Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Fatter ikke hvordan nogle mennesker klarer det her, han har skreget on/off siden han vågnede kl 14 :( han har sovet max 15 min ad gangen og vågner så bare skrigende op og er helt utrøstelig :( aner ikke hvorfor han skriger eller hvad fanden han vil, jeg er en millimeter fra at knække fuldstændig. Føler vi er så utilstrækkelige og verdens værste forældre. Min svigerinde var her tidligere hvor han også fik en sammensmeltning, 2 min og så havde hun fået ham til at stoppe. Vi har virkelig prøvet ALT :(

:kram

Det er sindssygt hårdt! Jeg vil slå et slag for kranio sakral terapi, hvis i ikke allerede har prøvet det. Det hjalp her. Naya skreg utrøsteligt konstant, og allerede efter første behandling gik det meget bedre. 3 behandlinger, og så var hun pludselig den gladeste lille pige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:kram

Det er sindssygt hårdt! Jeg vil slå et slag for kranio sakral terapi, hvis i ikke allerede har prøvet det. Det hjalp her. Naya skreg utrøsteligt konstant, og allerede efter første behandling gik det meget bedre. 3 behandlinger, og så var hun pludselig den gladeste lille pige :)

Vi var afsted i går og hun fandt ingenting, kun en smule spænding i panden. Det er så hårdt at vi ikke ved hvorfor han græder, han kommer fint at med afføring men sluger jo mega meget luft når han skal skrige sådan. Om to uger skal min kæreste på job og så er jeg alene hjemme med ham i 14 dage, jeg gruer virkelig for det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var afsted i går og hun fandt ingenting, kun en smule spænding i panden. Det er så hårdt at vi ikke ved hvorfor han græder, han kommer fint at med afføring men sluger jo mega meget luft når han skal skrige sådan. Om to uger skal min kæreste på job og så er jeg alene hjemme med ham i 14 dage, jeg gruer virkelig for det :(

Kan det være kolik? Synes I skal have fat i SP :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fatter ikke hvordan nogle mennesker klarer det her, han har skreget on/off siden han vågnede kl 14 :( han har sovet max 15 min ad gangen og vågner så bare skrigende op og er helt utrøstelig :( aner ikke hvorfor han skriger eller hvad fanden han vil, jeg er en millimeter fra at knække fuldstændig. Føler vi er så utilstrækkelige og verdens værste forældre. Min svigerinde var her tidligere hvor han også fik en sammensmeltning, 2 min og så havde hun fået ham til at stoppe. Vi har virkelig prøvet ALT :(

Åh, jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive :( Men masser af tanker til jer. Håber sådan det snart bliver bedre

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var afsted i går og hun fandt ingenting, kun en smule spænding i panden. Det er så hårdt at vi ikke ved hvorfor han græder, han kommer fint at med afføring men sluger jo mega meget luft når han skal skrige sådan. Om to uger skal min kæreste på job og så er jeg alene hjemme med ham i 14 dage, jeg gruer virkelig for det :(

:kram2

Jeg er sikker på i gør alt det rigtige :kram2 Mit eneste råd er, at være helt rolige omkring det i gør. Det er umuligt at trøste en baby imens ens eget hjerte slår med 180 i timen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være kolik? Synes I skal have fat i SP :kram2

:ditto

Og hvis det er så er det super vigtigt at bede om hjælp. Få nogle andre til at tage ham et par timer, så du kan få fri i hovedet.

Det er ikke en svaghed at bede om hjælp i sådan en situation og jeg kender et grumt eksempel fra nærmeste familie, på hvor galt det næsten kan gå hvis man ikke får hjælp.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det være kolik? Synes I skal have fat i SP :kram2

Det ved jeg ikke, altså min svigerinde har en pige med kolik og hun er Arthur x 100. I dag tog han fx 4 timer i barnevognen, det ville han vel ikke gøre hvis han havde kolik? Ville han så ikke være ked hele tiden?

Han kan jo også sagtens være glad i måske 10 min og bare ligge og kigge. Men her om aftenen og natten kokser det bare fuldstændig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Og hvis det er så er det super vigtigt at bede om hjælp. Få nogle andre til at tage ham et par timer, så du kan få fri i hovedet.

Det er ikke en svaghed at bede om hjælp i sådan en situation og jeg kender et grumt eksempel fra nærmeste familie, på hvor galt det næsten kan gå hvis man ikke får hjælp.

Min kæreste er rigtig god til at tage ham, men han skal jo ammes så det er begrænset hvor længe andre kan tage ham :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hoster han?

De bliver RIGTIG dårlige af RS-virus - det var Inger i hvert fald dengang hun havde den.

Håber på bedring til i morgen :kiss

Han hoster engang imellem og kan lyde som om han hiver efter vejret, men der går lang tid imellem. Og udover han er lidt mere pylret og sover lige lidt mere ene ellers virker han sådan rimelig ok... Lyder det som begyndelsen på sådan noget?? Jeg håber virkelig på bedring og ikke forværring til i morgen altså...:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke, altså min svigerinde har en pige med kolik og hun er Arthur x 100. I dag tog han fx 4 timer i barnevognen, det ville han vel ikke gøre hvis han havde kolik? Ville han så ikke være ked hele tiden?

Han kan jo også sagtens være glad i måske 10 min og bare ligge og kigge. Men her om aftenen og natten kokser det bare fuldstændig :(

Åh jeg ved desværre ikke så meget om det, men du kan evt. læse her:

http://www.netsundhedsplejerske.dk/artikler/index.php?option=laes&id=314

Synes der står nogle meget gode ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ikke, altså min svigerinde har en pige med kolik og hun er Arthur x 100. I dag tog han fx 4 timer i barnevognen, det ville han vel ikke gøre hvis han havde kolik? Ville han så ikke være ked hele tiden?

Han kan jo også sagtens være glad i måske 10 min og bare ligge og kigge. Men her om aftenen og natten kokser det bare fuldstændig :(

Der er jo også forskel på kolik, en del oplever at det kun er om aften, at barnet græder.

http://www.sygeboern.dk/sygdom/kolik

Edit: men uanset hvad det måtte være, så bør I få læge eller sp til at kigge på ham, for det er ikke meningen at et barn skal skrige i flere timer - og det har intet med jeres forældre evner at gøre !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, jeg håber godt nok ikke han har kolik den stakkel :( SP mener ikke at han "fejler noget" fordi vi kan få ham til at stoppe (nogle gange tager det bare virkelig lang tid!), hvis det var smerter siger hun at han ikke ville stoppe. Jeg vil prøve at ringe til lægen på mandag, for det er så synd for ham :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, jeg håber godt nok ikke han har kolik den stakkel :( SP mener ikke at han "fejler noget" fordi vi kan få ham til at stoppe (nogle gange tager det bare virkelig lang tid!), hvis det var smerter siger hun at han ikke ville stoppe. Jeg vil prøve at ringe til lægen på mandag, for det er så synd for ham :(

Jeg ved ikke om din SP eller andre har fortalt det.,. Men hvis nu det måske kan være luft i maven der genere ham, så virker det rigtig godt at massere maven med en flad hånd i cirkler med uret. Eller cykle med benene på ham;)

I har sikkert prøvet alt, håber på snarlig bedring med gråden, kram til jer alle 3, det er hårdt:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, jeg håber godt nok ikke han har kolik den stakkel :( SP mener ikke at han "fejler noget" fordi vi kan få ham til at stoppe (nogle gange tager det bare virkelig lang tid!), hvis det var smerter siger hun at han ikke ville stoppe. Jeg vil prøve at ringe til lægen på mandag, for det er så synd for ham :(

Min søster oplevede også, at hendes datter græd rigtig meget. De var ved lægen, intet var galt, SP kom på ekstra besøg, hun fandt heller ikke noget. Min søster endte med at erkende, at hendes datter havde kolik, og så stoppede det. Som Stephi skriver, kan man ikke trøste et barn, hvis man er stresset, og det var også det, min søster oplevede. Hvis det på nogen måde er muligt, så træk vejret (som CamillaT så fint ville have sagt det :D), og vær der for din baby. De bliver bare mere stressede, når vi som forældre er stressede.

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han hoster engang imellem og kan lyde som om han hiver efter vejret, men der går lang tid imellem. Og udover han er lidt mere pylret og sover lige lidt mere ene ellers virker han sådan rimelig ok... Lyder det som begyndelsen på sådan noget?? Jeg håber virkelig på bedring og ikke forværring til i morgen altså...:(

Altså jeg SYNES at huske, at Inger hostede meget ret hurtigt, men er altså ikke helt sikker :unsure

Jeg håber viiirkelig for jer, at han er frisk i morgen :kiss

Stakkels lille fyr!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jamen sygehuset vil gerne se hende fordi hun er så lille og symptomerne kunne lyde som RS-virus...

:kram2 Jeg håber, at det viser sig ikke at være noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jamen sygehuset vil gerne se hende fordi hun er så lille og symptomerne kunne lyde som RS-virus...

Håber ikke det er RS virus:( er selv bange for om stinus har det... :( kram til jer og god bedring:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, jeg håber godt nok ikke han har kolik den stakkel :( SP mener ikke at han "fejler noget" fordi vi kan få ham til at stoppe (nogle gange tager det bare virkelig lang tid!), hvis det var smerter siger hun at han ikke ville stoppe. Jeg vil prøve at ringe til lægen på mandag, for det er så synd for ham :(

Det lyder altså godt nok også mega mega hårdt!! Jeg ved, at FruSP havde god brug af zoneterapi til deres Edith, da hun var lille og græd meget. Altså det er da værd at prøve!

:kiss stakkels jer - det er en hård start!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg SYNES at huske, at Inger hostede meget ret hurtigt, men er altså ikke helt sikker :unsure

Jeg håber viiirkelig for jer, at han er frisk i morgen :kiss

Stakkels lille fyr!

Indtil videre nøjes jeg med at være bekymret... Han ville ikke rigtig spise og faldt i søvn, nu er han puttet til nat, og altså når han sover virker hans vejrtrækning rimelig normal og rolig, han hostede også en god klat slim op lige inden han sov, så mon ikke det heldigvis bare er normal forkølelse... Silas og jeg snotter også... Jeg håber virkelig dagen i morgen går ok på trods af snot:(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Indtil videre nøjes jeg med at være bekymret... Han ville ikke rigtig spise og faldt i søvn, nu er han puttet til nat, og altså når han sover virker hans vejrtrækning rimelig normal og rolig, han hostede også en god klat slim op lige inden han sov, så mon ikke det heldigvis bare er normal forkølelse... Silas og jeg snotter også... Jeg håber virkelig dagen i morgen går ok på trods af snot:(

Inger havde i hvert fald meget besværet vejrtrækning og hun brugte hele brystet til at trække vejret!

Lad os håbe på at I alle er klar til en god og smuk dag i morgen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar, jeg håber godt nok ikke han har kolik den stakkel :( SP mener ikke at han "fejler noget" fordi vi kan få ham til at stoppe (nogle gange tager det bare virkelig lang tid!), hvis det var smerter siger hun at han ikke ville stoppe. Jeg vil prøve at ringe til lægen på mandag, for det er så synd for ham :(

Stort kram, lpd :kram

Vi var igennem lidt af det samme, dog ikke helt så slemt tror jeg. C græd (skreg) bare helt utrøstelig i et par timer hver aften. Om dagen og om natten var hun ok og var ellers glad nok. Men der om aftenen var der bare ikke noget der hjalp. Vi var til kiropraktor og zoneterapi, hvilket hjalp lidt men aldrig helt. Der var en masse teorier om hvad det kunne være, men vi fandt aldrig ud af det. Måske en form for kolik, men jeg tænkte som dig at så ville vi ikke få hende til at stoppe med at græde, men det kunne vi godt selvom det var meget svært og kun i kort tid af gangen.

Pludselig blev det bedre da hun omkring 2,5 måned. Ikke lige det du gerne vil høre, tænker jeg, men jeg vil bare sige at det bliver bedre engang og at I helt sikkert gør det bedste I kan og at jeg forstår dig til fulde! Håber det snart bliver bedre! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle råd og kram - ærligt så havde jeg slet ikke overvejet at det kunne være kolik, min svigerindes pige græder rigtig meget, så Arthur blegner helt i forhold til, men der kan selvfølgelig være forskellige grader af kolik. Derudover har vi jo ikke prøvet det før, så jeg har meget svært ved at vurdere hvad der er "normalt", altså hvor meget eller lidt der skal til - vi har ikke rigtig noget sammenligningsgrundlag udover min svigerinde, og så slemt er det jo ikke :unsure

Det er lykkedes at få ham til at falde i søvn, han er nu lagt i vuggen og jeg vil prøve at sove inden han vågner igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil lige pippe at vores søn også har grædt flere timer om aftenen fra han blev 2 uger...det startede ved spisetid cirka og toppede gerne med de værste skrige ture mellem 22 og midnat da det var værst...Han er nu 8 uger og det går meget bedre. Har været til 5 gange zoneterapi og 3 gange kiropraktor for at få tjekket ham for spændinger og de siger begge han nu virker helt fin i kroppen. Zoneterapeuten og vores sundhedsplejerske siger det har været en mild form for aften kolik han har siden vi slet ikke kunne trøste ham når det stod på...nu er han bar utrolig glad det meste af tiden. Og får kun nogle små kortvarige skrige ture hvor han kan trøstes og ofte kan vi fange det i opløbet nu når han gør antydning til noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har skreget en halv time nu, og vi kan bare ikke få ham til at stoppe :boo

Min kæreste vader rundt med ham mens jeg (igen) sidder og tuder. Sætter rigtig stor pris på ørepropper!!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram :kram

I har garanteret prøvet, men har i prøvet at lægge ham på maven på jeres underarm, så hans hoved hviler i albuen og i har hånden under rumpen / bleen? Det hjælper ofte baby til at få ro.

Ellers kan det også hjælpe at svøbe baby lidt stramt? Hvis han bliver varm, evt bare i et blødt tæppe.

Men jeg føler virkelig med dig!!!

Det gør vi tit og det kan også hjælpe i 5-10 min eller hvis han har en bøvs på tværs. Vi svøber ham i et dynebetræk, det virker desværre ikke så godt som dyne, men han sveder simpelthen så meget at hans body bliver gennemblødt. Nu er han dog gået kold på maven ag sin far, så håber jeg lige kan få lidt søvn inden næste runde!

Åh, jeg burde ikke brokke mig så meget, vi har en sund og rask baby og det er trods alt de vigtigste!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.