Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Hvor er I skønne hver og en :kram

Jeg er helt enig i at et så lille barn ikke kan have dårlige vaner, og hans behov kommer virkelig i første række, men min ryg bliver helt smadret hvis han skal spve på mig, og det gør mig ikke til en bedre eller mere overskudsagtig mor i det lange løb desværre :(

Med fare for at jinxe, så har vi lige talt om at han faktisk har været noget mere glad i dag - han har lige siddet et kvarters tid på mine lår (altså jeg sidder med bøjede ben og han hviler der) - han har siddet og kigget og holdt i min hånd, har ville have sutten og vi har kunne trøste ham nemt hvis han blev pylret. Håber virkelig det er fremtids-Arthur!

Krydser for jer :goodluck :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft overproduktion hele dagen, hvilket har generet både mig og Nohr. Her til putning kom det så voldsomt ud, at Nohr kløjsede i det flere gange, for til sidst at opgive og nægte brystet selvom han tydeligs stadigvæk var sulten :( Nu sover han og så håber jeg at trykket er bare lidt mindre, når han forhåbentligt snart vågner og vil spise.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er min baby bare stadig ked :boo :boo

Håber virkelig snart det sygdom forlader hende :-(

God bedring med hende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går godt nok hurtigt! :O

Det går bare alt for hurtigt her i februar

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara har flere dage for nylig mere eller mindre droppet sin sene eftermiddagslur.. Jeg forstår det slet ikke. I dag har hun fx kun sovet en halv time i bilen siden kl 15. Og vi har været til barnedåb så der er sket rigeligt for hende. Lige nu prøver jeg at putte hende, men hun gider overhovedet ikke sove. Hvorfor er hun ikke mega træt? Det har været lidt det samme nogle andre dage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Armen hvor er han vild :glad

Er han simpelhen oppe og være stabil på alle 4? J møver stadig (og det går dælme stærkt!!) - står oppe på alle 4 indimellem, men ka ikke komme nogle steder deroppe :)

Han er total vild :glad

Ja det gør han. Han er der ikke i lang tid og det går ikke super hurtigt (endnu), men han kravler et par tag af gangen. Som min mand siger, så ligner han lidt en fuld skildpadde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft overproduktion hele dagen, hvilket har generet både mig og Nohr. Her til putning kom det så voldsomt ud, at Nohr kløjsede i det flere gange, for til sidst at opgive og nægte brystet selvom han tydeligs stadigvæk var sulten :( Nu sover han og så håber jeg at trykket er bare lidt mindre, når han forhåbentligt snart vågner og vil spise.

 

Nu aner jeg ikke så meget om det der amning endnu, men kunne det være en mulighed at malke lidt ud inden amning? Jeg ved godt at der er et eller andet med forskel i mælken (konsistensen/indholdet/ernæringsværdien?) på det der kommer først og det der kommer senere, så ved slet ikke om det er muligt, det var blot en tanke. Men hvis det ender med at han nægter helt og derfor intet får, så vil det andet vel stadig være et bedre alternativ, tænker jeg :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for jer :goodluck :kiss

Nå, jeg skal lære at tie stille, for vi har kæmpet med ham lige siden :unsure

Hver gang han falder hen spytter han sutten ud for så at ligge og jamrr, hvis vi prøver at give ham sutten igen bliver han fuldstændig rødglødende!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, jeg skal lære at tie stille, for vi har kæmpet med ham lige siden :unsure

Hver gang han falder hen spytter han sutten ud for så at ligge og jamrr, hvis vi prøver at give ham sutten igen bliver han fuldstændig rødglødende!

Lille fyr altså :( hvor er det synd... Kan I prøve at holde lidt på sutten? Indtil han sover lidt dybere?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu aner jeg ikke så meget om det der amning endnu, men kunne det være en mulighed at malke lidt ud inden amning? Jeg ved godt at der er et eller andet med forskel i mælken (konsistensen/indholdet/ernæringsværdien?) på det der kommer først og det der kommer senere, så ved slet ikke om det er muligt, det var blot en tanke. Men hvis det ender med at han nægter helt og derfor intet får, så vil det andet vel stadig være et bedre alternativ, tænker jeg :chin:

Jeg havde faktisk fået lidt ud inden den omtalte amning. Ej men det er helt vanvittigt i dag :O forestil dig et blomkålshoved - sådan så mit bryst ud!

Nå men han vågnede for 45 minutters tid siden og spiste uden problemer, så nu er trykket lettet godt på det ene bryst. Nu er det så det andets tur til at være overfyldt <_<

Gad vide hvad der er gået galt med produktionen i dag :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara har flere dage for nylig mere eller mindre droppet sin sene eftermiddagslur.. Jeg forstår det slet ikke. I dag har hun fx kun sovet en halv time i bilen siden kl 15. Og vi har været til barnedåb så der er sket rigeligt for hende. Lige nu prøver jeg at putte hende, men hun gider overhovedet ikke sove. Hvorfor er hun ikke mega træt? Det har været lidt det samme nogle andre dage

Overtræt? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lille fyr altså :( hvor er det synd... Kan I prøve at holde lidt på sutten? Indtil han sover lidt dybere?

Det har jeg prøvet, men så kan jeg jo sidde der hele natten. Lige nu handler det bare om ren overlevelse til kl 8 hvor jeg kan ringe til lægen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog til lægevagten igen i aftes, da stinus ikke var blevet bedre i løbet af dagen, som aftalen var med vagtlægen fra igår formiddags. Blev mødt af en enten inkompetent eller træt læge som slet ikke forstod hvorfor jeg var der, trods jeg forklarede det 2 gange.. Jamen han var jo blevet undersøgt grundigt i formiddags!!! Han sagde han kunne indlægge os hvis jeg følte mig utryg, så de kunne observere os, men han fik mig virklig til at føle at det var pjat at jeg var der. Jeg sagde at jeg sagtens ville hjem igen jeg ville bare gerne vide hvad jeg kunne gøre for han bare får lidt væske... Hans svar var blev ved med at læg ham til og håb det snart vender:( jo tak nu har han så overhovedet ikke villet spise hele natten!!!! Vi har så selv tyet til en lille smugle sukkervand når han har været ked i nat, efter forgæves at have prøvet at få ham til at sutte:( nu har jeg skrevet en SMS til min SP håber hun ved hvad jeg skal gøre!!! Jeg er også selv snotforkølet, og virklig træt ovenpå 1000 opvågninger og forsøg på amning... Når apoteket åbner skal der købes en brystpumpe, så jeg kan lette trykket i de stakkels bryster og gemme mælken. Ej det er virklig røv det hele!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Zzznåååååårk en skod nat!! Den der lille røv med ører skulle absolut være vågen fra 0.50-3.25..... Kæft mor her er træt :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået tid ved lægen om en time. Er spændt på hvad han siger

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har fået tid ved lægen om en time. Er spændt på hvad han siger

Held og lykke med det. Håber I kan finde ud af bare et eller andet :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker min baby :biglove Og elsker at mærke den dybe kærlighed der vokser og vokser i mig :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker min baby :biglove Og elsker at mærke den dybe kærlighed der vokser og vokser i mig :biglove

:kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Clara vil bare ikke rigtigt spise i dag :( nu har jeg for første gang puttet hende ud i barnevognen uden hun har spist først, for hun blev bare helt hysterisk når jeg lagde hende til. Og det er oven i købet 45 min tidligere end hun normalt sover lur, men hub var bare så pylret og virkede træt. I morges var det også næsten umuligt at få hende til at spise, der var hun dog ikke ked af det. Og i nat måtte jeg malke ud 3 gange (selvom hun spiste ligeså ofte som normalt, men nok ikke helt så meget).

Jeg er spændt på hvor meget hun så vil sove nu. Er ikke helt glad for det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg prøvet, men så kan jeg jo sidde der hele natten. Lige nu handler det bare om ren overlevelse til kl 8 hvor jeg kan ringe til lægen :(

Æv :( Håber ikke du synes, at vores gode råd bliver for meget! Jeg er sikker på, at du har prøvet alle tips du kan komme i tanke om. Ville virkelig bare ønske, at der var lige dét ene tip, der kunne gøre en kæmpe forskel.

Man håber jo ikke, at der er noget i vejen med lillemanden, men det er jo lige før, at man kan håbe på, at lægen kan give en årsag! 

UNder alle omstændigheder sender jeg masser af :kram2 i jeres retning - det er godt nok ikke lige den fedeste start på familielivet, I har fået. Men uanset hvad BLIVER det bedre - det lover jeg dig! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tog til lægevagten igen i aftes, da stinus ikke var blevet bedre i løbet af dagen, som aftalen var med vagtlægen fra igår formiddags. Blev mødt af en enten inkompetent eller træt læge som slet ikke forstod hvorfor jeg var der, trods jeg forklarede det 2 gange.. Jamen han var jo blevet undersøgt grundigt i formiddags!!! Han sagde han kunne indlægge os hvis jeg følte mig utryg, så de kunne observere os, men han fik mig virklig til at føle at det var pjat at jeg var der. Jeg sagde at jeg sagtens ville hjem igen jeg ville bare gerne vide hvad jeg kunne gøre for han bare får lidt væske... Hans svar var blev ved med at læg ham til og håb det snart vender:( jo tak nu har han så overhovedet ikke villet spise hele natten!!!! Vi har så selv tyet til en lille smugle sukkervand når han har været ked i nat, efter forgæves at have prøvet at få ham til at sutte:( nu har jeg skrevet en SMS til min SP håber hun ved hvad jeg skal gøre!!! Jeg er også selv snotforkølet, og virklig træt ovenpå 1000 opvågninger og forsøg på amning... Når apoteket åbner skal der købes en brystpumpe, så jeg kan lette trykket i de stakkels bryster og gemme mælken. Ej det er virklig røv det hele!!

Ej det lyder virkelig også hårdt :kram2 

Stakkels lille fyr! Det er godt nok da ikke sjovt! :kiss Hvordan gik dåben?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I havde ret, lægen mente også det var noget kolik. Trøster mig selv med at det trods alt ikke er så slemt som hans lille kusine der virkelig skriger i døgndrift. Vi må bare væbne os med tålmodighed og ørepropper!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Æv :( Håber ikke du synes, at vores gode råd bliver for meget! Jeg er sikker på, at du har prøvet alle tips du kan komme i tanke om. Ville virkelig bare ønske, at der var lige dét ene tip, der kunne gøre en kæmpe forskel.

Man håber jo ikke, at der er noget i vejen med lillemanden, men det er jo lige før, at man kan håbe på, at lægen kan give en årsag!

UNder alle omstændigheder sender jeg masser af :kram2 i jeres retning - det er godt nok ikke lige den fedeste start på familielivet, I har fået. Men uanset hvad BLIVER det bedre - det lover jeg dig! :kiss

Du kan tro alle råd er meget værdsat! Jeg synes vi prøver mange ting, men der er helt sikkert også ting vi ikke selv har tænkt på, og det betyder virkelig meget at have flere sparringspartnere, også selvom jeg egentlig ikke kender jer! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har hun alligevel sovet 2 timer :S ved ikke om hun bare skal have lov at sove for hun vågner vel hvis hun er sulten eller om jeg skal tage hende ind. Men ville godt nok gerne at hun fik noget at spise

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I havde ret, lægen mente også det var noget kolik. Trøster mig selv med at det trods alt ikke er så slemt som hans lille kusine der virkelig skriger i døgndrift. Vi må bare væbne os med tålmodighed og ørepropper!

Æv :( Det er noget lårt! :kram2 Men i det mindste er kolik ufarligt og et spørgsmål om tid.. Ikke at dét hjælper meget i øjeblikket.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.