Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Øv med dårlige nætter Fru.Mor og Anita :kram

I øvrigt totalt sejt Anita at du har optaget ham, så kan de ikke spise jer af med noget fordi han ikke lige gør det når han skal ses! Jeg håber de finder en (harmløs) årsag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ihhh.... Taylor kommer fremad!! For kun et par uger siden kunne han nærmest intet, men nu kan han både trille og krybe..... tak tigerspring :yay (og skrid så!!! )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt det er luksus at N har gået hjemme sammen med mig indtil nu, men kunne nu godt lige have brugt en lidt blidere opstart på "alenebarsel" end jeg går fået i dag.

Havde godt nok ikke lige set mig selv starte ud på dag 1 med at have to børn hjemme OG at Mikkel så lige vælger i dag til at nægte middagslur i barnevognen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie 23 dage og besøg af SP.

55 cm og 4.300 (!) g. Så +700g på 14 dage :o :blink

Ikke så mærkeligt, at newbornbleer 2-5kg virker lidt små :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh.... Taylor kommer fremad!! For kun et par uger siden kunne han nærmest intet, men nu kan han både trille og krybe..... tak tigerspring :yay (og skrid så!!! )

:yay nu overhaler han så betterøv! :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhh.... Taylor kommer fremad!! For kun et par uger siden kunne han nærmest intet, men nu kan han både trille og krybe..... tak tigerspring :yay (og skrid så!!! )

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ved godt det er luksus at N har gået hjemme sammen med mig indtil nu, men kunne nu godt lige have brugt en lidt blidere opstart på "alenebarsel" end jeg går fået i dag.

Havde godt nok ikke lige set mig selv starte ud på dag 1 med at have to børn hjemme OG at Mikkel så lige vælger i dag til at nægte middagslur i barnevognen

:kram Håber du får en mere stille dag imorgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sidste besøg af SP, Klaudia er knap 8 mdr og har en vægt på 7,2 kg og er 69 cm lang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie 23 dage og besøg af SP.

55 cm og 4.300 (!) g. Så +700g på 14 dage :o :blink

Ikke så mærkeligt, at newbornbleer 2-5kg virker lidt små :D

Håber ikke hun fortsætter med den fart :O ;) Skønne tøs :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora går selv med gåvognen :biglove Håber hun når til at gå uden inden for 4 uger så jeg får ret ;) :D

Måske er hun selv ved at udfase godnatflasken :chin: Hun har ikke rigtig gidet den en uges tid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leonora går selv med gåvognen :biglove Håber hun når til at gå uden inden for 4 uger så jeg får ret ;) :D

Måske er hun selv ved at udfase godnatflasken :chin: Hun har ikke rigtig gidet den en uges tid.

Hvor er hun sej :kuller

Og dejligt hvis hun selv siger farvel til flasken,det er bare lidt nemmere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvorfor græder C så meget om aftenen? :( jeg er simpelthen så bange for at der er et eller andet galt med hende som vi bare overser fuldstændig. Det kommer bare ud af ingenting hvor hun så bare skriger og sådan går der et par timer hver aften. Synes ikke hun bør græde så voldsomt og er bare bange for vi gør noget forkert :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er hun sej :kuller

Og dejligt hvis hun selv siger farvel til flasken,det er bare lidt nemmere.

Hun er mega-sej! :)

Det ville være skønt men må heller se tiden an lidt endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvorfor græder C så meget om aftenen? :( jeg er simpelthen så bange for at der er et eller andet galt med hende som vi bare overser fuldstændig. Det kommer bare ud af ingenting hvor hun så bare skriger og sådan går der et par timer hver aften. Synes ikke hun bør græde så voldsomt og er bare bange for vi gør noget forkert :(

Det kan være kolik. Det kan godt udmønte sig som skrigeture om aftenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Håber du får en mere stille dag imorgen.

Tak, storesøster er frisk og kommer i DP i morgen, så håber på en lidt roligere dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvorfor græder C så meget om aftenen? :( jeg er simpelthen så bange for at der er et eller andet galt med hende som vi bare overser fuldstændig. Det kommer bare ud af ingenting hvor hun så bare skriger og sådan går der et par timer hver aften. Synes ikke hun bør græde så voldsomt og er bare bange for vi gør noget forkert :(

Hvor gammel er det hun er? :Chin:

J havde en periode hvor han simpelhen var overstimuleret og overtræt om aftenen og bare græd og græd til han gik omkuld. Omkring Tiger to tror jeg. Han tog ting ind på en helt ny måde, og det var så tydeligt at mærke på ham. Det var så omtrent samtidig han valgte at holde sovestrejke om dagen, så aftenerne var SÅ strenge..

Hvordan sover hun i løbet af dagen? Og så lige et kram i din retning. Det er benhårdt.

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være kolik. Det kan godt udmønte sig som skrigeture om aftenen.

Jeg har tænkt på det, men vi kan godt få hende beroliget lidt, selvom det kun er i kort tid før hun skriger igen. Men som jeg har forstået det hvis det er kolik så kan man slet ikke få dem til at holde op med at græde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor gammel er det hun er? :Chin:

J havde en periode hvor han simpelhen var overstimuleret og overtræt om aftenen og bare græd og græd til han gik omkuld. Omkring Tiger to tror jeg. Han tog ting ind på en helt ny måde, og det var så tydeligt at mærke på ham. Det var så omtrent samtidig han valgte at holde sovestrejke om dagen, så aftenerne var SÅ strenge..

Hvordan sover hun i løbet af dagen? Og så lige et kram i din retning. Det er benhårdt.

:kram2

Hun er 6 uger, så vi er stadig en uges tid før tiger 2. Hun sover godt til middag, der får hun normalt 2-3 timer. Men hun vil ikke rigtig sove om eftermiddagen, så jeg tror også tit hun er lidt træt.

Hvis hun bare græd og pylrede lidt så var det ok, men det er fordi hun græder så voldsomt at jeg næsten tænker der må være noget rigtig galt. Men måske er det bare sådan hun er.. Hvis hun havde ondt ville det vel ikke kun være om aftenen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvorfor græder C så meget om aftenen? :( jeg er simpelthen så bange for at der er et eller andet galt med hende som vi bare overser fuldstændig. Det kommer bare ud af ingenting hvor hun så bare skriger og sådan går der et par timer hver aften. Synes ikke hun bør græde så voldsomt og er bare bange for vi gør noget forkert :(

Mulighederne er mange: sult/overstimulering/ondt i maven?

Anna gjorde det også og det var uden tvivl en blanding af alle tre.

Sofie gjorde det også et par aftner, men hos hende var det sult, så hun spiser oftere om aftenen og er stadig urolig, men græder ikke.

Det er så mega hårdt og afmægtigt, når de græder og græder.

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er 6 uger, så vi er stadig en uges tid før tiger 2. Hun sover godt til middag, der får hun normalt 2-3 timer. Men hun vil ikke rigtig sove om eftermiddagen, så jeg tror også tit hun er lidt træt.

Hvis hun bare græd og pylrede lidt så var det ok, men det er fordi hun græder så voldsomt at jeg næsten tænker der må være noget rigtig galt. Men måske er det bare sådan hun er.. Hvis hun havde ondt ville det vel ikke kun være om aftenen

Vi har lært at J oftest max kan være vågen i 1,5 time (mindre da han var yngre) før han skal puttes igen. En sjælden gang er han vægen i 2 timer, men det sker ikke tit. Det ka være max svært og jeg husker tilbage på dage hvor jeg primært har brugt tiden på at få J til at sove, men det bliver bedre og bedre hele tiden. Har du en vikle? Det hjalp os nogle dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er 6 uger, så vi er stadig en uges tid før tiger 2. Hun sover godt til middag, der får hun normalt 2-3 timer. Men hun vil ikke rigtig sove om eftermiddagen, så jeg tror også tit hun er lidt træt.

Hvis hun bare græd og pylrede lidt så var det ok, men det er fordi hun græder så voldsomt at jeg næsten tænker der må være noget rigtig galt. Men måske er det bare sådan hun er.. Hvis hun havde ondt ville det vel ikke kun være om aftenen

Bliver hun ammet? Det kan jeg nemlig ik huske... Også selvom hun ik gør, så har jeg en ide om hvad det kan være..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver hun ammet? Det kan jeg nemlig ik huske... Også selvom hun ik gør, så har jeg en ide om hvad det kan være..

Ja hun bliver ammet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie 23 dage og besøg af SP.

55 cm og 4.300 (!) g. Så +700g på 14 dage :o :blink

Ikke så mærkeligt, at newbornbleer 2-5kg virker lidt små :D

 

Sikke dog en fart hun skyder! Store lille pige, altså :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvorfor græder C så meget om aftenen? :( jeg er simpelthen så bange for at der er et eller andet galt med hende som vi bare overser fuldstændig. Det kommer bare ud af ingenting hvor hun så bare skriger og sådan går der et par timer hver aften. Synes ikke hun bør græde så voldsomt og er bare bange for vi gør noget forkert :(

 

Jeg har ingen gyldne råd, men ville bare lige give dig et kram :kram Det er så hårdt, når de græder og man ikke føler, at man rigtig kan hjælpe dem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja hun bliver ammet

Så kan jeg trøste dig med at sige, at det højest sandsynligt er ovre om højest nogle dage.. Jeg så det med min første, da hun var 6 uger.

,som jeg ammede - men jeg så det også med august da han var 6 uger - men på det tidspunkt var vi begyndt at trappe amningen ud og flasken ind - hvilket faktisk bare gjorde at det hele blev meget værre. For det jeg tror din datter er i gang med, det er appetit spring. For det du beskriver lyder som begge mine børn. Som "sjovt" følger både appetitspring og til dels tigerspringet meget nøje...

August var meget ked af det under apoetitspringet. Faktisk næsten mere end tigerspringene.. Men det er jo også ganske naturligt egentligt. For de skal jo have øget mælkeproduktionen...

Men det er bare er gæt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.