Fru_Simonsen

Hvordan har i det? (symptomer)

305 indlæg i dette emne

I denne uge kan jeg mærke at jeg bliver meget medrevet af al ting: Kan græde over diverse tv udsendelser - når jeg bliver virkelig træt - eller bare har det mindste modgang ... Og bagefter tænker jeg, hvad skete der lige der, det plejer jeg ikke :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I denne uge kan jeg mærke at jeg bliver meget medrevet af al ting: Kan græde over diverse tv udsendelser - når jeg bliver virkelig træt - eller bare har det mindste modgang ... Og bagefter tænker jeg, hvad skete der lige der, det plejer jeg ikke :(

Uh kender det kun alt for godt. Der skal absolut ingenting til. Det kan være en sang eller en film som man kender godt og alligevel begynder man at tude.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uh kender det kun alt for godt. Der skal absolut ingenting til. Det kan være en sang eller en film som man kender godt og alligevel begynder man at tude.

I sidste uge begyndte jeg at græde af glæde da jeg smagte den første nye Samsø kartoffel og igår da min nevø på 3 viste mig at han nu er så stor han kan cykle på en drenge cykel (dog med støttehjul). Min storesøsters kommentar var velkommen til det at være mor. Ja hold nu op altså.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde Jeg synes også det er et tydeligt graviditetstegn for mig hver gang..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan mærke jeg ind imellem har en kort lunte, men synes ikke det er så slemt som frygtet indtil videre :-)

Søndag og igår havde jeg det skidt on off hele dagen...dog uden opkast..

Igår er jeg sikker på det var træthed der gjorde det...var træt hele dagen selvom jeg havde sovet rigeligt...

Håber på en bedre dag idag :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der ligesom mig føler sig dårlig og skidt tilpas sådan on off hele tiden...synes jeg spiser og drikker hvad jeg kan men ja alligevel føler jeg mig skidt efter lidt tid når jeg har spist fx...

Igår spiste jeg 2 bananer, cornflakes med mælk og sukker, 2 stykker rugbrød, en portion pasta, en portion kartoffel porre suppe til aften..en masse mariekiks og rosiner...bolsjer..drak vel 5 glas vand eller saft..spiste en sunlolly og chips inden jeg gik i seng...

Hvor meget ryger der ned hos jer ca. ?

Er sq teæt af hele tiden atvføle mig skidt tilpas...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv... Da jeg gik på toilet i morges, var der sku blod på papiret :( Ikke meget, men nok til at trække lidt striber...

 

Jeg håber det bare er et blodkar, eller andet uskyldigt- men har ikke overanstrengt mig eller været sammen med manden, så det er måske usandsynligt?

Prøver at skyde det til siden som ingenting, men det er lidt svært ikke at få negative tanker når man ser sådan noget.

 

Jeg har haft en MA i uge 10 før, så det kunne jo strengt taget godt være sket igen :(

Det er ikke andet end 2 uger siden vi så liv, men da jeg havde den anden MA var babyen død i uge 8+6 og var temmelig "veludviklet". Vores baby var kun 8+4 da jeg så den levende....

 

Nå. Vi må se hvad der sker. Synes det murrer lidt i maven.... men mon det bare er fordi jeg tænker sådan?

 

øvøv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre der ligesom mig føler sig dårlig og skidt tilpas sådan on off hele tiden...synes jeg spiser og drikker hvad jeg kan men ja alligevel føler jeg mig skidt efter lidt tid når jeg har spist fx...

Igår spiste jeg 2 bananer, cornflakes med mælk og sukker, 2 stykker rugbrød, en portion pasta, en portion kartoffel porre suppe til aften..en masse mariekiks og rosiner...bolsjer..drak vel 5 glas vand eller saft..spiste en sunlolly og chips inden jeg gik i seng...

Hvor meget ryger der ned hos jer ca. ?

Er sq teæt af hele tiden atvføle mig skidt tilpas...

 

Jeg forstår dig fuldt ud - det er mega-træls at være ikke-på-toppen hele tiden <_< Jeg synes, at jeg aner en bedring her og jeg er 12+1 i dag. Jeg kan ikke lige se, hvor langt du er henne? Men jeg har det på samme måde. Er SÅ træt af at tænke på mad - hvad kan jeg spise næste gang (som så ikke er om 4 timer, men om max 2)?

 

Der ryger en hel del ned her for at holde kvalmen i ave. I går spiste jeg en stor portion yoghurt med musli og æble til morgenmad, en banan, en skive knækbrød, 2 skiver oksesteg med kartofler, sovs og lidt grønt (har en svaghed for varm mad til frokost i denne tid, når jeg er på arbejde :blush), et æble, en is og en muslibar (:blush) og kalkubryst med ris, grønt og dressing til aften. Jeg drak ½ liter 50/50 appelsinjuice og vand, ½ liter tynd saft, en kop the og noget vand derudover. Jeg var så træt, at jeg ikke spiste noget i går aftes, ellers spiser jeg normalt 1-2 skiver groft toastbrød eller en portion yoghurt om aftenen også. Ikke noget at sige til, at jeg har taget 2,9 kilo på <_< Men jeg er altså nødt til at gøre noget for at kunne fungere.

 

:kram og håb om snarlig bedring!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv... Da jeg gik på toilet i morges, var der sku blod på papiret :( Ikke meget, men nok til at trække lidt striber...

 

Jeg håber det bare er et blodkar, eller andet uskyldigt- men har ikke overanstrengt mig eller været sammen med manden, så det er måske usandsynligt?

Prøver at skyde det til siden som ingenting, men det er lidt svært ikke at få negative tanker når man ser sådan noget.

 

Jeg har haft en MA i uge 10 før, så det kunne jo strengt taget godt være sket igen :(

Det er ikke andet end 2 uger siden vi så liv, men da jeg havde den anden MA var babyen død i uge 8+6 og var temmelig "veludviklet". Vores baby var kun 8+4 da jeg så den levende....

 

Nå. Vi må se hvad der sker. Synes det murrer lidt i maven.... men mon det bare er fordi jeg tænker sådan?

 

øvøv

 

Kæmpe :kram

 

Det må ikke være sjovt. Har du mulighed for at tage den med ro i dag og se, om der kommer mere? Jeg tror bestemt på, at man kan psyke sin krop til meget, især når man er bekymret, men om det lige sker for dig i dag, er jo svært at sige.

 

Håber i hvert fald, at dine bekymringer er unødige.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg forstår dig fuldt ud - det er mega-træls at være ikke-på-toppen hele tiden <_< Jeg synes, at jeg aner en bedring her og jeg er 12+1 i dag. Jeg kan ikke lige se, hvor langt du er henne? Men jeg har det på samme måde. Er SÅ træt af at tænke på mad - hvad kan jeg spise næste gang (som så ikke er om 4 timer, men om max 2)?

 

Der ryger en hel del ned her for at holde kvalmen i ave. I går spiste jeg en stor portion yoghurt med musli og æble til morgenmad, en banan, en skive knækbrød, 2 skiver oksesteg med kartofler, sovs og lidt grønt (har en svaghed for varm mad til frokost i denne tid, når jeg er på arbejde :blush), et æble, en is og en muslibar (:blush) og kalkubryst med ris, grønt og dressing til aften. Jeg drak ½ liter 50/50 appelsinjuice og vand, ½ liter tynd saft, en kop the og noget vand derudover. Jeg var så træt, at jeg ikke spiste noget i går aftes, ellers spiser jeg normalt 1-2 skiver groft toastbrød eller en portion yoghurt om aftenen også. Ikke noget at sige til, at jeg har taget 2,9 kilo på <_< Men jeg er altså nødt til at gøre noget for at kunne fungere.

 

:kram og håb om snarlig bedring!

Nåå kan godt se jeg ikk spiser såå meget igen..må prøve at få lidt mere ned så..måske det kan hjælpe...synes bare jeg havde det bedre i sidste uge....er nu 11+4 så vil gerne snart føle mig frisk...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig dårlig dagligt og jeg er 13+0 i dag

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er stadig dårlig dagligt og jeg er 13+0 i dag

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er 12+2 og kaster også op endnu. men det er efterhånden kun et par gange om dagen så en klar forbedring - selvom det godt må stoppe helt snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en bedre dag idag...har indtil nu spist to mini flutes og en banan samt drukket noget kakaomælk....og skal til at have noget at spise og drikke igen nu her....såå...håber på det fortsætter så det ik blir for slemt med arbejde på mandag....:-)

Hvordan ser jer andres maver ud ? Min har en lille bule men man kan næsten ikk se den om morgenen og om aftenen synes jeg den bliver mere og mere tydelig....om dagen er den bar alm. at se på....men tror ik jeg kan skjule den ret længe hvis det sommervejr fortsætter ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv... Da jeg gik på toilet i morges, var der sku blod på papiret :( Ikke meget, men nok til at trække lidt striber...

 

Jeg håber det bare er et blodkar, eller andet uskyldigt- men har ikke overanstrengt mig eller været sammen med manden, så det er måske usandsynligt?

Prøver at skyde det til siden som ingenting, men det er lidt svært ikke at få negative tanker når man ser sådan noget.

 

Jeg har haft en MA i uge 10 før, så det kunne jo strengt taget godt være sket igen :(

Det er ikke andet end 2 uger siden vi så liv, men da jeg havde den anden MA var babyen død i uge 8+6 og var temmelig "veludviklet". Vores baby var kun 8+4 da jeg så den levende....

 

Nå. Vi må se hvad der sker. Synes det murrer lidt i maven.... men mon det bare er fordi jeg tænker sådan?

 

øvøv

Hvordan går det med dig ? Krydser for det bedste....kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kvalme er heldigvis ikke så slem mere og jeg er nu begyndt at have lyst til andet end kun hvid brød :) lige nu har madlysten kastet sig over frisk frugt :)

Jeg har en bagoverbøjet livmoder, hvilket gør, at jeg bliver meget oppustet om aften, så der kan man så småt godt begynde at ane en babybule :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv... Da jeg gik på toilet i morges, var der sku blod på papiret :( Ikke meget, men nok til at trække lidt striber...

Jeg håber det bare er et blodkar, eller andet uskyldigt- men har ikke overanstrengt mig eller været sammen med manden, så det er måske usandsynligt?

Prøver at skyde det til siden som ingenting, men det er lidt svært ikke at få negative tanker når man ser sådan noget.

Jeg har haft en MA i uge 10 før, så det kunne jo strengt taget godt være sket igen :(

Det er ikke andet end 2 uger siden vi så liv, men da jeg havde den anden MA var babyen død i uge 8+6 og var temmelig "veludviklet". Vores baby var kun 8+4 da jeg så den levende....

Nå. Vi må se hvad der sker. Synes det murrer lidt i maven.... men mon det bare er fordi jeg tænker sådan?

øvøv

Hvordan går det? :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv... Da jeg gik på toilet i morges, var der sku blod på papiret :( Ikke meget, men nok til at trække lidt striber...

 

Jeg håber det bare er et blodkar, eller andet uskyldigt- men har ikke overanstrengt mig eller været sammen med manden, så det er måske usandsynligt?

Prøver at skyde det til siden som ingenting, men det er lidt svært ikke at få negative tanker når man ser sådan noget.

 

Jeg har haft en MA i uge 10 før, så det kunne jo strengt taget godt være sket igen :(

Det er ikke andet end 2 uger siden vi så liv, men da jeg havde den anden MA var babyen død i uge 8+6 og var temmelig "veludviklet". Vores baby var kun 8+4 da jeg så den levende....

 

Nå. Vi må se hvad der sker. Synes det murrer lidt i maven.... men mon det bare er fordi jeg tænker sådan?

 

øvøv

 

Jeg havde ikke haft sex eller anstrengt mig da jeg fik brunligt udflåd, så det er helt klart muligt :) Du har ikke en scanning snart eller kan få en tid til en trygheds?

Krydser fingre for at det ikke er noget og baby har det fint - i hvert fald en masse :kram :kram :kram herfra, for man kan ikke lade være med at være urolig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak, - der er ikke sket mere siden, andet end at jeg føler mig "stor". Min mave er begyndt at bule nu, og det murrer og værker.. Jeg tror den har det finr- ellers kan jeg ikke helt forklare det jeg føler :) Er stadig lidt bange for om det er tvillinger, men hun sagde jo at hun havde tjekket godt efter... 1 uge til NF nu. Glæder mig! <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer andre med meget kvalme og opkast: jeg var hos vagtlægen igår dade mente jeg sku indlægges (heldigvis ikke alligevel :) ), når men hun sagde en god måde at afhjælpe kvalmen skulle være at tage B6 vitaminer! Jeg har selv prøvet alt andet: akupunktur, seaband , kvalmestillende piller på recept, spise de små måltider osv osv.. Men intet har hjulpet.. Men der sagde vagt lægen at b6 sku være ret godt, så dem er jeg gået i gang mex og håber de virker :) har i hvert fald ikk kastet op Idag :) held eller om de virker hurtigt ved jeg ikke :) vil bare dele det med jer, så i altid kan overveje ar høre lægen om det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heldigvis ( selvom det har været anledning til bekymring - om alt var OK) ikke lidt af kvamle ... Så kan ikke snakke med om, hvordan det er. Håber det snart at ovre for jer, der bøvler med det, for det lyder godt nok ikke rart. :( Har I overhovedet kunne holde det skjult på arbejdet ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha :( min lille livlige hvalp på 8 mdr. Hoppede op i sengen i morgen og landede lige oven i baby :( har godt nok været nervøs for, om der ville ske noget. Men har hverken haft smerter eller blod - så vi satser på, at baby ligger godt inde i maven.

Angående kvalmen, så har jeg heldigvis kunne holde det skjult, da jeg har et arbejde, hvor jeg har meget fri, da det er en døgninstitution med sovevagter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har heldigvis ( selvom det har været anledning til bekymring - om alt var OK) ikke lidt af kvamle ... Så kan ikke snakke med om, hvordan det er. Håber det snart at ovre for jer, der bøvler med det, for det lyder godt nok ikke rart. :( Har I overhovedet kunne holde det skjult på arbejdet ?

Jeg har forsøgt ;) Min kontormakker havde dog luret det lidt, fordi jeg har spist meget oftere end ellers. Jeg har også tit spist varm mad til frokost, hvor jeg normalt spiser salat og rugbrød, så måske har nogle af de andre også luret det :chin: Det ved jeg på mandag, når jeg fortæller det derinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stadig skidt tilpas morgen og aften med kvalme, og mit arbejde fik hurtigt besked grundet sygemelding såå....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha :( min lille livlige hvalp på 8 mdr. Hoppede op i sengen i morgen og landede lige oven i baby :( har godt nok været nervøs for, om der ville ske noget. Men har hverken haft smerter eller blod - så vi satser på, at baby ligger godt inde i maven.

Angående kvalmen, så har jeg heldigvis kunne holde det skjult, da jeg har et arbejde, hvor jeg har meget fri, da det er en døgninstitution med sovevagter.

 

Bare rolig, de ligger ret godt derinde. Var chokeret over hvor meget jordemoderen trykker til på maven, når de vurderer størrelse på barnet - så et lille hop fra en hvalp går nok ;) Har selv en livlig 2-årig der synes at det er det bedste at sætte sig på mors mave og hoppe op og ned.... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER