MaleneB

Babytalk

2,982 indlæg i dette emne

Hvornår bør man høre noget fra dagplejen senest. ? Jeg bliver helt nervøs nu når nogle af jer allerede har fået henvendelser. . Han står nummer et på ventelisten

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvornår bør man høre noget fra dagplejen senest. ? Jeg bliver helt nervøs nu når nogle af jer allerede har fået henvendelser. . Han står nummer et på ventelisten

Jeg synes man bør høre noget minimum en måned før man har skrevet behovsdato. Om det så er at man får plads til datoen, eller får at vide der ikke bliver plads men at man så hører, hvad der så er af muligheder. Men som sagt en måned fær senest...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her i Rødovre planlægger de det ihvertfald ca. 1½ måned før opstarten, men kan jo svinge lidt. Fik først at vide at vi fik en, men ku så ikke få hende alligevel, men har nu fået hende, (var noget mere styr på tingene end det lyder her) men mener at jeg fik officielt besked i start december med opstart januar, hvor vi så skulle møde dagplejeren d. 10. december.  Men jeg havde jo netop ringet ind til dem i start november hvor de havde givet mig update løbende bagefter, så ville nok også sige hvis man intet har hørt 1 månedstid før så kan man ringe og høre :). 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay tak ☺ der er heldigvis pasningsgaranti i kommunen. Så det går nok ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer har flyttet de små på deres eget værelse efterhånden. ? Jeg har ikke taget mig sammen endnu, mest pga han har været vågen rigtig mange gange om natten . Men nu er han heldigvis begyndt at sove hele natten. Så tænker han skal ind på sit værelse senest 1. Februar så han kan nå at vænne sig til det inden jeg starter på arbejde igen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange af jer har flyttet de små på deres eget værelse efterhånden. ? Jeg har ikke taget mig sammen endnu, mest pga han har været vågen rigtig mange gange om natten . Men nu er han heldigvis begyndt at sove hele natten. Så tænker han skal ind på sit værelse senest 1. Februar så han kan nå at vænne sig til det inden jeg starter på arbejde igen.

Lea er fint klar til at blive flyttet, men vi mangler ligesom værelset til hende så må vente til vi bor et andet sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Freya er også stadig på vores værelse.. foran vores skab.. og MEGA meget i vejen! Men sådan som hun sover for tiden har jeg ikke rigtig mod på at flytte hende. Plus det kræver stor omrokering af de ring der står på hendes værelse - fordi det lige nu også er kontor....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Klaudia kom på eget værelse da hun var 3 uger. Hun snakkede, mumlede og lavede så mange lyde når hun sov at jeg ikke kunne sove.

Mht til dp så kontaktede jeg kommunen da vi fik behov 14 dage før vi havde søgt om, men det kunne de ikke notere ned da systemet var nede og jeg kunne hellere komme på den online pladsanvisning. Så det endte med at jeg kontaktede en dagplejer i byen og fik tlf nr til deres team kordinator og fik en akut plads hos en gæste dagplejere hvor hun var en måned og så fik vi den faste plads hvor hvor hun er nu og som er i den by hvor vi bor ( gæste dp var 15 km væk)....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus kom på eget værelse for knap en måned siden. Det har hjulpet enormt på hans søvn.

Min sp pointerede at man godt kan komme til at vække hinanden, når man ligger i samme rum.. så synes absolut det er et forsøg værd, hvis de vågner mange gange..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej til jer alle og godt nytår.

Her startede sønnen i vuggestue i mandags - han blev 9mdr i mandags - Og det er bare gået så godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Magnus kom på eget værelse for knap en måned siden. Det har hjulpet enormt på hans søvn.

Min sp pointerede at man godt kan komme til at vække hinanden, når man ligger i samme rum.. så synes absolut det er et forsøg værd, hvis de vågner mange gange..

Har hørt det før og tænkt det samme. Kunne være man skulle se at få ryddet op derinde så der bliver plads.. er også lidt et rode rum lige nu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej til jer alle og godt nytår.

Her startede sønnen i vuggestue i mandags - han blev 9mdr i mandags - Og det er bare gået så godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en god lang update. :) og godt nytår til dig også.

Lyder lækkert med ferien. Og dejligt at flyturen gik så godt. Vi skal selv til Canada til sommer (har lige købt billetter i dag.) Det bliver med Freya på skødet hele vejen (direkte heldigvis) så det bliver spændende! En sprælsk og nysgerrig 1 år og 5 måneder pige på ikke særlig meget plads i 8 timer.. Regner med at købe plads ved en nødudgang så vi har den ekstra plads foran os..

Sover han inde eller ude? Freya sov også kun omkring 45 minutter af gangen da hun sov inde så jeg lægger hende til lur udenfor nu. Og nu sover hun altid mindst 1.5 time.. :) dejligt.

Så mangler jeg bare lige at nattesøvnen bliver god.. og at hun giver falde i søvn...

Lyder fedt med en tur til Canda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er manden og jeg nået til enighed om, at vi skal skilles :( .. det var hårdt, men tror det er det bedste for os.. heldigvis var der ingen sure miner, så jeg håber virkelig at vi kan få et godt samarbejde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ked af at høre Emilie, så kæmpe kram til dig. Godt der ingen sure miner er, så er det da nemmere at skulle samarbejde om jeres søn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ked af at høre Emilie, så kæmpe kram til dig. Godt der ingen sure miner er, så er det da nemmere at skulle samarbejde om jeres søn.

Efter en god nats søvn har vi fået os endnu en god lang snak.. tror faktisk at det her ender med at være en rigtig god ting. Håber virkelig det bringer en masse godt med sig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder fedt med en tur til Canda Vil bare lige gøre opmærksom på, at der er nye regler, hvis i tænker at hun kan lægge på gulvet og sove, det må man ikke længere Det fik vi besked på da vi rejste.

Han sover ude og har han altid gjort

Havde nok ikke tænkt det som soveplads, men mere som et sted hun kan sidde og lege lidt eller i hvert fald strække benene lidt i ny og næ... Gad vide om man så må det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er manden og jeg nået til enighed om, at vi skal skilles :( .. det var hårdt, men tror det er det bedste for os.. heldigvis var der ingen sure miner, så jeg håber virkelig at vi kan få et godt samarbejde.

Sikke noget. Er da ked af at det er nået dertil. Men håber klart at I så alle får det bedre nu... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Havde nok ikke tænkt det som soveplads, men mere som et sted hun kan sidde og lege lidt eller i hvert fald strække benene lidt i ny og næ... Gad vide om man så må det...

Tror sagtens i må bruge det til leg, og selvfølgelig må i strække ben

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt med en god lang update. :) og godt nytår til dig også.

Lyder lækkert med ferien. Og dejligt at flyturen gik så godt. Vi skal selv til Canada til sommer (har lige købt billetter i dag.) Det bliver med Freya på skødet hele vejen (direkte heldigvis) så det bliver spændende! En sprælsk og nysgerrig 1 år og 5 måneder pige på ikke særlig meget plads i 8 timer.. Regner med at købe plads ved en nødudgang så vi har den ekstra plads foran os..

Sover han inde eller ude? Freya sov også kun omkring 45 minutter af gangen da hun sov inde så jeg lægger hende til lur udenfor nu. Og nu sover hun altid mindst 1.5 time.. :) dejligt.

Så mangler jeg bare lige at nattesøvnen bliver god.. og at hun giver falde i søvn...

Min far og stedmor og søstre kom hjem fra gran canaria og der fortalte min stedmor at på flyveren var der nogle med spædbørn eller babyer og der havde de fortalt det til flyselskabet og fået plads på første række i flyveren og der var der nogle lifte med net til så når banerne sov så kunne man ligge dem der(lidt ligesom de lift autostole der engang var hvor der var net til)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er manden og jeg nået til enighed om, at vi skal skilles :( .. det var hårdt, men tror det er det bedste for os.. heldigvis var der ingen sure miner, så jeg håber virkelig at vi kan få et godt samarbejde.

Da bare dejligt hvis i begge kan få det bedre hver for sig :-) selvom det selvfølgelig aldrig er positivt når nogen skal skilles og slet ikke med børn :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må man overhoved sidde ved nødudgangen med en baby? Da vi fløj til Ghana sad vi på vej derned hvor vi havde en lift(men der var Henry jo kun 6måneder, så tror Freya er for stor), på vej hjem sad vi på en række som havde lidt ekstra benplads som jeg tror de bruger til dem der rejser med børn. Det var i hvert fald hvad de sagde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far og stedmor og søstre kom hjem fra gran canaria og der fortalte min stedmor at på flyveren var der nogle med spædbørn eller babyer og der havde de fortalt det til flyselskabet og fået plads på første række i flyveren og der var der nogle lifte med net til så når banerne sov så kunne man ligge dem der(lidt ligesom de lift autostole der engang var hvor der var net til)

 

Det hedder bassinet seat. Men Freya er for stor til dem. Vi har nemlig undersøgt de forskellige muligheder... De må ikke kunne sidde op og må ikke veje mere end 12 kg.

 

Må man overhoved sidde ved nødudgangen med en baby? Da vi fløj til Ghana sad vi på vej derned hvor vi havde en lift(men der var Henry jo kun 6måneder, så tror Freya er for stor), på vej hjem sad vi på en række som havde lidt ekstra benplads som jeg tror de bruger til dem der rejser med børn. Det var i hvert fald hvad de sagde..

Jeg har lige spurgt min veninde i dag der er stewardesse i SAS. Og nej vi må ikke sidde ved en nødudgang. :( så det kan vi heller ikke... Men hvis der er pladser/rækker med lidt bedre benplads så er det måske dem vi må prøve at gå efter... Ellers må vi håber (som min veninde sagde) at det ikke er et fyldt fly og der er en ledig plads ved siden af od.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov i øvrigt.. den 9. kom og gik jo så stærkt...

Freya er lige blevet 11 måneder!! Jeg kan slet ikke forstå det! Hold nu op hvor går tiden stærkt. 9.2 kg og 74 cm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja tiden går alt for stærkt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER