Fru_Simonsen

Hvordan har i det? (symptomer)

305 indlæg i dette emne

Nøj, jeg føler med alle jer, der kæmper med opkast og voldsom kvalme! Min kvalme er ikke SÅ slem, men jeg synes stadig det kan være/er hårdt.

Håber på snarlig bedring til jer alle :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nøj, jeg føler med alle jer, der kæmper med opkast og voldsom kvalme! Min kvalme er ikke SÅ slem, men jeg synes stadig det kan være/er hårdt.

Håber på snarlig bedring til jer alle :kram

:ditto

Hvordan går det med din nattesøvn? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv troede jeg var helt færdig med det opkast pjat. Har kun haft kastet op i weekenden hvis jeg har drukket meget vand hurtigt, idag var det så retur til opkast af mad :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto

Hvordan går det med din nattesøvn? :kiss

Tak fordi du spørger :kiss

Det svinger meget, nogle nætter er gode, andre skidte. Lige nu bliver den også ødelagt af ondt i halsen og snot :prik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med dig, Ønskebebs? Kommer der stadig blod eller hjælper sygemeldingen?

 

:kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øh, mine jeans strammer over maven :blink  Jeg kunne SLET ikke holde ud at have knappen lukket i dag, så måtte have en hårelastik i :D Så kan det gå med almindelige bukser lidt endnu.

En hårelastik...sikke en god ide! Havde jeg ikke lige selv tænkt på :P Har det på samme måde og har knappet op og så dækket det til med en lang bluse eller min jakke.

 

Så kan jeg skrive en update til jer skønne piger :lovebk

Som sagt, så gik det fint, der var hjerteblink  :loveshower Blødningerne stammer formentlig fra min livmoderhals og slimhinder, der er meget røde og irriterede. Dette kan godt forårsage blødninger. Vi talte om, at det er vigtigt, at jeg lytter til kroppen og undgår for meget overbelastning, så derfor er jeg sygemeldt pga. risiko for truende abort. Livmoderhalsen var lukket, så der var ikke abortagtigt over tilstanden. MEN de målte kun fosteret til at være 6+1, hvilket den også blev målt til i torsdags, da vi var til den private skanning! Det kan skyldes, at de ikke har kunne målte rigtigt, eller at deres udstyr drillede og ikke kunne skrive gestationsalderen på bebsen, og at de selv måtte regne på det udfra mål!! Derfor skal jeg i morgen til egen læge og have taget blodprøve mhp. måling af HcG, så vi kan se, om det er steget som det skal fra sidste tirsdag til i morgen - og det får jeg svar på onsdag! Så vi tør ikke helt juble endnu, men i bund og grund er det vigtigste, at der er hjerteblink - så kan må jo håbe, at den bare lige hviler forud for en spurt  ;)

De var rigtig søde og forstående, og kunne kun give mig ret i, at det psykisk er hårdt. Men de havde mange eksempler på graviditeter der gik godt og endte med et barn på trods af blødning, det måtte jeg jo så fortælle, at jeg var klar over :P Men det gør det ikke mindre hårdt, ikke for mig i hvert fald. Som med M., gjorde de meget ud af at fortælle, at det er et øjebliksbillede de får, så derfor ved vi jo ikke hvad der sker den kommende tid. Så jeg skulle naturligvis søge læge, hvis jeg fik smerter, tiltagende blødning eller lign. Så ville de tjekke mig igen - ærger mig over, at jeg ikke spurgte dem, om det kunne skrive i journalen, at jeg altså ikke skulle vente en uge igen på at blive forstået! :blush

I første omgang er det 14 dage, vi skal lige se, hvordan kroppen reagerer og om blødningerne fortsætter. M. Er afleveret i DP og jeg har så hele dagen til at slappe af i, altså indtil kl. 15, hvor jeg henter hende (måske før, afhænger af hvornår hun vågner fra lur ;) ). Så er spændt på, om der så slet ikke kommer blod før i eftermiddag eller hvad..

Er lidt ved tanken om sygemeldingen, ved M. Blev jeg sygemeldt i uge 6 pga. Kvalme og Opkast :blush Og kom ikke på job igen, for så stødte blødningerne til ved hende! Håber virkelig at jeg, som minimum kan komme på job bare nogle timer hver dag.. Ellers bliver tiden meget laaaang :blush Medmindre sommeren gider komme

Tak søde :kiss

Jeg er optimistisk i dag, men tør ikke skrive så meget, det føles som om jeg jinxer det hele :huh Håber jeg sammen med lægen finder en plan, så jeg allerede nu ved hvordan jeg forholder mig, når vi har svaret på blodprøven i morgen. Så nedtællingen er igang igen; 24 timer til afklaring.

Dejligt at der er hjerteblink og barnet har det godt, ønskebebs :) Håber din blødning stopper, så du kan få ro i sindet :kram2 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig at det er hårdt at være gravid  :boo

 

Der går ikke en dag, hvor jeg ikke har kvalme og jeg kaster også op de fleste dage.

Jeg synes generelt jeg er rigtig generet af diverse irritationer; lugte, ømme bryster, træthed, kvalme, hovedpine, mere træthed, tissetræng hele tiden, lyst til alt det forkerte mad, og pga. kvalme og træthed, har jeg slet ikke magtet at lave mad i lang tid..

 

Så har jeg "fået svar" fra lægen på blod- og urinprøver. Altså med svar, mener jeg en sekretær der sad foran computeren og læste resultaterne op for hende selv  :huh

Jeg kunne høre hende mumle noget med forhøjet levertal, protein i min urin, mangel på kalk og D-vitamin.... jeg kan slet ikke huske alt hvad hun sagde, for jeg var egentlig i chok over at hun leverede beskeden på den måde. Jeg synes umiddelbart at det lyder ret alvorligt?? Specielt det med levertal og protein :(

 

Så skrev jeg til min læge, som mente at jeg har urinvejsinfektion - det har jeg aldrig haft før. Er det alvorligt?

Synes ikke jeg har nogle symptomer, udover hyppig vandladning, men det har jeg haft så længe jeg kan huske.

Lægen har heller ikke fortalt noget om at jeg skal igang med behandling, da han bare skrev over mail at det tydede på urinvejsinfektion og at jeg lige måtte kontakte hans nabolæge i dag for at få endelig svar, da han var på kursus. 

 

Åh, jeg synes virkelig der er mange bekymringer og tanker  :boo

Øv, sikke en dårlig og uprofessionel behandling :kram2 Dejligt der var en herinde der kunne berolige dig lidt og håber du får ringet og får nogle svar fra din læge.

 

Begriber ikke at man kan have kvalme og kaste op en hel dag....er nu oppe på 5 gange opkast indtil videre...og har slet ikk haft det godt bare en time idag...øv hvor er jeg ked af det pt...

Nå endte på 8 gange opkast igår...shit for en dag...føj...

Så nu er jeg igang med at indtage væske især...håber jeg snart kan få lidt mad ned igen også...

Håber bare sådan at den lille får næring nok når man pludselig har det så skidt i et døgn....

Øv, det er sådan noget møg at have kvalme og ikke kunnet døje lugten af visse former for mad. En ond cirkel, hvor man mangler energi fordi man ikke får den fra maden... Havde meget slem kvalme+opkast i min graviditet med min datter og tabte mig i 1. trimester. Fandt ud af der at barnet får mad først, så du skal ikke være urolig på den front. Det er moren det går hårdest ud over... Masser af :kram2 herfra

 

Wuhu så har vi været til skanning og der var et fint lille hjerte der blinkede og alt så rigtig fint ud.

Det er de bedste penge jeg har brugt længe.

Tillykke :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak fordi du spørger :kiss

Det svinger meget, nogle nætter er gode, andre skidte. Lige nu bliver den også ødelagt af ondt i halsen og snot :prik

Håber snot og ondt i halsen er smuttet sin vej igen :kram2 Jeg har sendt karma om en god nattesøvn i din retning ;) :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med dig, Ønskebebs? Kommer der stadig blod eller hjælper sygemeldingen?

:kram2

Hvor er du søde :kram

Umiddelbart så er der bedring, jeg bløder lidt i dag, men i går kom kun 1 lille bitte bitte smule :yay Så ingen tvivl om, at det hjælper med ro og ikke for meget aktivitet. Jeg har bare sådan en lidt.. Hmm.. Ved faktisk ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg ved ikke om det er fordi jeg forbereder mig selv på (måske)dårligt nyt til skanningen på mandag- eller om det er en reel følelse :unsure I onsdags kom en meget stor mørk klump, det har sat mange tanker i gang, selvom jeg jo om morgenen fik atvide, at blodprøven var god. På den positive side så får jeg virkelig nemt kvalme når blodsukkeret falder og jeg kan også mærke der arbejdes i livmoderen :) Så selvfølgelig er der godt nyt på mandag ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Secret! Håber skanningen i dag gik godt??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv har jeg kvalme on/off i løbet af dagen - oftest værst om aftenen, hvilket jeg ikke lige forstår..hedder det ikke "morgenkvalme" :huh

Træthed, luft i maven / større mave, uren hud i panden (yay.... <_<), øget udflåd og jeg vågner nogle gange om natten og skal tisse... Så sent som et par dage siden vågnede jeg kl. 4, tissede og kunne så bagefter ikke falde i søvn igen...ih, der gik en eviiiigheeed :(

Og så har jeg mistet lysten til slik, hvilket nok ikke er helt slemt, men lidt surt når jeg har købt nogle lækre flødeboller til mig og manden som bare står og bliver gamle... Til gengæld har jeg lyst til frisk frugt og grønt - og er gang på gang blevet skuffet af såkaldte "formodnede" mangoer og avocadoer... Men nu er den sidste skuffelse gemt (2 avocadoer, fik dog spist det meste af den ene i min grådighed ved at skære den i stykker) i køleskabet så jeg kan :sm supermarkedet lidt ved lejlighed...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du søde :kram

Umiddelbart så er der bedring, jeg bløder lidt i dag, men i går kom kun 1 lille bitte bitte smule :yay Så ingen tvivl om, at det hjælper med ro og ikke for meget aktivitet. Jeg har bare sådan en lidt.. Hmm.. Ved faktisk ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg ved ikke om det er fordi jeg forbereder mig selv på (måske)dårligt nyt til skanningen på mandag- eller om det er en reel følelse :unsure I onsdags kom en meget stor mørk klump, det har sat mange tanker i gang, selvom jeg jo om morgenen fik atvide, at blodprøven var god. På den positive side så får jeg virkelig nemt kvalme når blodsukkeret falder og jeg kan også mærke der arbejdes i livmoderen :) Så selvfølgelig er der godt nyt på mandag ;)

Neiij, tillykke!! :yay Hvor er det bare dejligt at høre at du har det bedre og der er mindre blødning. Krydser fingre for at klumpen ikke er noget fra barnet og alt er godt - held og lykke med scanning på mandag :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv, sikke en dårlig og uprofessionel behandling :kram2 Dejligt der var en herinde der kunne berolige dig lidt og håber du får ringet og får nogle svar fra din læge.

Ja, det er altid rart at have kontakt med nogen som sidder i samme båd som en selv, og ved hvor meget man går og bekymrer sig :)

 

Det viste sig heldigvis bare at være urinvejsinfektion, og så er jeg begyndt at tage kalk, d-vitamin og jern :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber snot og ondt i halsen er smuttet sin vej igen :kram2 Jeg har sendt karma om en god nattesøvn i din retning ;) :kiss

Det er det ikke <_< Det plejer desværre vare uger hos mig.

Tak for karma - har sovet godt i nat :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er du søde :kram

Umiddelbart så er der bedring, jeg bløder lidt i dag, men i går kom kun 1 lille bitte bitte smule :yay Så ingen tvivl om, at det hjælper med ro og ikke for meget aktivitet. Jeg har bare sådan en lidt.. Hmm.. Ved faktisk ikke hvordan jeg skal forklare det, men jeg ved ikke om det er fordi jeg forbereder mig selv på (måske)dårligt nyt til skanningen på mandag- eller om det er en reel følelse :unsure I onsdags kom en meget stor mørk klump, det har sat mange tanker i gang, selvom jeg jo om morgenen fik atvide, at blodprøven var god. På den positive side så får jeg virkelig nemt kvalme når blodsukkeret falder og jeg kan også mærke der arbejdes i livmoderen :) Så selvfølgelig er der godt nyt på mandag ;)

Der ER godt nyt mandag - basta!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ynkelig i dag :( :rolleyes

 

Er SÅ træt, har mega-kvalme, maven rumsterer og har lyst til at tude. Jeg vil bare gerne hjem og gemme mig på sofaen under tæppet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ynkelig i dag :( :rolleyes

Er SÅ træt, har mega-kvalme, maven rumsterer og har lyst til at tude. Jeg vil bare gerne hjem og gemme mig på sofaen under tæppet.

:kram sådanne dage er bare øv :kram

Kan du snige dig hjem evt.? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram sådanne dage er bare øv :kram

Kan du snige dig hjem evt.? :kiss

 

Tak for kram, søde.

 

Jeg har flekstid, så kunne principielt godt. Eller tage computeren med hjem. Men jeg gider bare ikke arbejde - vil bare putte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for kram, søde.

Jeg har flekstid, så kunne principielt godt. Eller tage computeren med hjem. Men jeg gider bare ikke arbejde - vil bare putte.

Uden at opfordre til noget :whistling Men var en omsorgsdag, for dig selv, ikke en god ide i morgen? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at opfordre til noget :whistling Men var en omsorgsdag, for dig selv, ikke en god ide i morgen? :kiss

Tak for omsorg :kiss

Ligger i hvert fald hjemme i sengen nu og tuder :boo Kan ingenting overskue - computeren står på gulvet, men jeg orker det ikke. Føler mig fuldstændig brugt og orker ikke mere træthed og kvalme - selvom jeg ved andre har det meget værre end mig (dig, fx). Jeg føler mig så utaknemmelig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

DP :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for omsorg

Ligger i hvert fald hjemme i sengen nu og tuder :boo Kan ingenting overskue - computeren står på gulvet, men jeg orker det ikke. Føler mig fuldstændig brugt og orker ikke mere træthed og kvalme - selvom jeg ved andre har det meget værre end mig (dig, fx). Jeg føler mig så utaknemmelig :(

Kæmpe kram :kram Søde.. Drop den dårlige samvittighed, du har det af pommern til sådan der og så er det sgu skide lige meget, hvordan du tror andre har det. I bund og grund, så har du det træls nu- og det er bare ikke sjovt at være ked, træt og kvalmeramt :kram2 Man må gerne have ondt af sig selv :kiss Jeg stemmer altså stadig for, at du tager en sygedag i morgen også hygger du under dynen, vejret er ikke til andet alligevel :P Også kan du få ladet batterierne op, det er en kort arbejdsuge, så før du har set dig om, så er der weekend :yay

Da jeg ventede M. Og jeg :puke flere gange dagligt og følte mig ramt af tømmermænd, og derudover blødte, der var jeg sgu lidt harm på dem der dansede igennem graviditeten! Jeg mistede også min far i den graviditet- jeg havde jævn tit pænt ondt af mig selv.

Jeg kan stadig få den følelse af, at jeg godt kunne undes at danse igennem en graviditet :blush Det er mine følelser, som jeg ikke var og heller ikke er herre over. Jeg har det, hvor er det tarveligt at skrive, rigtig godt i denne graviditet (ANTIJINX) Jeg bløder, ja- det er hårdt for psyken og man er usikker og skide bange! Men lige i dag, og det fortsætter fremadrettet, har vi (igen) besluttet at det går godt og vi får en jule/nytårsbaby :) Men derudover så har jeg lidt kvalme, den er ikke voldsom, ligamentsmerter- nogle dage værre end andre, Eks. Var der slet ingen i weekenden :O Og jeg er ikke viiiildt hormonella, endnu, men har da haft nogle dage, hvor jeg bagefter tænkte :rolleyes Så når jeg læser hvor mange der kæmper med kvalmen og den holder jer underdrejede, så føler jeg oprigtigt med jer, for det er SYGT hårdt! Opkast er :numse, men kvalme alene er altså heller ikke sjovt! Så derfor, søde Rikke, det er sgu helt okay at have sådan en dag :kram2 Vi kommer alle til at få sådanne dage, så må vi støtte hinanden mens det står på :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+5 i dag, men synes allerede mine bukser strammer en del ... Havde da først forventet, at det skulle ske omkring uge 12...

Med det samme jeg kommer hjem, åbner jeg knapperne og skynder mig at skifte til dejlige afslapningsbukser :) Det er faktisk sådan, at jeg de sidste morgener har tænkt ... Åhhhh nej skal jeg nu have bukser/jeans på igen ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er 7+5 i dag, men synes allerede mine bukser strammer en del ... Havde da først forventet, at det skulle ske omkring uge 12...

Med det samme jeg kommer hjem, åbner jeg knapperne og skynder mig at skifte til dejlige afslapningsbukser :) Det er faktisk sådan, at jeg de sidste morgener har tænkt ... Åhhhh nej skal jeg nu have bukser/jeans på igen ...

Jeg er glad for, at jeg ikke er jeanspige, men primært bruger leggings og lign. :P Har et par jeggings, som strammede i weekenden ;) Så dem

Kommer jeg vist ikke i foreløbig :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram Søde.. Drop den dårlige samvittighed, du har det af pommern til sådan der og så er det sgu skide lige meget, hvordan du tror andre har det. I bund og grund, så har du det træls nu- og det er bare ikke sjovt at være ked, træt og kvalmeramt Man må gerne have ondt af sig selv :kiss Jeg stemmer altså stadig for, at du tager en sygedag i morgen også hygger du under dynen, vejret er ikke til andet alligevel :P Også kan du få ladet batterierne op, det er en kort arbejdsuge, så før du har set dig om, så er der weekend

Da jeg ventede M. Og jeg flere gange dagligt og følte mig ramt af tømmermænd, og derudover blødte, der var jeg sgu lidt harm på dem der dansede igennem graviditeten! Jeg mistede også min far i den graviditet- jeg havde jævn tit pænt ondt af mig selv.

Jeg kan stadig få den følelse af, at jeg godt kunne undes at danse igennem en graviditet :blush Det er mine følelser, som jeg ikke var og er herre over. Jeg har det, hvor er det tarveligt at skrive, rigtig godt i denne graviditet (ANTIJINX) Jeg bløder, ja- det er hårdt for psyken og man er usikker og skide bange! Men lige i dag, og det fortsætter fremadrettet, har vi (igen) besluttet ;) Men derudover så har jeg lidt kvalme, den er ikke voldsom, ligamentsmerter- nogle dage værre end andre, Eks. Var der slet ingen i weekenden :O Og jeg er ikke viiiildt hormonella, endnu, men har da haft nogle dage, hvor jeg bagefter tænkte :rolleyes Så når jeg læser hvor mange der kæmper med kvalmen og den holder jer underdrejede, så føler jeg oprigtigt med jer, for det er SYGT hårdt! Opkast er :numse, men kvalme alene er altså heller ikke sjovt! Så derfor, søde Rikke, det er sgu helt okay at have sådan en dag :kram2 Vi kommer alle til at få sådanne dage, så må vi støtte hinanden mens det står på :kram2

:kram2 x 10 TUSIND tak fordi du tog dig tid til det lange indlæg for at støtte mig! Kæft, du rammer hovedet på sømmet :O

Jeg vil lige tage en snak med manden - trænger til at vende nogle ting og han er god til at sætte i perspektiv og så gå i seng og håbe på en god nat. Så må vi se i morgen tidlig. Har max dårlig samvittighed over arbejdet, fordi jeg længe har været umotiveret og nu endelig har nogle ting, der SKAL laves <_<

Igen tusind tak for dine ord - de sætter tanker i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER