Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Hvordan er det med lille baby (4 uger) og øjenbetændelse? Vi er vågnet op til et helt snasket øje som måske også ser lidt rødt ud. Skal vi ringe til vagtlægen?

Hvis det er rødt tænker jeg I skal ringe. Det værste der kan ske er I får at vide at I skal ringe til egen læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis det er rødt tænker jeg I skal ringe. Det værste der kan ske er I får at vide at I skal ringe til egen læge :)

Jeg synes det ser irriteret ud. Vi må prøve at ringe :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til du er besluttet... :) jeg krydser fingre for at det hjælper.

Han sover endnu! Jeg håber virkelig at det ikke er en engangsforestilling.

Den sidste uges tid har jeg skulle gå med ham 10-15 min før han er stoppet med at skrige, og så er han 9 ud af 10 gange alligevel vågnet efter en halv times tid tid (hvilket han gjorde i går da jeg stod 3 km ude i en skov :shooter) eller når barnevognen står stille.

I dag stod vi op, han blev skiftet og ammet og så blev han smidt i barnevognen og ud i carporten, hvor det lykkedes at få ham til at tage den forbandede sut. Jeg stillede mig sp han ikke kunne se mig og trillede lige så stille frem og tilbage. Der gik ikke 5 min før der var ro. Efter lidt tid græd han igen, så trillede jeg lige et par gange og der var ro. Efter et par minutter faldt han i søvn af sig selv! Det er aldrig sket før. Efter at have gået rundt om mig selv tusind gange gik jeg ind - og han sover altså bare! Så fedt! Jeg har været i bad og fået sat en vask over (meget tiltrængt) og fik lagt det vasketøj, der har hængt på tørrestativet i en uge sammen :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter to virkelig lortenætter med næsten ingen søvn, og rigtig ked baby, TROR jeg måske jeg kan ane en tand på vej :O

Det er den ene fortand i overmunden. Der er sådan en hvidlig prik, men jeg er godt nok i tvivl om det ér en tand på vej, eller hvad. Men kan det godt passe at det første af den der bryder igennem ikk er direkte ned mod undermunden, men på forsiden af tandkødet??

Nattens gråd giver i hvert fald mening, hvis der er en tand der driller hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der en Tiger ved 6 måneders alderen?

For så må den godt smutte og efterlade min lille glade mus istedet for den lille utilfredse skrighals som er flyttet ind i øjeblikket :/

Evt slutningen af Tiger 5 - det er der "uvejrsskyen" er... Min datter er nemlig også der nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det ser irriteret ud. Vi må prøve at ringe :)

Alternativt tør det med koldt kogt vand eller kamille te.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Alternativt tør det med koldt kogt vand eller kamille te.

Ikke kamillete! Det er bevist, at det er et gammelt husmoderåd, der IKKE virker. Faktisk trives bakterierne bedre.

Sofie havde stoppet tårekanal og jeg vaskede lystigt med Kamillete og det gik bare ikke væk. Ringede til sidst til lægen og hun fortalte ovenstående og sagde jeg skulle skifte til lunt kogt vand. Efter 2-3 dage var det helt væk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke kamillete! Det er bevist, at det er et gammelt husmoderåd, der IKKE virker. Faktisk trives bakterierne bedre.

Sofie havde stoppet tårekanal og jeg vaskede lystigt med Kamillete og det gik bare ikke væk. Ringede til sidst til lægen og hun fortalte ovenstående og sagde jeg skulle skifte til lunt kogt vand. Efter 2-3 dage var det helt væk ;)

Jeg mener min dyrlæge (ja ja, det gælder vel også) sagde, at der udover bakterier kan være partikler der kan ridse hornhinden - jeg ved ikke om det passer, men jeg ville nok bare bruge kogt vand :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kogt vand, tjek! Tak, de damer :)

Jeg synes faktisk det allerede er meget bedre, så forhåbentlig er det snart væk igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan en periode har vi også lige haft. Mega belastende! Jeg var meget insisterende og huskede at give Lactocare baby hver dag og efter 3 dage var det overstået.

Lucca har bare altid fået lactocare, og vi er faktisk utroligt gode til at huske at gøre dem. Så jeg kan ikke lige se hvad jeg kan gøre <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når koncentrationen er så dyb at man næsten kan se dampen komme ud af ørene :wub

I7G3ZJE.jpg

(Jaja, alle jævnaldrende babyer - og yngre - har allerede fanget hvordan man rækker ud efter legetøj... Min baby er bare ikke den hurtigste knallert på vejen)

Hvor er hun dejlig :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Evt slutningen af Tiger 5 - det er der "uvejrsskyen" er... Min datter er nemlig også der nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når koncentrationen er så dyb at man næsten kan se dampen komme ud af ørene :wub

I7G3ZJE.jpg

(Jaja, alle jævnaldrende babyer - og yngre - har allerede fanget hvordan man rækker ud efter legetøj... Min baby er bare ikke den hurtigste knallert på vejen)

Din baby er en mega lækker baby!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når koncentrationen er så dyb at man næsten kan se dampen komme ud af ørene :wubI7G3ZJE.jpg

(Jaja, alle jævnaldrende babyer - og yngre - har allerede fanget hvordan man rækker ud efter legetøj... Min baby er bare ikke den hurtigste knallert på vejen)

Så sød! Og pytskidtpjat med tempo - hun udvikler sig, og en klovborgost tager den tid, en klovborgost skal tage :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sover endnu! Jeg håber virkelig at det ikke er en engangsforestilling.

Den sidste uges tid har jeg skulle gå med ham 10-15 min før han er stoppet med at skrige, og så er han 9 ud af 10 gange alligevel vågnet efter en halv times tid tid (hvilket han gjorde i går da jeg stod 3 km ude i en skov :shooter) eller når barnevognen står stille.

I dag stod vi op, han blev skiftet og ammet og så blev han smidt i barnevognen og ud i carporten, hvor det lykkedes at få ham til at tage den forbandede sut. Jeg stillede mig sp han ikke kunne se mig og trillede lige så stille frem og tilbage. Der gik ikke 5 min før der var ro. Efter lidt tid græd han igen, så trillede jeg lige et par gange og der var ro. Efter et par minutter faldt han i søvn af sig selv! Det er aldrig sket før. Efter at have gået rundt om mig selv tusind gange gik jeg ind - og han sover altså bare! Så fedt! Jeg har været i bad og fået sat en vask over (meget tiltrængt) og fik lagt det vasketøj, der har hængt på tørrestativet i en uge sammen :yay

Sådan! mere af det tak!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når koncentrationen er så dyb at man næsten kan se dampen komme ud af ørene :wub

I7G3ZJE.jpg

(Jaja, alle jævnaldrende babyer - og yngre - har allerede fanget hvordan man rækker ud efter legetøj... Min baby er bare ikke den hurtigste knallert på vejen)

Hun er da mega cute, langsom udvikling eller ej :wub :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når koncentrationen er så dyb at man næsten kan se dampen komme ud af ørene :wub

I7G3ZJE.jpg

(Jaja, alle jævnaldrende babyer - og yngre - har allerede fanget hvordan man rækker ud efter legetøj... Min baby er bare ikke den hurtigste knallert på vejen)

Suuper cute! :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke kamillete! Det er bevist, at det er et gammelt husmoderåd, der IKKE virker. Faktisk trives bakterierne bedre.

Sofie havde stoppet tårekanal og jeg vaskede lystigt med Kamillete og det gik bare ikke væk. Ringede til sidst til lægen og hun fortalte ovenstående og sagde jeg skulle skifte til lunt kogt vand. Efter 2-3 dage var det helt væk ;)

Øj der kan man bare se.. Har ellers altid brugt det med god effekt, men det er da slut nu! Tak for info

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun sød JM! Og hvad så hun ikke er så hurtig? Hun har andet at bruge kræfter på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lucca har bare altid fået lactocare, og vi er faktisk utroligt gode til at huske at gøre dem. Så jeg kan ikke lige se hvad jeg kan gøre <_<

Hvad tid på dagen får hun dem? Vi har længe givet om eftermiddagen, men jeg er gået over til at give dem om morgenen/formiddagen, så nu kommer lortebleen/bleerne et sted mellem 14-18.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han sover endnu! Jeg håber virkelig at det ikke er en engangsforestilling.

Den sidste uges tid har jeg skulle gå med ham 10-15 min før han er stoppet med at skrige, og så er han 9 ud af 10 gange alligevel vågnet efter en halv times tid tid (hvilket han gjorde i går da jeg stod 3 km ude i en skov :shooter) eller når barnevognen står stille.

I dag stod vi op, han blev skiftet og ammet og så blev han smidt i barnevognen og ud i carporten, hvor det lykkedes at få ham til at tage den forbandede sut. Jeg stillede mig sp han ikke kunne se mig og trillede lige så stille frem og tilbage. Der gik ikke 5 min før der var ro. Efter lidt tid græd han igen, så trillede jeg lige et par gange og der var ro. Efter et par minutter faldt han i søvn af sig selv! Det er aldrig sket før. Efter at have gået rundt om mig selv tusind gange gik jeg ind - og han sover altså bare! Så fedt! Jeg har været i bad og fået sat en vask over (meget tiltrængt) og fik lagt det vasketøj, der har hængt på tørrestativet i en uge sammen :yay

:yay :yay :yay

Hvor fedt altså.. jeg hepper på det heller ikke er en engangsforestilling - men at lille A endelig har fundet ud af det ikke er så slemt at være på denne side af maveskindet.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh min stakkels lille bulle :( Jeg tror at han i dag har grædt samme mængde, som har grædt den sidste måned tilsammen!

At være på tur og på besøg er ikke sagen for min lille skat!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad tid på dagen får hun dem? Vi har længe givet om eftermiddagen, men jeg er gået over til at give dem om morgenen/formiddagen, så nu kommer lortebleen/bleerne et sted mellem 14-18.

Stort set altid morgen.. Der kan ske en smutter og det bliver senere på dagen, men det er godt nok sjældent.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man mellem kl 23 og 4 er oppe og amme tre gange, og det tager mindst en en time hver gang... Fuuuuck jeg er træt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når koncentrationen er så dyb at man næsten kan se dampen komme ud af ørene :wub

I7G3ZJE.jpg

(Jaja, alle jævnaldrende babyer - og yngre - har allerede fanget hvordan man rækker ud efter legetøj... Min baby er bare ikke den hurtigste knallert på vejen)

Jeg tror virkelig ikke, der er nogen herinde, der tænker "Gud kan hun ikke det endnu?"

Jeg blev tværtimod helt glad, da jeg så billedet, fordi hun ser så dejlig rolig og fokuseret ud :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.