørste sang og så tager jeg lidt over igen.. det er heller ikke nemt her.. hun stikker hele tiden tungen ud, så den er i vejen. Tror hun kan lide tandpastaen. :) nå men jeg prøver lidt og lader så hende lidt så det ikke bliver for meget på en gang og så lykkes det som regel til sidst.. Men det er ikke nemt nej... og Freya har kun to tænder i undermunden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her prøver jeg først. . Hår som regel ikke så godt. Så får hun lov at sidde med tandbørsten lidt selv mens jeg synger en tandbørste sang og så tager jeg lidt over igen.. det er heller ikke nemt her.. hun stikker hele tiden tungen ud, så den er i vejen. Tror hun kan lide tandpastaen. :) nå men jeg prøver lidt og lader så hende lidt så det ikke bliver for meget på en gang og så lykkes det som regel til sidst.. Men det er ikke nemt nej... og Freya har kun to tænder i undermunden.

Magnus gør præcis det samme med at stikke tungen ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også sådan med tandbørsten og tungen. Håber det går hurtigt over .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger de samme dag og nat, og er ikke gået over til bukseble, havde slet ikke overvejet at man kunne det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det også sådan med tandbørsten og tungen. Håber det går hurtigt over .

Bruger i stadig bare alm bleer eller er i gået over til buskebleer? Jeg har nogle gange tænkt på det ville være meget lettere fordi han ikke kan ligge stille når bleen skal lukkes.

Har bare ikke fået prøvet endnu.

Og bruger i natbleer efterhånden eller bruger i de samme dag og nat?

 

Vi bruger samme ble dag og nat og har overvejet buksebleer (havde en prøvepakke fra Libero og virkede godt når hun ikke ville ligge stille) men de laver ikke buksebleer i Aldibleer før str. 13-20 kg og synes virkelig Liberos er for dyre når hun er ligeglad og vi har samme antal uheld om vi snakker libero og Aldi (eneste to som sidder ordenligt, men hun bliver nemmere rød i Libero, men hvis hun først er rød er Aldi ikke gode) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger alm bleer og de samme dag og nat.. hvad er fordelen ved natbleer?

Buksebleer har vi prøvet på et tidspunkt, fordi han ikke ville ligge stille, men det var ikke ret gode til ham dengang.. har endnu ikke overvejet at prøve igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger de samme bleer nat og dag og bruger stadig almindelige bleer og ikke buksebleer. Hvordan skulle det hjælpe med en bukseble? Altså hvis de stadig ikke kan stå er en almindelig ble så ikke stadig lettere? Ellers skal de vel stadig ligge for at man kan få den op og så er det vel et fedt... eller hvordan? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger alm bleer og de samme dag og nat.. hvad er fordelen ved natbleer?

Buksebleer har vi prøvet på et tidspunkt, fordi han ikke ville ligge stille, men det var ikke ret gode til ham dengang.. har endnu ikke overvejet at prøve igen :)

Aner det ikke.. den større sugeevne pga de har bleen på i så mange timer i forhold til om dagen gætter jeg på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger de samme bleer nat og dag og bruger stadig almindelige bleer og ikke buksebleer. Hvordan skulle det hjælpe med en bukseble? Altså hvis de stadig ikke kan stå er en almindelig ble så ikke stadig lettere? Ellers skal de vel stadig ligge for at man kan få den op og så er det vel et fedt... eller hvordan? :)

Noah kan godt stå :) så det er derfor jeg tænkte det nogle gange ville være lettere lige hurtigt og trække den op. Nej der er ingen ide i det hvis de ikke selv kan stå så er det jo det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten med hensyn til tandbørstning afprøvede jeg en ny teknik her til aften. Han spejler sig meget i det jeg/vi gør pt og efteraber meget. Så da jeg havde fundet tandbørsten frem sagde jeg "kan du gabe højt" og jeg åbnede munden og sagde "aaaarrrr" det synes han var sjovt. Så han åbnede munden lige så fint også og jeg kunne børste bisserne. Det kunne være et forsøg værd igen i morgen :D hehe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp! Jeg er pludselig blevet i tvivl om jeg har opskrevet Noah rigtig til dagpleje. Jeg vil have ham i privat dagpleje men er den digitale pladsanvisning ikke kun til den kommunale? Skal man selv kontakte en privat eller hvad. Nogen der ved noget?? ? ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hjælp! Jeg er pludselig blevet i tvivl om jeg har opskrevet Noah rigtig til dagpleje. Jeg vil have ham i privat dagpleje men er den digitale pladsanvisning ikke kun til den kommunale? Skal man selv kontakte en privat eller hvad. Nogen der ved noget?? ? ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ang. de natbleer der.. kan man overhovedet få dem til så små børn? Jeg kiggede lige i føtex i går, og de mindste hedder fra 3 år :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER