MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Til venlig info, vil jeg ikke være på babyklar i hele januar. Jeg dropper alle sociale medier i januar, men kigger nok tilbage igen til februar ;) :)

Godt nytår allesammen!!

 

Lyder som en klog plan :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til venlig info, vil jeg ikke være på babyklar i hele januar. Jeg dropper alle sociale medier i januar, men kigger nok tilbage igen til februar ;) :)

Godt nytår allesammen!!

Lyder befriende. Håber på en update til februar om hvordan det har været? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan klarede jeres små nytåret? Her sov Freya sig igennem det.. da det var værst med fyrværkeri brag sov hun bare... :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea sov også bare :-) var vågen til 10 i stedet for 9 og der lå vi alle sammen i en sækkestol og kiggede ud af vinduet. Hun synes det var spændende. Men efter 20 minutters tid faldt hun i søvn hos os og kom i seng og sov hele natten :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus hyggede bare og sov fra omkring kl 21.30 (sent for ham. Tror der skete for mange spændende ting). :)

han reagerede overhovedet ikke på fyrværkeriet. En enkelt gang var der et højt knald, hvor han kiggede lidt forskrækket op. Der rakte jeg hænderne i vejret og råbte "jaaaah" og så grinede han bare :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her fik Noah en aftenlur og ville ikke sove ude.. så han holdt den kørende til 22.30 og gik ud som et lys da han kom i seng. Jeg hørte intet til ham før kl 9.30 næste morgen. Han sov fra alt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh yes... så fik vi købt en sele til højstolen i går.. skønt... nu behøver vi ikke være bange for hun falder ud...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh yes... så fik vi købt en sele til højstolen i går.. skønt... nu behøver vi ikke være bange for hun falder ud...

Hvor har du købt sådan en? Og passer den til alle højstole mon?

Vi har nemlig en ikea stol ved min mor, men der er ikke nogen sele i, og han har fundet ud af at få benene op under sig, så er bange for, om han kunne finde på at falde ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du købt sådan en? Og passer den til alle højstole mon?

Vi har nemlig en ikea stol ved min mor, men der er ikke nogen sele i, og han har fundet ud af at få benene op under sig, så er bange for, om han kunne finde på at falde ud.

Den er fra Babysam og er egentlig en gåsele / barnevognenssele der passer til stolen også. Kostede vidst 130 eller deromkring. Hmm.. ved ikke om den passer til ikea stolen.. er det den der plastikstol I har? Den sele vi har købt kan man sætte rundt om de tremmer der er. Altså den skal i hvert fald rundt om noget... burde der ikke være sele i den fra Ikea fra start? :) ellers kan man måske købe ved siden af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor har du købt sådan en? Og passer den til alle højstole mon?

Vi har nemlig en ikea stol ved min mor, men der er ikke nogen sele i, og han har fundet ud af at få benene op under sig, så er bange for, om han kunne finde på at falde ud.

Skørt der ikke er sele i.

Vi har 2 højstole fra ikea og der er sele i begge..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der giver flaske, giver i stadig kun flaske til morgenmad?

Og hvor meget sover jeres små om dagen efterhånden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea får flaske kl 6-7 og til nat/drømmeflaske kl 21...

Til morgenmad omkring kl 8-9 får hun yoghurt eller havregrød og har gjort længe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er fra Babysam og er egentlig en gåsele / barnevognenssele der passer til stolen også. Kostede vidst 130 eller deromkring. Hmm.. ved ikke om den passer til ikea stolen.. er det den der plastikstol I har? Den sele vi har købt kan man sætte rundt om de tremmer der er. Altså den skal i hvert fald rundt om noget... burde der ikke være sele i den fra Ikea fra start? :) ellers kan man måske købe ved siden af?

Øv, så kan den nok ikke bruges.. det er en plasticstol..

Jo det burde der, men det er en, vi har fået brugt, så jeg tror at selen er gået tabt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jer der giver flaske, giver i stadig kun flaske til morgenmad?

Og hvor meget sover jeres små om dagen efterhånden?

Freya er godt nok ammebarn men sover to lure om dagen nu. Den første lur er et sted mellem 1.5 og 2.5 timer. Den anden lur er mellem 1 og 1.5 timer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, så kan den nok ikke bruges.. det er en plasticstol..

Jo det burde der, men det er en, vi har fået brugt, så jeg tror at selen er gået tabt..

De tidligere udgaver af Ikea stolen har ikke selen :-) nok derfor :-) vores stol i sommerhuset har heller ikke selen :-) så hvis i gerne vil have en er det billigste nok at købe en ny Ikea-stol :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Lea haft første dag i dagplejen :-)Jeg var der så hele dagen med hende.

I morgen skal hun komme derud kl 8 og så sove formiddagslur og spise med de andre før jeg henter hende igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Lea haft første dag i dagplejen :-)Jeg var der så hele dagen med hende.

