Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Vi havde aldrig problemer med lactulose. Og vi stoppede fra den ene dag til den anden og siden da har Oskar haft afføring en gang om dagen (i det store og hele)

Så er der håb forude, for han skal have lidt nu her.

Han har sovet siden kl 10.20 i dag og har næsten ikke været til at vække.

Han har spist en smule i søvne, men fik også 20 ml sukkervand der kl 10 i forsøg på at afhjælpe.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åhr, lpd, jeg føler så meget med dig. Du er IKKE en dårlig mor!! Selv det sejeste supermenneske ville knække af det, du oplever, og så er du endda helt alene i perioder. :kram2

Jeg lytter også meget gerne, og hvis du har lyst kan du sende din mail i pb, så står jeg gerne til rådighed til at læsse af. :kram2

Og uanset hvad ville jeg tage en snak med sp eller læge eller hvem som helst, du føler tillid til. Det er absolut ingen skam, at have en efterfødselsreaktion, men det er en overvindelse at sige det højt til en fagperson.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har Nohr sovet 2 timer på min mave :wub han er virkelig en lille tryghedsfis i de her dage. Han sover simpelthen elendigt i barnevognen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv min lille flaske baby har ikke rigtig lavet i bleen i snart 2 døgn. :(

Han presser, men der kommer ikke noget.

I nat var han bare så ked af det og jeg prøvede alle tricks, men intet virker

Jeg kunne have skrevet fuldstændig samme indlæg, da min dreng var 6 dage gammel.

Her kom der først gang i maven, da jeg gav ham 100 ml sukkervand, efter råd fra sp, og så masserede hun hans mave og fødder næste dag, indtil det pludselig væltede ud med lort, bogstavelig talt. :D

Og siden da har han haft 1-2 lortebleer i døgnet som han bør.

Han får NAN HA.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har nummer to tiger på besøg, så Cirkels søvn er lidt ude af trit med rutinen. Jeg lagde hende ud til den lange middagslur lidt i 11, men allerede 50 minutter senere græd hun - Staklen havde ondt i maven og det tog over en halv time og en masse prutter før hun stoppede med at græde og klynke.

Kl. 13.0 lagde jeg hende igen, men kunne rende ud og ind hele tiden for at give sut og vugge vogn, omkring 14:30 faldt hun endelig ordentligt hen og hun sover sku endnu... Mor er glad for hun har nået at støvsuge hele hytten, ordne vasketøj, ordne jordskokker til suppen i aften og spise frokost ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger der tiger spring omkring 11/12 ugers alderen ?

Niklas sover absolut ringere end nogensinde før om dagen...går snart rundt med ham på armen eller skulderen dagen lang...så sover han lige lidt og så snart han bliver lagt ned slår han øjnene op...

Og han græder en hel del de her dage...hvis han da bare var glad og vågen gjorde det ikke så meget igen...

Vi forsøgte idag ned lur i barnevogn en halv time ku det blive til...

Suk vi prøver igen i morgen for min krop gør ondt nu af at bære ham så meget rundt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligger der tiger spring omkring 11/12 ugers alderen ?

Niklas sover absolut ringere end nogensinde før om dagen...går snart rundt med ham på armen eller skulderen dagen lang...så sover han lige lidt og så snart han bliver lagt ned slår han øjnene op...

Og han græder en hel del de her dage...hvis han da bare var glad og vågen gjorde det ikke så meget igen...

Vi forsøgte idag ned lur i barnevogn en halv time ku det blive til...

Suk vi prøver igen i morgen for min krop gør ondt nu af at bære ham så meget rundt...

Ja, Tiger 3 ligger lige der ved 11,5-12,5 uger efter termin.

Har du overvejet en vikle/bæresele? tænker det er bedre for dig og din ryg at bære ham i sådan en. Det er sgu hårdt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille bisse :P J har fået de to i undermunden - der var han egentlig "bare" i dårligt humør, han sov egentlig ok.. Så det er total overraskelse han pludselig er så påvirket :unsure

(Og så er det virkelig virkelig ikke nemt at få lov at kigge en baby ind i overmunden :lol)

 

Haha ja :P

 

Det lyder da mærkeligt, at han pludselig er så påvirket. Måske er det noget andet for dem at få tænderne i overmunden? Ej, det lyder også lidt skørt :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja :P

Det lyder da mærkeligt, at han pludselig er så påvirket. Måske er det noget andet for dem at få tænderne i overmunden? Ej, det lyder også lidt skørt :rolleyes

Måske det føles anderledes? :chin: jeg ved det ikke. Men er ret sikker på jeg mærkede en lille spids her inden sengetid. Der er vist ingen tvivl :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske det føles anderledes? :chin: jeg ved det ikke. Men er ret sikker på jeg mærkede en lille spids her inden sengetid. Der er vist ingen tvivl :)

 

Så håber jeg bare, at den bryder hurtigt igennem :) Også Adrians. Hans aften virker heldigvis allerede bedre end den gjorde i går (antijinx!) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så håber jeg bare, at den bryder hurtigt igennem :) Også Adrians. Hans aften virker heldigvis allerede bedre end den gjorde i går (antijinx!)

Samme her - han er blevet sur over at sutten var væk, men ikke sådan utrøstelig som nogle af de sidste aftener. Håber på bedre nætter også

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, Tiger 3 ligger lige der ved 11,5-12,5 uger efter termin.

Har du overvejet en vikle/bæresele? tænker det er bedre for dig og din ryg at bære ham i sådan en. Det er sgu hårdt :kram2

Har lånt en bæresele af en veninde men kan ikke rigtig få den til at fungere med Niklas i...måske jeg skal give det et forsøg mere hvis det fortsætter med at han skal bæres så meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne have skrevet fuldstændig samme indlæg, da min dreng var 6 dage gammel.

Her kom der først gang i maven, da jeg gav ham 100 ml sukkervand, efter råd fra sp, og så masserede hun hans mave og fødder næste dag, indtil det pludselig væltede ud med lort, bogstavelig talt. :D

Og siden da har han haft 1-2 lortebleer i døgnet som han bør.

Han får NAN HA.

Nå ja, vi gav da også sukkervand.

Man glemmer hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie synes konsekvent hun skal spise kl 05, sove i min arm i 15-30 min og så er det morgen :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg har løst mysteriet om de sidste 2 trælse nætter: Benjamin er ved at få en tand :blink

Og mig der troede at vi havde lavet en aftale om at vente endnu et par måneder med de der bisser :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår siger man, at en tand er brudt igennem? Jeg har i et stykke tid kunnet se det hvide fra fortanden i højre side af undermunden, men nu kan jeg tydeligt mærke spidsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror jeg har løst mysteriet om de sidste 2 trælse nætter: Benjamin er ved at få en tand :blink

Og mig der troede at vi havde lavet en aftale om at vente endnu et par måneder med de der bisser :rolleyes

 

Den aftale troede jeg os vi havde min søn og jeg men ak nej. Han fik 2 tænder på 4 dage da han var lidt over 4 mdr. Ikke så sjovt når man ammer. Han er god til at bide haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gør I mht lur, når I fx skal i mødregruppe, til læge og lignende? Putter I og vækker, eller venter I med at putte?

Arthur stod op kl 7 i dag og det fungerer bedst hvis han bliver puttet når han har spist osv. I dag skal vi så til læge og han er ikke blevet puttet ud, og har været total umulig, men alternativet er jo han var blevet lagt ud for måske en halv times søvn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie synes konsekvent hun skal spise kl 05, sove i min arm i 15-30 min og så er det morgen :zzz

:ditto :ditto :zzz A-babyer :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gør I mht lur, når I fx skal i mødregruppe, til læge og lignende? Putter I og vækker, eller venter I med at putte?

Arthur stod op kl 7 i dag og det fungerer bedst hvis han bliver puttet når han har spist osv. I dag skal vi så til læge og han er ikke blevet puttet ud, og har været total umulig, men alternativet er jo han var blevet lagt ud for måske en halv times søvn.

Jeg putter og håber han ikke vågner. Nogle gange går det, og andre gange vågner han og bliver sur. ;)

Men jeg vil ikke holde ham vågen, når han er træt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den aftale troede jeg os vi havde min søn og jeg men ak nej. Han fik 2 tænder på 4 dage da han var lidt over 4 mdr. Ikke så sjovt når man ammer. Han er god til at bide haha :D

2 tænder på 4 dage?! :blink av av min babs :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gør I mht lur, når I fx skal i mødregruppe, til læge og lignende? Putter I og vækker, eller venter I med at putte?

Arthur stod op kl 7 i dag og det fungerer bedst hvis han bliver puttet når han har spist osv. I dag skal vi så til læge og han er ikke blevet puttet ud, og har været total umulig, men alternativet er jo han var blevet lagt ud for måske en halv times søvn.

 

Jeg putter, for jeg synes det er værre at trække hans vågenperiode. Til mødregruppe sover han udenfor med alarmen i vognen, men ved lægen tager jeg ham med ind.

 

Han bliver helt umulig ved ikke at få sin søvn når han træner til det, så der er jeg kommet frem til, at jeg hellere vækker ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gør I mht lur, når I fx skal i mødregruppe, til læge og lignende? Putter I og vækker, eller venter I med at putte?

Arthur stod op kl 7 i dag og det fungerer bedst hvis han bliver puttet når han har spist osv. I dag skal vi så til læge og han er ikke blevet puttet ud, og har været total umulig, men alternativet er jo han var blevet lagt ud for måske en halv times søvn.

Vi bor langt ude på landet og skal altid i en bil når vi skal noget...

Jeg putter ham altid når han er træt, og hvis det så er en halv time før vi skal køre bliver han puttet indenfor, og så håber jeg på at få han i autostolrn uden han vågner helt op... Som regel falder han i søvn igen i bilen, og hvis det så er mødregruppe kommer han i barnevognen udenfor og ved lægen kommer han med ind og der plejer han bare at sove videre i autostolen mens vi er der... ( jeg ved godt det ikke er så godt for ryggen på dem, men det er også næsten kun på ture til lægen at den metode bliver brugt:) ) sådan gjorde jeg også med den store... Han var dog noget bedre til skiftene end lillebror er:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar... Udfordringen er jo at vi altid skal afstes i bil (bor også på landet) og han HADER den autostol og skriger så snart han bliver sat i den, så jeg kan ikke bare lige liste ham op i den. Hvis han skal sove lur er jeg nødt til at putte ham i barnevognen (jeg kan ikke få ham til at sove inde), og det er et større projekt. Han er jo desværre ikke bare en baby der lige falder i søvn uden drama :unsure

Derfor føler jeg det er lidt dumt at kæmpe sådan for at få ham puttet, når det kun er for kort tid :unsure men omvendt er det bare noget lort at han ikke får den lur

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå - lillesøster gad så overhovedet ikke få taget høreprøve i dag :rolleyes Så vi prøver igen efter påske ;) 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.