Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Puha efter 3 dage i helvede - ej det er vist overdrevet, men forfærdelige dage med ammestop og appetitspring - kan IKKE anbefales, virker det til at vende... Uden at jinxe det alt for meget..

Mine bryster er kun lidt betonagtige og august har kun grædt sammenlagt 2 timer i dag ( uden at vide det helt præcis) men de andre dage har det været fra midt eftermiddag til 22 tiden...

Det lysner forude :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den første times tid er han jo sød og vågen - men lige pludselig knækker filmen. Mon ikke vi løbende bliver bedre til at fange den og hjælpe ham i søvn, jo bedre vi kender hans signaler? ☺️

Jeg overvejer også at anskaffe en vikle - bæreselen kan godt være lidt varm.. Men det er på den anden side et problem der nok løser sig selv nu vi går mod vinter :chin:

Jo helt sikkert. Når man lære signalerne at kende, så kan man tage mange ting i opløbet.

En fra min mødregruppe fortalte om, at der er forskel på gråden og gav forskellige eksempler på lyden (fra en undersøgelse). Jeg kan total skelne mad lyden/gråden hos M, det har virkelig gjort en forskel den sidste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fra i nat begynder jeg at tilbyde A vand, når han vågner ved 3-tiden. Han er tydeligvis ikke sulten, så jeg går ud fra, det er en vaneting, at han vågner. Forhåbentlig kan et par nætter med vand ændre på det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, velkommen grå periode ind imellem tigerspringene

Én lur i formiddag, resten af dagen har Julius skreget, når jeg har lagt ham i barnevognen - han plejer at falde i søvn i vognen helt selv! Nu sover han i slyngen imens jeg hopper på en stor gymnastikbold og prøver at aktivere Anabella

Jan må vist lave mad, når han kommer hjem....

Åh det lyder hårdt... Hvornår havde du termin? Var det før mig (den 4. Marts)? Freya går nemlig ikke ind i den grå periode før om en uge (og sikkert senere end det, da jeg synes hendes spring ligger efter de burde)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv!

Freya er så småt på vej ud af str 68. Derfor har jeg fundet den smule tøj jeg havde i forvejen i str 74 eller 6-9 måneder frem. Har haft gemt det væk til der var brug for det....

Nu ser jeg så at i to af dragterne står der 6-9 måneder OG nedenunder står der 68. Det hænger jo ikke sammen og det er helt klart mere en str 68 end 6-9 måneder.. Suk... Så hun kan kun liiiige passe dem, og det varer ikke længe før de ikke gør mere....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Natten har været okay, så længe man må putte på mors mave eller helt klisteret op af hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh det lyder hårdt... Hvornår havde du termin? Var det før mig (den 4. Marts)? Freya går nemlig ikke ind i den grå periode før om en uge (og sikkert senere end det, da jeg synes hendes spring ligger efter de burde)

Det havde jeg 28. februar :) og Julius har hele tiden været lidt foran i tigerspring, så det passer meget fint sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det havde jeg 28. februar :) og Julius har hele tiden været lidt foran i tigerspring, så det passer meget fint sammen :)

Ah ok..ja det gør det da.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo helt sikkert. Når man lære signalerne at kende, så kan man tage mange ting i opløbet.

En fra min mødregruppe fortalte om, at der er forskel på gråden og gav forskellige eksempler på lyden (fra en undersøgelse). Jeg kan total skelne mad lyden/gråden hos M, det har virkelig gjort en forskel den sidste uge

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er altså helt mærkeligt. Min mand er i dag på sin længste vagt nogensinde. 24 timer i træk.. det er en dobbeltvagt. Så jeg ser ham først i morgen... han er ikke rigtig klog...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en ergo-baby med newborn indsats - men den bidrager ikke ligefrem til at det er mindre varmt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har en ergo-baby med newborn indsats - men den bidrager ikke ligefrem til at det er mindre varmt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at se denne video fra Oprah. Det har virket på begge mine børn :)

Ej hvor er den god den video

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde :kram2 Er der bedring hos jer?

Mi. Har fået det bedre, men har stadig feber også er det vildt hvor meget effekt spaceren har, hvis altså den gives ordentligt. Min mand havde ikke taget den ordentlige kamp med at give ham den, så han hvæsede og peb igen da jeg kom hjem fra fra job <_< Nu har jeg så fået givet ham og han lyder bedre igen, har bedt ham om at tage kampen, det er for knægtens egen skyld. Feberen er ENDELIG nedadgående! At Me. Så er syg nu og har et mønster der ligner opstarten fra Mi. Det tager vi med ophøjet sindro - eller noget :(

Nej sys ikke rigtig vi kan se lyset for enden af tunnelen... DOG har vi haft en nat uden opkast :yay hun var godt nok vågen mellem 1 og 2, hvor hun fik maske, panodil og babs... og der hostede hun igen helt åndssvagt!

Liff er blevet så sej til masken og græder slet ikke over den mere! tror faktisk hun har fundet fidusen i den, for hun næsten hyperventilerer når jeg giver hende den :D

Nu er vi hjemme efter tur til Herning, hvor hun igen var ret sej til at få taget blodprøver... tror det var mest fastholdelsen hun var sur over... for hun var ok igen, så snart hun kom op til mig ;) - nu er det bare lidt spændende at høre resultatet senere i dag! :O

Håber Mi snart er på toppen igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A spiste i nat kl 00 og kl 5. Han vågnede ved 3-tiden, hvor jeg fik lagt ham rigtigt på siden og gav ham sutten. Jeg nåede ikke at tilbyde vand, før han sov. Det var aå meget en bedre nat :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

A spiste i nat kl 00 og kl 5. Han vågnede ved 3-tiden, hvor jeg fik lagt ham rigtigt på siden og gav ham sutten. Jeg nåede ikke at tilbyde vand, før han sov. Det var aå meget en bedre nat :yay

Hvor dejligt :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at se denne video fra Oprah. Det har virket på begge mine børn :)

Ej hvor vildt - så den lige med min mand. Vi ku jo identificere alle 5 typer gråd. Tak for det :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig guld værd og en god start

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

OMG.... CM har sovet sådan ca en time siden klokken 6 i morges... Jeg har forsøgt 2 gange i barnevognen, men nu gav jeg op og får hende nu til at sove på min arm, så må jeg forsøge at lægge hende senere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ej hvor vildt - så den lige med min mand. Vi ku jo identificere alle 5 typer gråd. Tak for det :super

Velbekomme :) Jeg er også fan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Prøv at se denne video fra Oprah. Det har virket på begge mine børn :)

Hmm... hvorfor så jeg ikke den for et halvt år siden?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... hvorfor så jeg ikke den for et halvt år siden?

Det ved jeg ik lige :) Jeg husker som om, jeg lagde den ind et sted i vores marts gruppe engang - men måske husker jeg forkert :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ved jeg ik lige :) Jeg husker som om, jeg lagde den ind et sted i vores marts gruppe engang - men måske husker jeg forkert :unsure

Måske. Jeg fik i hvert fald ikke taget mig sammen til at se den i så fald..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... hvad kan man lave udenfor med baby?

Hun er 7 måneder men kan endnu ikke sidde selv. Hun er vildt nysgerrig og vil rigtig gerne undersøge alt hun kan. Hun kan møve sig fremad. :)

Jeg synes bare det kunne være godt at komme lidt ud med hende, men ved så ikke hvad vi skal lave.. hun er ikke så stor fan af at være i barnevognen når hun er vågen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.