TiaK

Temperaturmetoden

182 indlæg i dette emne

Din mens er ikke startet, vel?

Du skal tage den under tungen og med munden lukket. Min temperatur ligger på 36,5-36,8 før ÆL og 37,1-37,3 efter ÆL. Mine morgenniveauer er lavere. Det er meget individuelt hvor ens niveauer ligger, men umiddelbart synes jeg 37,0 lyder som en mellem ÆL og mens-temperatur :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Din mens er ikke startet, vel?

Du skal tage den under tungen og med munden lukket. Min temperatur ligger på 36,5-36,8 før ÆL og 37,1-37,3 efter ÆL. Mine morgenniveauer er lavere. Det er meget individuelt hvor ens niveauer ligger, men umiddelbart synes jeg 37,0 lyder som en mellem ÆL og mens-temperatur :)

Nej den er ikke startet endnu. Ville bare lige afprøve termometeret :)

Super, så passer det jo meget godt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

dynen skulle ikke have nogen betydning da det er kroppens kerne temperatur man måler... det er også derfor det er vigtigt at gøre det under tungen og med munden lukket som Susanne skriver, for ellers vil temperaturen blive påvirket udefra...

Under sygdom, og som sygeplejestuderende, vil jeg dog anbefale at du måler i numsen, da det giver et mere pålideligt resultat  :numse Men forstår personligt godt dem der  vælger munden :bunny

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Op :)

Så er tråden nemmere at finde ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg begyndte først at tage min temp sent i denne cyklus (da der har været nogle personlige årsager). Min temp efter mens ligger på omk 36.3 og efter æl omk 36.6-36.7.

I denne cyklus havde jeg ælslim på cd 11 og 12 så har haft æl deromkring. På tidligere kurver har jeg aldrig oplevet det dyk som på cd 18 og min temp har aldrig været så stabilt på 36.7. Tager den om morgenen

post-10973-0-15019800-1419665821_thumb.p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid efter ægløsning stiger jeres temperatur?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hvor gode er jeres termometre? Har lige taget min 5 gange og fået 5 forskellige svar <_<

Fra 36,6 - 37,0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lang tid efter ægløsning stiger jeres temperatur?

1-2 døgn

 

Og hvor gode er jeres termometre? Har lige taget min 5 gange og fået 5 forskellige svar <_<

Fra 36,6 - 37,0

Haha - du skal sørge for at gøre det under nogenlunde samme forhold hver gang. F.eks. når du har siddet stille i mindst en time og har holdt munden lukket i 5min ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1-2 døgn

Haha - du skal sørge for at gøre det under nogenlunde samme forhold hver gang. F.eks. når du har siddet stille i mindst en time og har holdt munden lukket i 5min ;)

Jep jeg har netop siddet stille i sofaen i en times tid og holdt munden lukket. Og alligevel giver den et forskelligt svar, hver gang jeg prøver :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg fået 36,7 tre gange i træk. Så den nupper jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også godt få forskellige temperatur målt lige i streg. Så bliver jeg ved indtil jeg får (næsten) det samme. Ofte måler jeg kun igen hvis temp ikke ligger som forventet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også godt få forskellige temperatur målt lige i streg. Så bliver jeg ved indtil jeg får (næsten) det samme. Ofte måler jeg kun igen hvis temp ikke ligger som forventet.

:super

Hvad er din temperatur sådan ca. før og efter æl?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super

Hvad er din temperatur sådan ca. før og efter æl?

Under 36,5 før æl, ofte 36,3-36,4.

Over 36,5 efter æl, ofte 36,6-36,7, aldrig over 37,0.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Under 36,5 før æl, ofte 36,3-36,4.

Over 36,5 efter æl, ofte 36,6-36,7, aldrig over 37,0.

Hmm... Okay. Hvis det samme gælder for mig, så burde jeg have haft ægløsning.

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver ens temperatur ved med at stige efter ÆL og indtil mens? Eller rammer den et loft, hvor den bliver indtil den falder igen? :help

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bliver ens temperatur ved med at stige efter ÆL og indtil mens? Eller rammer den et loft, hvor den bliver indtil den falder igen? :help

Den kan godt stige flere dag i træk, men så finder den et niveau indenfor +/- 0.3 grad. Min stiger fra 36.6-8 til 37,1-4 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den kan godt stige flere dag i træk, men så finder den et niveau indenfor +/- 0.3 grad. Min stiger fra 36.6-8 til 37,1-4 :)

:super

Min er oppe på 37,2 her til aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil i ikke lige hjælpe mig med at tyde min temperatur for denne cyklus?

Jeg kan ikke helt bestemme mig for hvornår jeg tror æl har ligget. Jeg aner ikke om jeg har æl 1 eller 2 to dage før stigning og så kan jeg ikke bestemme mig for hvornår jeg skal antage min temp begyndte at stige...

Den stiger jo reelt allerede fra dag 22, hvilket vil give æl på dag 20-21. Men da samme stigning jo er set på dag 19-21 tæller det vel ikke som en rigtig stigning.

Så tænker jeg at temp først rigtig begyndte at stige på dag 24-25, hvilket giver æl på dag 22-24.

 

Hvad tænker I?

 

Indspilning%2Bi%2Bfuld%2Bsk%C3%A6rm%2B20

 

 

De røde prikker er de gange vi har haft sex (:blush) - håååber vi er godt nok dækket ind..!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den er svær, Pia. Jeg tror umiddelbart ikke den har ligget før cd21-22. Jeg tror på cd22-23 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 5/1/2015 at 8:31 PM, Susanne said:

Den er svær, Pia. Jeg tror umiddelbart ikke den har ligget før cd21-22. Jeg tror på cd22-23 :)

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med implantationsdyk? :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er det med implantationsdyk? :unsure

Det er ikke alle der oplever det, men det er et tydeligt dyk i temperaturen på DPO7-11. Min faldt fra 37,3 til 36,5 på DPO8 og var dagen efter tilbage på 37,3-4 igen. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min temperatur opfører sig virkelig mærkeligt denne gang. Jeg er ret sikker på ÆL har været der, men jeg aner ikke om det var fredag, lørdag eller søndag <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min temperatur opfører sig virkelig mærkeligt denne gang. Jeg er ret sikker på ÆL har været der, men jeg aner ikke om det var fredag, lørdag eller søndag <_<

Må vi se en kurve?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Og synes også det ser ud til at I er meget godt dækket ind ^_^

Gætter app'en ikke selv på hvornår ÆL har været ud fra oplysningerne? Det gør min app.

Se de røde streger: image.jpg

Nej, det gør den desværre ikke <_< Jeg har hentet fertilityFriend, men kan ikke overskue at skifte app...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER