somummy

Smalltalk Juni 2015

692 indlæg i dette emne

Tre uger til termin 37+0. Hvordan går det med jer andre? Er i klar?

Så klar! Jordmoder siger jeg har en god stor baby i maven, som nok når over de 4 kg, så satser på han gerne vil ud lidt før  :rolleyes Har pakket alt til hospitalstasken, bortset fra lidt tøj, som morgenkåbe og sutsko. Manden er så nervøs hver eneste gang han skal køre langt, for om jeg nu pludseligt får veer mens han er væk, så han er nok mere ophidset og utålmodig end jeg er.

Men hold da op jeg glæder mig til fødslen. Med alle de skodsymptomer jeg har haft så bliver 24 + - timer med veer et smertesprint i sammenligning med mit marathon.  :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tre uger til termin 37+0. Hvordan går det med jer andre? Er i klar?

Jeg er i dag 37+1 (vi har jo samme terminsdag), og jeg har det stadigvæk rimelig godt i betragtning af maven. Men jeg er ikke klar til lillebrors ankomst:-) Der er stadigvæk meget der skal ordnes, før babyen må komme (og storebror blev født 38+2, så egentlig skulle jeg jo vide at det ville være godt at være parat i god tid:-)) Men jeg har også efterhånden indset at her i slutningen af graviditeten går det hele ikke så hurtigt og kroppen er hurtigere træt, så det tager bare meget mere tid at ordne noget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så klar! Jordmoder siger jeg har en god stor baby i maven, som nok når over de 4 kg, så satser på han gerne vil ud lidt før :rolleyes Har pakket alt til hospitalstasken, bortset fra lidt tøj, som morgenkåbe og sutsko. Manden er så nervøs hver eneste gang han skal køre langt, for om jeg nu pludseligt får veer mens han er væk, så han er nok mere ophidset og utålmodig end jeg er.

Men hold da op jeg glæder mig til fødslen. Med alle de skodsymptomer jeg har haft så bliver 24 + - timer med veer et smertesprint i sammenligning med mit marathon. :P

jeg er også på holdet med store babyer yayyyy! Eller noget ;) dejligt at du er begyndt at glæde dig til fødslen, det er en god indstilling at have. Hvad er det for nogle skodsymptomer du har haft?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag 37+1 (vi har jo samme terminsdag), og jeg har det stadigvæk rimelig godt i betragtning af maven. Men jeg er ikke klar til lillebrors ankomst:-) Der er stadigvæk meget der skal ordnes, før babyen må komme (og storebror blev født 38+2, så egentlig skulle jeg jo vide at det ville være godt at være parat i god tid:-)) Men jeg har også efterhånden indset at her i slutningen af graviditeten går det hele ikke så hurtigt og kroppen er hurtigere træt, så det tager bare meget mere tid at ordne noget...

jubii for os med termin på fandens fødselsdag :D hvad mangler du at få styr på? Ja hvis du føder i uge 38 igen, så kan du da potentielt få meget travlt, men skidt pyt. Så længe du har nogle bleer og mælk i madkasserne går det nok ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så klar! Jordmoder siger jeg har en god stor baby i maven, som nok når over de 4 kg, så satser på han gerne vil ud lidt før :rolleyes Har pakket alt til hospitalstasken, bortset fra lidt tøj, som morgenkåbe og sutsko. Manden er så nervøs hver eneste gang han skal køre langt, for om jeg nu pludseligt får veer mens han er væk, så han er nok mere ophidset og utålmodig end jeg er.

Men hold da op jeg glæder mig til fødslen. Med alle de skodsymptomer jeg har haft så bliver 24 + - timer med veer et smertesprint i sammenligning med mit marathon. :P

Er altså en smule misundelig på at du glæder dig til fødslen. Jeg er skrækslagen over det og sidder og tuder hver gang jeg er til jordemoder. Har dog fundet ud af at min JM Kirsten fra sidst er der stadig da babyhaagesen har født sin lille Spencer ved hende. Jeg gad virkelig godt møde hende på fødegangen igen, selvom chancen er lille. Det ville i hvert fald gøre mig tryg... men Jane, janni og min nuværende Helle ville også gøre der hele lidt nemmere, men hvad er chancen? Ikke stor...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 39+1 i dag (har officielt termin i maj) og jeg er da klar. Har ingen tegn overhovedet haft endnu på fødsel så regner med at gå et stykke over tid selvom det sagtens kan ske med kort varsel.

Er egentlig ikke så besværet. Det er nok mere det psykiske der spiller ind. Vil gerne se lækker ud igen med relativt flad mave, kunne shoppe nyt sommertøj som jeg faktisk kan prøve inden og købe ny bikini. Og glæder mig til at kunne være aktiv med cykling osv, det savner jeg virkelig. Synes jeg er gået helt i stå.

Så lillemanden kommer bare, kæresten har måtte sige nej til en masse møder i Sverige i de næste uger for han vil gerne være tæt på. Han er næsten endnu mere utålmodig end mig :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er altså en smule misundelig på at du glæder dig til fødslen. Jeg er skrækslagen over det og sidder og tuder hver gang jeg er til jordemoder. Har dog fundet ud af at min JM Kirsten fra sidst er der stadig da babyhaagesen har født sin lille Spencer ved hende. Jeg gad virkelig godt møde hende på fødegangen igen, selvom chancen er lille. Det ville i hvert fald gøre mig tryg... men Jane, janni og min nuværende Helle ville også gøre der hele lidt nemmere, men hvad er chancen? Ikke stor...

er det Kirsten Bech?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 39+1 i dag (har officielt termin i maj) og jeg er da klar. Har ingen tegn overhovedet haft endnu på fødsel så regner med at gå et stykke over tid selvom det sagtens kan ske med kort varsel.

Er egentlig ikke så besværet. Det er nok mere det psykiske der spiller ind. Vil gerne se lækker ud igen med relativt flad mave, kunne shoppe nyt sommertøj som jeg faktisk kan prøve inden og købe ny bikini. Og glæder mig til at kunne være aktiv med cykling osv, det savner jeg virkelig. Synes jeg er gået helt i stå.

Så lillemanden kommer bare, kæresten har måtte sige nej til en masse møder i Sverige i de næste uger for han vil gerne være tæt på. Han er næsten endnu mere utålmodig end mig :-)

har det på sammenåde med kroppen. Det er lidt træls at man ik rigtig kan købe nyt sommertøj, og jeg vil ikke købe mere gravidtøj som det er nu. Bliver skønt at kunne være aktiv igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er det Kirsten Bech?

Jep, kender du også hende? Hun var min konsultations jm sidst og med under fødslen fra 7-15 ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jep, kender du også hende? Hun var min konsultations jm sidst og med under fødslen fra 7-15 ;)

det er løgn! Hun var også min kons.jordemoder og var med til hele fødslen på fødestuen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

det er løgn! Hun var også min kons.jordemoder og var med til hele fødslen på fødestuen!!!

Hehe hvor pudsigt. Hun er rigtig sød, men det ser desværre ikke ud til hun er i JM centret i Viborg mere :( Jeg nåede 2xkirsten og 1xlene inden Marius kom til verdenen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe hvor pudsigt. Hun er rigtig sød, men det ser desværre ikke ud til hun er i JM centret i Viborg mere :( Jeg nåede 2xkirsten og 1xlene inden Marius kom til verdenen...

nej men jeg så hende alligevel gå forbi deroppe sidste gang til jm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nej men jeg så hende alligevel gå forbi deroppe sidste gang til jm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De har også mange igennem i løbet af nogle år jo. Dog sagde Jane Klode oppe på sygehuset da jeg var til kontrol deroppe for nogle uger siden, at hun godt kunne huske mig fra Marius fødsel (det var hende der tog imod os på akut svangerafdelingen) Så nogen kan godt huske :)

