Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

I dag er Mikkel præcis en måned gammel.

Det fejrer vi med faldende vægtkurve og henvisning til børneafdelingen :(

Ej for pokker søde Nina.. Jeg synes godt nok ik at i og Mikkel har haft en en nem start ... Hvorfor skal i på børne afd?

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Apropos det med modermælkserstatning.

SP til mødregruppe i det, sagde at Semper har ændret på Grøn Allomin og derfor er den ikke længere så god mod mavebøvl. NAN har til gengæld lavet en helt ny, der hedder Nan Sensilac, som hun indtil videre kun havde hørt om gode erfaringer med, da der er mælkesyrebaketerier i lige som i bio gaia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos det med modermælkserstatning.

SP til mødregruppe i det, sagde at Semper har ændret på Grøn Allomin og derfor er den ikke længere så god mod mavebøvl. NAN har til gengæld lavet en helt ny, der hedder Nan Sensilac, som hun indtil videre kun havde hørt om gode erfaringer med, da der er mælkesyrebaketerier i lige som i bio gaia

Det forklarer hvorfor jeg ikke syntes lillemandens mave er så god som jeg havde håber på grøn allomin - og bekræfter mig i at det var det helt rigtige da vi købte sensilac igår

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her var Sensillac bare en gylp-udløser. Den hjalp ikke på maven, men han gylpede helt sindssygt. Arla har været det eneste, der virkede her.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første nat i vuggen gik ok - hvertfald indtil kl 6-ish hvor den lille mand blev vågen med meget luft i maven, så var det altså ikke festligt at ligge alene mere. Og det er såmend helt ok :D

Sådan

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke multiquote men tak for kram.

Mikkel gylper og skriger meget, så der er lidt bekymring for om han evt har refluks eller mavemundsforsnævring så derfor henvisning for udredning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke multiquote men tak for kram.

Mikkel gylper og skriger meget, så der er lidt bekymring for om han evt har refluks eller mavemundsforsnævring så derfor henvisning for udredning

Okay. Godt der bliver taget hånd om ham, håber i får en tid, hurtigt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man bliver jo nærmest et helt nyt menneske, når baby endelig snupper en "rigtig" lur og ikke bare powernapper som han har gjort hele dagen.

Han har pt sovet 2,5 time og jeg har spist, fået huset til at ligne et hjem igen og sidst - men ikke mindst, fået slappet lidt af. Man ved jo aldrig hvordan aften/natten bliver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke multiquote men tak for kram.

Mikkel gylper og skriger meget, så der er lidt bekymring for om han evt har refluks eller mavemundsforsnævring så derfor henvisning for udredning

Hvordan er dagen gået? Har I hørt fra børneafdelingen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What to do?

Freya har spist vildt dårligt fra mig i dag, hvilket nu har resulteret i et stort og spændt bryst!

Malke ud og lette trykket? Og kender jeg mit held ret så vågner hun lige efter og vil spise og så har jeg jo måske ikke nok..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man bliver jo nærmest et helt nyt menneske, når baby endelig snupper en "rigtig" lur og ikke bare powernapper som han har gjort hele dagen.

Han har pt sovet 2,5 time og jeg har spist, fået huset til at ligne et hjem igen og sidst - men ikke mindst, fået slappet lidt af. Man ved jo aldrig hvordan aften/natten bliver

Åh hvor jeg kender det, jeg har hele dagen haft en dreng der powernappede.. Jeg kan ik huske hvornår han har taget en go lang lur om dagen... Suk...

Men det er så dejligt når det sker, for man når vanvittig meget og man når rent faktisk også at savne den bette..

Det er go til dig med lidt afslapning også!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Apropos det med modermælkserstatning.

SP til mødregruppe i det, sagde at Semper har ændret på Grøn Allomin og derfor er den ikke længere så god mod mavebøvl. NAN har til gengæld lavet en helt ny, der hedder Nan Sensilac, som hun indtil videre kun havde hørt om gode erfaringer med, da der er mælkesyrebaketerier i lige som i bio gaia

Armen for pokker det er svært hvad nan skal vælge... Vi har nemlig kørt grøn allomin og har faktisk ik været vildt imponeret over det, så derfor er vi begyndt at køre nan ha ind, for det rådede sp til at vi gjorde ... Men den der sensilac lyder ik tosset...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan ikke multiquote men tak for kram.

Mikkel gylper og skriger meget, så der er lidt bekymring for om han evt har refluks eller mavemundsforsnævring så derfor henvisning for udredning

Ej hvor træls Nina .... Jeg håber godt nok at de hurtigt finder ud af hvad der er galt ... Stakkels jer! Og Mikkel ... :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærlig jeg er snotforvirret! Er der nogen der vil hjælpe!???

Jeg har lige købt nye mam flasker anti Colic ... Og der står at man ikke må hælde kogende vand i dem, men når man skal sterilisere skal man ligge det i kogende vand i 5 min... Hvordan giver det mening? Jeg har mange gange hældt lidt kogende vand i og så koldt kogt vand i, når jeg skal blande en flaske. Eller hældt kogende vand i for at sterilisere flasken ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærlig jeg er snotforvirret! Er der nogen der vil hjælpe!???

Jeg har lige købt nye mam flasker anti Colic ... Og der står at man ikke må hælde kogende vand i dem, men når man skal sterilisere skal man ligge det i kogende vand i 5 min... Hvordan giver det mening? Jeg har mange gange hældt lidt kogende vand i og så koldt kogt vand i, når jeg skal blande en flaske. Eller hældt kogende vand i for at sterilisere flasken ...

Vi bruger godtnok flasker fra Pigeon, men vi har altid hældt kogende vand i og puttet i køleskabet. Han lever da stadig fint her 4,5 måned senere og har heller ikke været syg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi bruger godtnok flasker fra Pigeon, men vi har altid hældt kogende vand i og puttet i køleskabet. Han lever da stadig fint her 4,5 måned senere og har heller ikke været syg ;)

Jeg tænker ligeså meget på at jeg vil så nødigt ødelægge flaskerne - nu hvor de er så smarte med anti Colic ventil i bunden...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærlig jeg er snotforvirret! Er der nogen der vil hjælpe!???

Jeg har lige købt nye mam flasker anti Colic ... Og der står at man ikke må hælde kogende vand i dem, men når man skal sterilisere skal man ligge det i kogende vand i 5 min... Hvordan giver det mening? Jeg har mange gange hældt lidt kogende vand i og så koldt kogt vand i, når jeg skal blande en flaske. Eller hældt kogende vand i for at sterilisere flasken ...

Er du sikker på man skal lægge det direkte i kogende vand når man steriliserer? De flasker jeg har (medela) må man nemlig ikke komme i kogende vand, men skal komme dem i koldt vand man så koger op (i gryde på komfuret). Eller samme princip hvis man gør det i mikro ovnen - koldt vand der bliver opvarmet. Jeg ved ikke hvorfor det gør en forskel, men det gør det åbenbart..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår simpelthen ikke Eigils "rytme".

Hver dag mellem 7-21 sover han gode lurer bliver ammet cirka hver tredje time. Men så når vi rammer klokken 21ish, så slår han over og vil ammes en gang i timen.

Det er godt nok både trættende og irreterrende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh Tobias har sovet fra 20.45 til 6.30 uden vi har skulle ind til ham en eneste gang ;-) det er over 3 mdr siden vi sidst har prøvet det !

Håber så meget på flere af den slags nætter igen :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

2. Nat i vuggen overstået - og det gik endnu bedre end igår. Han blev først sur over at ligge der kl 7:40 da han havde tisset igennem. Igen - det forstår vi godt :P

Og - hvad sker der for at min lillebitte baby er ved at vokse ud af bleer i str 2 :O og desuden er klædt i str 62 fra top til tå idag..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh hvor jeg kender det, jeg har hele dagen haft en dreng der powernappede.. Jeg kan ik huske hvornår han har taget en go lang lur om dagen... Suk...

Men det er så dejligt når det sker, for man når vanvittig meget og man når rent faktisk også at savne den bette..

Det er go til dig med lidt afslapning også!

Ja, det er sjovt, da han havde sovet i lidt over 3 timer så begyndte jeg at overveje at gå hen og kilde ham lidt. Der gik sog ikke mange øjeblikke før han vågnede :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærlig jeg er snotforvirret! Er der nogen der vil hjælpe!???

Jeg har lige købt nye mam flasker anti Colic ... Og der står at man ikke må hælde kogende vand i dem, men når man skal sterilisere skal man ligge det i kogende vand i 5 min... Hvordan giver det mening? Jeg har mange gange hældt lidt kogende vand i og så koldt kogt vand i, når jeg skal blande en flaske. Eller hældt kogende vand i for at sterilisere flasken ...

Jeg tror at det er for at beskytte den der pakning i bunden, at man ikke skal hælde kogende vand i på daglig basis.. Når det så er sagt, tænker jeg ikke det gør noget at hælde kogende vand i, når du hælder det kolde i lige med det samme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig, det er op ad bakke at være syg på barsel! Min mand kommer først hjem kl 17, og lige i dag kan min mor ikke komme og hjælpe. :( Jeg har brug for at ligge under dynen og lave ingenting, men det gør man jo ikke med en baby hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig, det er op ad bakke at være syg på barsel! Min mand kommer først hjem kl 17, og lige i dag kan min mor ikke komme og hjælpe. :( Jeg har brug for at ligge under dynen og lave ingenting, men det gør man jo ikke med en baby hjemme.

God bedring :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nogen der ved hvor vigtigt eller om det er vigtigt at skifte str i sutter efter 6 måneder?

Freya er 7 måneder nu, men vil ikke tage de sutter jeg har købt i størrelsen større. Har prøvet både mam og avent - de samme mærker som hun godt kan lide i den lille størrelse...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.