Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

:kram :kiss - dårlig søvn og dårlige vaner er bare det værste. Her er det nu 3 helveds nat i streg.

Jeg tænker 5. Tiger er på vej/kommet lidt før tid - jf vidunderlige uger er det jo nu (start 8 dage)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skod nat IGEN - helt ærlig du er 5 måneder idag og har da holdt ædegilde hele natten.

Hun har sovet 3 timer - spise - 1 time - spise - 2 timer - spise - 2 timer - og ja nu spiser hun igen.

Orker seriøst snart ikke at det ikke sker en skid forbedringer ned hendes søvn - tværtimod den bliver dårligere og dårligere. Lure i løbet af dagen er 30 minutter ad gangen og kun 4 stk. Hvis hun så for helvede da selv ville falde i søvn, men alt er en kamp og skal hjælpes. Jeg er efterhånden ved at blive sindsyg af aldrig at blive et menneske igen og bare have lidt tid til mig, og ikke konstant være mor og husmor.

Ej, du fortjener kæmpe :kram søde dig

Det lyder da helt vildt som hun spiser :O Hun får kun flaske, ik? Er I startet på grød? Ellers kunne det måske (forhåbentlig) hjælpe på al den spisen om natten. Bare en tanke...

Søvnen ved jeg sørme ikke hvad der kan hjælpe :( Forstår godt det må være meget frustrerende. Håber hun snart finder glæden ved at sove lidt længere lure.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skod nat IGEN - helt ærlig du er 5 måneder idag og har da holdt ædegilde hele natten.

Hun har sovet 3 timer - spise - 1 time - spise - 2 timer - spise - 2 timer - og ja nu spiser hun igen.

Orker seriøst snart ikke at det ikke sker en skid forbedringer ned hendes søvn - tværtimod den bliver dårligere og dårligere. Lure i løbet af dagen er 30 minutter ad gangen og kun 4 stk. Hvis hun så for helvede da selv ville falde i søvn, men alt er en kamp og skal hjælpes. Jeg er efterhånden ved at blive sindsyg af aldrig at blive et menneske igen og bare have lidt tid til mig, og ikke konstant være mor og husmor.

Åha det lyder meget som Simon i perioder :kram2 Han har altid spist meget om natten (OGSÅ om natten), og her som 8 mdr spiser han stadig 1-2 gange om natten. Her hjalp det ikke at starte grød :(

Og så har det været lidt op og ned med lurene - de første 3-4 måneder var de faktisk ikke eksisterende, der powernappede han om dagen, men så derefter begyndte han at tage længere stræk. Nu er det alt fra 20 min til 3 timers længde, meget op og ned.

Uanset hvad, så er det en FASE! :kram Og senere set i bakspejlet, vil dette være et splitsekund set i det store billede. Få måneder ud af et helt liv med hende. Så du skal bare holde ud lidt endnu og så skal det nok blive bedre, men derfor er det stadig pisse hårdt lige nu :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har været syg siden igår med snot ud af nærmest alle åbninger (:prik) og feber. Han har ikke rigtig ville spise noget og er generelt pyller. Og idag skulle vi til Pers søsters fødselsdag :( øv øv

Per har siddet oprejst med ham i stuen den første halvdel af natten fordi han ikke ville ligge ned, og så har jeg så haft ham anden halvdel. Der lykkedes det dog for mig at få ham til at sove på siden i min seng, men han har dælme vågnet mange gange og grædt og hostet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, du fortjener kæmpe :kram søde dig

Det lyder da helt vildt som hun spiser :O Hun får kun flaske, ik? Er I startet på grød? Ellers kunne det måske (forhåbentlig) hjælpe på al den spisen om natten. Bare en tanke...

Søvnen ved jeg sørme ikke hvad der kan hjælpe :( Forstår godt det må være meget frustrerende. Håber hun snart finder glæden ved at sove lidt længere lure.

:kram2

Ren flaske barn og vi er startet på mos og grød som hun spiser med velbehag.

Åh hvis jeg så bare fik en smule hjælp fra manden. Men der er nada hjælp at hente. Det er åbenbart kun mig der har fået barn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågen og ked baby fra ca 2.30 til 4. Hvor er det sovehjerte hun havde som nyfødt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har været syg siden igår med snot ud af nærmest alle åbninger (:prik) og feber. Han har ikke rigtig ville spise noget og er generelt pyller. Og idag skulle vi til Pers søsters fødselsdag :( øv øv

Per har siddet oprejst med ham i stuen den første halvdel af natten fordi han ikke ville ligge ned, og så har jeg så haft ham anden halvdel. Der lykkedes det dog for mig at få ham til at sove på siden i min seng, men han har dælme vågnet mange gange og grædt og hostet.

Stakkels Simon og jer. Rigtig god bedring :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågen og ked baby fra ca 2.30 til 4. Hvor er det sovehjerte hun havde som nyfødt?

:kram

Tænker det samme her. Du var så nem de første 3-4 uger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Simon har været syg siden igår med snot ud af nærmest alle åbninger (:prik) og feber. Han har ikke rigtig ville spise noget og er generelt pyller. Og idag skulle vi til Pers søsters fødselsdag :( øv øv

Per har siddet oprejst med ham i stuen den første halvdel af natten fordi han ikke ville ligge ned, og så har jeg så haft ham anden halvdel. Der lykkedes det dog for mig at få ham til at sove på siden i min seng, men han har dælme vågnet mange gange og grædt og hostet.

:kram til dig! God bedring med Simon!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ren flaske barn og vi er startet på mos og grød som hun spiser med velbehag.

Åh hvis jeg så bare fik en smule hjælp fra manden. Men der er nada hjælp at hente. Det er åbenbart kun mig der har fået barn.

Øv at det ikke hjælper med fast føde :(

Og øv med manden :( :kram Er han stadig ramt af fødselsdepression?

Ved slet ikke hvad jeg skal sige :( Du er mega sej og hænger i. En dag bliver det bedre og indtil da råber jeg gerne :numse sammen med dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vågen og ked baby fra ca 2.30 til 4. Hvor er det sovehjerte hun havde som nyfødt?

:kram

Håber hun snart genfinder glæden ved søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv at det ikke hjælper med fast føde :(

Og øv med manden :( :kram Er han stadig ramt af fødselsdepression?

Ved slet ikke hvad jeg skal sige :( Du er mega sej og hænger i. En dag bliver det bedre og indtil da råber jeg gerne :numse sammen med dig.

Tja det falder ham bare langt fra naturligt at have lysten til at være sammen med hende og hjælpe desværre :numse

Det bliver bedre igen og snart - basta. Hun er bare en sulten bølle idag. Hun er ihvertfald heldig at hun er så forbandet lækker og kær at hendes mor slet ikke kan blive sur på hende mere end max 30 sekunder af gangen ❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja det falder ham bare langt fra naturligt at have lysten til at være sammen med hende og hjælpe desværre :numse

Det bliver bedre igen og snart - basta. Hun er bare en sulten bølle idag. Hun er ihvertfald heldig at hun er så forbandet lækker og kær at hendes mor slet ikke kan blive sur på hende mere end max 30 sekunder af gangen ❤️

 

Åh, hvor lyder det hårdt. Hm, altså manglende LYST til at hjælpe og være sammen med hende er selvfølgelig et problem, men er det muligt at FORPLIGTE ham på at hjælpe? Fx at han skal give hende bad hver 2.dag, at det fast er ham, der pusler hende om aftenen eller lignende, der både er en aflastning for dig og kan "tvinge" ham til nærhed? Jeg ved ikke, om det er den rigtige tilgang, men jeg tænker, at det dels er lidt unfair for dig, men også synd for jer alle. Din mand bliver jo snydt for et nært forhold til hende. Er der noget hjælp at hente udefra? Jeg tænker noget samtaleterapi nogle gange, måske?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha...

Leah gider ikke sove "alene"... Hun vil være i arm.. Puha...! Får intet lavet, og her ligner noget det er LØGN!!!

Hvordan Søren klarer alene mødre sig???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha...

Leah gider ikke sove "alene"... Hun vil være i arm.. Puha...! Får intet lavet, og her ligner noget det er LØGN!!!

Hvordan Søren klarer alene mødre sig???

Put hende i en vikle, så får man lavet lidt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tja det falder ham bare langt fra naturligt at have lysten til at være sammen med hende og hjælpe desværre :numse

Det bliver bedre igen og snart - basta. Hun er bare en sulten bølle idag. Hun er ihvertfald heldig at hun er så forbandet lækker og kær at hendes mor slet ikke kan blive sur på hende mere end max 30 sekunder af gangen ❤️

Er det din mand der fik en fødselsdepression eller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det din mand der fik en fødselsdepression eller?

Ja det gjorde han desværre og den spørger stadig i baggrunden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det gjorde han desværre og den spørger stadig i baggrunden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Søde SDB bliver helt ked af at læse at du er så alene med Mie...din mand bliver da nødt til at deltage uanset depression eller ej....

Med hensyn til mad og søvn har jeg ikke mange råd....hvad tid får hun sidste måltid inden nat? Hvor meget spiser hun i døgnet ?

Tænker lidt hun ikke burde være sulten to gange om natten når hun er på flaske og grød/mos...hmm...

Kæmpe kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik Leah 30 ml mme, og så gik hun kold.. Og ligger i liften og sover.. Gad vide om min mælk ikke giver sådan næring nok??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik Leah 30 ml mme, og så gik hun kold.. Og ligger i liften og sover.. Gad vide om min mælk ikke giver sådan næring nok??

Produktionen ska lige i gang - hun er vel kun 14 dag ikk? Det kan tag op til 6 uger. Tro på at du har mælk til hende og så supplere lidt, når det er.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Produktionen ska lige i gang - hun er vel kun 14 dag ikk? Det kan tag op til 6 uger. Tro på at du har mælk til hende og så supplere lidt, når det er.

Ja jeg regner også med at fortsætte med amningen :) må supplere når der er behov.. Fordelen er at når hun nu gider tage flaske, har jeg jo en lille smule frihed også :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg regner også med at fortsætte med amningen :) må supplere når der er behov.. Fordelen er at når hun nu gider tage flaske, har jeg jo en lille smule frihed også :)

Kan kun sige pas på med det. Min pige blev lynhurtigt forvent med flasken og at hun skulle arbejde mindre for at få maden og til sidst gad hun ikke brystet. Så jeg ville personligt holde det på et minimum og kun som supplement efter amning ved tvivl om mæthed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan kun sige pas på med det. Min pige blev lynhurtigt forvent med flasken og at hun skulle arbejde mindre for at få maden og til sidst gad hun ikke brystet. Så jeg ville personligt holde det på et minimum og kun som supplement efter amning ved tvivl om mæthed.

Der er min datter total modsat og kan sagtens adminstrer begge dele og vi har gjort det i 4 uger uden problemmer men ja det er vist fåtallet der kan begge dele

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er min datter total modsat og kan sagtens adminstrer begge dele og vi har gjort det i 4 uger uden problemmer men ja det er vist fåtallet der kan begge dele

Det gik også fint her de første par uger - men gradvist gik det fra eb supplerende flaske til to til tre til efter hvert måltid - til kun at gide flasken jo ældre hun blev. Og da hun blev så stor vi skiftede til de større suttehoveder så var løbet kørt. MEN jeg ammede desværre også med brik så det var endnu svære st stimulere - og på trods af jeg kæmpede og malkede ud så det var mit mælk måtte jeg ved 4,5/5 måneder opgive helt. Både nat og morgen amning og pumpe ud - og der havde jeg kæmpet siden hun var 5 uger.

Så hvis man virkelig gerne vil fuldamme kan det være en hindring. Omend det trods alt for mig var vigtigere med mæt og glad baby

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.