Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Tænk min lille mand er 3 mdr idag :o :biglove

Det er som om han har været her altid, men nogle gange føles det som om han blev født igår. Tid er en underlig størrelse :wub

 

Tid er noget skørt noget altså. Men vildt, at han allerede er tre måneder! :wub Jeg synes ikke, det er så længe siden du fødte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan det godt tilskrives tigerspring, at min lille tut helst ikke sover i løbet af dagen, og hvis han så gør, er det i vores arme? Derudover er han pyllerbaby af rang og har de sidste par aftener haft nogle helt store nedsmeltninger lige ved sengetid. Åh, det er hjerteskærende at han skriger og græder sådan :(

 

Heldigvis har vi stadig vores gode nætter. Det kan altså redde det meste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så så man lige mig blive totalt stresset...

Ringede til kirkekontoret fordi jeg undrede mig over at vi ikke havde hørt nærmere ang Mikkels dåb på søndag. Jamen, dehavde så slet ikke registreret os :o

Har ellers sendt dem mail med alle oplysninger osv efter jeg aftalte dato over telefonen.

Heldigvis var det ikke noget problem at få ham med på søndag, men spørg lige om jeg nåede at få svedetur

:O

Godt du fik ringet! Og der nu er styr på det hele :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det godt tilskrives tigerspring, at min lille tut helst ikke sover i løbet af dagen, og hvis han så gør, er det i vores arme? Derudover er han pyllerbaby af rang og har de sidste par aftener haft nogle helt store nedsmeltninger lige ved sengetid. Åh, det er hjerteskærende at han skriger og græder sådan :(

Heldigvis har vi stadig vores gode nætter. Det kan altså redde det meste.

Det kan sagtens være tigerspring. Begge mine har reageret på den måde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen på barselsdagpenge der skal svare på hvor længe der gik fra i ansøgte til sagen var behandlet???

Der stå OP til 15 arbejdsdage, men bliver de aldrig færdige før?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette 4. Tigerspring er altså mærkeligt. Indtil videre har vi stadig den gladeste dreng - men søvn får vi ingenting af.. Så heldigvis er han glad, men jeg kan snart ik hænge sammen mere pga søvnmangel. Og nøj hvor jeg hader den person der dukker op når jeg ik får sovet.

Så nu er Torben kommet mere på om natten også - hvor han som minimum tar en nat i weekenden og nu har jeg yderligere foreslået ham en plan inspireret af fru Sp - nemlig med at dele natten op. Så jeg er på i starten af natten og hvis det kører ok, så tar jeg hele natten, men hvis ik, så tar Torben et par timer, så jeg kan få bare to timers søvn...

Godt nok var han ik for meget for det - fordi ellers kan han ik hænge sammen på arbejde... Så fik jeg mig heldigvis taget sammen og fik sagt - jamen jeg kan jo heller ik hænge sammen ( jeg har trods alt haft stort set alle nætter siden han er blevet født) alle depoter er brugt op - og jeg kan ik sove om dagen, så længe han kører 45 mins intervaller - så skal jeg være klar ved barnevognen og vippe ham videre i søvnen..

Undskyld det lange indlæg...men er det for meget forlangt - når det i hverdagen kun er 1 dag vi snakker om at han skal ta en halv nat?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette 4. Tigerspring er altså mærkeligt. Indtil videre har vi stadig den gladeste dreng - men søvn får vi ingenting af.. Så heldigvis er han glad, men jeg kan snart ik hænge sammen mere pga søvnmangel. Og nøj hvor jeg hader den person der dukker op når jeg ik får sovet.

Så nu er Torben kommet mere på om natten også - hvor han som minimum tar en nat i weekenden og nu har jeg yderligere foreslået ham en plan inspireret af fru Sp - nemlig med at dele natten op. Så jeg er på i starten af natten og hvis det kører ok, så tar jeg hele natten, men hvis ik, så tar Torben et par timer, så jeg kan få bare to timers søvn...

Godt nok var han ik for meget for det - fordi ellers kan han ik hænge sammen på arbejde... Så fik jeg mig heldigvis taget sammen og fik sagt - jamen jeg kan jo heller ik hænge sammen ( jeg har trods alt haft stort set alle nætter siden han er blevet født) alle depoter er brugt op - og jeg kan ik sove om dagen, så længe han kører 45 mins intervaller - så skal jeg være klar ved barnevognen og vippe ham videre i søvnen..

Undskyld det lange indlæg...men er det for meget forlangt - når det i hverdagen kun er 1 dag vi snakker om at han skal ta en halv nat?

Dejligt, at du kunne bruge det til noget :kiss

Jeg synes slet ikke det er for meget forlangt. Jeg ved godt, at det er hårdt for ham at arbejde, når han er træt! Men du er altså også på arbejde og har også brug for bare lidt sammenhængende søvn! I bliver jo nødt til at finde et kompromis, der duer for jer begge og det her er i hvert fald en god start og det er jo ikke for evigt!

Jeg håber, at det hjælper, så du får mere søvn og energi :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen på barselsdagpenge der skal svare på hvor længe der gik fra i ansøgte til sagen var behandlet???

Der stå OP til 15 arbejdsdage, men bliver de aldrig færdige før?

Kan ikke huske det præcis, men under en uge.

Ville have ringet og tjekket op (fordi der var rod med tidligere arbejdsgive) men fik besked om at det var godkendt inden jeg fik ringet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen på barselsdagpenge der skal svare på hvor længe der gik fra i ansøgte til sagen var behandlet???

Der stå OP til 15 arbejdsdage, men bliver de aldrig færdige før?

2 dage. Søgte torsdag, ringede ind mandag da jeg fik en mærkelig brev fra dem, og der kunne hun fortælle at min ansøgning var godkendt...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke huske det præcis, men under en uge.

Ville have ringet og tjekket op (fordi der var rod med tidligere arbejdsgive) men fik besked om at det var godkendt inden jeg fik ringet

Jeg har fået besked på Eboks om at min ansøgning er modtaget osv. Og at behandlingstid en er op til 15 arbejdsdage...

Men kunne være jeg skulle prøve at ringe ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan sagtens være tigerspring. Begge mine har reageret på den måde.

 

Selvom det ikke er særlig sjovt, er det rart at høre, at der er andres babyer, der også reagerer på den måde! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette 4. Tigerspring er altså mærkeligt. Indtil videre har vi stadig den gladeste dreng - men søvn får vi ingenting af.. Så heldigvis er han glad, men jeg kan snart ik hænge sammen mere pga søvnmangel. Og nøj hvor jeg hader den person der dukker op når jeg ik får sovet.

Så nu er Torben kommet mere på om natten også - hvor han som minimum tar en nat i weekenden og nu har jeg yderligere foreslået ham en plan inspireret af fru Sp - nemlig med at dele natten op. Så jeg er på i starten af natten og hvis det kører ok, så tar jeg hele natten, men hvis ik, så tar Torben et par timer, så jeg kan få bare to timers søvn...

Godt nok var han ik for meget for det - fordi ellers kan han ik hænge sammen på arbejde... Så fik jeg mig heldigvis taget sammen og fik sagt - jamen jeg kan jo heller ik hænge sammen ( jeg har trods alt haft stort set alle nætter siden han er blevet født) alle depoter er brugt op - og jeg kan ik sove om dagen, så længe han kører 45 mins intervaller - så skal jeg være klar ved barnevognen og vippe ham videre i søvnen..

Undskyld det lange indlæg...men er det for meget forlangt - når det i hverdagen kun er 1 dag vi snakker om at han skal ta en halv nat?

J tager gerne fra klokken 3/4 stykker og resten (altså nu har vi ikke så store problemer mere, men det har vi jo haft længe).

Så kan han få 6 gode timer uden afbrydelse og det er altså nok til at hænge sammen. Og så vinder han en kone der ikke har konstant lyst til at slå ham ned ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

J tager gerne fra klokken 3/4 stykker og resten (altså nu har vi ikke så store problemer mere, men det har vi jo haft længe).

Så kan han få 6 gode timer uden afbrydelse og det er altså nok til at hænge sammen. Og så vinder han en kone der ikke har konstant lyst til at slå ham ned ;)

Haha! Det er den måde jeg skal sælge den på! For Torben spørger mig tit om jeg er irriteret på ham - jeg svarer nej da, men faktisk er jeg konstant irriteret. Ik kun på ham, men generelt irritabel og ked af det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dette 4. Tigerspring er altså mærkeligt. Indtil videre har vi stadig den gladeste dreng - men søvn får vi ingenting af.. Så heldigvis er han glad, men jeg kan snart ik hænge sammen mere pga søvnmangel. Og nøj hvor jeg hader den person der dukker op når jeg ik får sovet.

Så nu er Torben kommet mere på om natten også - hvor han som minimum tar en nat i weekenden og nu har jeg yderligere foreslået ham en plan inspireret af fru Sp - nemlig med at dele natten op. Så jeg er på i starten af natten og hvis det kører ok, så tar jeg hele natten, men hvis ik, så tar Torben et par timer, så jeg kan få bare to timers søvn...

Godt nok var han ik for meget for det - fordi ellers kan han ik hænge sammen på arbejde... Så fik jeg mig heldigvis taget sammen og fik sagt - jamen jeg kan jo heller ik hænge sammen ( jeg har trods alt haft stort set alle nætter siden han er blevet født) alle depoter er brugt op - og jeg kan ik sove om dagen, så længe han kører 45 mins intervaller - så skal jeg være klar ved barnevognen og vippe ham videre i søvnen..

Undskyld det lange indlæg...men er det for meget forlangt - når det i hverdagen kun er 1 dag vi snakker om at han skal ta en halv nat?

Synes også det her 4. Spring er underligt..

Træls for jer, at det er søvnen der driller, nu hvor han ellers er en glad dreng!

Jeg synes det er en helt fair løsning og ikke for meget at forlange. Vi har samme aftale her (selvom M sove okay, så er det en dejlig tryghed at have), jeg skal bare vække manden, hvis det har været en hård nat og så tager han ham.. Hold op den aftale har reddet mange tidlige morgener for mig.. Håber du også mærker en stor forskel med jeres aftale.

:kram2 til dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også det her 4. Spring er underligt..

Træls for jer, at det er søvnen der driller, nu hvor han ellers er en glad dreng!

Jeg synes det er en helt fair løsning og ikke for meget at forlange. Vi har samme aftale her (selvom M sove okay, så er det en dejlig tryghed at have), jeg skal bare vække manden, hvis det har været en hård nat og så tager han ham.. Hold op den aftale har reddet mange tidlige morgener for mig.. Håber du også mærker en stor forskel med jeres aftale.

:kram2 til dig!

Tak søde ven - det er rart at høre andre med den ordning. Så er det lidt nemmere at få det trumfet igennem tror jeg ...

Ja den er meget underlig ... Hvordan mærker i den?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt, at du kunne bruge det til noget :kiss

Jeg synes slet ikke det er for meget forlangt. Jeg ved godt, at det er hårdt for ham at arbejde, når han er træt! Men du er altså også på arbejde og har også brug for bare lidt sammenhængende søvn! I bliver jo nødt til at finde et kompromis, der duer for jer begge og det her er i hvert fald en god start og det er jo ikke for evigt!

Jeg håber, at det hjælper, så du får mere søvn og energi :kiss

Tak søde Maja! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov nu for h******, barn! Nu har vi rundet en times putning <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sov nu for h******, barn! Nu har vi rundet en times putning <_<

Øv at I stadig skal kæmpe sådan med den putning :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde ven - det er rart at høre andre med den ordning. Så er det lidt nemmere at få det trumfet igennem tror jeg ...

Ja den er meget underlig ... Hvordan mærker i den?

Håber for dig at den bliver trumfet igennem.. Bare det at jeg ved den er der, giver mig større overskud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

M er snottet også hoster han men ikke så tit... I nat hostede han dog 3-4 gange i træk er det noget jeg skal ringe til lægen om for han virker frisk og glad...

Argh giv mig en brugsanvisning til den baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikk lige hvor jeg ellers skal placere det her indlæg, så nu kommer det lige herind, fordi i andre jo også næsten lige har født.

Har i andre fået en beskrivelse af jeres fødsel?

Da jeg for 3 år siden fødte Lucas fik jeg en mange sider lang udførlig beskrivelse af fødslen, hvor der stod hvilke tidspunkter jeg blev undersøgt, hvor åben jeg var på de forskellige tidspunkter, hvornår presseveerne startede, osv.

Denne gang fik jeg at vide at jeg 10-14 dage efter fødslen vil kunne finde fødselsforløbet på min e-journal. Nu har jeg så holdt øje, og i dag er det 14 dage siden jeg fødte, og det eneste der står derinde er meget meget kort i punkter: eet levendefødt barn, uregelmæssig baghovedpræsentation, forløsning kl 17.00, osv. Ellers står der absolut ingen tidspunkter eller noget som helst :unsure

Kan det virkelig passe at det er det eneste jeg har på skrift om min fødsel? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikk lige hvor jeg ellers skal placere det her indlæg, så nu kommer det lige herind, fordi i andre jo også næsten lige har født.

Har i andre fået en beskrivelse af jeres fødsel?

Da jeg for 3 år siden fødte Lucas fik jeg en mange sider lang udførlig beskrivelse af fødslen, hvor der stod hvilke tidspunkter jeg blev undersøgt, hvor åben jeg var på de forskellige tidspunkter, hvornår presseveerne startede, osv.

Denne gang fik jeg at vide at jeg 10-14 dage efter fødslen vil kunne finde fødselsforløbet på min e-journal. Nu har jeg så holdt øje, og i dag er det 14 dage siden jeg fødte, og det eneste der står derinde er meget meget kort i punkter: eet levendefødt barn, uregelmæssig baghovedpræsentation, forløsning kl 17.00, osv. Ellers står der absolut ingen tidspunkter eller noget som helst :unsure

Kan det virkelig passe at det er det eneste jeg har på skrift om min fødsel? :unsure

Med Anna fik jeg den med og denne gang havde JM en udskrift med, da hun kom på 3.-dagen, fordi der jo bare blev taget håndnoter under Sofies fødsel, som først skulle skrives ind. Prøv at ringe til dit fødested og sig du ikke har fået en udskrift af din fødselsjournal.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikk lige hvor jeg ellers skal placere det her indlæg, så nu kommer det lige herind, fordi i andre jo også næsten lige har født.

Har i andre fået en beskrivelse af jeres fødsel?

Da jeg for 3 år siden fødte Lucas fik jeg en mange sider lang udførlig beskrivelse af fødslen, hvor der stod hvilke tidspunkter jeg blev undersøgt, hvor åben jeg var på de forskellige tidspunkter, hvornår presseveerne startede, osv.

Denne gang fik jeg at vide at jeg 10-14 dage efter fødslen vil kunne finde fødselsforløbet på min e-journal. Nu har jeg så holdt øje, og i dag er det 14 dage siden jeg fødte, og det eneste der står derinde er meget meget kort i punkter: eet levendefødt barn, uregelmæssig baghovedpræsentation, forløsning kl 17.00, osv. Ellers står der absolut ingen tidspunkter eller noget som helst :unsure

Kan det virkelig passe at det er det eneste jeg har på skrift om min fødsel? :unsure

Jeg fik heller ikke en udskrift denne gang og kan kun se små ting og en milliard blodtrykdmålinger fordi mit blodtryk faldt helt åndssvagt da jeg fik epiduralen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikk lige hvor jeg ellers skal placere det her indlæg, så nu kommer det lige herind, fordi i andre jo også næsten lige har født.

Har i andre fået en beskrivelse af jeres fødsel?

Da jeg for 3 år siden fødte Lucas fik jeg en mange sider lang udførlig beskrivelse af fødslen, hvor der stod hvilke tidspunkter jeg blev undersøgt, hvor åben jeg var på de forskellige tidspunkter, hvornår presseveerne startede, osv.

Denne gang fik jeg at vide at jeg 10-14 dage efter fødslen vil kunne finde fødselsforløbet på min e-journal. Nu har jeg så holdt øje, og i dag er det 14 dage siden jeg fødte, og det eneste der står derinde er meget meget kort i punkter: eet levendefødt barn, uregelmæssig baghovedpræsentation, forløsning kl 17.00, osv. Ellers står der absolut ingen tidspunkter eller noget som helst :unsure

Kan det virkelig passe at det er det eneste jeg har på skrift om min fødsel? :unsure

Jeg fik heller ingen med, og det der står i min e-journal er ligesom dit meget mangelfuldt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op Julius piber idag :o Men så har jeg da fået optaget et par videoer til lægen i næste uge. Er spændt på hvad jan siger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.