Men det ville være en drøm at møde Kirsten på fødegangen igen :)

ja det ville være perfekt. Det kan være vi kommer til at slås om hende

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det ville være perfekt. Det kan være vi kommer til at slås om hende

Hehe ja nu må vi se :D Har efterhånden mødt så mange deroppe, at der er flere i mellem der vil være ok. Bare ikke den første Kirsten igen. Hun gjorde mig utryg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er også på holdet med store babyer yayyyy! Eller noget ;) dejligt at du er begyndt at glæde dig til fødslen, det er en god indstilling at have. Hvad er det for nogle skodsymptomer du har haft?

Har bare ikke haft en uge uden enten kvalme eller bækkensmerter og her til sidst, de almindelige ondt i ryggen hele tiden :P Bliver man altså lidt træt af. Så vil man hellere føde så man kan få sin krop igen. 

 

Er altså en smule misundelig på at du glæder dig til fødslen. Jeg er skrækslagen over det og sidder og tuder hver gang jeg er til jordemoder. Har dog fundet ud af at min JM Kirsten fra sidst er der stadig da babyhaagesen har født sin lille Spencer ved hende. Jeg gad virkelig godt møde hende på fødegangen igen, selvom chancen er lille. Det ville i hvert fald gøre mig tryg... men Jane, janni og min nuværende Helle ville også gøre der hele lidt nemmere, men hvad er chancen? Ikke stor...

 

Det er jeg da ked af at høre, at du er så bange for det. Kan godt være jeg er naiv fordi jeg ikke frygter det, er jo også førstegangsfødende. Men jeg ser sådan på det at det er min store kamp her i livet :) mænd gik i krig og vi fødte børn og på en eller anden måde er der noget power for mig i at kunne gennemføre en fødsel. Ja det kommer til at gøre vanvittigt ondt, det er jeg ikke i tvivl om. Men når jeg ved det, så kan jeg også forberede mig mentalt, som man vel forbereder sig til kamp. Det vil kræve at jeg er udholdende og stærk og jeg håber på at undgå smertestillende så vidt muligt. Sådan et Pain into Power mantra :P Er ikke sadistisk eller noget, hader smerte. Men den er naturlig og den er midlertidig, og den er et bevis på at jeg kan noget fantastisk. 

Der er jo sikkerhed i at jeg er i et af de bedste sundshedssystemer i verden, med dygtige jordmødre, som vil sørge for at jeg klarer mig igennem. 

Du har prøvet at føde før, hvad gik der galt siden du er så bange? Håber virkeligt du får en god oplevelse.  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har bare ikke haft en uge uden enten kvalme eller bækkensmerter og her til sidst, de almindelige ondt i ryggen hele tiden :P Bliver man altså lidt træt af. Så vil man hellere føde så man kan få sin krop igen.

Det er jeg da ked af at høre, at du er så bange for det. Kan godt være jeg er naiv fordi jeg ikke frygter det, er jo også førstegangsfødende. Men jeg ser sådan på det at det er min store kamp her i livet :) mænd gik i krig og vi fødte børn og på en eller anden måde er der noget power for mig i at kunne gennemføre en fødsel. Ja det kommer til at gøre vanvittigt ondt, det er jeg ikke i tvivl om. Men når jeg ved det, så kan jeg også forberede mig mentalt, som man vel forbereder sig til kamp. Det vil kræve at jeg er udholdende og stærk og jeg håber på at undgå smertestillende så vidt muligt. Sådan et Pain into Power mantra :P Er ikke sadistisk eller noget, hader smerte. Men den er naturlig og den er midlertidig, og den er et bevis på at jeg kan noget fantastisk.

Der er jo sikkerhed i at jeg er i et af de bedste sundshedssystemer i verden, med dygtige jordmødre, som vil sørge for at jeg klarer mig igennem.

Du har prøvet at føde før, hvad gik der galt siden du er så bange? Håber virkeligt du får en god oplevelse.

Synes ikke du er naiv, men at du har en rigtig god indstilling til det hele :super

Da jeg lagde på sygehuset var jeg nu heller ikke bange. Men min fødsel endte i akut kejsersnit. Fra min fødsel gik i stå gik der 13 timer før Marius var ude. Jeg havde det rigtig svært med lægens beslutning med at slukke for det hele i nogle timer og starte ve-drop mv op igen. Oplevelsen på operationsstuen var voldsom for mig. Og dagene efter på barselsgangen husker jeg stort sikkert ikke pga blodmangel og morfin = jeg sov rigtig meget og kan hverken huske jeg har givet ham flaske og kan kun huske jeg har puslet ham en enkelt gang på barselsgangen. Så derfor frygter jeg fødslen denne gang. Vil så meget gerne have er bedre forløb...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke du er naiv, men at du har en rigtig god indstilling til det hele :super

Da jeg lagde på sygehuset var jeg nu heller ikke bange. Men min fødsel endte i akut kejsersnit. Fra min fødsel gik i stå gik der 13 timer før Marius var ude. Jeg havde det rigtig svært med lægens beslutning med at slukke for det hele i nogle timer og starte ve-drop mv op igen. Oplevelsen på operationsstuen var voldsom for mig. Og dagene efter på barselsgangen husker jeg stort sikkert ikke pga blodmangel og morfin = jeg sov rigtig meget og kan hverken huske jeg har givet ham flaske og kan kun huske jeg har puslet ham en enkelt gang på barselsgangen. Så derfor frygter jeg fødslen denne gang. Vil så meget gerne have er bedre forløb...

Tja :) vi må se når jeg rent faktisk skal føde om alle de gode idealer ryger ud af vinduet. Men tror det hjælper at have den indstillingen inden man går ind til det. 

 

Puha ja okay. Min mor oplevede det samme med at de stoppede og startede hende og det synes hun også var noget rigtig skidt. Især når det alligevel endte i kejsersnit for dig. Man taber jo fuldstændig kontrollen når de opererer og når man mister blod og skal have morfin. Selv hvis man har en plan kan det jo skride i den forkerte retning. Det er forståeligt du ønsker at det går helt anerledes denne gang. Det eneste jeg kan sige er at hvis det går galt igen så har du været gennem møllen før og ved bedre hvad det indebærer.  :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tre uger til termin 37+0. Hvordan går det med jer andre? Er i klar?

Jeg er meget meget meget klar!!! 10 dage tilbage. Har pakket det meste af tasken og mangler kun at bage lidt til fryseren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg også 37+0 og indenfor normal fødselsperiode :Yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg også 37+0 og indenfor normal fødselsperiode :Yay

Weeeee!

Jeg er 38+1 og PKS om 7 dage. Blir så spændende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weeeee!

Jeg er 38+1 og PKS om 7 dage. Blir så spændende.

Uh om kun 1 uge har du bebs i armene :glad Hvor er det vildt :wee Her må vi gå i uvished, men vi er der rimelig sikker på, det bliver et juni barn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til jordmoderen i dag fordi jeg har haft menstruationslignende murren fra jeg vågnede til godt ind i eftermiddagen, og hun sagde det lyder som om min livmoder begynder at forberede sig til fødsel, selvom jeg kun er 37+2. Ville da være fedt han gad komme inden for den næste uge  :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ringede til jordmoderen i dag fordi jeg har haft menstruationslignende murren fra jeg vågnede til godt ind i eftermiddagen, og hun sagde det lyder som om min livmoder begynder at forberede sig til fødsel, selvom jeg kun er 37+2. Ville da være fedt han gad komme inden for den næste uge :7himmel

jeg glæder SÅ meget til vi bliver mødregruppe!!! Det er så spændende!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Forresten, er vi kun os seks herinde nu. Synes her er så stille??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER