TiaK

Temperaturmetoden

182 indlæg i dette emne

Vil bre sige at i den cyklus hvor jeg er blevet gravid har vi sexet 1! gang og det ved jeg ikke engang om det har været den "rigtige" dag da jeg hverken brugte ÆL test eller målte temperatur.... Mere for at sige at man bare kan være heldig at det ligger der den kraftige svømmer kommer....

Og hvis du gerne vil have en pige så skulle chancen blive større med "gammel" sæd ifølge min veninde der er JM

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vil bre sige at i den cyklus hvor jeg er blevet gravid har vi sexet 1! gang og det ved jeg ikke engang om det har været den "rigtige" dag da jeg hverken brugte ÆL test eller målte temperatur.... Mere for at sige at man bare kan være heldig at det ligger der den kraftige svømmer kommer....

Og hvis du gerne vil have en pige så skulle chancen blive større med "gammel" sæd ifølge min veninde der er JM

Med min søn var det også bare én gang, der skulle til :) Og da det lykkedes os at befrugte et æg i forrige cyklus havde vi også kun sex op til og med dagen for positiv ÆL-test :)

Ja det sidste har jeg faktisk tænkt på ;) Det er jo de langsomme sædceller, der skulle give piger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Med min søn var det også bare én gang, der skulle til :) Og da det lykkedes os at befrugte et æg i forrige cyklus havde vi også kun sex op til og med dagen for positiv ÆL-test :)

Ja det sidste har jeg faktisk tænkt på ;) Det er jo de langsomme sædceller, der skulle give piger.

De kære mand skal jo også lige producere nogen svømmere, ellers er det bare sædvæske uden sædceller der kommer ud:-)

Jeg satser ihvertfald på en halvgammel haletudse, men der er vi som så mange andre ikke helt enige... Når alt kommer til alt så bliver man jo glad lige meget hvad der kommer..... De der tylskørter og fletninger i mithovedet sidder bare pænest på små piger ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De kære mand skal jo også lige producere nogen svømmere, ellers er det bare sædvæske uden sædceller der kommer ud:-)

Jeg satser ihvertfald på en halvgammel haletudse, men der er vi som så mange andre ikke helt enige... Når alt kommer til alt så bliver man jo glad lige meget hvad der kommer..... De der tylskørter og fletninger i mithovedet sidder bare pænest på små piger ;-)

Ha ha :D Min kæreste ønskede sig også en dreng første gang. Jeg har altid bare håbet på en af hver :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha :D Min kæreste ønskede sig også en dreng første gang. Jeg har altid bare håbet på en af hver :wub

Umiddelbart nøjes vi med en enkelt, men hvem ved om vi for smag for gravide maver ;-)

Min (eneste) søster er 10 år yngre så jeg er ligesom mere inde i Barbie og prinsessekjoler end ninjago og fodboldstøvler, men det lærer man vel hurtigt :-) Sune vil have en lille dreng han kan tage med på stadion og spise pølser med bag morens ryg, men det kan man vel også med døtre ;-)

En ting er sikkert, vi glæder os til at finde ud af hvem der er derinde ligemeget køn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Se lige en lækker stigning :yay

Den er steget med 0,4 grader siden i går :o Så ÆL har nok ligget i går på cd 16.

Det er selvfølgelig super ærgerligt, at vi ikke fik sexet der, men man kan jo håbe på at ÆL lå natten til CD 16. Vi havde nemlig sex sent om aftenen på cd 15, så det er da ikke helt umuligt :)

image.jpg

Nu ventes der :goodluck

:super :goodluck :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:super :goodluck :bd

Jeg ved at vores chancer ikke er så gode, som de kunne have været, men på en måde beroliger det mig lidt, at jeg ikke tror så meget på det som sidste gang :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ser da bestemt ud som om du havde ægløsning i går :)

Egentlig så tror jeg på, at når man forsøger at undfange naturligt, så får man mere ud af sex i dagene op til ÆL. Sædcellerne skal gennemgå noget der hedder hedder kapacitering, inden de er klar til at befrugte ægget. Udfra hvad jeg kan google mig til så har det en variabel tidshorisont, men skulle som minimum tage nogen timer.

Så jeg tror altså stadig på, at I er helt fint dækket ind sexmæssigt.

Masser af :bd :bd :bd til jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det ser da bestemt ud som om du havde ægløsning i går :)

Egentlig så tror jeg på, at når man forsøger at undfange naturligt, så får man mere ud af sex i dagene op til ÆL. Sædcellerne skal gennemgå noget der hedder hedder kapacitering, inden de er klar til at befrugte ægget. Udfra hvad jeg kan google mig til så har det en variabel tidshorisont, men skulle som minimum tage nogen timer.

Så jeg tror altså stadig på, at I er helt fint dækket ind sexmæssigt.

Masser af :bd :bd :bd til jer :)

Tak for dit indlæg :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved at vores chancer ikke er så gode, som de kunne have været, men på en måde beroliger det mig lidt, at jeg ikke tror så meget på det som sidste gang :)

Jeg tror de er okay :) Jeg var mere bekymret på dine vegne, hvis temp ikke var steget i dag.

Men jo, det må give en hvis tryghed ikke at tro så meget på det - så bliver skuffelsen ikke så slem - og glæden, hvis muligt, endnu større :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror de er okay :) Jeg var mere bekymret på dine vegne, hvis temp ikke var steget i dag.

Men jo, det må give en hvis tryghed ikke at tro så meget på det - så bliver skuffelsen ikke så slem - og glæden, hvis muligt, endnu større :)

Ja, hvis den ikke var steget i dag, så ville jeg slet ikke have troet på det for denne cyklus. Nu er der stadig håb :) Så jeg er meget glad for at den stigning kom i dag og ikke først i morgen.

And now we wait... (Again) :rolleyes :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit indlæg :kiss

 

Velbekomme, jeg håber det hjælper lidt :) Jeg har selv givet mig lidt i kast med temperaturmetoden i denne cyklus, så synes tråden her er lidt spændende :P

Nu venter jeg så også på mens/positiv test, synes det er til at blive sindssyg af med al den ventetid, vil helst bare vide det NUUU...

 

Min kurve ser lidt sjov ud i denne cyklus, fordi jeg jo havde en missed abortion og endte med at få en udskrabning.

 

post-10041-0-42365800-1422652214_thumb.p

 

Går lidt ud fra at det er fordi hCG ikke var ude af kroppen endnu, at jeg starter med høj temperatur, det passer også med, at jeg begyndte at teste negativt på g-tests omkring d. 13./14., hvor temperaturen begynder at falde.

Er virkelig glad for jeg valgte at tage temperaturen, for det er den længste naturlige cyklus jeg har haft! På et tidspunkt troede jeg aldrig ÆL ville komme :rolleyes

 

Tænkte jeg lige ville lægge den op, hvis der skulle være andre, der er i samme situation som mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare så dårlig til at huske at måle temperatur... Og nogengange så når min kæreste er hjemme så synes jeg det er synd at vække ham med bip lyde..

Men jeg tror jeg vil prøve at begynde igen, men jeg kan så ikke vide om jeg har haft æl før om 14 dages tid eller?

Jeg har tilladt mig at quote dig i denne tråd i stedet - tænker det er god info at have samlet :)

Hvis du kender din basis temperatur og din LP-temperatur (din temperatur i luteal fasen) så ved du med det samme du har målt, om du har haft æl eller ej.

Hvis du ikke kender dine temperaturer, så får du desværre først rigtig vished enten ved mens eller æl (dog får du i mellemtiden også vished om der ikke er sket en hujende papfis, og derfor ikke behøver teste.) Med dine cyklusser er det ikke til at vide hvornår du ser et hop, men får du ca den samme temperatur mere end 14-16 dage i streg, så har du nok ikke haft æl.

PS min mand vågner ikke af bibbet ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tilladt mig at quote dig i denne tråd i stedet - tænker det er god info at have samlet :)

Hvis du kender din basis temperatur og din LP-temperatur (din temperatur i luteal fasen) så ved du med det samme du har målt, om du har haft æl eller ej.

Hvis du ikke kender dine temperaturer, så får du desværre først rigtig vished enten ved mens eller æl (dog får du i mellemtiden også vished om der ikke er sket en hujende papfis, og derfor ikke behøver teste.) Med dine cyklusser er det ikke til at vide hvornår du ser et hop, men får du ca den samme temperatur mere end 14-16 dage i streg, så har du nok ikke haft æl.

PS min mand vågner ikke af bibbet ;)

Tusind tak for svaret !

Du har fuldstædig ret! Jeg tror at jeg venter til på fredag, for at se hvad lægen nu siger omkring de blodprøver :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et dyk på dpo9 er da et godt tegn - er det ikke..?

3lEKNyP.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et dyk på dpo9 er da et godt tegn - er det ikke..?

3lEKNyP.png

Hepper på implantationsdyk :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et dyk på dpo9 er da et godt tegn - er det ikke..?

3lEKNyP.png

 

Det håber jeg, min gjorde det samme i går, dog på DPO 10.

 

post-10041-0-54712100-1423056621_thumb.p

 

Håber det er et godt tegn, da jeg også havde en pletblødning på DPO9, som dog er holdt op igen nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det håber jeg, min gjorde det samme i går, dog på DPO 10.

IMG_1422.PNG

Håber det er et godt tegn, da jeg også havde en pletblødning på DPO9, som dog er holdt op igen nu.

Uh implantationsblødning :yay :bd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh implantationsblødning :yay :bd

 

Uhh, jeg tør næsten ikke håbe, men hvor ville det være vildt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg plejer at tage temperatur om aftenen. I næste uge skal vi i sommerhus med svigerforældrene, og der vil jeg jo ikke sidde i sofaen og tage temperatur foran dem :D

Det er jo ellers lige den interessante periode, fordi jeg forventer mens torsdag.

Mon jeg kan sidde stille en time i sofaen og så gå ind på værelset og sidde med lukket mund i 5 minutter og så tage den der? Den er selvfølgelig nok ikke så sikker som normalt, men alternativet er jo så slet ikke at få den taget <_<

Og jeg synes heller ikke, at det giver mening at skifte til morgentemperatur midt i en cyklus vel?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg plejer at tage temperatur om aftenen. I næste uge skal vi i sommerhus med svigerforældrene, og der vil jeg jo ikke sidde i sofaen og tage temperatur foran dem :D

Det er jo ellers lige den interessante periode, fordi jeg forventer mens torsdag.

Mon jeg kan sidde stille en time i sofaen og så gå ind på værelset og sidde med lukket mund i 5 minutter og så tage den der? Den er selvfølgelig nok ikke så sikker som normalt, men alternativet er jo så slet ikke at få den taget <_<

Og jeg synes heller ikke, at det giver mening at skifte til morgentemperatur midt i en cyklus vel?

Det er helt sikkert det bedste bud at tage den om aftenen. Du kan jo evt prøve at tage din temp i aften som du plejer og så lige bagefter rejse dig og gøre som du har tænkt dig i sommerhus. Så får du en ide om det har en betydning.

Jeg vil ikke skifte til om morgenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt sikkert det bedste bud at tage den om aftenen. Du kan jo evt prøve at tage din temp i aften som du plejer og så lige bagefter rejse dig og gøre som du har tænkt dig i sommerhus. Så får du en ide om det har en betydning.

Jeg vil ikke skifte til om morgenen.

Ja god ide. Det vil jeg prøve.

Uanset hvad så vil jeg hellere have en eller anden temperatur end ingen. Og så kan jeg jo i det mindste kigge efter et mønster i dem jeg får taget fra i morgen og en uge frem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm... Jeg plejer at tage temperatur om aftenen. I næste uge skal vi i sommerhus med svigerforældrene, og der vil jeg jo ikke sidde i sofaen og tage temperatur foran dem :D

Det er jo ellers lige den interessante periode, fordi jeg forventer mens torsdag.

Mon jeg kan sidde stille en time i sofaen og så gå ind på værelset og sidde med lukket mund i 5 minutter og så tage den der? Den er selvfølgelig nok ikke så sikker som normalt, men alternativet er jo så slet ikke at få den taget <_<

Og jeg synes heller ikke, at det giver mening at skifte til morgentemperatur midt i en cyklus vel?

Kan du ikke tage den når du går i seng?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke tage den når du går i seng?

Jo, men jeg plejer at tage den kl. 21, og det skal jo helst være samme tidspunkt hver dag. Og i øvrigt ville det jo så kræve, at jeg ligger en time i sengen, inden jeg tager den :rolleyes

Jeg tror bare jeg prøver mig frem. Og jeg bliver jo alligevel ikke mere eller mindre gravid af at tage min temperatur :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER