somummy

Smalltalk Juni 2015

692 indlæg i dette emne

What! Så en vi næstøverst på terminsgruppe listen!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

What! Så en vi næstøverst på terminsgruppe listen!!!

:Yay

Det begynder altså også at være mega hårdt med mave på nu. Puha.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kan også mærke at mine hofteled ikke har det for godt, og har fået rigtig svært ved strømper og fodpleje. Og så kan jeg kun spise meeeget lidt af gangen, for så at være sulten en halv time efter. Men iceberg er jeg helt vild med, spiste et halvt iceberg hoved til aftensmad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kan også mærke at mine hofteled ikke har det for godt, og har fået rigtig svært ved strømper og fodpleje. Og så kan jeg kun spise meeeget lidt af gangen, for så at være sulten en halv time efter. Men iceberg er jeg helt vild med, spiste et halvt iceberg hoved til aftensmad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

What! Så en vi næstøverst på terminsgruppe listen!!!

Jeps jeg har lige forvirret været inde i juli, uden at kunne huske at have læst noget af det, før jeg opdagede jeg havde trykket på den forkerte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg kan også mærke at mine hofteled ikke har det for godt, og har fået rigtig svært ved strømper og fodpleje. Og så kan jeg kun spise meeeget lidt af gangen, for så at være sulten en halv time efter. Men iceberg er jeg helt vild med, spiste et halvt iceberg hoved til aftensmad

Wow du flotter dig med iceberg :kiss  Det kan jeg slet ikke tåle, så er nøøøøøøøødsaget til is efter maden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh uh 28 dage til kejsersnit. Selv om jeg meget håber de vil rykke det nogle dage frem. Er ikke tryg ved det kun er 5 dage før termin.

Og er ærlig talt træt af at være syg hele tiden. Skal til jordemoder onsdag, så må jeg høre hende ad.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh uh 28 dage til kejsersnit. Selv om jeg meget håber de vil rykke det nogle dage frem. Er ikke tryg ved det kun er 5 dage før termin.

Og er ærlig talt træt af at være syg hele tiden. Skal til jordemoder onsdag, så må jeg høre hende ad.

Hvorfor var det nu du skulle have kejsersnit?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg er så vågen endnu. Har uro i benene, ondt i hofterne og er nu også sulten, men for doven til at gå ned og åbne køleren. Øv at det er i morgen jeg skal til jm.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvorfor var det nu du skulle have kejsersnit?

Mine moderkager ved de andre fødsler har siddet fast, også den jeg aborterede selv om den var så lille bitte.

Og især sidste gang var noget værre panik og jeg mistede alt for meget blod og de måtte løbe med mig ned til operation mens den ene mere eller mindre lå oven på min livmoder. Tog dem 1½ time i narkose at få den ud, og jeg var total smadret af blodtabet, mistede knap 3 L. Det var lidt for spændende for alle parter. :klap

Første gang fik de ikke det hele med ud og efter 5 uger besvimede jeg af blodtab og fik en akut udskrabning. Ingen hverken læge, jordemoder på Hosp. eller sundhedsplejerske ville lytte på jeg havde ondt eller blødte klumper.

Så trods deres tilbud denne gang, om at jeg kunne føde og så komme direkte til udskrabning bangefter, så tør jeg ikke stole på dem endnu engang. Så lækkert er det heller ikke at føde og derefter have en lægearm oppe i skeden, det er bare dobbelt frygteligt. Så vil jeg hellere være sikker og gøre det hele en gang under kontrollerede former :) Og min mand tør heller ikke andet, han sad 4 timer med baby sidst og gloede på blodpølen på gulvet før han hørte noget om mig. Det har sat sig ret dybt i ham.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine moderkager ved de andre fødsler har siddet fast, også den jeg aborterede selv om den var så lille bitte.

Og især sidste gang var noget værre panik og jeg mistede alt for meget blod og de måtte løbe med mig ned til operation mens den ene mere eller mindre lå oven på min livmoder. Tog dem 1½ time i narkose at få den ud, og jeg var total smadret af blodtabet, mistede knap 3 L. Det var lidt for spændende for alle parter. :klap

Første gang fik de ikke det hele med ud og efter 5 uger besvimede jeg af blodtab og fik en akut udskrabning. Ingen hverken læge, jordemoder på Hosp. eller sundhedsplejerske ville lytte på jeg havde ondt eller blødte klumper.

Så trods deres tilbud denne gang, om at jeg kunne føde og så komme direkte til udskrabning bangefter, så tør jeg ikke stole på dem endnu engang. Så lækkert er det heller ikke at føde og derefter have en lægearm oppe i skeden, det er bare dobbelt frygteligt. Så vil jeg hellere være sikker og gøre det hele en gang under kontrollerede former :) Og min mand tør heller ikke andet, han sad 4 timer med baby sidst og gloede på blodpølen på gulvet før han hørte noget om mig. Det har sat sig ret dybt i ham.

Godt så! Det forstår jeg godt I ikke vil igennem igen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. Jordemoderbesøg: vi fik snakket lidt om placenta prævia, og hun fortalte at hun den anden dag, fødte med en som mig, og at alt gik som det skulle. Så der er håb for en normal fødsel endnu!! Det er dejligt. Hun tjekkede så maven som hun skal, og efter at hun havde mærket efter flere gange, måtte hun skønne hende til 2900 g. Sikke en basse vi får os, men Milas vejede jo også 4480 g da han kom til efter 15 dages overtid. Hun synes, ligesom lægen, at hun står fast med hovedet, hun kan rokkes lidt, men kun fordi hovedet ikke er stort nok til at fylde det hele ud endnu! Det er altså vildt. Troede at hovedet, ved 2.gangsfødsel først stod fast kort før fødslen? Nå, men hun sagde at det var en god ting, fordi hun ikke ville kunne stå fast, hvis moderkagen lå for dybt. Bliver spændende at se om moderkagen har flyttet sig til scanning på tirsdag!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

3. Jordemoderbesøg: vi fik snakket lidt om placenta prævia, og hun fortalte at hun den anden dag, fødte med en som mig, og at alt gik som det skulle. Så der er håb for en normal fødsel endnu!! Det er dejligt. Hun tjekkede så maven som hun skal, og efter at hun havde mærket efter flere gange, måtte hun skønne hende til 2900 g. Sikke en basse vi får os, men Milas vejede jo også 4480 g da han kom til efter 15 dages overtid. Hun synes, ligesom lægen, at hun står fast med hovedet, hun kan rokkes lidt, men kun fordi hovedet ikke er stort nok til at fylde det hele ud endnu! Det er altså vildt. Troede at hovedet, ved 2.gangsfødsel først stod fast kort før fødslen? Nå, men hun sagde at det var en god ting, fordi hun ikke ville kunne stå fast, hvis moderkagen lå for dybt. Bliver spændende at se om moderkagen har flyttet sig til scanning på tirsdag!

:Yay for håb endnu :glad Lyder som et fint jm besøg :) Lillebror står også med hovedet nedad og har gjort det siden uge 30 :o Er rimelig imponeret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:Yay for håb endnu :glad Lyder som et fint jm besøg :) Lillebror står også med hovedet nedad og har gjort det siden uge 30 :o Er rimelig imponeret :)

nu skal de bre blive derinde liiige lidt endnu, så mødrene kan nå at få alt klart ik :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu skal de bre blive derinde liiige lidt endnu, så mødrene kan nå at få alt klart ik :)

Nemlig ;) men er nu godt i gang med at få vasket babytøj. Regner med at få vasket str 68 imorgen, så er de 3 første størrelser vasket :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ingen str 50 til jer? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så ingen str 50 til jer? :)

Nope ikke med mindre de vurdere ham mindre end Marius til slut. Men han er allerede vurderet større end ham. Marius brugte str 56 i 12 dage, så pt gider jeg ikke bruge krudt på str 50...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På torsdag er jeg 37+0 og fødsel efter det tidspunkt regnes for rettidigt. Min veninde fødte i torsdags da hun var 37+0 så jeg gik i panik og gjorde ALT klart. Nu har jeg til gengæld svært ved at finde på noget at lave. Spiser og ser tv og føler mig ærlig talt uattraktiv. Glæder mig til at få min krop tilbage

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nope ikke med mindre de vurdere ham mindre end Marius til slut. Men han er allerede vurderet større end ham. Marius brugte str 56 i 12 dage, så pt gider jeg ikke bruge krudt på str 50...

Hvor stor var Marius?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På torsdag er jeg 37+0 og fødsel efter det tidspunkt regnes for rettidigt. Min veninde fødte i torsdags da hun var 37+0 så jeg gik i panik og gjorde ALT klart. Nu har jeg til gengæld svært ved at finde på noget at lave. Spiser og ser tv og føler mig ærlig talt uattraktiv. Glæder mig til at få min krop tilbage

ja det er altså lige op over pludselig :) det er da dejligt du ikke skal stresse over ting der mangler, men da lidt øv hvis du keder dig. Er kamera osv ladet op? Er hospitalstasken klar? Du kunne også bage til fryseren, vaske og koge sutter, afrime fryser, gøre køleskab rent, lave madplan for de første 14 dage efter fødslen, evt lave noget af det klar til fryseren. Du kunne også begynde at planlægge barnedåb? Ork der er masser at gå igang med :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor stor var Marius?

Marius var 4150 g og 55 cm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På torsdag er jeg 37+0 og fødsel efter det tidspunkt regnes for rettidigt. Min veninde fødte i torsdags da hun var 37+0 så jeg gik i panik og gjorde ALT klart. Nu har jeg til gengæld svært ved at finde på noget at lave. Spiser og ser tv og føler mig ærlig talt uattraktiv. Glæder mig til at få min krop tilbage

Jeg havde en snak med en JM da jeg ventede Marius omkring 35+0 pga en masse kontroller og vi blev enige om, at hvis jeg gjorde klar, blev han nok inde i maven 14 dage over tid. Marius kom 11 dage over tid, så kender udmærket din frustration. Gode forslag somummy kommer med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er rigtig fine forslag - det eneste jeg ikke har gjort er rengøring af køleskab :-) der er bagt og lavet mad til den helt store guldmedalje. Det har nu været hyggeligt, elsker at bage! Hvor lang tid efter fødslen holder i andre barnedåb/navngivning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er rigtig fine forslag - det eneste jeg ikke har gjort er rengøring af køleskab :-) der er bagt og lavet mad til den helt store guldmedalje. Det har nu været hyggeligt, elsker at bage! Hvor lang tid efter fødslen holder i andre barnedåb/navngivning?

Sidst gjorde vi det godt 2 måneder efter fødslen. Tror vi kommer til at vente lidt længere denne gang... Men vil gerne 2-3 måneder efter fødslen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er rigtig fine forslag - det eneste jeg ikke har gjort er rengøring af køleskab :-) der er bagt og lavet mad til den helt store guldmedalje. Det har nu været hyggeligt, elsker at bage! Hvor lang tid efter fødslen holder i andre barnedåb/navngivning?

Hold op du er aktiv. Jeg ser serier, sover og henter og bringer de to andre unger. Er meget hval agtig og syg on/off og glæder mig også til at se min krop igen. Håber en eller anden i familien forbarmer sig og bringer mad til fryseren en dag som et lille mirakel.

Vi holder barnedåb når baby er 3 mdr. Skal lige passe ind med hele familien er i landet, inden alle har fødselsdage i efteråret og kjolen er over 100 år gammel, så baby må på ingen måde være for stor, da den er meget lille i det. Sidste gang holdte vi efter 2 mdr. og der var den allerede lille. Men så må den bare være på som et forklæde :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER