TiaK

Temperaturmetoden

182 indlæg i dette emne

Bare lige et hurtigt spørgsmål...

Kan man starte hvornår man vil i en cyklus eller skal det være ved første mens dag??

Og hvor tager i temperatur ?? Med mund termometer ??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bare lige et hurtigt spørgsmål...

Kan man starte hvornår man vil i en cyklus eller skal det være ved første mens dag??

Og hvor tager i temperatur ?? Med mund termometer ??

Du kan starte når som helst. Det skal være samme tidspunkt hver dag og allerhelst lige når du slår øjnene op.

Jeg tager den i munden, ja.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at min kurve er rigtig mærkeligt... Ved nu ikke om jeg havde ÆL i lørdags eller muligvis igår... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heller ikke lavet 2 ens kurver ;)

Hvordan ser det ud nu?

Jeg har haft temperaturene 37.1 37.0 og 37.0, så de er altså ikke steget yderligere, de er faldet lidt. Jeg syntes ikke selv at det er så overbevisende. Men måske er det kiss-kosten, som min krop og hormonerne lige skal vende sig til. Jeg er nok klogere på det om en uges tid eller to.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft temperaturene 37.1 37.0 og 37.0, så de er altså ikke steget yderligere, de er faldet lidt. Jeg syntes ikke selv at det er så overbevisende. Men måske er det kiss-kosten, som min krop og hormonerne lige skal vende sig til. Jeg er nok klogere på det om en uges tid eller to.

Jeg synes da det lyder som fine 'efter ÆL-målinger' iht. din graf. Kiss-kost har i hvert fald ikke nogen effekt på din kropstemperatur ;)

 

Umiddelbart ville jeg mene du får mens d. 23-25. september (udfra ÆL ca. d. 9-10/9) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej skønne piger.

Få dage efter sidst jeg skrev fik jeg mens og jeg er derfor i gang med næste cyklus. Denne gang er kurven meget nemmere at aflæse med temperatur omkring 36.7 og enkelte på 36.8 og derefter høje temperaturer.

D. 8. Var temperaturen 36.7 og d. 9. Steg temperaturen til 36.9 og er steget yderligere siden da. Så ifølje temperaturmetoden burde ægløsning være d. 8.

Men jeg fik en meget tydelig positiv ægløsnings test d. 9. Dvs. Dagen efter. Hvordan hænger det sammen? Er der andre der har prøvet noget lignende?

Hvis i kan hjælpe vil det være dejligt. Hvis ikke skal jeg nok bare være glad for min første tydelige temperaturstigning og min første positive ægløsningstest.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg først skal til at prøve temperaturmetoden.

Men tager I temperaturen i numsen, den er jo mest præcis?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som det staar skrevet mange gange, tager man den i munden under tungen med munden lukket :) 

 

Jeg har en cykluscomputer, saa jeg skal nok opdatere, naar den har fanget min cyklus.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg først skal til at prøve temperaturmetoden.

Men tager I temperaturen i numsen, den er jo mest præcis?

Man kan tage den både oralt, analt og faktisk også vaginalt - hvilket jeg ikke anede da jeg startede. Alle steder dur', det vigtigste er sådan set, at man gør det samme sted hver gang, da temperaturen ellers kan variere. Analt er og bliver nok det mest præcise, men de fleste gør det vist oralt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man kan tage den både oralt, analt og faktisk også vaginalt - hvilket jeg ikke anede da jeg startede. Alle steder dur', det vigtigste er sådan set, at man gør det samme sted hver gang, da temperaturen ellers kan variere. Analt er og bliver nok det mest præcise sted, men de fleste gør det vist oralt.

 

Det handler vel ogsaa om, hvad man skal bruge det til....Lige her handler det jo om at se, om og hvornaar tempereaturen gaar op og ned... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig, da jeg først skal til at prøve temperaturmetoden.

Men tager I temperaturen i numsen, den er jo mest præcis?

Jeg tager temperaturen i numsen. Det syntes jeg fungere ok, og jeg føler mig sikker på at det er præcist.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej skønne piger.

Få dage efter sidst jeg skrev fik jeg mens og jeg er derfor i gang med næste cyklus. Denne gang er kurven meget nemmere at aflæse med temperatur omkring 36.7 og enkelte på 36.8 og derefter høje temperaturer.

D. 8. Var temperaturen 36.7 og d. 9. Steg temperaturen til 36.9 og er steget yderligere siden da. Så ifølje temperaturmetoden burde ægløsning være d. 8.

Men jeg fik en meget tydelig positiv ægløsnings test d. 9. Dvs. Dagen efter. Hvordan hænger det sammen? Er der andre der har prøvet noget lignende?

Hvis i kan hjælpe vil det være dejligt. Hvis ikke skal jeg nok bare være glad for min første tydelige temperaturstigning og min første positive ægløsningstest.

Må vi ikke se en graf?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må vi ikke se en graf?

Jeg ved ikke hvordan man lægger et billede på fra mobilen. Men jeg kan gøre det i aften når jeg kommer hjem til computeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke hvordan man lægger et billede på fra mobilen. Men jeg kan gøre det i aften når jeg kommer hjem til computeren.

Du kan tage et screendump. Hvilken slags telefon har du?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan tage et screendump. Hvilken slags telefon har du?

Android

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Android

Så skal du holde tænd/sluk-knappen på højre side og den store knap nederst på forsiden ind samtidig, indtil den tager et billede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så skal du holde tænd/sluk-knappen på højre side og den store knap nederst på forsiden ind samtidig, indtil den tager et billede :)

Hvordan indsætter man det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan indsætter man det?

Du skal hente den app der hedder Imgur for Android. Så deler du billedet via den app, trykker på bb-code, når den har åbnet billedet. Så er billedets link kopieret til udklipsholderen og du kan indsætte det i et indlæg på BK :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

http://imgur.com/ijer76G

Virker det?

Jeg er selv nået frem til den konklusion at æl må være sket d. 9.

Er du enig?

 

Altså ud fra din kurve, så ser æl for mig ud til at have været den 8. Men hvis æl testen først er blevet positiv på den 9., så burde æl jo i realiteten være faldet den 10. eller 11. Man skal jo regne med æl indenfor 24-48 timer efter at testen først er blevet positiv. Kan se at du i løbet af din graf har '-' (minustegn) på nogle dage, altså hvor der indikeres at æl testen har været negativ. Men der er ikke registreret noget fra cd18-21. Tog du en test de dage? For hvis ikke, så kan æl testen jo have været blevet positiv tidligere (jeg har nogle gange lavet positive æl tests 2-3 døgn i træk) og så ville det give mening med æl den 8., sådan som temperaturen indikerer. Men hvis du har testet negativ helt op til den positive test den 9., så er det godt nok lidt forvirrende og modstridende :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså ud fra din kurve, så ser æl for mig ud til at have været den 8. Men hvis æl testen først er blevet positiv på den 9., så burde æl jo i realiteten være faldet den 10. eller 11. Man skal jo regne med æl indenfor 24-48 timer efter at testen først er blevet positiv. Kan se at du i løbet af din graf har '-' (minustegn) på nogle dage, altså hvor der indikeres at æl testen har været negativ. Men der er ikke registreret noget fra cd18-21. Tog du en test de dage? For hvis ikke, så kan æl testen jo have været blevet positiv tidligere (jeg har nogle gange lavet positive æl tests 2-3 døgn i træk) og så ville det give mening med æl den 8., sådan som temperaturen indikerer. Men hvis du har testet negativ helt op til den positive test den 9., så er det godt nok lidt forvirrende og modstridende :chin:

Jeg har taget æl test alle dagene og for det meste 2 gange om dagen. De var alle negative, bortset fra d. 9 om morgenen.

Det er lidt mærkeligt. jeg har kigget lidt i et graf bibliotek som fertility friend har. Der kan jeg se at der også er andre der har prøvet det samme som jeg. Så må jeg se hvornår jeg får mens.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså ud fra din kurve, så ser æl for mig ud til at have været den 8. Men hvis æl testen først er blevet positiv på den 9., så burde æl jo i realiteten være faldet den 10. eller 11. Man skal jo regne med æl indenfor 24-48 timer efter at testen først er blevet positiv. Kan se at du i løbet af din graf har '-' (minustegn) på nogle dage, altså hvor der indikeres at æl testen har været negativ. Men der er ikke registreret noget fra cd18-21. Tog du en test de dage? For hvis ikke, så kan æl testen jo have været blevet positiv tidligere (jeg har nogle gange lavet positive æl tests 2-3 døgn i træk) og så ville det give mening med æl den 8., sådan som temperaturen indikerer. Men hvis du har testet negativ helt op til den positive test den 9., så er det godt nok lidt forvirrende og modstridende :chin:

Hov, havde ikke set du fik lagt grafen op.

Enig med Alura. Ud fra grafen lå ÆL uden tvivl d. 8/10 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige et hurtigt spørgsmål..

Min gennemsnit temperatur har ligget på ca 36,1 når jeg har taget den om morgen..

Idag var jeg oppe kl. 6 og tisse og tog den lige, 36,3 sagde den.. Men da jeg stod op her 8.30 havde været på wc, tog jeg den igen.. Og nu var den oppe på 36,7...

Har taget ægløsningstest og i følge dem skulle ægløsning have været igår...

Så at min temp stiger idag passer jo fint.. :)

Men skal jeg regne med den første kl. 6 eller først den sene..??? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke regne med den sidste. Det skal være det absolut første du gør om morgenen, så hvis du var oppe og tisse kl. 06, så er din krop 'vågnet' der og temperaturen vil stige lidt.

Hvis ÆL var i går, bør du se en klar stigning i morgen. Der skal lige gå 24-48 timer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan ikke regne med den sidste. Det skal være det absolut første du gør om morgenen, så hvis du var oppe og tisse kl. 06, så er din krop 'vågnet' der og temperaturen vil stige lidt.

Hvis ÆL var i går, bør du se en klar stigning i morgen. Der skal lige gå 24-48 timer :)

Tak :kram2

Jeg tænkte egentlig det var allerede idag jeg ville se en stigning... Jeg venter og ser imorgen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER