Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Åh tak Tina. Nu ved jeg da hvorfor Eigil vil spise hele tiden. Han er tre uger. Hvilket betyder appetitspring og tiger på en gang. Tak fordi du huskede mig på det. Var ellers lige ved at skrive det på listen over ting jeg skal snakke med min sundhedsplejerske om.

Men hvor lyder der hårdt med appetitspring, nu når i er ved at trappe ud af amningen

Jep det er han da helt sikkert... Puha den var strid at komme igennem - både med elin og med august...

Men du skal nok komme igennem det. Hvis du accepterer at sku sidde med ham konstant indtil det er ovre... Kæmpe kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige præcis - altså hvor synes jeg bare at du lyder som en fornuftig og sjov person - vi er i hvert fald enige om mange ting kan jeg efterhånden se...

Ja vi har besluttet at det skal fases helt ud.. Jeg gad godt køre en kombi, men det kan august ik finde ud af.. Så nu hvor det her stygge appetitspring er i gang prøver jeg at køre flaske på hver gang han skriger.. Men hold da op det var nemmere bare at smide et bryst i hovedet på ham...

Dejligt at høre at du har tænkt på os - jeg har dig meget i baghovedet i det her, fordi jeg skal huske mig selv på at det bliver bedre - at der er en grund til at jeg vælger amningen fra denne gang. Men fuck jeg kæmper med dårlig samvittighed ...

 

Hvor er du sød - og jeg kan kun sige i lige måde :kram2 Og du har helt ret i at vi er enige i mange ting. Det er sgu nok også derfor det er så hyggeligt at læse med ved dig :)

 

Det kan jeg godt forstå. Jeg tror også at en kombi i sidste ende ender med amme-stop, da produktionen bliver forvirret og går i stå - på sigt. Jeg har ikke så meget andet end google at have det i dog :unsure

Ja, man bliver pludselig udfordret på en anden måde ifht trøst, men jeg føler lidt det bliver opvejet af at far bliver bedre til at trøste. De første uger kunne han slet ikke stille noget op når J var ked af det - det er en helt anden snak nu, fordi han forbinder os begge to med mad. Det er guld værd :)

 

Tro mig, jeg kender alt til den dårlige samvittighed. Jeg tudbrølede da han fik lidt hård mave (syrnet allomin er forresten vores redning - NAN 1 duer slet ikke til J) - det var jo min skyld, fordi jeg ikke formåede at få amningen til at køre :boo Men da måtte min mand pænt sidde mig ned og sige at det var VORES beslutning og at han jo var noget oftere ulykkelig inden flasken og maven sku vi nok få styr på. Og det har vi jo også fået :) Ud til højre med den dumme samvittighed og husk på at det er en beslutning i har taget fordi det er det bedste for jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Maria... Det er lige præcis det jeg har brug for at få at vide... For jeg var så ked af det i går at endte med at amme fordi han skreg sådan...

Men det virker til at han bedre forstår i dag at han skal have af flasken ...

Og ja, han er jo blevet ammet 6 uger... Så han har da fået det vigtigste..

Tak søde ven! Du er guld værd herinde.. Og ikke kun for mig har jeg lagt mærke til..

Tak for de søde ord Tina. :kiss

Jeg tænker åbenbart mere klart, når det gælder andres børn fremfor mine egne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi i altid får mig i godt humør herinde - det bedste middel mod en træls nat eller generelt trælse babyer der følger deres egen skema, det er at ta pis på det...

Herhjemme står vi overfor appetitspring som kører på 2. Dagen - det er virkelig forvirrende hvad man skal gøre når man er ved at fase amningen ud...

Altså, har du en mor tråd igen (stadig)? Jeg er godt nok dårlig til at følge med rundt omkring, men jeg anede ikke, at du ville fase amning ud? Og har heller ikke læst om Augusts søvnproblemer/skrig andet end her i smalltalk??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi klar parat til st holde barnedåb i morgen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi klar parat til st holde barnedåb i morgen :)

Håber I får en god dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi klar parat til st holde barnedåb i morgen :)

Håber i får en fantastisk dag imorgen. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er jeg træt af stoppet næse... De sidste par morgner er CM vågnet omkring klokken 6 og grædt fordi næsen er stoppet. Selvom hun får saltvand, så er det eneste der hjælper at have hovedet højt hævet... Dvs sove på mors arm. Oven i det har hun meget luft i maven hvilket også irritere hende.

Jeg er træt af at skulle stå tidligt op med en unge der alligevel bare sover <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi klar parat til st holde barnedåb i morgen :)

Tillykke og hav en rigtig god dag! :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår kan man bruge voksi med ulddynen fra, det er vel for tidligt endnu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, har du en mor tråd igen (stadig)? Jeg er godt nok dårlig til at følge med rundt omkring, men jeg anede ikke, at du ville fase amning ud? Og har heller ikke læst om Augusts søvnproblemer/skrig andet end her i smalltalk??

Det skal du ik være ked af Kami - jeg er endnu dårligere!

Jo nu har jeg ikke ammet i et døgn og hold kæft mand jeg har det ambivalent med det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du sød - og jeg kan kun sige i lige måde :kram2 Og du har helt ret i at vi er enige i mange ting. Det er sgu nok også derfor det er så hyggeligt at læse med ved dig :)

 

Det kan jeg godt forstå. Jeg tror også at en kombi i sidste ende ender med amme-stop, da produktionen bliver forvirret og går i stå - på sigt. Jeg har ikke så meget andet end google at have det i dog :unsure

Ja, man bliver pludselig udfordret på en anden måde ifht trøst, men jeg føler lidt det bliver opvejet af at far bliver bedre til at trøste. De første uger kunne han slet ikke stille noget op når J var ked af det - det er en helt anden snak nu, fordi han forbinder os begge to med mad. Det er guld værd :)

 

Tro mig, jeg kender alt til den dårlige samvittighed. Jeg tudbrølede da han fik lidt hård mave (syrnet allomin er forresten vores redning - NAN 1 duer slet ikke til J) - det var jo min skyld, fordi jeg ikke formåede at få amningen til at køre :boo Men da måtte min mand pænt sidde mig ned og sige at det var VORES beslutning og at han jo var noget oftere ulykkelig inden flasken og maven sku vi nok få styr på. Og det har vi jo også fået :) Ud til højre med den dumme samvittighed og husk på at det er en beslutning i har taget fordi det er det bedste for jer :kiss

Tak søde fordi du giver dig tid til at skrive det her til mig... Det letter på samvittigheden - og heldigvis er min mand meget lig din. Han mindede mig også lige om st nu kan jeg rent faktisk køre hjem til mine forældre med vores store pige til overnatning - bare hende og mig... Og det gjorde mig faktisk glad.. Fordi jeg ved at hun har brug for det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for de søde ord Tina. :kiss

Jeg tænker åbenbart mere klart, når det gælder andres børn fremfor mine egne.

Ja sådan har jeg det sjovt nok også.. Man kan ik se skoven for bare træer ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår kan man bruge voksi med ulddynen fra, det er vel for tidligt endnu?

Jeg mindes at have hørt, at man som udgangspunkt skifter ved 10 grader?

Her vil den stadig være for varm! Vi bruger silkedynen og har for nylig lavet om til almindelig foldning, hvor vi indtil da havde brugt sommerfoldning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er vi klar parat til st holde barnedåb i morgen :)

Håber I får en dejlig dag i dag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du ik være ked af Kami - jeg er endnu dårligere!

Jo nu har jeg ikke ammet i et døgn og hold kæft mand jeg har det ambivalent med det...

Håber du bliver ok med det? Og kan tænke på den overordnede grund til valget, stå ved det, finde ro i det og blive glad og overskudsagtig igen :) Der er to at tænke på og det er virkelig en svær tilpasning, synes jeg. Julius er 6 mdr og jeg synes stadigvæk, at det er svært at finde den rette balance osv. mellem ham og Anabella. Men det går fremad og jeg er først for nylig begyndt at være mig selv igen faktisk..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde fordi du giver dig tid til at skrive det her til mig... Det letter på samvittigheden - og heldigvis er min mand meget lig din. Han mindede mig også lige om st nu kan jeg rent faktisk køre hjem til mine forældre med vores store pige til overnatning - bare hende og mig... Og det gjorde mig faktisk glad.. Fordi jeg ved at hun har brug for det...

Fokuser på de positive ting søde. Og når du så bliver ramt af den dårlige samvittighed så husk på alle de positive ting. Det betyder alverden at kunne lave ting med de store også. Og så får Albert og din mand jo også et meget tættere bånd, nu de også kan hygge med maden. :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mindes at have hørt, at man som udgangspunkt skifter ved 10 grader?

Her vil den stadig være for varm! Vi bruger silkedynen og har for nylig lavet om til almindelig foldning, hvor vi indtil da havde brugt sommerfoldning :)

Så venter vi en måned eller 2 endnu...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Endelig en god nat til mig!

Kun været oppe ved Tobias en gang så det håber jeg fortsætter da!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår siger man at baby sover igennem? Hvor mange timer skal de sove?

Her sov M 5 timer og 45 min i aftes/nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår siger man at baby sover igennem? Hvor mange timer skal de sove?

Her sov M 5 timer og 45 min i aftes/nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvornår siger man at baby sover igennem? Hvor mange timer skal de sove?

Her sov M 5 timer og 45 min i aftes/nat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak søde fordi du giver dig tid til at skrive det her til mig... Det letter på samvittigheden - og heldigvis er min mand meget lig din. Han mindede mig også lige om st nu kan jeg rent faktisk køre hjem til mine forældre med vores store pige til overnatning - bare hende og mig... Og det gjorde mig faktisk glad.. Fordi jeg ved at hun har brug for det...

Det var så lidt - er glad for det hjælper. Kan så godt huske de følelser du beskriver - men det bliver bedre når man er helt på den anden side :kram2

Og ja - det at du kan tage ud af huset med ro i sindet, det er virkelig en god bonus :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter en tur hos vagtlægen efter endnu en nat fra helvede, er vi nu udstyret med spacer og selvom vi var hos lægen både onsdag og fredag, så føler jeg først nu, at alt er tjekket. Infektionstal, hals, ører osv. Ordentlig virus inkl. astmatisk bronkitis også formentlig sammen med 3 dages feber! Nu må det gerne blive bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har just snakket om det samme idag - for baby J tog nemlig et stræk på 5,5 timer i aftes/nat ( 21-2:30). Og vi havde også en pyllerbaby der ikke ville finde ro forinden.. Lidt pudsigt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.