Tumlepigen

Baby - smalltalk II

12,499 indlæg i dette emne

Immanuel går :D ikke engang 10 mdr gammel :wub

:O Det er sejt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Øv :( Så længe der er en forklaring og I kan løse det, så skal det nok gå :kram2

Vi håber da at det er løsningen! ;) tak! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til vi kan lave en "tud-hvor-er-det-hårdt-med-for-lidt-søvn-og-når-manden-føjter-klub" i dag og i aften :) Vi må støtte hinanden herinde! :kram til os

Den melder jeg mig ind i. Og så oveni hatten baby som da kun vil sove lur når barnevognen er i bevægelse - og trillen på terrassen er ikke nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder til vi kan lave en "tud-hvor-er-det-hårdt-med-for-lidt-søvn-og-når-manden-føjter-klub" i dag og i aften :) Vi må støtte hinanden herinde! :kram til os

Den melder jeg mig ind i. Og så oveni hatten baby som da kun vil sove lur når barnevognen er i bevægelse - og trillen på terrassen er ikke nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den melder jeg mig ind i. Og så oveni hatten baby som da kun vil sove lur når barnevognen er i bevægelse - og trillen på terrassen er ikke nok

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det normalt at de små nogle gange har hårde (måske lidt hævede) "bryster" stadigvæk? Har lagt mærke til at Karla har det en gang imellem. Hun er 3,5 måned og bliver ikke ammet mere.

Jeg søgte lige på det, og netsundhedsplejersken siger at det er pga ændringer i hormonerne og at det er helt normalt :)

 

Immanuel går :D ikke engang 10 mdr gammel :wub

Wow, hvor er han dygtig  :yay

 

Ja, det lyder som en plan :D

Jeg kan mærke, at jeg bliver ond i sulet uden søvn.

Ikke nok med at tårerne ligger og lurer, men har lyst til at være efter manden idag og at skælde Storm ud, som om det skulle hjælpe på situationen med en ulykkelig baby...

Suk suk.

Det er lidt som om alle verdens problemer bliver forstærket og kommer op til overfladen efter én nat uden de sædvanlige ca 8 timers søvn :haha

Åh, hvor jeg kender det!! Jeg fungerer bare ikke uden mindst 8 timer  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler altså indimellem at jeg lige så godt kunne være alenemor :( Min mand har fri i dag og han blev liggende sengen til kl. 11.45 :gal - og spillede på sin telefon. Han kunne lige kigge efter Malou, mens jeg afleverede Maja i dagpleje, og så kunne han skifte ble og give tøj på - indtil jeg måtte tage over, fordi han blev irriteret på den heldragt Malou skulle have på. Malou sover fantastisk godt om natten. Normalt ammer jeg en gang om natten, men de sidste to nætter har jeg ammet to gange om natten. Malou er nem at få til at sove om aftenen, men gennem den sidste uge har Malou maks sovet 3 timer i løbet af dagtimerne. Hun vågner efter en halv time. Nogle gange kan jeg være heldig at få hende til at sove videre hvis jeg kører frem og tilbage med barnevognen, men det mener manden er en døssynd, fordi vi oprindeligt har aftalt, at hun ikke skal vænnes til at skulle lulles i søvn, og fordi jeg så har brudt den aftale, så skælder han mig ud og siger, at jeg gør det forkert og bryder de aftaler som vi laver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå babysalmesang var mega hyggeligt :-)

Dog ramte vi ind i lur tid/madtid så tobias synes ikke det var såå spændende...Hmf...næste fredag prøver jeg at ligge ham til lur i barnevognen efter sin morgenflaske med mindre han selv har ændret sin rytme inden...og håber det kan hjælpe...for dur jo ikke han sover 7-8 og igen 9-10/10.30 og så skal have mad når det erfra 10 til 10.45...

Men ak ja nu ser vi...:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram Kram til dig, Nitzen. Når de ikke selv har gået med overtræt baby hele dagen, så forstår de ikke altid, hvorfor man gør, som man gør (og hvorfor man er udkørt), de kære mænd :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler altså indimellem at jeg lige så godt kunne være alenemor :( Min mand har fri i dag og han blev liggende sengen til kl. 11.45 :gal - og spillede på sin telefon. Han kunne lige kigge efter Malou, mens jeg afleverede Maja i dagpleje, og så kunne han skifte ble og give tøj på - indtil jeg måtte tage over, fordi han blev irriteret på den heldragt Malou skulle have på. Malou sover fantastisk godt om natten. Normalt ammer jeg en gang om natten, men de sidste to nætter har jeg ammet to gange om natten. Malou er nem at få til at sove om aftenen, men gennem den sidste uge har Malou maks sovet 3 timer i løbet af dagtimerne. Hun vågner efter en halv time. Nogle gange kan jeg være heldig at få hende til at sove videre hvis jeg kører frem og tilbage med barnevognen, men det mener manden er en døssynd, fordi vi oprindeligt har aftalt, at hun ikke skal vænnes til at skulle lulles i søvn, og fordi jeg så har brudt den aftale, så skælder han mig ud og siger, at jeg gør det forkert og bryder de aftaler som vi laver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et spørgsmål når i har jeres babyer ude og sove lur midt på dagen og så tager baby ind fx kl. 14 og giver mad,skufter ble og leger/hygger putter i så igen ud i barnevognen fx 15.30 eller er næste lur inde?

En i min mg har en datter som sov fra 17 til 22.15 den anden dag i sin barnevogn...moren vækkede hende gav mad og ren ble og puttede hende i sin seng kl. 23 og så sov de til næste morgen...synes det lyder imponerende af en på 2 mdr...

Hvad siger i ? Hvilke erfaringer har i ?

Som små har mine børn sovet den sidste lr inde ved 17-18 tiden, men som de er blevet ældre, har jeg synes det var bedre st fastholde rutinen omkring dagslure i barnevogn og at natten er i sengen, så det ligesom bliver adskilt. Tror jeg startede ved 3-4 mdrs alderen med alle 3 lure i barnevogn.

Men jg ser ikke noget galt i det hende fra din mg gjorde, det er jo hvad der fungerer bedst for baby og forældre. De fleste babyer sover bare ikke så meget om aftenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh, hvor jeg kender det!! Jeg fungerer bare ikke uden mindst 8 timer :rolleyes

Nej vel :)

Man bliver hurtig vant til det, når baby sover 7-10 timer i ét stræk, men når den lille skid så pludselig ikke gider sove, så bliver man helt slået ud.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det lyder helt utroligt at I bare kan ligge jeres børn og de så falder i søvn af sig selv :wacko

Lige fra start har vi skulle "snyde" Nova til at sove. Helt i starten var det ved at svøbe i dynen og vade frem og tilbage, så var det på yogabold, derefter i vikle og nu falder hun kun i søvn ved brystet.

Og jeg VED bare at vi har startet en dårlig vane ved at vi bruger brystet som søvnmiddel, men man bliver sgu desperat :unsure

Kender alt til det du skriver - det er bare ikke alle børn der er ens. Har en dreng, der ikke vil tage sut, så når man ikke har en sut og han ikke er vild med nusseklud osv (endnu), så kan det blive nødvendigt at svøbe, vugge osv.

Vi har haft størst problemer med at putte til nat, da han har været meget urolig om aftenen. Ikke ulykkelig eller skrigende, bare urolig. Vi har også svøbt ham i dyne og gået rundt med han indtil han var 4 mdr og med ét kunne vi pludselig lægge ham i tremmeseng og han faldt i søvn selv!

Det samme har jeg oplevet med vuggen med barnevogn. Han har brug for hjælp til at falde i søvn/sove videre i bv ved at blive vugget/trillet indimellem, men det er slet ik hver gang.

Min sp sagde at vaner kan først indlæres ved 4 mdrs alderen, hvor det også er godt at begynde at lave nogle faste putterutiner, og med begge mine børn har det vist sig at de pludselig er kommet over deres "dårlige vaner" (som eg egentligt ikke synes det er, nærmere et behov for tryghed og hjælp til søvn) nærmest af sig selv ved 4 mdrs alderen.

