Fru_Simonsen

Hvordan har i det? (symptomer)

305 indlæg i dette emne

Ja, de ligger heldigvis godt beskyttet :) men man tænker lige en ekstra gang om det nu gør mere ondt end normalt. Nu skal det siges, at så lille er han ikke ( men han er min lille hvalp) han vejer trods alt 20 kg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har forsøgt ;) Min kontormakker havde dog luret det lidt, fordi jeg har spist meget oftere end ellers. Jeg har også tit spist varm mad til frokost, hvor jeg normalt spiser salat og rugbrød, så måske har nogle af de andre også luret det :chin: Det ved jeg på mandag, når jeg fortæller det derinde.

Hvordan gik det med at fortælle det på arbejdet ? :) Hvad sagde de ? :)

Jeg har de seneste dage overvejet, hvordan jeg lige skal formulere det til min chef ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det med at fortælle det på arbejdet ? :) Hvad sagde de ? :)

Jeg har de seneste dage overvejet, hvordan jeg lige skal formulere det til min chef ...

 

Tak fordi du spørger :kram2

 

Det er gået fint med at fortælle det! Min chef blev ikke sur, som jeg drømte natten før :rolleyes Han sagde tillykke og så snakkede vi et stykke tid om børn og alt muligt. Flere af mine kolleger har sagt, at de godt havde tænkt på det, fordi de synes jeg har gået i løst tøj og er blevet lidt rund maven. Det kommer jo ikke som noget lyn fra himlen, når man er 35, har mand og barn på snart 3 år og lige er flyttet i hus ;)

 

Jeg kunne ikke finde ud af at sige det på en fiks måde, så jeg endte bare med at gå ind til ham, lukke døren og sige, at jeg bare ville fortælle, at jeg er gravid.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg venter stadig på, at kvalmen stikker af <_< Jeg er nu 14+1, så den må gerne snart forsvinde! De seneste dage har den været værst om aftenen. Trætheden er der også stadig ret meget.

 

I dag har jeg følt mig meget gravid! Ventenederdele er deeeeejlige, men øger også følelsen af graviditet (ikke at det er dårligt ;)). Jeg har haft spænden nederst i maven, bliver meget nemt stakåndet og kan ikke sidde bøjet fremover ret længe eller bukke mig ned ret meget uden ubehag.

 

Glææææder mig til at få (mere) mave på :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blir os stadig skidt med kvalme morgen og aften ind imellem....det må sq godt stoppe for er træt af at jeg hele tiden skal tænke på hvornår jeg spiser....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neeeeej, udover kvalme opkast og træthed har jeg satme fået bumser på ryggen brystet og i ansigtet :( hvad skal det til for? De er bare kæmpe store og de kan ikke trykkes selvom de ligner nogen der er ved at springe (ad) har ellers aldrig lidt af bumser .. Og har fået lidt længere lyse hår på maven! Ikke meget mener er barel lidt længere ! Så det må de gerne stoppe med, så det ikk blir gulvtæppe ;).. Har i andre også sådanne symptomer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Neeeeej, udover kvalme opkast og træthed har jeg satme fået bumser på ryggen brystet og i ansigtet :( hvad skal det til for? De er bare kæmpe store og de kan ikke trykkes selvom de ligner nogen der er ved at springe (ad) har ellers aldrig lidt af bumser .. Og har fået lidt længere lyse hår på maven! Ikke meget mener er barel lidt længere ! Så det må de gerne stoppe med, så det ikk blir gulvtæppe ;).. Har i andre også sådanne symptomer?

Jeg har lige vokset min mave i dag, fordi jeg simpelthen ikke kunne holde den pludselige hårvækst ud !

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige vokset min mave i dag, fordi jeg simpelthen ikke kunne holde den pludselige hårvækst ud !

Ej hvor vildt ! Man føler sig heller ikk så charmerende! Men er du ikk bange for det bliver værre når du har vokset det? Jeg overvejer der også! For det er sgu ikk så kønt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg nikker genkendende til bumserne :( efter mit p-pille stop for 2 1/2 år siden har jeg haft bumser på ryggen ( irriterende, men til at leve med da det kan dækkes) men efter jeg er blevet gravid er mit hovede gået amok og ligner til tider noget der er løgn

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor vildt ! Man føler sig heller ikk så charmerende! Men er du ikk bange for det bliver værre når du har vokset det? Jeg overvejer der også! For det er sgu ikk så kønt

Når man vokser sig hiver voksen jo hårrødderne med ud, så det bliver ikke værre. Der skulle gerne gå nogle uger til en måned før de kommer igen. Nu når det er pga. Graviditet skal jeg nok gøre det igen om 2-3 uger. Alle hårene på maven er i øvrigt væk. Så dejligt. Jeg skal på ferie i morgen og følte mig som et lille hårmonster.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de sidste uger slet ikke været træt eller utilpas - faktisk "glemmer" jeg helt, at jeg er gravid nogen gange, da jeg ikke mærker meget til det. Heldigvis viste NF , at baby havde det godt - eller ville jeg nok have været lidt bekymret ...

Hvis man meget kvamle er det en pige ?!

Hvis man har få symptomer er det en dreng ?!

Er det sådan myten er ? ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har de sidste uger slet ikke været træt eller utilpas - faktisk "glemmer" jeg helt, at jeg er gravid nogen gange, da jeg ikke mærker meget til det. Heldigvis viste NF , at baby havde det godt - eller ville jeg nok have været lidt bekymret ...

Hvis man meget kvamle er det en pige ?!

Hvis man har få symptomer er det en dreng ?!

Er det sådan myten er ? ;)

Dejligt du kan nyde graviditeten :)

Jeg kender ikke den myte. En fra min mg havde voldsom kvalme alle 2 x 9 måneder og har to drenge. Jeg har læst, at kvalme giver kloge børn, så mine børn bliver kloge ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes ikke, at kvalmen er på vej væk alligevel <_< Jeg har også fået mad-lede overfor rugbrød og i dag kunne jeg ikke spise ret meget aftensmad, som var tortillas med mexicansk kødsovs.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt du kan nyde graviditeten :)

Jeg kender ikke den myte. En fra min mg havde voldsom kvalme alle 2 x 9 måneder og har to drenge. Jeg har læst, at kvalme giver kloge børn, så mine børn bliver kloge ;)

Åhhh neeeej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Åhhh neeeej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Stakkels din baby :D ;)

Ahh... Indtil andet er bevist, tror jeg forsat på, det bliver en sund, rask og ikke mindst klog baby ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og M., min datter, skal godt nok være pokkers klog så- kvalme og opkast fra 6+0 til 41+3- nærmere specifikt 2 timer efter fødsel :P

Denne baby bliver vist ikke såååå klog så ;) :D

I hvert fald kom kvalmen først for alvor for et par uger siden, er 12+0 i dag, og den er først blevet helt tosset efter jeg startede på job og ikke rigtig kan få sovet/hvilet nok <_< Også gør varmen også sit! I dag har været værste dag i denne graviditet :huh Tror det er træthed og varmen, har ikke andre bud! Men har givet mig selv lov til at sygemelde mig hele dagen i morgen- magter ikke en dag som i dag igen!

Træls! Og mærkeligt at kvalmen først sætter ind nu ... Du må rigtig få hvilet ud i morgen ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Træls! Og mærkeligt at kvalmen først sætter ind nu ... Du må rigtig få hvilet ud i morgen ...

Det har jeg også undret mig over, men været glad for, at den ikke var der og ellers ikke var så slemt :P Men jeg skal da love for, at jeg får tur nu! Måske skal vi lige nå det, før det gerne skulle smutte sin vej igen :D

Jeg har sovet godt i nat, føler mig også bedre tilpas, men holder fast i, at jeg tager en dag på sofaen ;) Efter jeg har spist morgenmad er maven begyndt at gøre vrøvl igen <_< :blink Og forinden vågnede jeg ved, at maven skreg på mad! SÅ BESTEM DIG DOG!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været lidt stille for har det simpelthen så dårligt.. håbede at det ville tage af nu her ved omkring 3 måneder men der er ikke tegn på bedring. Har været sygemeldt denne uge og har været ved lægen idag der forlængede sygemeldelsen med 2 uger mere. Jeg kaster op mange gange om dagen og min krop er helt død eftersom jeg ikke kan holde ret meget mad og drikkelse nede..

Jeg et blevet henvist af jordemoderen til akupunktur som jeg skal starte på på mandag. Er der nogle der har erfaringer med det mod kvalme ? Er meget spændt på om det kan hjælpe lidt. Hvad med jer er i også stadig meget dårlige ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været lidt stille for har det simpelthen så dårligt.. håbede at det ville tage af nu her ved omkring 3 måneder men der er ikke tegn på bedring. Har været sygemeldt denne uge og har været ved lægen idag der forlængede sygemeldelsen med 2 uger mere. Jeg kaster op mange gange om dagen og min krop er helt død eftersom jeg ikke kan holde ret meget mad og drikkelse nede..

Jeg et blevet henvist af jordemoderen til akupunktur som jeg skal starte på på mandag. Er der nogle der har erfaringer med det mod kvalme ? Er meget spændt på om det kan hjælpe lidt. Hvad med jer er i også stadig meget dårlige ?

Min kvalme er først blevet bedre da jeg ramte 16+ og jeg er også sygemeldt, så der er håb forude :)

Jeg har fået akupunktur 1 gang og det hjalp kun i 2 dage.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været lidt stille for har det simpelthen så dårligt.. håbede at det ville tage af nu her ved omkring 3 måneder men der er ikke tegn på bedring. Har været sygemeldt denne uge og har været ved lægen idag der forlængede sygemeldelsen med 2 uger mere. Jeg kaster op mange gange om dagen og min krop er helt død eftersom jeg ikke kan holde ret meget mad og drikkelse nede..

Jeg et blevet henvist af jordemoderen til akupunktur som jeg skal starte på på mandag. Er der nogle der har erfaringer med det mod kvalme ? Er meget spændt på om det kan hjælpe lidt. Hvad med jer er i også stadig meget dårlige ?

Øv, at du er så skidt :kram

Jeg ved at Felix mor (bruger herinde og gravid med termin i oktober) har haft stor glæde af akupunktur. Så bevar håbet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været lidt stille for har det simpelthen så dårligt.. håbede at det ville tage af nu her ved omkring 3 måneder men der er ikke tegn på bedring. Har været sygemeldt denne uge og har været ved lægen idag der forlængede sygemeldelsen med 2 uger mere. Jeg kaster op mange gange om dagen og min krop er helt død eftersom jeg ikke kan holde ret meget mad og drikkelse nede..

Jeg et blevet henvist af jordemoderen til akupunktur som jeg skal starte på på mandag. Er der nogle der har erfaringer med det mod kvalme ? Er meget spændt på om det kan hjælpe lidt. Hvad med jer er i også stadig meget dårlige ?

Kom lige forbi. Som Tumlepigen siger så har jeg haft stor glæde af akupunktur mod kvalme og opkast i begge mine graviditeter. Denne her gang startede jeg op med behandling 2 gange i ugen og jeg skulle have tre behandlinger før det virkede. Så fat mod selv om det ikke hjælper første gang eller du måske bliver dårligere. Det er kroppen der begynder at arbejde :) som jeg blev bedre blev intervallet mellem mine behandlinger større og da jeg var 22 uger henne kunne jeg blive afsluttet. En stor lettelse, da jeg havde kvalme indtil jeg fødte med den første. Så jeg er stor fortaler for den slags behandling. Meget bedre for kroppen og babyen end den medicin de gav mig først :) håber det kan hjælpe dig for det er ikke sjovt at kvalme og opkast sætter ens dagsorden :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg ellers haft det godt i en hel del dage men så i aftes fik jeg det skidt og måtte kaste op inden jeg gik i seng....øv hvor træls...og nu sidder jeg her til morgen med min toast som tar laaang tid at få ned...:-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv var ellers oppe på 6-8 dage imellem opkast. Da vi var til bryllup i lørdags gik det helt galt kastede op over 10 gange, kastede op i mandags også og igen i dag har jeg kastet op. Får sådan en klump i halsen som bare ikke vil går væk :-( nu kommer klumpen selv ved rugbrød og ved mange andre ting. Troede det ville gå helt væk snart.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER