Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Jeg fik min fødselsjournal med da jeg fødte for 3 uger siden..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I morges opdagede jeg 3 små knopper i panden på Klaudia, men der er ikke noget andre steder så jeg sender hende i dp men fortælleren. Hvad jeg har set. her til eftermiddag efter manden og hende har været til babysvømning har jeg opdaget flere knopper bla. I nakken og omkring ørerne. Men hvad er det? Hun har haft afføring 3 gange idag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op Julius piber idag :o Men så har jeg da fået optaget et par videoer til lægen i næste uge. Er spændt på hvad jan siger...

Videoer af hvad? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I morges opdagede jeg 3 små knopper i panden på Klaudia, men der er ikke noget andre steder så jeg sender hende i dp men fortælleren. Hvad jeg har set. her til eftermiddag efter manden og hende har været til babysvømning har jeg opdaget flere knopper bla. I nakken og omkring ørerne. Men hvad er det? Hun har haft afføring 3 gange idag.

Altså det kan jo være mange ting ud fra beskrivelsen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså det kan jo være mange ting ud fra beskrivelsen.

Jeg tænker det er eksem men som du er inde på så kan det være alt muligt. Det er små røde knopper (knappenåls størrelse)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Videoer af hvad? :unsure

Af hans piben. Det lyder voldsom en gang i mellem, men jeg kan jo ikke være sikker på han piber torsdag kl 10, så sp synes det ville være fint med en lille video jeg kan vise ham...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikk lige hvor jeg ellers skal placere det her indlæg, så nu kommer det lige herind, fordi i andre jo også næsten lige har født.

Har i andre fået en beskrivelse af jeres fødsel?

Da jeg for 3 år siden fødte Lucas fik jeg en mange sider lang udførlig beskrivelse af fødslen, hvor der stod hvilke tidspunkter jeg blev undersøgt, hvor åben jeg var på de forskellige tidspunkter, hvornår presseveerne startede, osv.

Denne gang fik jeg at vide at jeg 10-14 dage efter fødslen vil kunne finde fødselsforløbet på min e-journal. Nu har jeg så holdt øje, og i dag er det 14 dage siden jeg fødte, og det eneste der står derinde er meget meget kort i punkter: eet levendefødt barn, uregelmæssig baghovedpræsentation, forløsning kl 17.00, osv. Ellers står der absolut ingen tidspunkter eller noget som helst :unsure

Kan det virkelig passe at det er det eneste jeg har på skrift om min fødsel? :unsure

Som en del af besparelserne på området har de sparet en del af jordemødrenes papirarbejde væk så den grundige beskrivelse af fødslen findes ikke længere,medmindre der var komplikationer. Så kun stikords journal. Det var i hvertfald det jeg fik at vide på Hvidovre.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er bare ikke noget bedre end babylatter :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv hvor ærgerligt at der så nok ikk er mere på skrift om fødslen, end de få stikord :( Det er jeg faktisk helt ked af, for jeg havde virkelig glædet mig til at få nogle mere præcise tidspunkter på :( især fordi det hele gik så stærkt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså jeg fik godt nok en detaljeret beskrivelse af hele fødslen selvom der absolut ingen komplikationer var. Jeg ved ikke om det er forskelligt fra sted til sted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det er mærkeligt at det er så forskelligt? :chin:

Jeg overvejer om jeg skal ringe og høre om det kan passe at der ikk er mere end det, men jeg ved næsten ikk hvor jeg skal ringe hen, for synes det virker lidt voldsomt at ringe til fg bare for det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, det er mærkeligt at det er så forskelligt? :chin:

Jeg overvejer om jeg skal ringe og høre om det kan passe at der ikk er mere end det, men jeg ved næsten ikk hvor jeg skal ringe hen, for synes det virker lidt voldsomt at ringe til fg bare for det..

På min fg var det sekretæren der tog tlf i dagtimerne (7-15). Så det tænker jeg sagtens man kan ringe med den slags ikke-fødsel-nu relaterede spørsmål :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der var stor forskel på det, jm læste op fra til efterfødselssamtalen og det, jeg kan læse på sundhed.dk. Jeg tror bare, man skal bede om en udskrift fra dem, hvis man vil have flere detaljer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På min fg var det sekretæren der tog tlf i dagtimerne (7-15). Så det tænker jeg sagtens man kan ringe med den slags ikke-fødsel-nu relaterede spørsmål :)

Jeg har kun fået fat i jordemødre, når jeg har ringet til fg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså også der er andet end de stikord jeg har læst på sundhed.dk når det kommer til Skejby Sygehus. Mine jordemødre sad i hvert fald en gang i mellem ved computeren på stuen og skrev ned, når der var en rolig stund :) Den kunne jeg da også godt tænke mig at læse, kan jeg mærke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har flere sider om min fødsel som vi fik med op fra fødegangen :)

Der står hvornår jeg kom, at vi tog hjem og ventede, at vi kom igen, at jeg kom i fødekar, op af kar osv. meget detaljeret faktisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv syg barn igen. Der er skittetbog hoster, med revet og ku også har kastet op i hele sengen :(

Lille stakkel har nærmest været konstant sløj siden jeg startede på job for en måned siden. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wow.. det har lige taget en time at få Freya til at falde i søvn igen.. prøvede først da hun vågnede at lulle hende i søvn igen. Stor fejl! For så var hun bare vågen og så hjalp det heller ikke at amme efterfølgende. . Suk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby tog sin første vaccination i stiv arm. Et lille vræl ved første stik og et lidt større ved nr 2 - men der var fint lys i loftet, så han var ikke sur særlig længe :p

Det var farmand der gik med ind og det var vist ret godt - han er meget rolig ;) er spændt på hvordan dagen forløber nu :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby tog sin første vaccination i stiv arm. Et lille vræl ved første stik og et lidt større ved nr 2 - men der var fint lys i loftet, så han var ikke sur særlig længe :P

Det var farmand der gik med ind og det var vist ret godt - han er meget rolig ;) er spændt på hvordan dagen forløber nu :unsure

 

Hvor er J bare god!

 

Jeg krydser for, at I ikke får en alt for stor reaktion fra ham :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie var helt ved siden af sig selv i går aftes og græd og var urolig. Totalt flashback til Anna :(

Da hun endelig fandt ro efter at have spist en hel masse kl. 23, sov vi til kl. 00.30, hvor hun spiste en halv portion mere eller mindre i søvne og så sov vi satme til kl. 05!!! :o YAY, det var godt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min lille baby tog sin første vaccination i stiv arm. Et lille vræl ved første stik og et lidt større ved nr 2 - men der var fint lys i loftet, så han var ikke sur særlig længe :p

Det var farmand der gik med ind og det var vist ret godt - han er meget rolig ;) er spændt på hvordan dagen forløber nu :unsure

Dejligt, at det gik godt! Krydser for han ikke bliver plaget af den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj en skod nat! Naya vågnede 3.30 og kunne slet ikk finde ro efter amning. Hun blev ved med at være urolig og on/off ked af det indtil jeg tilsidst tog hende over i vores seng og ammede hende liggende, og så lod jeg hende ellers have fri adgang til brystet resten af natten, for lige så snart jeg "pakkede væk" blev hun ked af det igen. Oven i det var jeg inde ved Lucas inden Naya startede sit vågenshow, fordi han havde mareridt - det tog så en time at få ham til at sove igen!

Jeg forudser at jeg pludselig rammer en mur af træthed i dag :zzz

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie synes det er helt okay at ligge på maven :)

Hun mosler, giver op og går i stener-mode :D

zcW6Bbe.jpeg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Albert hoster søløve hoste :boo

Edith er også hjemme pga hoste! Jeg kan helt ærligt snart ikke mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.