SanneKristina

Uforstående kæreste! Tester i smug.

20 indlæg i dette emne

Min kæreste er total uforstående når det kommer til at skulle test for evt graviditet! Ja faktisk bliver han nærmest gal hvis han finder ud af at jeg har testet før tid. Faktisk kan han slet ikke forstå hvorfor jeg ikke bare kan vente til en uge efter min mens skulle komme. Tester Aller tidligst 10 dage efter ægløsning.

Er det bare min kæreste der er så uforstående, eller er der andre der også oplever dette?

Bonus spørgsmål. Min mens er ikke ligefrem regelmæssig. Jeg tror jeg har haft ægløsning i torsdags (har haft temperaturstigning siden fredag). Som hovedregel bude jeg så ikke at kunne regne med en forventet mens dag 14 dage derefter? Altså ville jeg vel også kunne teste der?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil absolut heller ikke gemme noget for min kæreste, men tror simpelthen ikke han forstå hvilken spænding vi kvinder går med. Havde en SA i starten af december, så oveni er jeg nok lidt utålmodig. Hvis så bare kan kunne være okay omkring det 12 dage efter ægløsning som tidligst så fint med mig, men en uge over tid er da slet ikke til at holde ud!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min mand forstår heller ikke mit behov <_< Han har direkte sagt, til argumentationen om at min mens er uregelmæssig, at så kunne jeg jo teste når mens heller ikke kom anden gang :prik

Så jeg fortæller ikke om temperatur målinger og æl test og g test (hvis de er negative).

Han bliver dog ikke direkte sur, han kan bare ikke forstå mit behov.

EDIT: Ovenstående er mere generelt mht at opsøge viden/teste og ikke kun om at teste før tid. Da min mand ingen interesse har for teste (jeg tror næsten ikke han har set en) er det ikke noget vi snakker særlig meget om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår heller ikke behovet for at teste så tidligt. Kan virkelig ikke sætte mig ind i at man bevidst vil udsætte sig selv og kæresten for at fange en bio..

Så hellere vente til menstruationen udebliver..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand forstod ikke mit behov. I starten testede jeg på forventet mens dag mens han ventede. Efter et års tid, testede jeg en del dage inden uden han tog del i det. Han accepterede at jeg havde behov for at være små skør og jeg forstod hans behov for ikke at deltage. Da der så var gevinst efter 1,5 år løb jeg straks ind med testen. Købte som regel 20 teste hver anden mdr på nettet og brugte dem når jeg havde brug for det. Da hele perioden gik mig meget mere på end den gjorde på ham. Var blevet tosset hvis han havde blandet sig i det. Og er meget glad for jeg kunne gøre det som jeg ville.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand kunne heller ikke helt forstå det. Altså, han var ikke i mod, han kunne bare ikke sætte sig ind i, hvordan jeg havde det. Så en gang ventede jeg helt til 4+0 med at teste, og så viste den sig, at være negativ (havde ellers har 100 nye symptomer den cyklus). Har aldrig været så ked og skuffet. Dette fik jeg delvist forklaret ham, og siden da testede jeg altid før tid (fra ca 3+2). På den måde kunne jeg stille og roligt forberede mig, når det var dårlige nyheder. Det har klart fungeret bedst for mig.

Jeg tænker umiddelbart, at det ikke handler om, at man skal forstå hinandens behov, men snarere om man skal acceptere dem. Jeg ville aldrig forvente, at min mand helt kan forstå, hvordan jeg føler og hvad oplever med min krop. Men jeg forventer, at han kan acceptere mine behov og følelser, når jeg forklarer dem for ham.

Jeg håber, du får forklaret din kæreste om dit behov, og han kan forklare dig sit behov, og I derved kan finde en gode teste-middelvej :) Og til dit bonus spørgsmål, så ja lige præcis. Du kan teste/forvente mens 14 dage efter ÆL (12-16 dage). Held og lykke :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår heller ikke behovet for at teste så tidligt. Kan virkelig ikke sætte mig ind i at man bevidst vil udsætte sig selv og kæresten for at fange en bio..

Så hellere vente til menstruationen udebliver..

Sådan er man jo forskellige. Jeg har bare så svært ved at lade være. Også selvom jeg ved der er en risiko for at blive skuffet. Men når du er sagt så er jeg også villig til at vente til der er gået 14/15 dage efter ægløsning, men når jeg har foreslået det som en løsning står jeg stadig med en uforstående kæreste der mener jeg bare spilder vores penge og bliver irriteret over at jeg foreslår at teste der.

Det skal lige siges at min kæreste normalt er meget betænksom og kærlig, men han ser rødt når det kommer til testeriet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand kunne heller ikke helt forstå det. Altså, han var ikke i mod, han kunne bare ikke sætte sig ind i, hvordan jeg havde det. Så en gang ventede jeg helt til 4+0 med at teste, og så viste den sig, at være negativ (havde ellers har 100 nye symptomer den cyklus). Har aldrig været så ked og skuffet. Dette fik jeg delvist forklaret ham, og siden da testede jeg altid før tid (fra ca 3+2). På den måde kunne jeg stille og roligt forberede mig, når det var dårlige nyheder. Det har klart fungeret bedst for mig.

Det lyder præcis som mig. Jeg forbereder mig også på evt negativ udfald ved at test tidligt. Jeg må prøve at se om jeg ikke kan få forklaret ham stille og roligt hvad jeg har behov for.

I forvejen er vi kommet frem til at jeg fra denne cyklus kun må købe en pakke med to test da jeg simpelthen ikke kan lade være med at teste når der først er gået 10/11 dage efter ægløsning. Vil se om jeg ikke kan vente med at købe testene til 14 dage efter ægløsning. Så tester jeg da i hvert fald ikke for tidligt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg testede også ca 3+3 da vi prøvede... Jeg sagde det ikke altid til manden, for han kunne heller ikke forstå det.. Hans argument var at man jo får svar når mens udebliver eller ej, og så synes han det er fjollet at kaste om sig med penge på nye test hele tiden...

Min hjerne giver ham ret, men hjertet kunne bare ikke vente.., jeg tror også at man mentalt forbereder sig ved at teste tidligt, og løbende derfra

Nu har vi alle tre gange haft hurtig gevinst, smådel har kun drejet sig om et par måneder hver gang, så han er aldrig nået at komme helt op intet røde felt over det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand forstår det heller ikke, men jeg har så heller ikke fortalt det, når jeg har testet tidligt.. Jeg har fortalt det, når jeg har haft en positiv test på min mens dag og det har jeg det ok med.. Har haft 3 SA/BIO'er, så har villet være lidt mere sikker før jeg har nævnt noget og på trods af det, så er vi blevet skuffet 3 gange, fordi jeg efterfølgende er begyndt at bløde..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand forstår det heller ikke, men jeg har så heller ikke fortalt det, når jeg har testet tidligt.. Jeg har fortalt det, når jeg har haft en positiv test på min mens dag og det har jeg det ok med.. Har haft 3 SA/BIO'er, så har villet være lidt mere sikker før jeg har nævnt noget og på trods af det, så er vi blevet skuffet 3 gange, fordi jeg efterfølgende er begyndt at bløde..

Jeg har heller ikke fortalt ham hvis jeg har testet tidligt. Han forstår bare heller ikke hvorfor jeg vil teste allerede på første dag for mens. Måske jeg bare skal holde mine tanker omkring at test for mig selv. Jeg ved han er tilfreds hvis han bare får at vide når den er positiv. Vil bare så gerne dele det hele med ham. Også mine småskøre testoman problemer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det drejer sig om, at han synes, du bruger mange penge på teste, så kan jeg anbefale at købe dem billigt på nettet. Jeg har været glad for billige-teste.dk, og andre herinde er glad for eBay. :)

 

Jeg har heller ikke fortalt ham hvis jeg har testet tidligt. Han forstår bare heller ikke hvorfor jeg vil teste allerede på første dag for mens. Måske jeg bare skal holde mine tanker omkring at test for mig selv. Jeg ved han er tilfreds hvis han bare får at vide når den er positiv. Vil bare så gerne dele det hele med ham. Også mine småskøre testoman problemer

 

Når det kommer til testoman problemer :D så er du kommet til det rette sted :D Vi er MANGE i dette forum, der elsker at teste og tolke på alle mulige symptomer i tide og utide. Dette kan vi så dele med hinanden herinde i en detaljeringsgrad, som de fleste mænd slet ikke kan være med på. Det gik nemlig også op for mig relativt tidligt i processen, at jeg kunne tænke og tolke på baby og graviditetssymptomer 24/7, mens min mand slet ikke kunne holde til alle deltaljerne. Jeg blev lidt skuffet, indtil jeg fandt ud af, at det vist er meget almindeligt :D

