MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Har i os lyst til at få en baby igen inden for kort fremtid, selvom jeg ved at det ikke kommer til at ske før Klaudia er 2 år eller deromkring så er lysten der virkelig. (Har p stav som dur i 3 år og nu har den sider i halv år men ulempen ved den er at min s-x lyst er bare minusgrader stakkels min mand)

Ja har mega meget lyst til en mere. . Helt åndsvagt. For jeg synes på alle måder jeg har hænderne fulde.. og sker nok heller ikke her før om 2-3 år..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har i os lyst til at få en baby igen inden for kort fremtid, selvom jeg ved at det ikke kommer til at ske før Klaudia er 2 år eller deromkring så er lysten der virkelig. (Har p stav som dur i 3 år og nu har den sider i halv år men ulempen ved den er at min s-x lyst er bare minusgrader stakkels min mand)

Føler præcis det samme, men har nok ikke lyst til en lille baby allerede nu, mere at Lea bare var lille igen.

Vores situation med nr. 2 er også noget mere besværligt forvirrende da vi ligger og svinger mellem at skulle have sortering af æg eller ej, grundet nogle gener. Men hvis vi skal det er der nogle års ventetid.

Havde tidligere tænkt at Lea skulle være 3-4 år når hun blev storesøster, men overvejer kortere nu hvis muligt så jeg er yngre når jeg er færdig med børn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Lea's diarré så udviklet sig til at hun har fået rød numsen og det gør så ondt på det lille pus at hun bare skriger og slet ikke kan sidde på numsen eller man kan røre i nærheden.

Så nu har vi lavet kogtvandsklude og lagt en i bleen og må se, men håber ikke at det bliver værre.

Hun havde en også noget diaré en gang i efteråret, hvor hun endte med at blive helt rød og hudløs i bleområdet. Det var virkelig forfærdeligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Husk på, at sp tager udgangspunkt i grød børn og de er hurtigere til at putte børn i kasser og generelisere ;)

Vil hun tage flaske? Måske mætter din mælk ik nok? Julius er til tider svær at få til at sove videre, men så hjælper det at amme fra begge bryster og så sover han nemmere videre :)

Hvor meget er far med inde over? Det eneste der hjælper, tror jeg, er at far kommer meget mere på banen - både når det er træls og sjovt :)

Jeg troede det der med at ens mælk ikke mætter nok var en skrøne... Men ja hun gider godt flaske - i hvert fald når jeg giver..

Far er ikke helt så meget med - ikke ift til mig. Han arbejder en del. Men jeg prøver at få ham med så meget som muligt. Men det jeg især er i tvivl om er, hvis han har Freya og leger med hende eller skifter hende eller prøver at trøste hende og hun bare græder, (og til tider bliver hun helt hysterisk) forud hun bare gerne vil hen til mig. Skal far så stædigt holde ud - selvom hun skriger og prøver at skubbe sig fra ham og evt hen mod mig, eller skal jeg tage hende og trøste hende? Vi har prøvet at han holder hende og jeg er lige ved siden af og nusser og det er bare ikke nok...

Vil jo ikke have at hun stresser helt når hun græder sådan og hun stopper først når hun bliver så udmattet at hun ikke kan mere og det er bare ikke rart.. Men tror heller ikke det hjælper i længden at jeg tager hende.. argh synes det her er svært..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Lea's diarré så udviklet sig til at hun har fået rød numsen og det gør så ondt på det lille pus at hun bare skriger og slet ikke kan sidde på numsen eller man kan røre i nærheden.

Så nu har vi lavet kogtvandsklude og lagt en i bleen og må se, men håber ikke at det bliver værre.

Hun havde en også noget diaré en gang i efteråret, hvor hun endte med at blive helt rød og hudløs i bleområdet. Det var virkelig forfærdeligt.

Ih hvor er hun dog uheldig.. lille stakkel. Håber kludene hjælper hurtigt og at hendes diarré forsvinder helt snart. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede det der med at ens mælk ikke mætter nok var en skrøne... Men ja hun gider godt flaske - i hvert fald når jeg giver..

Far er ikke helt så meget med - ikke ift til mig. Han arbejder en del. Men jeg prøver at få ham med så meget som muligt. Men det jeg især er i tvivl om er, hvis han har Freya og leger med hende eller skifter hende eller prøver at trøste hende og hun bare græder, (og til tider bliver hun helt hysterisk) forud hun bare gerne vil hen til mig. Skal far så stædigt holde ud - selvom hun skriger og prøver at skubbe sig fra ham og evt hen mod mig, eller skal jeg tage hende og trøste hende? Vi har prøvet at han holder hende og jeg er lige ved siden af og nusser og det er bare ikke nok...

Vil jo ikke have at hun stresser helt når hun græder sådan og hun stopper først når hun bliver så udmattet at hun ikke kan mere og det er bare ikke rart.. Men tror heller ikke det hjælper i længden at jeg tager hende.. argh synes det her er svært..

Hmm.. Jeg har aldrig hørt, at det sku være en skrøne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Lea's diarré så udviklet sig til at hun har fået rød numsen og det gør så ondt på det lille pus at hun bare skriger og slet ikke kan sidde på numsen eller man kan røre i nærheden.

Så nu har vi lavet kogtvandsklude og lagt en i bleen og må se, men håber ikke at det bliver værre.

Hun havde en også noget diaré en gang i efteråret, hvor hun endte med at blive helt rød og hudløs i bleområdet. Det var virkelig forfærdeligt.

Åh nej :( Nu må det da stoppe! Håber kludene har god og hurtig effekt!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg troede det der med at ens mælk ikke mætter nok var en skrøne... Men ja hun gider godt flaske - i hvert fald når jeg giver..

Far er ikke helt så meget med - ikke ift til mig. Han arbejder en del. Men jeg prøver at få ham med så meget som muligt. Men det jeg især er i tvivl om er, hvis han har Freya og leger med hende eller skifter hende eller prøver at trøste hende og hun bare græder, (og til tider bliver hun helt hysterisk) forud hun bare gerne vil hen til mig. Skal far så stædigt holde ud - selvom hun skriger og prøver at skubbe sig fra ham og evt hen mod mig, eller skal jeg tage hende og trøste hende? Vi har prøvet at han holder hende og jeg er lige ved siden af og nusser og det er bare ikke nok...

Vil jo ikke have at hun stresser helt når hun græder sådan og hun stopper først når hun bliver så udmattet at hun ikke kan mere og det er bare ikke rart.. Men tror heller ikke det hjælper i længden at jeg tager hende.. argh synes det her er svært..

Det er lige præcis en skrøne ;) det var faktisk i ammenets julekalender på facebook i går.

Man kan have problemer med for lidt mælk eller overproduktion (som også kan give problemer i form af manglende vægtøgning osv.) Men mælken kan ikke mætte for lidt.

At baby sover længere stræk på flaske er ikke et tegn på at ens mælk ikke mætter nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh nej :( Nu må det da stoppe! Håber kludene har god og hurtig effekt!!

Tyder på at de er et vidunder middel.

Vi sov til kl 7:30 hvor Lea begyndte at stå op og danse og så lavede hun en fin lorteble (stadig meget tynd) men da vi skiftede hende var hun kun lidt rød og gjorde ikke længere ondt på hende :-D super fint.

Så hun har lige fået en ny klud i bleen, men regner med at det er den sidste, så vi bare er tilbage til diaré.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er lige præcis en skrøne ;) det var faktisk i ammenets julekalender på facebook i går.

Man kan have problemer med for lidt mælk eller overproduktion (som også kan give problemer i form af manglende vægtøgning osv.) Men mælken kan ikke mætte for lidt.

At baby sover længere stræk på flaske er ikke et tegn på at ens mælk ikke mætter nok.

Men så ka det vel være for lidt mælk? Så baby ikke bliver ordentlig mæt til natten og til et langt stræk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tyder på at de er et vidunder middel.

Vi sov til kl 7:30 hvor Lea begyndte at stå op og danse og så lavede hun en fin lorteble (stadig meget tynd) men da vi skiftede hende var hun kun lidt rød og gjorde ikke længere ondt på hende :-D super fint.

Så hun har lige fået en ny klud i bleen, men regner med at det er den sidste, så vi bare er tilbage til diaré.

Vildt, at de har så god effekt! Men skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg jo ikke gøre mig klog på noget her.. men jeg havde altså masser af mælk til Noah. Men inden vi stoppede amningen kunne jeg aldrig få ham til at sove. Han skreg hele dagen lang. Og sov med garanti kun om natten fordi han var helt udkørt. Snakkede med mange om det. Og jeg har altså tænkt det Mange gange igennem siden. Men efter han fik flaske kørte det bare. Og har gjort siden. Jeg er også helt sikker på det var pga sult og siger alle tre sp også som har været her siden.. :) jeg tror bestemt på at nogle børn ikke bliver ordentligt mætte ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre som har svært ved at aktivere babyerne ? :D hehe.

Og så er vi Nu i str 80 i bodyer. Pyyh det hår stærkt ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre som har svært ved at aktivere babyerne ? :D hehe.

Og så er vi Nu i str 80 i bodyer. Pyyh det hår stærkt ..

 

Synes også at det er hårdt at aktiverer Lea :) Men hjælper altid at være vild og lave kålbøtter med hende osv :) Men jeg er så bange for at hun kommer til skade så er mere hendes far som får lov at være vild med hende:). 

 

Uhh de bliver for hurtigt store :) Vi er et sted mellem 68 og 74 i str :) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er lidt irritabel lige nu :S var en ældre dame med sit barnebarn? som gik rundt ude på vores svalegang, og kunne se igennem vinduet at hun kiggede ned til Lea i barnevognen. Lige 1-2 minutter senere når jeg hen og kigger til Lea i vognen og kan også høre den dame rimelig højt hvor hun stadig er udenfor(høre åbenbart til hos naboen) Og så ligger Lea vågen og ser meget forvirret ud. Efter jeg har fået hende ind er hun bare irritabel og har slet ikke sove så længe som hun plejer, så damen har altså vækket Lea :S Ihh hvor irriterende. 

 

Selvfølgelig må hun snakke osv, men at stå direkte og kigge ned i barnevognen og så snakke med sit barnebarn om det(eller hvad de snakkede om, de er fra mellemøsten så forstår ikke sproget) og så vække Lea på den måde:S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu skal jeg jo ikke gøre mig klog på noget her.. men jeg havde altså masser af mælk til Noah. Men inden vi stoppede amningen kunne jeg aldrig få ham til at sove. Han skreg hele dagen lang. Og sov med garanti kun om natten fordi han var helt udkørt. Snakkede med mange om det. Og jeg har altså tænkt det Mange gange igennem siden. Men efter han fik flaske kørte det bare. Og har gjort siden. Jeg er også helt sikker på det var pga sult og siger alle tre sp også som har været her siden.. :) jeg tror bestemt på at nogle børn ikke bliver ordentligt mætte ..

Skal selvfølgelig ikke kunne sige det helt sikkert. Men damerne bag ammenet plejer nu at have deres kilder i orden, så jeg tror på dem, når de siger, at det er en skrøne, at mælken ikke mætter. Så kan der som sagt være problemer med enten over- eller underproduktion, som begge dele kan gøre at baby ikke får nok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre som har svært ved at aktivere babyerne ? :D hehe.

Og så er vi Nu i str 80 i bodyer. Pyyh det hår stærkt ..

Julius har endelig fuldstændig knækket kravlekoden nu i stedet for at møve rundt. Så nu synes han alt er en fest :D Lige nu er han nem at underholde..

Haha, J har brugt str 80 i lidt tid. 74 kan også bruges, men jeg synes det er rarest, når det er lidt løsere..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus har kun været vågen 1 gang i nat :yay: og han fik ikke engang drømmemåltid. Han faldt i søvn 20.30 (efter en time og et kvarters kamp <_<) og sov til kl. 01.45, hvor han fik mad og ren ble og så sov han til kl. 6.30 :D wuhuu..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus har kun været vågen 1 gang i nat :yay: og han fik ikke engang drømmemåltid. Han faldt i søvn 20.30 (efter en time og et kvarters kamp <_<) og sov til kl. 01.45, hvor han fik mad og ren ble og så sov han til kl. 6.30 :D wuhuu..

Ej hvor skønt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg lagde Lea ud og sove formiddagslur ca. kl 9 i dag. På det tidspunkt havde vi haft 6! lortebleer siden midnat.... Må gerne snart blive bedre. Men ja succes ingen af dem var kommet ud af bleen :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare trææææt i dag! Freya har endnu engang holdt sig vågen i nat. Hun vågnede kl 2 og sov først halvanden time efter.. jeg forstår slet ikke hvorfor. Og så vågnede hun igen lidt over 5 og skulle igen lige hjælpes til at sove - omend det ikke tog lige så lang tid..

Det burde ikke være sult. Jeg prøvede at amme hende efter lidt tid men hun ville ikke rigtig tage ved.. og selvom hun blev lettere døsig af det, var det ikke nok til at hun faldt i søvn igen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare trææææt i dag! Freya har endnu engang holdt sig vågen i nat. Hun vågnede kl 2 og sov først halvanden time efter.. jeg forstår slet ikke hvorfor. Og så vågnede hun igen lidt over 5 og skulle igen lige hjælpes til at sove - omend det ikke tog lige så lang tid..

Det burde ikke være sult. Jeg prøvede at amme hende efter lidt tid men hun ville ikke rigtig tage ved.. og selvom hun blev lettere døsig af det, var det ikke nok til at hun faldt i søvn igen...

Hvordan sover hun i løbet af dagen og hvornår kommer hun i seng om aftenen? :-)

Jeg prøvede at ligge Lea i seng en time tidligere end vi plejer og ja så vågnede hun en time tidligere i morges :-) havde lidt regnet med at det ikke ville virke. Men ja min pointe er om hun måske sover for meget i løbet af dagen/for tidligt om aftenen og derfor ikke er træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan sover hun i løbet af dagen og hvornår kommer hun i seng om aftenen? :-)

Jeg prøvede at ligge Lea i seng en time tidligere end vi plejer og ja så vågnede hun en time tidligere i morges :-) havde lidt regnet med at det ikke ville virke. Men ja min pointe er om hun måske sover for meget i løbet af dagen/for tidligt om aftenen og derfor ikke er træt.

Jeg har tænkt det samme.. i hvert fald omkring om hun sover for meget i løbet af dagen. Hun kommer i seng et sted mellem kl 19.30 og 20.00. Tror det er meget fint.

Om dagen sover hun to lure a ca 1.5 time. Nogle gange kan en lur godt være 2 timer. Og har prøvet helt op mod 3 timer! Det er nu hvor hun sover ude. Da hun sov inde sov hun ikke mere end 45 min Maks og havde derfor omkring 3 lure om dagen...

Men har også overvejet. Om det stadig er sengen hun ikke er vant til. Kan som sagt ikke helt finde ud af det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lea sover normalt 2-2,5 time om formiddagen og 1,5-2 timer til eftermiddag. Hun plejer at blive lagt i seng og sove omkring 21 og plejede at sove til 6, men er begyndt at sove til 7-7:30.

Så lyder jo som om at hun sover ca det samme på døgnbasis, men længere om natten (nu ved jeg ikke hvornår hun vågner om morgenen)

Hvis jeg var dig tror jeg at jeg ville prøve at ligge hende i seng kl 21 i stedet, og hun så måske var det mere træt så hun ikke ville være vågen om natten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare trææææt i dag! Freya har endnu engang holdt sig vågen i nat. Hun vågnede kl 2 og sov først halvanden time efter.. jeg forstår slet ikke hvorfor. Og så vågnede hun igen lidt over 5 og skulle igen lige hjælpes til at sove - omend det ikke tog lige så lang tid..

Det burde ikke være sult. Jeg prøvede at amme hende efter lidt tid men hun ville ikke rigtig tage ved.. og selvom hun blev lettere døsig af det, var det ikke nok til at hun faldt i søvn igen...

Æv, det lyder hårdt! :kram

Hvordan har denne nat været?

Bliver hun ked, hvis du lader hende være og selv går i seng igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER