Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Endelig kunne vi nøjes med bondebrød til frokost :glad det ender med han lærer at tygge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu har hun alligevel sovet 2 timer :S ved ikke om hun bare skal have lov at sove for hun vågner vel hvis hun er sulten eller om jeg skal tage hende ind. Men ville godt nok gerne at hun fik noget at spise

Lidt sent svar men jeg vil lade hende sove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har hun alligevel sovet 2 timer :S ved ikke om hun bare skal have lov at sove for hun vågner vel hvis hun er sulten eller om jeg skal tage hende ind. Men ville godt nok gerne at hun fik noget at spise

Hun skal nok vågne når hun er sulten ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

Det er altså ikke ok når Stinus er så lille! Håber han har spist her i dag, så han kan komme til kræfterne

Han har ikke spist overhovedet i nat, så da jeg ringede til egen læge i morges blev vi sendt direkte til bærnemodtagelsen... Og nu er vi indlagt i isolation med RS virus!! Jaja tænk at skulle igennem 3 læger før man bliver tager alvorligt med sin 6 uger gamle baby. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har ikke spist overhovedet i nat, så da jeg ringede til egen læge i morges blev vi sendt direkte til bærnemodtagelsen... Og nu er vi indlagt i isolation med RS virus!! Jaja tænk at skulle igennem 3 læger før man bliver tager alvorligt med sin 6 uger gamle baby. :(

Ej, for høvlede!! :o :(

God bedring med ham :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det lyder virkelig også hårdt :kram2

Stakkels lille fyr! Det er godt nok da ikke sjovt! :kiss Hvordan gik dåben?

Vi blev endelig indlagt med RS virus i formiddags... Heldigvis!! Dåben gik rigtig fint og det var en hyggelig dag, selvom jeg samtidig var rigtig bekymret og prøvede med 1000 amninger i løbet af dagen uden det store held.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej, for høvlede!! :o :(

God bedring med ham :kiss

Tak:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at tage hende ind. Men hun vil stadig ikke spise :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at tage hende ind. Men hun vil stadig ikke spise :(

Hvornår har hun spist sidst?

Hvordan reagerer hun, når du tilbyder mad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg endte med at tage hende ind. Men hun vil stadig ikke spise :(

Prøv at lægge hende til når hun sover eller næsten sover. Evt tag hende op fra lur og læg hende til mens hun stadig sover. Det gjorde jeg da Naya pludselig nægtede brystet, og det virkede :)

Og undgå at presse hende. Hvis hun ikk vil så tag hende fra med det samme og vent noget tid, så hun ikk begynder at forbinde brystet med noget træls :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår har hun spist sidst?

Hvordan reagerer hun, når du tilbyder mad?

 

Sidst hun sådan rigtigt fik noget var omkring kl 7.15 vil jeg tro, hvor hun tømte det ene bryst sådan nogenlunde (da hun vågnede 6.45 ville hun ikke spise, men det sker tit om morgenen og hun var ikke ked af det der).. så fik hun også lidt ca 8.30 inden lur men ikke så meget. Og siden da har hun bare grædt hver gang jeg tilbyder hende brystet :( Hun græder allerede når jeg sætter mig med hende i armen, inden hun får brystet i munden. De få gange i morges hun prøvede at tage fat var det næsten som om hun ikke kunne finde ud af det. Jeg har malket ud og prøvet at give hende i kop eller flaske (i flasken fik hun måske en lille bitte smule ud af det, men hun ville slet ikke sutte på den, hun havde den bare inde i munden) og jeg har også prøvet at give både vand og mme i kop for at se om det er bedre, men hun reagerer på samme måde på det  hele. Så jeg tror ikke det er fordi min mælk smager mærkeligt (men ved det ikke). Jeg aner bare ikke hvad der er galt.

 

 

Prøv at lægge hende til når hun sover eller næsten sover. Evt tag hende op fra lur og læg hende til mens hun stadig sover. Det gjorde jeg da Naya pludselig nægtede brystet, og det virkede :)

Og undgå at presse hende. Hvis hun ikk vil så tag hende fra med det samme og vent noget tid, så hun ikk begynder at forbinde brystet med noget træls :)

 

Tak, det prøver jeg! Kan godt huske du også oplevede lidt af det samme. Ja, jeg må prøve ikke at presse hende. Det er bare svært når man så gerne vil have hende til det! Håber det kan lade sig gøre på den måde 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har ikke spist overhovedet i nat, så da jeg ringede til egen læge i morges blev vi sendt direkte til bærnemodtagelsen... Og nu er vi indlagt i isolation med RS virus!! Jaja tænk at skulle igennem 3 læger før man bliver tager alvorligt med sin 6 uger gamle baby. :(

Det er godt nok træls :( :kram2

Håber på hurtig bedring! Og bedre læger en anden gang!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Sidst hun sådan rigtigt fik noget var omkring kl 7.15 vil jeg tro, hvor hun tømte det ene bryst sådan nogenlunde (da hun vågnede 6.45 ville hun ikke spise, men det sker tit om morgenen og hun var ikke ked af det der).. så fik hun også lidt ca 8.30 inden lur men ikke så meget. Og siden da har hun bare grædt hver gang jeg tilbyder hende brystet :( Hun græder allerede når jeg sætter mig med hende i armen, inden hun får brystet i munden. De få gange i morges hun prøvede at tage fat var det næsten som om hun ikke kunne finde ud af det. Jeg har malket ud og prøvet at give hende i kop eller flaske (i flasken fik hun måske en lille bitte smule ud af det, men hun ville slet ikke sutte på den, hun havde den bare inde i munden) og jeg har også prøvet at give både vand og mme i kop for at se om det er bedre, men hun reagerer på samme måde på det hele. Så jeg tror ikke det er fordi min mælk smager mærkeligt (men ved det ikke). Jeg aner bare ikke hvad der er galt.

Tak, det prøver jeg! Kan godt huske du også oplevede lidt af det samme. Ja, jeg må prøve ikke at presse hende. Det er bare svært når man så gerne vil have hende til det! Håber det kan lade sig gøre på den måde

Mystisk :chin:

Men ja, prøv (selvom det er svært) at slappe af. Siger hun nej, så tag hende væk. Og tag en dyb indånding inden du prøver :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

GODT at i blev taget seriøst!!! Endelig!

Det er nok det eneste lyspunkt der er ift vores situation - jeg skal aldrig igennem vagtlæge, men vi skal ringe direkte til børneafdelingen hvor de hellere går med livrem og seler.

Børneafdelingen var jo pænt specifikke om at et barn på Esters alder (som altså er dobbelt så gammel som Stinus) ikke må have feber uden at man ved hvorfor, og bare det at man kan høre sekret på vejrtrækningen gjorde at lægen ikke turde andet end få os ind.

Da jeg beklagede mig over lægevagten herinde, sagde de at de også bliver forarget når de hører sådan noget, for vi skulle allerede have været indlagt igår altså:( nå men nu er vi her:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har ikke spist overhovedet i nat, så da jeg ringede til egen læge i morges blev vi sendt direkte til bærnemodtagelsen... Og nu er vi indlagt i isolation med RS virus!! Jaja tænk at skulle igennem 3 læger før man bliver tager alvorligt med sin 6 uger gamle baby. :(

Ej altså - det er da bare slet ikke ok :( ØV!

Rigtig god bedring! Håber virkelig at lillemanden snart kommer sig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej altså - det er da bare slet ikke ok :( ØV!

Rigtig god bedring! Håber virkelig at lillemanden snart kommer sig :kram2

Det håber jeg også, men efter vi kom herind steg hans feber fra 38 til 39,5 gr. Så jeg tror ikke den har toppet endnu sygdommen, desværre for min lille pus:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg også, men efter vi kom herind steg hans feber fra 38 til 39,5 gr. Så jeg tror ikke den har toppet endnu sygdommen, desværre for min lille pus:(

Men så er det sørme godt, at I er der :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første Tiger? Hvornår kommer den? Hvad er tegnene? Og hvor længe vare den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tror jeg altså det er en tand der er på vej. Hun sidder i hvert fald konstant og gnaver i en bidering. Men hold nu op, det er hårdt. Hun vil hverken spise eller sove ret meget, så hun er jo også bare overtræt og græder det meste af tiden. Hvor lang tid varer det lige hvis det er en tand? 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den første Tiger? Hvornår kommer den? Hvad er tegnene? Og hvor længe vare den?

5 uger og den tager 1-2 dage. Den næste er ved ca 8 uger og tager en lille uges tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu tror jeg altså det er en tand der er på vej. Hun sidder i hvert fald konstant og gnaver i en bidering. Men hold nu op, det er hårdt. Hun vil hverken spise eller sove ret meget, så hun er jo også bare overtræt og græder det meste af tiden. Hvor lang tid varer det lige hvis det er en tand?

Kan du se noget i gummen? Den første bør komme for neden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oooog endnu engang vågen baby på et åndssvagt tidspunkt...

Skal altså have undersøgt om der er et mønster i hvornår hun får Movicol. For til dette måltid skreg og vred hun sig hele vejen igennem efter de sidste 2 måltider i dag faktisk var ret gode, og det fungerede faktisk også helt ok mens keg var på sygehuset. For i så fald skal Movicol altså rykkes til at være om morgenen i stedet...

Det er da hvert fald en teori, der er værd at undersøge.

Får hun movicol til aften nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja. Faktisk som regel først på natten. I dag blev det kl 23 fordi vi glemte det kl 19, men ellers var tanken at det skulle være omkring aftensmad.

Jeg ville klart prøve morgen i stedet! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft en god nat! Brugte lidt over en time på at få ham til at sove i går aftes, men kl 23 kunne jeg liste ham over i vuggen. Han vågnede ikke før kl 3 (!!!!), hvor han blev skiftet og ammet og jeg lagde ham i vuggen igen kl 4. Så sov han indtil 5.45, hvor han blev skiftet og ammet og så tog farmand ham og jeg sov 1,5 time mere - jeg er som et nyt menneske!

Nu her er han dog rigtig pyller og vil ikke falde til ro. Er i tvivl om han er sulten, men når jeg prøver at amme ham slipper han efter 1-2 min og græder. Han græder også når han gylper, stakkels lille mand :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.