Så mit budskab er egentligt at du ikke skal dunke dig selv i hovedet, og at det sagtens kan være hun vokser fra det. Prøv indimellem at se, om hun vil falde i søvn selv og ellers ville jeg afvente og se om ikke det kommer senere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Immanuel går :D ikke engang 10 mdr gammel :wub

Super seje Im ❤️❤️❤️

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler altså indimellem at jeg lige så godt kunne være alenemor :( Min mand har fri i dag og han blev liggende sengen til kl. 11.45 :gal - og spillede på sin telefon. Han kunne lige kigge efter Malou, mens jeg afleverede Maja i dagpleje, og så kunne han skifte ble og give tøj på - indtil jeg måtte tage over, fordi han blev irriteret på den heldragt Malou skulle have på. Malou sover fantastisk godt om natten. Normalt ammer jeg en gang om natten, men de sidste to nætter har jeg ammet to gange om natten. Malou er nem at få til at sove om aftenen, men gennem den sidste uge har Malou maks sovet 3 timer i løbet af dagtimerne. Hun vågner efter en halv time. Nogle gange kan jeg være heldig at få hende til at sove videre hvis jeg kører frem og tilbage med barnevognen, men det mener manden er en døssynd, fordi vi oprindeligt har aftalt, at hun ikke skal vænnes til at skulle lulles i søvn, og fordi jeg så har brudt den aftale, så skælder han mig ud og siger, at jeg gør det forkert og bryder de aftaler som vi laver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Immanuel går :D ikke engang 10 mdr gammel :wub

Wauw! :O

Han har travlt! Godt gået :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den melder jeg mig ind i. Og så oveni hatten baby som da kun vil sove lur når barnevognen er i bevægelse - og trillen på terrassen er ikke nok

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler altså indimellem at jeg lige så godt kunne være alenemor :( Min mand har fri i dag og han blev liggende sengen til kl. 11.45 :gal - og spillede på sin telefon. Han kunne lige kigge efter Malou, mens jeg afleverede Maja i dagpleje, og så kunne han skifte ble og give tøj på - indtil jeg måtte tage over, fordi han blev irriteret på den heldragt Malou skulle have på. Malou sover fantastisk godt om natten. Normalt ammer jeg en gang om natten, men de sidste to nætter har jeg ammet to gange om natten. Malou er nem at få til at sove om aftenen, men gennem den sidste uge har Malou maks sovet 3 timer i løbet af dagtimerne. Hun vågner efter en halv time. Nogle gange kan jeg være heldig at få hende til at sove videre hvis jeg kører frem og tilbage med barnevognen, men det mener manden er en døssynd, fordi vi oprindeligt har aftalt, at hun ikke skal vænnes til at skulle lulles i søvn, og fordi jeg så har brudt den aftale, så skælder han mig ud og siger, at jeg gør det forkert og bryder de aftaler som vi laver

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Immanuel går :D ikke engang 10 mdr gammel :wub

Sådan :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2 Det er :numse især i det her vejr :(

Det er blevet værre og værre. Nu klistre hun sig til mig og skriger hvis jeg så meget som gør anledning til at ligge hende. Hun har kun sovet 3x30 minutter siden kl 9:30

Og vil bare ikke overgive sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er blevet værre og værre. Nu klistre hun sig til mig og skriger hvis jeg så meget som gør anledning til at ligge hende. Hun har kun sovet 3x30 minutter siden kl 9:30

Og vil bare ikke overgive sig.

Åh altså :( Stakkels ulykkelig Mie og stakkels mor :kram og :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh altså :( Stakkels ulykkelig Mie og stakkels mor :kram og :kram

Tak søde tumle

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har haft nogle hyggelige timer med en anden mor fra min mødregruppe og hendes søn. Man får snakket noget mere sammen når vi er på 2 mands hånd.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har man da lige en lille feberpige øv! Hun er blevet forkølet og da jeg tog hende ind fra lur i barnevognen virkede hun varm, og havde sq 39,3 i feber. :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har man da lige en lille feberpige øv! Hun er blevet forkølet og da jeg tog hende ind fra lur i barnevognen virkede hun varm, og havde sq 39,3 i feber. :(

Stakkel. God bedring med hende :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.