Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Nå, det er ikke RS-virus. Men fordi Ester er 'kompliceret' vil lægen ihvertfald have bagvagten med ind over, også fordi hun kan høre lidt på lungerne.

Denne (bagvagten) skal så afgøre om vi skal blive eller må tage hjem.

Fik I lov at komme hjem eller beholder de jer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lorte nat og lorte sygdom, han har ikke villet spise særlig meget,,. Og har skreget og skreget..., barnedåb idag bliver en udfordring:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lorte nat og lorte sygdom, han har ikke villet spise særlig meget,,. Og har skreget og skreget..., barnedåb idag bliver en udfordring:(

Ej hvor ærgerligt.. :( håber i får en god dag trods alt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har skreget en halv time nu, og vi kan bare ikke få ham til at stoppe :boo

Min kæreste vader rundt med ham mens jeg (igen) sidder og tuder. Sætter rigtig stor pris på ørepropper!!!!

Ved godt det kommer lidt sent, men har i prøvet at berolige ved hjælp af emhætte, hårtørrer eller andet hvid støj. Det hjalp os med at berolige vores datter de første måneder hvor hun også græd meget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det en tur til vagtlæge, hun tog ligeret infektionstal, fordi han har 38 feber. det var fint så vi er ude i en virus.

Fordi han trods alt har våde bleer, så er vi sent hjem igen for at holde barnedåb.

Hvis ikke det har rettet sig til i aften så skal vi ringe igen, for at blive indlagt, af frygt for hans væskebalance.

Så skulle jeg amme rigtig hyppigt og bruge en masser saltvand i næsen. Jeg håber han får lyst til at spise i løbet af dagen så vi slipper for indlæggelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det en tur til vagtlæge, hun tog ligeret infektionstal, fordi han har 38 feber. det var fint så vi er ude i en virus.

Fordi han trods alt har våde bleer, så er vi sent hjem igen for at holde barnedåb.

Hvis ikke det har rettet sig til i aften så skal vi ringe igen, for at blive indlagt, af frygt for hans væskebalance.

Så skulle jeg amme rigtig hyppigt og bruge en masser saltvand i næsen. Jeg håber han får lyst til at spise i løbet af dagen så vi slipper for indlæggelse.

Puha, god bedring til ham og håber I får en god dag trods alt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt det kommer lidt sent, men har i prøvet at berolige ved hjælp af emhætte, hårtørrer eller andet hvid støj. Det hjalp os med at berolige vores datter de første måneder hvor hun også græd meget...

Vi bruger hårtørreren når han bliver skiftet og det virker godt, men han bliver ked igen så snart vi slukker :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med slyngevugge?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så blev det en tur til vagtlæge, hun tog ligeret infektionstal, fordi han har 38 feber. det var fint så vi er ude i en virus.

Fordi han trods alt har våde bleer, så er vi sent hjem igen for at holde barnedåb.

Hvis ikke det har rettet sig til i aften så skal vi ringe igen, for at blive indlagt, af frygt for hans væskebalance.

Så skulle jeg amme rigtig hyppigt og bruge en masser saltvand i næsen. Jeg håber han får lyst til at spise i løbet af dagen så vi slipper for indlæggelse.

God bedring og rigtig god barnedåb. Håber det trods alt bliver en god dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med slyngevugge?

Ja. De er guld værd. Men nogen børn skal lige vænnes til dem - så det er ikke sådan hokus pokus nu sover baby, men hvis baby lige vænner sig til den kan den gøre det lettere at falde i søvn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der nogen der har erfaring med slyngevugge?

Vi blev aldrig fan af den men har hørt fra mange der synes den er guld værd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd, jeg har en app på min iPhone der hedder relax m.p.

Den indeholder en masse lyde, bl.a. white noise og hjerteslag og livmoder - jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge den, hvis jeg får en urolig baby. Ved ikke om den findes til andre telefoner, men så findes der nok noget lignende. Det er måske et forsøg værd? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd, jeg har en app på min iPhone der hedder relax m.p.

Den indeholder en masse lyde, bl.a. white noise og hjerteslag og livmoder - jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge den, hvis jeg får en urolig baby. Ved ikke om den findes til andre telefoner, men så findes der nok noget lignende. Det er måske et forsøg værd? :kram2

Kom lige til at tænke på at der også findes en bamse med hjertelyd og livmoder-lyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd, jeg har en app på min iPhone der hedder relax m.p.

Den indeholder en masse lyde, bl.a. white noise og hjerteslag og livmoder - jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge den, hvis jeg får en urolig baby. Ved ikke om den findes til andre telefoner, men så findes der nok noget lignende. Det er måske et forsøg værd? :kram2

Kom lige til at tænke på at der også findes en bamse med hjertelyd og livmoder-lyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lpd - måske det er en Arthur-ting. Min Arthur var på samme måde og vi har stadig ikke fundet en langvarig løsning. Flere ting har hjulpet i perioder, men gråden vender tilbage. Jeg er også bare træt og slidt - og vist alt for jubelidiot-agtig de få dage hvor alt bare går bedre. Nu håber jeg, at grød vil hjælpe. Men overvej: kiropraktor og zone (for det HAR hjulpet på maven og spændinger), refluks (som HAR hjulpet på at han bliver overrasket og fagter med arme og ben natten igennem), aflastning til dig (kom ud af hjemmet), og så lærte zoneterapeuten mig at jeg kan stryge hans ryg/lænd roligt med flad hånd i 8taller for at berolige hans nervesystem. Det kan virke hvis hans gråd endnu ikke er stukket helt af.

Og (det knapt så populære valg) en flaske MME til natten. I trænger alle til et ok søvnstræk - ikke mindst Arthur, og hvis flasken kan gi ham det, så lev med det.

Kram og en varm arm om skulderen fra verdens dårligste mor II

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd, jeg har en app på min iPhone der hedder relax m.p.

Den indeholder en masse lyde, bl.a. white noise og hjerteslag og livmoder - jeg har i hvert fald tænkt mig at bruge den, hvis jeg får en urolig baby. Ved ikke om den findes til andre telefoner, men så findes der nok noget lignende. Det er måske et forsøg værd? :kram2

Tak for rådet, jeg har downloadet en app der hedder baby sleep, så må vi prøve den! :)

Han har været glad i dag indtil videre heldigvis, kun afbrudt af få og relativt korte skrigeture ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar om slyngevugge, jeg har fundet et par stykker på dba til en ok pris, så jeg tror vi prøver lykken og ellers må den sælges igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lpd - måske det er en Arthur-ting. Min Arthur var på samme måde og vi har stadig ikke fundet en langvarig løsning. Flere ting har hjulpet i perioder, men gråden vender tilbage. Jeg er også bare træt og slidt - og vist alt for jubelidiot-agtig de få dage hvor alt bare går bedre. Nu håber jeg, at grød vil hjælpe. Men overvej: kiropraktor og zone (for det HAR hjulpet på maven og spændinger), refluks (som HAR hjulpet på at han bliver overrasket og fagter med arme og ben natten igennem), aflastning til dig (kom ud af hjemmet), og så lærte zoneterapeuten mig at jeg kan stryge hans ryg/lænd roligt med flad hånd i 8taller for at berolige hans nervesystem. Det kan virke hvis hans gråd endnu ikke er stukket helt af.

Og (det knapt så populære valg) en flaske MME til natten. I trænger alle til et ok søvnstræk - ikke mindst Arthur, og hvis flasken kan gi ham det, så lev med det.

Kram og en varm arm om skulderen fra verdens dårligste mor II

Måske skulle vi ikke have kaldt ham Arthur alligevel :D

Tusind tak for råd og erfaringer. Jeg bliver frustreret fordi han jo tydeligvis er ked og jeg føler ikke at vi er tilstrækkelige for ham selvom vi prøver. Hvilken forskel gør mme? Mætter det mere end mm? I nat sov han et stræk på næsten 4 timer, men der lå han også på maven af min kæreste. Det er jo ikke så holdbart i længden :unsure

Nu må vi se hvordan natten går, hvis han igen er rigtig ked så vil jeg prøve at give lægen et kald i morgen, vil slet ikke kunne tilgive mig selv hvis nu han har ondt et sted, selvom jeg dog ikke tror det.

Og ps, jeg er ret sikker på du slet ikke er en dårlig mor - du virker som en helt fantastisk en af slagsen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lpd, selvfølgelig er du tilstrækkelig. Du er den aller bedste mor for din baby, og det skinner igennem alle dine indlæg herinde. Det I går igennem er sindssygt hårdt, men du må aldrig tvivle på om du er god nok!

Jeg håber sådan for jer at det snart bliver bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lpd, hvis han vil sove på maven af jer, så gør det! Hvis I selv kan sove sådan? Sådan sover vi en stor del af natten, og det går fint, selvom det ikke er en optimal stilling for mor her ;) men jeg går ind for så meget mulig søvn til os alle!

Det gjorde vi også med storesøster og hun lærte da stadig at sove for sig selv.

Smid alle principper og tanker om "vi burde" og "de kloge siger at" overbord! Hvis I finder noget, der virker, er det dét I gør :kiss

Og jeg forstår så godt din følelse af utilstrækkelighed, men I kæmper en brav kamp! Og det er RØV hårdt med skrigebebs..

Håber at slyngevuggen bliver et godt bekendtskab for jer!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle vi ikke have kaldt ham Arthur alligevel :D

Tusind tak for råd og erfaringer. Jeg bliver frustreret fordi han jo tydeligvis er ked og jeg føler ikke at vi er tilstrækkelige for ham selvom vi prøver. Hvilken forskel gør mme? Mætter det mere end mm? I nat sov han et stræk på næsten 4 timer, men der lå han også på maven af min kæreste. Det er jo ikke så holdbart i længden :unsure

Nu må vi se hvordan natten går, hvis han igen er rigtig ked så vil jeg prøve at give lægen et kald i morgen, vil slet ikke kunne tilgive mig selv hvis nu han har ondt et sted, selvom jeg dog ikke tror det.

Og ps, jeg er ret sikker på du slet ikke er en dårlig mor - du virker som en helt fantastisk en af slagsen :kram2

De blir konger, gør de!!!

Ja, mme mætter mere og de skal kæmpe lidt mindre for det. Hos mig i hvert fald.

Og tak og i lige måde. Du er fremragende! Men følelsen af utilstrækkelighed kan jeg sagtens sætte mig ind i. Den gør naller, og man har bare lyst til at stå og tude nede i Brugsen, når det overmander een midt i indkøb til aftensmad. :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

lpd, hvis han vil sove på maven af jer, så gør det! Hvis I selv kan sove sådan? Sådan sover vi en stor del af natten, og det går fint, selvom det ikke er en optimal stilling for mor her ;) men jeg går ind for så meget mulig søvn til os alle!

Det gjorde vi også med storesøster og hun lærte da stadig at sove for sig selv.

Smid alle principper og tanker om "vi burde" og "de kloge siger at" overbord! Hvis I finder noget, der virker, er det dét I gør :kiss

Og jeg forstår så godt din følelse af utilstrækkelighed, men I kæmper en brav kamp! Og det er RØV hårdt med skrigebebs..

Håber at slyngevuggen bliver et godt bekendtskab for jer!

Best advice EVER! Det burde seriøst stå øverst på både vandrejournal og fødselsattest!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Best advice EVER! Det burde seriøst stå øverst på både vandrejournal og fødselsattest!

Helt enig - de helt små kan ikke få dårlige vaner.

(Og det kommer fra hende der indtil for 2 måneder svøbte sin søn og spiste ham i søvn hver gang han sku sove - dvs 3-4 gange dagligt. Nu falder han nææsten selv i søvn i både barnevogn og tremmeseng - og overgangen har været total smertefri)

Bare giv ham det han har behov for :kiss og tusind tanker - det må være røvhårdt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lily har sovet over 4 timer ude i barnevognen nu :unsure Mon hun tror det er nat :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er I skønne hver og en :kram

Jeg er helt enig i at et så lille barn ikke kan have dårlige vaner, og hans behov kommer virkelig i første række, men min ryg bliver helt smadret hvis han skal spve på mig, og det gør mig ikke til en bedre eller mere overskudsagtig mor i det lange løb desværre :(

Med fare for at jinxe, så har vi lige talt om at han faktisk har været noget mere glad i dag - han har lige siddet et kvarters tid på mine lår (altså jeg sidder med bøjede ben og han hviler der) - han har siddet og kigget og holdt i min hånd, har ville have sutten og vi har kunne trøste ham nemt hvis han blev pylret. Håber virkelig det er fremtids-Arthur!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.