 

Så find en form for kompromis med at teste (synes det er meget rimeligt at teste 14 dage efter ÆL!), og brug så os herinde til alle de detaljer, kæresten ikke kan rumme :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg så først testet når jeg er flere dage over så jeg er nok lidt anderledes end gennemsnittet på BK, men jeg tænker umiddelbart at I måske kan finde et kompromis hvor du måske ikke tester hver dag (hvis du gør det) men så du tester f.eks. når du er 1 dag over og først igen 3-4 dage over....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har aftalt at jeg må købe en pakke med 2 test i om måneden. Vil denne gang vente til 14 dage efter ægløsning med at bruge den første test. Men kan godt mærke allerede nu at jeg synes der er frygtelig længe til torsdag i næste uge hvor det er 14 dage siden ægløsning. Tror problemet lægger i at jeg sidst (endte i SA 8+6) testede positiv allerede 9/10 dage efter ægløsning. Så ved jeg jo at jeg måske allerede kan få indfriet min spænding der, vel vidende om at jeg kan risikere at fange en bio og blive skuffet. Så min fornuft siger lyt til din kæreste, men hjertet siger TEST! TEST! TEST! Det er dælme ikke nemt. Jeg tester nok i smug torsdag i næste uge også og er den negativ nævner jeg intet om den test til min kæreste. Så må jeg bare væbne mig med tålmodighed derefter og vente yderlige 4-5 dage med at teste!

Min kæreste er ligeglad med om han er med til at teste så jeg tænker lidt at Hvad han ikke ved har han ikke ondt af. Dog vælger jeg at respektere at han synes det er pjat og spild af penge at teste op til 10 gang pr måned For så slemt har det nok alligevel været siden december hvor jeg havde en SA.

Og hvor er det bare super dejligt at høre man ikke er alene. Tusind tak fordi i deler jeres oplevelse og erfaringer ☺

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er ligeglad og han kunne aldrig drømme om at løfte et øjenbryn over hvad jeg bruger af penge på tests. Hvis jeg har et behov for at være testmonster, så har jeg lov til det. På det område er han dejlig forstående. Og jeg prøver at være forstående når han køber den 3. pandelampe - jeg aner virkelig ikke hvad han skal med alle de lommelygter (han har foruden pandelamperne et hav af alm. lommelygter). Han har vist en eller anden form for fetish :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste satte også spørgsmål ved det i starten.. Jeg tror egl. at hans reaktion bundede i at han jo kunne se at jeg blev ked af de der for tidlige teste - da de jo var negative... men da jeg forklarede ham grunden til at teste før, kunne han sagtens forstå det. Grunden: jeg er i behandling og skal derfor ha blodprøvesvar via tlf på et tidspunkt hvor jeg ofte er på arbejde. Derfor er det rart at teste dagen før blodprøve for at være forberedt og måske tudet ud...

De gange jeg har testet flere dage før har jeg altid fortrudt det - de har været negative hver gang, så man klynger sig jo fortsat til håbet og det bliver jeg helt bims af :wacko   

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand er ligeglad og han kunne aldrig drømme om at løfte et øjenbryn over hvad jeg bruger af penge på tests. Hvis jeg har et behov for at være testmonster, så har jeg lov til det. På det område er han dejlig forstående. Og jeg prøver at være forstående når han køber den 3. pandelampe - jeg aner virkelig ikke hvad han skal med alle de lommelygter (han har foruden pandelamperne et hav af alm. lommelygter). Han har vist en eller anden form for fetish :rolleyes

 

Hahaha, det er nøjagtig som hjemme hos os :D Bortset fra at manden køber diverse mærkelige filtermaterialer til akvariepumper og jeg køber graviditetstests. Og egentlig har vi også mange mærkelige lommelygter og pandelamper, men der er vist delt skyld på den konto :unsure Men vi bor også langt, langt ude på landet, hvor strømmen ofte går og det kan være rigtig rart at have den slags ved hånden.

 

Og jeg må også blankt erkende at han ikke har noget at skulle have sagt om, hvorvidt jeg tester. Det er min krop og hvis jeg har behov for at finde ud af hvad der sker med den, så gør jeg det. Så kunne han hyle og skrige og skabe sig lige så tosset han ville, det ville ikke ændre på noget - og det ved han også godt. Jeg deler det dog på ingen måde med ham, for det kan han slet ikke forholde sig til (eller gider at høre om i tide og utide) og det accepterer og forstår jeg så til gengæld fuldt ud. Jeg inkluderer ham først i det den dag jeg står med en positiv test i hånden. Og selv da (da jeg altid tester tidligt), ville jeg måske faktisk vente til jeg var gået over tid og stadig testede positiv, før jeg fortalte ham det. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste satte også spørgsmål ved det i starten.. Jeg tror egl. at hans reaktion bundede i at han jo kunne se at jeg blev ked af de der for tidlige teste - da de jo var negative... men da jeg forklarede ham grunden til at teste før, kunne han sagtens forstå det. Grunden: jeg er i behandling og skal derfor ha blodprøvesvar via tlf på et tidspunkt hvor jeg ofte er på arbejde. Derfor er det rart at teste dagen før blodprøve for at være forberedt og måske tudet ud...

De gange jeg har testet flere dage før har jeg altid fortrudt det - de har været negative hver gang, så man klynger sig jo fortsat til håbet og det bliver jeg helt bims af :wacko   

 

Den grund du giver foroven, synes jeg er fuldt ud forståelig og logisk. Man har jo ikke lyst til at sidde på arbejdet og risikere at blive "taget med bukserne nede" og eventuelt overrasket og overvældet over sin egen reaktion. Det er jo super følsomt og personligt og ikke nødvendigvis noget, som man føler for at dele med hele sin arbejdsplads.

 

Jeg tester selv tidligt (fra 3+0 hver gang og hver dag indtil min temperatur falder og jeg ved at mens er på vej) af to årsager:

 

1: Jeg er alt for skide nysgerrig og når jeg endelig får en positiv test engang, så synes jeg at det er spændende at vide præcist hvor tidligt den bliver positiv. Og så glæder jeg mig altså bare lidt til at teste hver dag, synes at det er lidt hyggeligt og med til at få tiden til at gå. Nogle gange gør jeg det endda både morgen og aften :blush

 

2: For mig er det også en måde at afstemme forventning på, op til mens. Jeg bliver selvfølgelig skuffet uanset, men på den her måde, så tager jeg skuffelsen lidt i små bidder hver dag og det kan jeg langt bedre overskue. For hver negativ test, så falder min forventning en lille smule og jeg forbereder mig stille og roligt på, at jeg nok skal forvente at mens dukker op. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er blevet gravid ved insemination, og der fik jeg at vide fra hospitalet, at jeg skulle teste på en bestemt dato, og der er jeg sådan meget autoritetstro og tester først der. Det havde også at gøre med, at jeg var nervøs for at få en negativ test, og så ville jeg hellere "ikke vide det" - agtig. Selvom jeg måske nok havde fattet hintet når mens kom! ;)

Første gang jeg testede positiv kl 2 om natten (endte desværre i en MA), men da jeg for ind i soveværelset med min positive test og vækkede manden, var han sådan hmm, den er da ikke ret tydelig, er den overhovedet positiv? Åhr jeg blev tosset!! ;) "Men det er jo hverdag og jeg skal tidligt op.." Grrrr! Nå, det var et sidespor, men ellers tror jeg, jeg har det sådan - mit tis, min test - deal with it!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør hvad der føles rigtigt for dig/jer.

Jeg tester også tideligt, især hvis jeg føler jeg har symptomer.

Jeg siger dog intet til min mand, og heller ikke om hvor mange test jeg køber. Han vil ikke høre om det, når testen er negativ. Eller hvor tideligt jeg tester. Det siger ham ikke noget. Og det aceptere jeg. Og han siger ikke noget til at jeg tester tidligt. Men vil også sige at jeg så sagtens plejer at kunne vente til flere dage med at teste igen. Så det aldrig løber helt løbsk med testerriet.

Dette betød også at den første gang jeg testede positiv, var det alt alt for tidligt, og jeg ture ikke selv tro på det. Så han fik først besked om den positive test 4 dage efter, på testdagen, hvor testen så var blevet tydligere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER