TiaK

Temperaturmetoden

182 indlæg i dette emne

Den er svær, Pia. Jeg tror umiddelbart ikke den har ligget før cd21-22. Jeg tror på cd22-23 :)

Jeg er i dag på cd 34, så jeg er vel minimum på 3+3 i dag?

Det begynder at være svært ikke at teste...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er ikke alle der oplever det, men det er et tydeligt dyk i temperaturen på DPO7-11. Min faldt fra 37,3 til 36,5 på DPO8 og var dagen efter tilbage på 37,3-4 igen.

Ah okay :) Min var kun faldet 0,2 ;)

Tog du også temperatur dengang med Anna?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min temperatur opfører sig virkelig mærkeligt denne gang. Jeg er ret sikker på ÆL har været der, men jeg aner ikke om det var fredag, lørdag eller søndag <_<

Irriterende <_< Men bare den har været der, og at I har ramt den ;)

Jeg vil også gerne se kurven?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej, det gør den desværre ikke <_< Jeg har hentet fertilityFriend, men kan ikke overskue at skifte app...

Det forstår jeg godt. Men jeg var nu alligevel glad for at jeg hentede den her. Synes den virker god :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er i dag på cd 34, så jeg er vel minimum på 3+3 i dag?

Det begynder at være svært ikke at teste...

Uh det forstår jeg godt. Jeg er spændt på, om jeg holder mig til 4+0 denne gang :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ah okay :) Min var kun faldet 0,2 ;)

Tog du også temperatur dengang med Anna?

Ja, det gjorde jeg. Lige den cyklus hvor jeg blev gravid er der dog ingen temperatur og noter DPO2-4 og DPO11-14, da jeg var først i London og siden hos svigerforældrene.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Bum bum.,, Da jeg tog min temp i går kl. 18:30 sagde den 37,0, men jeg kunne ikke få den over 36,8 senere på aften, hvor jeg jo plejer at tage den.

Nu kan jeg stadig ikke få den over 39. 

Mine æg var 13mm mandag formiddag d. 29/12 (CD11) - de skal vokse ca. 2mm i døgnet og jeg har ÆL når de er 20,5-21,5mm. Dvs. fredag (CD15), hvis det passer, men det ved jeg ikke rigtig om jeg tror på. Det var jo først torsdag eftermiddag (CD14) jeg fik ÆL-udflåd og det var der indtil lørdag morgen (CD16)

Det nev og spændte rigtig meget ude i siderne både fredag og lørdag.

 

Mine brystvorter er markant ømmere end normalt - det er kun i september, det har været lidt som nu og mine bryster 'summer' eller 'brænder' ind imellem. 

 

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg tænker. :unsure

ImdAh6s.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 6/1/2015 at 8:17 PM, Susanne said:

Bum bum.,, Da jeg tog min temp i går kl. 18:30 sagde den 37,0, men jeg kunne ikke få den over 36,8 senere på aften, hvor jeg jo plejer at tage den.

Nu kan jeg stadig ikke få den over 39.

Mine æg var 13mm mandag formiddag d. 29/12 (CD11) - de skal vokse ca. 2mm i døgnet og jeg har ÆL når de er 20,5-21,5mm. Dvs. fredag (CD15), hvis det passer, men det ved jeg ikke rigtig om jeg tror på. Det var jo først torsdag eftermiddag (CD14) jeg fik ÆL-udflåd og det var der indtil lørdag morgen (CD16)

Det nev og spændte rigtig meget ude i siderne både fredag og lørdag.

Mine brystvorter er markant ømmere end normalt - det er kun i september, det har været lidt som nu og mine bryster 'summer' eller 'brænder' ind imellem.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg tænker. :unsure

ImdAh6s.png

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er dit indlæg selvfølgelig nogle dage gammelt, men ifølge fertility friend, så skal man have en stigende temperatur over mindst 3 dage før der er tale om ægløsning:

image.jpg

Ja. Jeg er enig. Jeg tror bare, at det er ulempen ved at tage temperatur om aftenen - jeg kan godt konstatere, at ÆL har været der, men det er svært at sige præcist hvornår. Jeg går ud fra fredag eller lørdag, så jeg enten er 3+1 eller 3+2 i dag og jeg holder fast i at teste på fredag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ja. Jeg er enig. Jeg tror bare, at det er ulempen ved at tage temperatur om aftenen - jeg kan godt konstatere, at ÆL har været der, men det er svært at sige præcist hvornår. Jeg går ud fra fredag eller lørdag, så jeg enten er 3+1 eller 3+2 i dag og jeg holder fast i at teste på fredag :)

Det er bare spændende :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ligner det ikke, at mens er på vej? <_< image.jpg

Jo, det ser ret meget sådan ud :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, det ser ret meget sådan ud :(

Det stinker :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det stinker :(

:kram2 :kiss :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det stinker :(

:kram2

Så tager vi et oktoberbarn i stedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram2

Så tager vi et oktoberbarn i stedet.

Ja :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg føler virkelig, at jeg havde ÆL i går aftes. Havde så mange underlivssmerter.

Men her til aften er temperaturen stadig ikke steget <_< Den er tværtimod faldet 0,2 grader. Har jeg så ikke haft ÆL endnu?

En anden ting: Jeg faldt lige lidt i søvn på sofaen her til aften og vågnede en halv time før jeg tog min temperatur. Kan det have påvirket den lave temperatur, at jeg har sovet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du erfaring for at temp stiger dagen efter? Og ikke to dage efter? Jeg tænker, du havde positiv æl test i går morges, ikke?

Jeg ville først være bekymret hvis den ikke er steget i morgen aften.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du erfaring for at temp stiger dagen efter? Og ikke to dage efter? Jeg tænker, du havde positiv æl test i går morges, ikke?

Jeg ville først være bekymret hvis den ikke er steget i morgen aften.

Jeg har ikke rigtig nogen erfaring :) Det er kun 2. cyklus jeg måler temperatur. Og i den første cyklus var jeg ikke hjemme til at tage temperatur i de to dage efter ÆL, så den kan jeg ikke sammenligne med.

Jo ÆL-testen var positiv i går morges. Men om aftenen havde jeg bare nogle ret markante smerter, og da vi havde sex, gjorde det faktisk lidt ondt deroppe. I dag har jeg ikke mærket noget i mit underliv og udflåden er cremet igen.

Men ja jeg må håbe, at den stiger i morgen :goodluck

Tror ikke at der bliver noget sex i aften, så håber virkelig, at den lå i går. Ellers er vi altså ikke ret godt dækket ind :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig nogen erfaring :) Det er kun 2. cyklus jeg måler temperatur. Og i den første cyklus var jeg ikke hjemme til at tage temperatur i de to dage efter ÆL, så den kan jeg ikke sammenligne med.

Jo ÆL-testen var positiv i går morges. Men om aftenen havde jeg bare nogle ret markante smerter, og da vi havde sex, gjorde det faktisk lidt ondt deroppe. I dag har jeg ikke mærket noget i mit underliv og udflåden er cremet igen.

Men ja jeg må håbe, at den stiger i morgen :goodluck

Tror ikke at der bliver noget sex i aften, så håber virkelig, at den lå i går. Ellers er vi altså ikke ret godt dækket ind :(

Altså jeg har haft æl smerter i en uge denne gang - også efter temp var på vej op. Så jeg stoler ikke for meget på dem. Men hvis du har haft dem kun over nogle timer, så kan det jo sagtens være mere præcist.

I har kun haft sex i går aftes og i går morges? Jeg ville nok prøve at finde energi i aften - er det ikke 24-48 timer efter positiv test æl ligger? :unsure

Men måske i går aftes er nok :) :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 29/1/2015 at 9:36 PM, TiaK said:

Altså jeg har haft æl smerter i en uge denne gang - også efter temp var på vej op. Så jeg stoler ikke for meget på dem. Men hvis du har haft dem kun over nogle timer, så kan det jo sagtens være mere præcist.

I har kun haft sex i går aftes og i går morges? Jeg ville nok prøve at finde energi i aften - er det ikke 24-48 timer efter positiv test æl ligger? :unsure

Men måske i går aftes er nok :):goodluck

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du kan se oversigten her: Krydserne er de gange vi har haft sex.

image.jpg

Vi har jo haft virkelig meget sex omkring det sædvanlige ÆL-tidspunkt, men pga. min bio tror jeg stadig, at det hele har rykket sig lidt. Derfor er der bare ikke ret meget overskud til sex mere. Og jeg har jo besluttet mig for ikke at fortælle min kæreste om ÆL-tidspunkt i denne cyklus. Så kan heller ikke rigtig bruge det argument for mere sex <_<

Tror måske at han føler sig lidt malket/udnyttet i de her perioder :unsure (Vidste ikke lige hvordan jeg skulle formulere det :rolleyes) Så vil helst ikke presse ham mere :(

Jeg kan godt forstå overskuddet/lysten til sex ikke er der mere efter sådan en uge. Det er den heller ikke ved mig.

Min pointe er bare, at selvom du havde æl smerter, så ville det ikke være utænkeligt at din æl først ligger i nat eller i morgen først på dagen. Og hvis temp ikke stiger i morgen, så vil jeg i hvert fald ærgre mig, hvis vi ikke havde sexet her til aften.

Men måske du har erfaring med at æl smerter passer ok præcist med hvornår du rent faktisk har æl? (Det har jeg nemlig ikke og det er derfor jeg ikke ville turde at stole for meget på det).

Jeg kan godt forstå det ikke er fedt at 'udnytte' manden - specielt ikke hvis han også trænger til en pause.

Håber for her, at i er dækket ind - du skal jo følges med mig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå overskuddet/lysten til sex ikke er der mere efter sådan en uge. Det er den heller ikke ved mig.

Min pointe er bare, at selvom du havde æl smerter, så ville det ikke være utænkeligt at din æl først ligger i nat eller i morgen først på dagen. Og hvis temp ikke stiger i morgen, så vil jeg i hvert fald ærgre mig, hvis vi ikke havde sexet her til aften.

Men måske du har erfaring med at æl smerter passer ok præcist med hvornår du rent faktisk har æl? (Det har jeg nemlig ikke og det er derfor jeg ikke ville turde at stole for meget på det).

Jeg kan godt forstå det ikke er fedt at 'udnytte' manden - specielt ikke hvis han også trænger til en pause.

Håber for her, at i er dækket ind - du skal jo følges med mig ;)

I princippet ved man jo aldrig med sikkerhed hvornår ÆL har ligget. Men der er jo ikke rigtig noget at gøre ved det. Jeg orker ærlig talt heller ikke selv mere sex lige nu.

Så i denne cyklus er vi altså bare ikke særlig godt dækket ind :( Det er selvfølgelig ikke en umulighed, men det kunne have været bedre. Så det er da muligt, at jeg kommer til at ærgre mig, når jeg får mens om et par uger, men bliver også nødt til ikke at gå helt ned på det her projekt.

Må bare håbe at nogle af :cell bliver liggende derinde og venter på ægget :blush

Og ellers må vi skrue ned for sex i næste cyklus før jeg ved, at vi nærmer os ÆL :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baseret på æl-test og temperatur, så tror jeg desværre, at du har æl i dag først :(

Æl kommer 24-48 timer efter LH-spike (positiv æl-test), så når temperaturen ikke er steget endnu, så tror jeg først æl er i dag.

Jeg synes dog ikke I er dækket helt dårligt ind på sex, sæden kan jo overleve op til fem døgn i livmoderen, så mon ikke der ligger noget på lur i dag ;)

Krydser fingre og sender masser af :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Baseret på æl-test og temperatur, så tror jeg desværre, at du har æl i dag først :(

Æl kommer 24-48 timer efter LH-spike (positiv æl-test), så når temperaturen ikke er steget endnu, så tror jeg først æl er i dag.

Jeg synes dog ikke I er dækket helt dårligt ind på sex, sæden kan jo overleve op til fem døgn i livmoderen, så mon ikke der ligger noget på lur i dag ;)

Krydser fingre og sender masser af :bd

Det tror jeg også, du har ret i. Vi havde sex sent i går aftes, så håber der er blevet nogle :cell tilbage derfra.

Tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER