TiaK

Temperaturmetoden

182 indlæg i dette emne

Jeg har flere gange haft mit termometer med hjem til min mor eller svigerforældrene. Så sidder jeg bare i sofaen uden at sige noget i 5min og så går jeg ud på toilettet og tager min temperatur (termometeret ligger i min toilettaske) ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har flere gange haft mit termometer med hjem til min mor eller svigerforældrene. Så sidder jeg bare i sofaen uden at sige noget i 5min og så går jeg ud på toilettet og tager min temperatur (termometeret ligger i min toilettaske) ;)

Super. Det var nemlig netop min plan :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Prøvede så lige det der med at tage temperaturen i smug på toilettet her til aften. Har været hjemme hos en veninde og spise, og jeg har i hvert fald siddet stille i en time inden jeg gik ud og tog temperaturen. Om min mund var lukket i 5 hele minutter, er jeg dog ikke helt sikker på ;)

MEN enten viser temperaturen ikke det korrekte, eller også er der måske et æg, der har sat sig fast i dag :wub Jeg er 3+0 i dag, så det kan vel forhåbentlig ikke være en indikation på mens allerede :unsure

attachicon.gifimage.jpg

 

Jeg hepper på det er et æg, der har sat sig fast! :yay Spændende hvordan den ser ud i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 5/2/2015 at 10:08 PM, TiaK said:

Jeg hepper på det er et æg, der har sat sig fast! :yay Spændende hvordan den ser ud i morgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men uanset hvad så er det jo stadig et dyk på 0,3 :) Har også haft lidt kramper i underlivet og kvalme i dag.

Åh nej. Det var meget nemmere, da jeg ikke troede på det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Temperaturen er steget godt igen, men jeg er altså stadig ikke begejstret for det brune udflåd <_<

image.jpg

Jeg hepper stadig - men jeg har også god erfaring med brunt blod :)

Hvornår plejer der at komme rødt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 7/2/2015 at 9:12 PM, TiaK said:

Keg hepper stadig - men jeg har også god erfaring med brunt blod :)

Hvornår plejer der at komme rødt?

 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min er (endelig) også kommet op igen. Dykket er det eneste, der holder mit håb oppe - har aldrig set det før.

KzXfxXK.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Krydser for at det er et implantationsdyk :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Op'er den lige :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Op op med tråden igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan da lige flashe en 'gravid-kurve' :)

 

Screenshot_2015-02-15-21-24-12.png

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg kan forstå -så ved menstruations dagen, sker der et dyk. Og så burde der begynde at komme blod. Hvis man så er gravid så stiger temperaturen istedet for igen? :chin:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så vidt jeg kan forstå -så ved menstruations dagen, sker der et dyk. Og så burde der begynde at komme blod. Hvis man så er gravid så stiger temperaturen istedet for igen? :chin:

Temperaturen falder 1-2 dage før mens. Er man gravid, falder den slet ikke, men forbliver på det høje niveau :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den høje temperaturer efter ÆL skyldes stigning i progesteron, der skal holde på en evt graviditet. Er der ikke en graviditet at holde på, falder progesteron-niveauet (og dermed også temperaturen) og blødningen starter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Susanne :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Susanne :kiss

You're welcome :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vil I hjælpe med at tyde min graf? Jeg har kun brugt metoden siden juli, og jeg syntes ikke rigtig at min nuværende cyklus giver mening i forhold til temperaturmetoden. 

 

Omkring dag 12 (29. august)gik jeg i gang med "spis dig gravid" kuren, jeg ved ikke om det har haft nogen indflydelse.

De fleste dage har jeg taget ægløsningstest. Ingen af dem har været positiv, men jeg tror at stregerne var mere tydelige omkring dag 22.(8.september) Jeg syntes dog ikke at det passer med mine temperature.

 

Til sammenligning har jeg også vedhæftet den foregående cyklus. Den syntes jeg gav mere mening, selvom perioden fra temperatur stigning til mens var lidt kort.

Alle dage hvor jeg har brugt metoden har jeg taget temperaturen som det første når jeg stod op om morgenen.

 

Jeg håber I kan hjælpe med at tyde min nuværende graf, for jeg syntes at det er lidt frusterende at den er så meget anderledes end hvad jeg selv havde forventet.

 

På forhånd tak:)

post-12108-0-99478600-1442147033_thumb.j

post-12108-0-94425200-1442147049_thumb.j

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da det ser ud til at passe fint med ÆL på dag 23-24 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes da det ser ud til at passe fint med ÆL på dag 23-24 :)

Tak for dit svar. Jeg var desværre på kursus de dage uden kæresten, så det bliver nok ikke til en baby i denne måned.

Men nu er jeg lidt klogere til næste gang. Jeg syntes dog stadig at det er mærkeligt at de to grafer er så forskellige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar. Jeg var desværre på kursus de dage uden kæresten, så det bliver nok ikke til en baby i denne måned.

Men nu er jeg lidt klogere til næste gang. Jeg syntes dog stadig at det er mærkeligt at de to grafer er så forskellige.

Enig med Susanne i at æl ser ud til at have været omkring cd 23/24. Husk at sæden kan overleve i op til fire døgn gennemsnitligt, så hvis I har haft sex op til kurset, kan der godt være en chance alligevel.

Og så vil jeg lige tilføje at jeg har taget temperatur i 20+ cyklusser nu og ikke to af kurverne er ens, de kan se meget forskellige ud, i hvert fald hos mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Enig med Susanne i at æl ser ud til at have været omkring cd 23/24. Husk at sæden kan overleve i op til fire døgn gennemsnitligt, så hvis I har haft sex op til kurset, kan der godt være en chance alligevel.

Og så vil jeg lige tilføje at jeg har taget temperatur i 20+ cyklusser nu og ikke to af kurverne er ens, de kan se meget forskellige ud, i hvert fald hos mig :)

Tak for dit svar. Det er rart at vide at det ikke kun er mig der oplever varierende kurver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar. Det er rart at vide at det ikke kun er mig der oplever varierende kurver.

Jeg har heller ikke lavet 2 ens kurver ;)

Hvordan ser det ud nu?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER