tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

Ih hvor er jeg simpelthen bare så frustreret...

 

Vi er igang med vores 1. cyklus med hormoner, og jeg var så naiv at tænke, at måske det bare var det der skulle til, og selvom jeg kun er på CD 16, så må jeg indrømme, at jeg tror sgi ikke på at det bliver denne cyklus heller, og jeg mister lidt håbet til, at det 'bare' var hormoner som skulle til, selvom alt tyder på at mandens sæd er helt som den skal være, jeg 'bare' har PCO, og jeg har været naturligt gravid 2 gange, hvor den ene blev til en MA i uge 12 og den anden til min skønne søn.

 

Jeg er totalt ny i alt hvad der hedder 'behandling' og jeg får mindst muligt hjælp overhovedet pt, så jeg har ingen grund til at brokke mig, men jeg gad godt bare een succes-oplevelse... Om ikke andet, så bare en ÆL der kom når den skulle...

 

Det gode ved at være ny i behandlings-verden er, at I har tusinde uafprøvede muligheder foran jer. Det, kombineret med at du to gange før har været gravid og din mands gode sædkvalitet, gør, at jeg har stor tiltro til, at det helt sikkert vil lykkes for jer!! Men alt det kan du sikkert ikke bruge til så meget, når du bare gerne vil have ÆL eller være gravid NUUUU!!! :P

Mit bedste bud i din konkrete situation er, at en enkelt gang pergotime ikke er nok for at stimulere ægudvikling. Det er selvfølgeligt bare et gæt, men også et håb for at du i næste cyklus kommer til at respondere super godt på 2 stk pergotime. Jeg tænker lidt, hvad planen mon er for dig? Hvor længe skal du teste for ÆL? Er der en plan, hvis fx ÆL stadig ikke har vist sig på CD 25, 30? Hvis det var mig ville jeg nemlig have brug for sådan en plan. Det med at gå og teste og vente i ingenmandsland, er jo til at blive tosset i hovedet af.

Kram til dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tak for svar :kram

 

Jamen planen er, at jeg skal have taget blodprøver på mandag og onsdag i næste uge, og på baggrund af de blodprøver, skal jeg enten fortsætte med 1 pergotime i 5 dage også i næste cyklus, eller tage 2 per dag i næste cyklus. Hvor længe jeg skal blive ved med at teste, afhænger jo så også af blodprøverne. Hvis ÆL ikke er kommet inden 2. påskedag, så ringer jeg til klinikken og hører hvordan jeg forholder mig. Og vi skal afvente mens selv kommer, eller fremprovokere den via Provera. 

 

Den sådan lidt mere langsigtede plan er, at hvis det ikke lykkedes indenfor 3 cyklusser, så går vi over til insemination. Er dog ikke helt sikker på om det er 3 cyklusser med påvist ÆL eller 3 cyklusser i alt. Men det er heller ikke et springende punkt for mig. 

 

Jeg tænker lidt, at hvis blodprøver ikke viser tegn på ÆL, at så vil jeg spørge til muligheden for at følge æg-udviklingen via en scanning, og så kan gyn i værste fald sige nej, vi følger det kun via blodprøver. 

 

Hendes umiddelbare vurdering var, at der var gode chancer for at det ville lykkedes med kun en smule hjælp. Jeg tror på, at det simpelthen handler om at få mine æg til at modnes. Hvis det bliver løst, så skal det nok lykkedes.

 

OK, jamen det lyder som som en helt rimelig plan. Og rigtig god idé at spørge om du kan blive scannet i næste cyklus for at følge ægudviklingen. Det er simpelthen så rart at blive fulgt på den måde, synes jeg i hvert fald.

 

Og så tror jeg, at du har helt ret. Æggebaserne skal bare have et skub, og så skal det nok lykkedes! :) Lige nu handler det så om, at finde ud af, hvilket skub, der virker for dig (1 stk pergotime eller mere).

 

Ventetiden er lang og sej. Er dog sikker på, at du (relativt) snart kommer ud på den anden side - med to lækre streger. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er dag otte på gonal-f, og jeg har været til scanning for at se hvordan mine ægbasser udvikler sig.

Det ser fornuftigt ud: de kan se otte ægblærer, hvoraf to måler 13 mm og resten måler 11-12 mm.

Jeg skal til scanning igen på lørdag, hvor jeg (sandsynligvis) får dato for ÆU :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er dag otte på gonal-f, og jeg har været til scanning for at se hvordan mine ægbasser udvikler sig.

Det ser fornuftigt ud: de kan se otte ægblærer, hvoraf to måler 13 mm og resten måler 11-12 mm.

Jeg skal til scanning igen på lørdag, hvor jeg (sandsynligvis) får dato for ÆU :yay

 

Hvor lyder det bare godt Bermuda. Så er det gang i det hele, og det forløber som det skal :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er dag otte på gonal-f, og jeg har været til scanning for at se hvordan mine ægbasser udvikler sig.

Det ser fornuftigt ud: de kan se otte ægblærer, hvoraf to måler 13 mm og resten måler 11-12 mm.

Jeg skal til scanning igen på lørdag, hvor jeg (sandsynligvis) får dato for ÆU :yay

:loveshower Sådan første skridt på vejen er nået, så hepper jeg løs efter lørdag.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor lyder det bare godt Bermuda. Så er det gang i det hele, og det forløber som det skal :loveshower

Ja, det er dejligt! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:loveshower Sådan første skridt på vejen er nået, så hepper jeg løs efter lørdag.

Ih, tak for hep - det kan altid bruges! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er dag otte på gonal-f, og jeg har været til scanning for at se hvordan mine ægbasser udvikler sig.

Det ser fornuftigt ud: de kan se otte ægblærer, hvoraf to måler 13 mm og resten måler 11-12 mm.

Jeg skal til scanning igen på lørdag, hvor jeg (sandsynligvis) får dato for ÆU :yay

hvor lyder det bare godt, så nærmer det sig  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvor lyder det bare godt, så nærmer det sig :loveshower

Ja, det er rigtig dejligt! :)

Hvordan står det til med dig? :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay gode æggebasser i nogenlunde samme størrelse... Det kan hurtig blive lørdag :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay gode æggebasser i nogenlunde samme størrelse... Det kan hurtig blive lørdag :yay

:yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I dag er dag otte på gonal-f, og jeg har været til scanning for at se hvordan mine ægbasser udvikler sig.

Det ser fornuftigt ud: de kan se otte ægblærer, hvoraf to måler 13 mm og resten måler 11-12 mm.

Jeg skal til scanning igen på lørdag, hvor jeg (sandsynligvis) får dato for ÆU :yay

Hvor er det spændende altså :yay

Jeg hepper på alle dine æggebasser, så de vokser sig store og stærke inden din næste scanning lørdag :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih, hvor lyder det godt Lykke. Så er der da stor potentiale for en masse små æggebasser.

Du kan tro, at jeg hepper på jer :glad :yay

Ja håber der kommer til at være nogle gode i blandt. Har aldrig haft så mange før, så hepper bare på, at de gider at vokse sig store, så vi får en masse ud æg ud af det :glad :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

aj hvor lyder det bare lovende  :loveshower  :kiss

Ja synes jeg også, og er gået igang med stikkeriet nu, så nu varer det ikke længe igen :glad

Hvordan mon du går og har det? :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep og held og lykke med se små æggebasser :loveshower

Tak for hep og held, nu skal de bare i gang med at vokse sig store og stærke med alt det doping de får :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, det er rigtig dejligt! :)

Hvordan står det til med dig? :kram2

 

 

Ja synes jeg også, og er gået igang med stikkeriet nu, så nu varer det ikke længe igen :glad

Hvordan mon du går og har det? :kiss

tak fordi i spørger  :kiss jeg er ok, mat i krop og sind men dejligt at være på job igen og komme videre og glæder mig over at i to er ved at være der hvor det spændende for alvor går i gang  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til min officielle 1. Skanning. Bassen lå fint, og var 11.7 mm lang. Jeg er blevet rykket en dag frem i termin, men det kan jo nå at ændre sig endnu :)

Min blodansamling var blevet betydelig mindre, og det var bare så rart at vide. Så næste skanning er om 2 uger..glæder mig til at se, hvad der kan ske på så kort tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændene Stine :yay skønt med endnu scanning om 2 uger...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til min officielle 1. Skanning. Bassen lå fint, og var 11.7 mm lang. Jeg er blevet rykket en dag frem i termin, men det kan jo nå at ændre sig endnu :)

Min blodansamling var blevet betydelig mindre, og det var bare så rart at vide. Så næste skanning er om 2 uger..glæder mig til at se, hvad der kan ske på så kort tid :)

hvor er det fantastisk kæmpe tillykke Stine  :kiss  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det spændende altså :yay

Jeg hepper på alle dine æggebasser, så de vokser sig store og stærke inden din næste scanning lørdag :glad :glad

 

Ja, helt vildt! :glad Tak for hep!! :kiss

 

Hvornår skal du til scanning?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak fordi i spørger  :kiss jeg er ok, mat i krop og sind men dejligt at være på job igen og komme videre og glæder mig over at i to er ved at være der hvor det spændende for alvor går i gang  :loveshower

 

Hvor er du sød :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til min officielle 1. Skanning. Bassen lå fint, og var 11.7 mm lang. Jeg er blevet rykket en dag frem i termin, men det kan jo nå at ændre sig endnu :)

Min blodansamling var blevet betydelig mindre, og det var bare så rart at vide. Så næste skanning er om 2 uger..glæder mig til at se, hvad der kan ske på så kort tid :)

 

Åh, hvor skønt :wub

Glæder mig til at høre om næste scanning :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skønne kvinder.

Jeg blev faktisk lidt overrasket mht scanninger om 2 uger. Troede at vi blev afsluttet i dag, og henvist til det offentlige herfra. Men tænker at det muligvis er noget aldersbetinget. Da jeg jo desværre er generationen lige under Grauballemanden, tænker jeg at de holder lidt ekstra øje med at alt går som det skal, da risikoen er forhøjet.

Men ligegyldig hvad, ser jeg positivt på det. Jo flere kig til baby jeg får, jeg mere tryg vil jeg være :) :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skønne kvinder.

Jeg blev faktisk lidt overrasket mht scanninger om 2 uger. Troede at vi blev afsluttet i dag, og henvist til det offentlige herfra. Men tænker at det muligvis er noget aldersbetinget. Da jeg jo desværre er generationen lige under Grauballemanden, tænker jeg at de holder lidt ekstra øje med at alt går som det skal, da risikoen er forhøjet.

Men ligegyldig hvad, ser jeg positivt på det. Jo flere kig til baby jeg får, jeg mere tryg vil jeg være :) :)

hahaha grauballemanden ja men for pokker hvor han holder sig godt  :D

dejligt at få de scaninnger så du kan se baby  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så har jeg været til min officielle 1. Skanning. Bassen lå fint, og var 11.7 mm lang. Jeg er blevet rykket en dag frem i termin, men det kan jo nå at ændre sig endnu :)

Min blodansamling var blevet betydelig mindre, og det var bare så rart at vide. Så næste skanning er om 2 uger..glæder mig til at se, hvad der kan ske på så kort tid :)

:loveshower  :loveshower  :loveshower  :loveshower  Sådan der! Hvor er det dejligt at høre. Du kan tro der sker meget på de 2 uger, næste gang har den "luffer" man kan se, der ligner den en lille bitte baby. Og hvor er det godt at høre med blodet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER