Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

J vejede 3910 kg, 53 lang. Vi brugte 2 pakker str 1 fra Rema, str 2 i max en måned. Jeg ville ikke have for mange af de små bleer på lager, men det lyder til prisen er ok, så måske du er heldig de holder lidt tid? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil en 3-4 kg tung baby starte i blestørrelse 1 eller 2? :unsure Og i så fald, hvor længe vil den blive i størrelse 1?

 

Jeg har fået tilbudt at købe 5 pakker libero str 1 af en kollega, da hendes knap 5 kg baby startede direkte i str 2. Hun sælger dem for 30 kr pakken, er det billigt?

 

Og vil lillesøster overhovedet nå at bruge 5*28 bleer inden hun er rykket op i str 2?

 

Adrian vejede 3846 da han blev født og var nok i størrelse 1 i 14 dages tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er altså vildt hårdt :lol

 

Men nogen må jo klare så hårde vilkår :P 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men nogen må jo klare så hårde vilkår :P

Ja, suk. Jeg tager den på mig - jeg skal vel også lidt lidt :D

Det er satme hårdt det her barsel :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, suk. Jeg tager den på mig - jeg skal vel også lidt lidt :D

Det er satme hårdt det her barsel :lol

 

Haha! :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg netop selv tænkt på i dag. Synes det er for nemt for lægen bare at sige kolik efter at have kigget i 3 min. Nu var der jo ikke problemer i nat med gylp eller at han var ked - kan det være refluks alligevel?

Jeg ville ikke skrive det til dig i går/forleden (tænkte at du ikke havde brug for er surt opstød), men "kolik" kan man jo ikke bruge til en skid, for der er jo noget i vejen. Sygeplejesken i mit lægehus har mange års erfaring fra en børneafdeling, og hun foralte, at kolik som regel er noget bullshit og at de i langt de fleste tilfælde fandt ud af at det var refluks, så beskriv de dér ting for lægen og se om I må prøve nexium. Her kan jeg i hvert fald se forskel. Han får stadig elevator-gylp i halsen, men han bliver ikke chokeret og græder, som han gjorde før.

Vi har prøvet grød i 3 dage nu og i går og i dag har været ret gode, med lange glade periode. Fingers crossed.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville ikke skrive det til dig i går/forleden (tænkte at du ikke havde brug for er surt opstød), men "kolik" kan man jo ikke bruge til en skid, for der er jo noget i vejen. Sygeplejesken i mit lægehus har mange års erfaring fra en børneafdeling, og hun foralte, at kolik som regel er noget bullshit og at de i langt de fleste tilfælde fandt ud af at det var refluks, så beskriv de dér ting for lægen og se om I må prøve nexium. Her kan jeg i hvert fald se forskel. Han får stadig elevator-gylp i halsen, men han bliver ikke chokeret og græder, som han gjorde før.

Vi har prøvet grød i 3 dage nu og i går og i dag har været ret gode, med lange glade periode. Fingers crossed.

Men kan det være refluks når det ikke er hele tiden? I nat faldt han bare i søvn uden gylp eller gråd :unsure

Ps jeg er så overtræt at jeg grinte over "surt opstød" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men kan det være refluks når det ikke er hele tiden? I nat faldt han bare i søvn uden gylp eller gråd :unsure

Ps jeg er så overtræt at jeg grinte over "surt opstød" :D

Ja! Det kan det godt, det er slet ikke så sort/hvidt. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hooooold nu fast, det går hurtigt, når der er noget, han gerne vil have :o Hvor er min lille baby lige henne?  :bye

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hooooold nu fast, det går hurtigt, når der er noget, han gerne vil have :o Hvor er min lille baby lige henne?  :bye

 

 

Hvor er det vildt altså! Han er bare sej 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå, Clara fik heldigvis spist en del gange i nat sådan halvt i søvne (så jeg er træææt!). Men i dag gider hun stadig ikke brystet hvis hun er vågen, men jeg kan godt få hende til at tage det hvis jeg tager hende op fra lur og hun stadig nærmest sover. Så hun har heldigvis fået en del mere at spise i dag end i går, men stadig ikke så meget som normalt hvor hun plejer at spise både når hun vågner og før hun bliver lagt til lur. Men forhåbentlig er det nok til at vi ikke får en helt så ulykkelig og sulten baby i aften! (please kryds fingre, for det var bare ikke sjovt!) Og så håber jeg altså det bliver bedre snart. Jeg synes allerede jeg kan mærke det er gået lidt ud over min produktion.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen mht bleer i str 1. Jeg tror, jeg venter med at købe, til jeg ved om lillesøster overhovedet kommer i str 1.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar alle sammen mht bleer i str 1. Jeg tror, jeg venter med at købe, til jeg ved om lillesøster overhovedet kommer i str 1.

Vi havde den pakke fra remas babypakke, så var der lidt at starte på. Og jeg mener pakken fra Lidl var str 2, så vi havde lidt herhjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om 8 dage blir min "lille" baby 6 mdr

What.......

Hvor er min lille dreng blevet af..

Fatter det slet ikke.

Og der sker bare såååååå meget med ham lige nu.

Han blir bare gladere og gladere.

Det er så skønt

Det er så vildt. om 2 dage bliver min lille S 5 mdr. Og han har fået 2 tænder på en uge og tror der er en mere på vej! det går så stærkt. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Infektionstallrne er stigene, RS virussen har ikke toppet endnu, så snart er han koblet til alle remedier den lille mand:( jeg har feber og et rødt ømt bryst sikkert brystbetændelse:( behøver jeg sige vi har det røv hårdt:(

:kiss ej det lyder mega væmmeligt :( 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad ville i give af håndmad til en 6 mdrs?

Syntes det er vildt svært.

Noget som ikke er grød.

Hvad gir i ?

Prøv at kigge blw-trådene (mener bestemt der er nogen) - jeg mindes noget om godt kogte grøntsager, bløde pærer o.l. :chin: Jeg var ikke selv så flittig med det håndholdte i sin tid, og Sigrid (4 måneder på lørdag) er ikke begyndt på andet end mælk endnu :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har jeg netop selv tænkt på i dag. Synes det er for nemt for lægen bare at sige kolik efter at have kigget i 3 min. Nu var der jo ikke problemer i nat med gylp eller at han var ked - kan det være refluks alligevel?

Det kan det sagtens! Jeg tænker lidt kolik som et ord de sætter på når de ikk ved hvad der er galt. I mit hoved vil der altid være en årsag til gråden, hvad enten det så er ondt i maven, noget i klemme, spændinger i kroppen, refluks eller silent refluks eller andet. Hvis ikk vi selv havde undersøgt tingene og fundet ud af at Naya havde låst bækken, spændinger i kroppen og refluks, er jeg sikker på vi også bare havde fået ordet kolik. Det er lidt den nemme løsning for lægerne.. Og det er altså ikk ment negativt overfor nogen, men kun som en hjælp til dig :kram2

Refluks kan komme til udtryk på forskellige måder, og nogen er hårdt ramt og andre har det i mild grad. Naya sov egentlig fint om natten inden hun startede på nexium. Der var gråden om aftenen, og når hun så først sov, var det okay. Så hun var mest generet af det om eftermiddagen og aftenen, og der tror jeg det er forskelligt hvordan børn er ramt af det. Men jeg ville helt klart nævne det for lægen og bede om at få lov at prøve nexium - det kan i hvert fald ikk skade at prøve :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan det sagtens! Jeg tænker lidt komik som et ord de sætter på når de ikk ved hvad der er galt. I mit hoved vil der altid være en årsag til gråden, hvad enten det så er ondt i maven, noget i klemme, spændinger i kroppen, refluks eller silent refluks eller andet. Hvis ikk vi selv havde undersøgt tingene og fundet ud af at Naya havde låst bækken, spændinger i kroppen og refluks, er jeg sikker på vi også bare havde fået ordet kolik. Det er lidt den nemme løsning for lægerne.. Og det er altså ikk ment negativt overfor nogen, men kun som en hjælp til dig :kram2

Refluks kan komme til udtryk på forskellige måder, og nogen er hårdt ramt og andre har det i mild grad. Naya sov egentlig fint om natten inden hun startede på nexium. Der var gråden om aftenen, og når hun så først sov, var det okay. Så hun var mest generet af det om eftermiddagen og aftenen, og der tror jeg det er forskelligt hvordan børn er ramt af det. Men jeg ville helt klart nævne det for lægen og bede om at få lov at prøve nexium - det kan i hvert fald ikk skade at prøve :kram2

 

Jeg er helt enig.

Men kom altså til at grine af denne stavefejl. Er du ved at beskrive den samlede bestand af danske stand-uppere? :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Infektionstallrne er stigene, RS virussen har ikke toppet endnu, så snart er han koblet til alle remedier den lille mand:( jeg har feber og et rødt ømt bryst sikkert brystbetændelse:( behøver jeg sige vi har det røv hårdt:(

:kram

God bedring til jer begge.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er helt enig.

Men kom altså til at grine af denne stavefejl. Er du ved at beskrive den samlede bestand af danske stand-uppere? :D

Hahaha omg! :P :D

Ja selvfølgelig, den er heeel gal med al den komik og de dér stand-uppere :P

Nu er det rettet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss ej det lyder mega væmmeligt :(

Det var brystbetændelse så i behandling med mig. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var brystbetændelse så i behandling med mig. :(

:kram2 håber det hjælper hurtigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var brystbetændelse så i behandling med mig. :(

Øv hvor er i da også hårdt ramt! :(

God bedring til både dig og Stinus :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har M været til svømning igen her til aften - vi krydser alt hvad vi kan for, at han ikke vågner med feber i nat eller i morgen! Den infektion i ørerne skal bare være enkeltstående tilfælde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.