I morgen skal hun komme derud kl 8 og så sove formiddagslur og spise med de andre før jeg henter hende igen :-)

Hvor spændende! Her går jeg og venter på at høre om Freya overhovedet får plads til den dag vi har skrevet hende op... Hun er skrevet op til februar og har intet hørt endnu... Ringer til pladsanvisningen i morgen, hvis der ikke kommer et fint lille brev i dag....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea får flaske kl 6-7 og til nat/drømmeflaske kl 21...

Til morgenmad omkring kl 8-9 får hun yoghurt eller havregrød og har gjort længe.

Okay det gør Noah også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har Lea haft første dag i dagplejen :-)Jeg var der så hele dagen med hende.

I morgen skal hun komme derud kl 8 og så sove formiddagslur og spise med de andre før jeg henter hende igen :-)

Spændende :) Noah står nummer 1 på ventelisten så vi venter også bare på at høre noget meget snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hah! Nu er manden skruk. Det havde jeg dog aldrig troet om ham :D :D .. hvis ikke det er Noah der lære mig noget nyt hver dag så er det sgu manden. .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hah! Nu er manden skruk. Det havde jeg dog aldrig troet om ham :D :D .. hvis ikke det er Noah der lære mig noget nyt hver dag så er det sgu manden. .

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man godt synes de er lidt inkompetente på pladsanvisningen?

Okay det hele startede nok lidt med vores egen fejl, men som jeg da så synes man bør kunne løse sammen med dem. Da vi skulle skrive Freya op til vs i sin tid, vidste vi ikke hvor længe jeg havde barsel. Så vi skrev en behovsdato til november 15. Da vi så fandt ud af jeg først skulle starte til april ville vi jo ændre det. Men får det ikke gjort (kunne ikke finde ud af det) før vi bliver tilbudt en plads. Vi får tilbuddet i august. 3 måneder før vi havde skrevet behov.

Nå vi ringer så til pladsanvisningen og siger vi altså ikke har behov før februar. Så vi vil ikke have pladsen. (Nægter altså at betale næsten 10.000 kr for noget vi ikke skal bruge. Hun siger så "ih og åh, hun ved ikke om der er plads til februar måske til marts" hvordan kan hun vide det i august måned? Og hvordan kan det være når Freya jo så har været skrevet op i et år til februar - der kan umuligt være så mange på ventelisten der.. hun bad os om at ringe efter nytår.

Nå vi havde jo så intet hørt fra dem nu hvor der er mindre end en måned til vores behov. Så vi ringer i dag. Og hendes første respons er jo at vi sagde nej til pladsen i november! Øh, ja men sgu da ikke fordi vi så aldrig vil have hende i vs! Hendes næste respons var så jamen vi snakkede da om marts- april måned. Øh nej, du sagde noget vås om marts måned og vi sagde vi havde behov fra februar. Det var min mand der talte med hende og hun kunne vidst høre at han var ved at blive lettere vred! Så hun skifter spor og siger så at det var heldigt der har lige været en udmeldelse så der er en plads til os til februar. Så hun sender tilbuddet ud til os nu...

Tænk at det skal være så besværligt! Nå.. det spændende er at Freya skal starte til februar!. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan aktivere i jeres små for tiden? :)

Synes det er svært. Men hoppende bolde og sæbebobler er pt et hit her.. og så naturligvis alt der kan larme og spille lyde :D

Og musik.. Så han kan danse. .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan aktivere i jeres små for tiden? :)

Synes det er svært. Men hoppende bolde og sæbebobler er pt et hit her.. og så naturligvis alt der kan larme og spille lyde :D

Og musik.. Så han kan danse. .

Tja.. det der hitter bedst er stadig tumlelege herhjemme. Lave kolbøtter, svingture rutsje ture..

Men ellers elsker hun også bare at gå på opdagelse selv. :) dvs stille sig op af sofabordet og hive ting ned, finde ting i tasker og poser og hive ud..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja.. det der hitter bedst er stadig tumlelege herhjemme. Lave kolbøtter, svingture rutsje ture..

Men ellers elsker hun også bare at gå på opdagelse selv. :) dvs stille sig op af sofabordet og hive ting ned, finde ting i tasker og poser og hive ud..

:ditto

Spændende med plads til februar :)

Men ja, det lyder da lidt mærkeligt med hende fra pladsanvisningen..

Her har de været super søde. Fik brev før jul om, at vi havde fået en plads pr. 1/3 til Magnus. Dagen efter bliver jeg ringet op fra pladsanvisningen, fordi de lige vil sikre sig, at åbningstiderne hos dagplejen passer til vores behov :) så sødt af dem, men kunne jo så informere hende om, at vi har fået privat plads, så vi skulle ikke bruge pladsen, men havde bare ikke nået at logge ind og sige nej til den.. det klarede hun så for mig i stedet, så jeg skulle slet ikke gøre noget selv :D så fedt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER