tusnelda

IVF og halvgammel mor søger solstrålehistorier;-)

3,874 indlæg i dette emne

Så blev jeg gjort gravid, med et super godt æg hvor der var lavet AHA :yay

Fik jo taget 8 æg ud i alt, 1 var ikke blevet befrugtet, og 1 var gået til efter befrugtningen. Så 6 fine æg i alt, hvor vi har fået billeder af dem alle, og guldægget som vi har fået sat op, har vi så billeder af efter befrugtningen, efter 20 timer, efter 32 timer og så igen efter 43 timer, så vi kan se hele udviklingen, meget spændende egentlig. Så nu har vi 5 æg i fryseren, hvilket er rekord for os, så mon ikke det er gode tegn :yay

Jeg fik at vide derinde, at jeg havde en lille livmoder, og det tog hun hensyn til da ægget blev lagt op.

Nu fortsætter jeg så med crinone 2 gange om dagen, og skal så starte med at tage 2*østradiol hver aften indtil jeg har testdag, og om 4 dage skal jeg have 6 "klik" fra en ovitrelle. Hold da op alle de nye tiltag der sker, håber så meget det giver pote, vi føler os i hvert fald begge to meget positive omkring det hele :D

Jaaa Lykke hvor er det godt. Lyder som et rigtig godt sted i er havnet. Sender :bd og en masse andet godt jeres vej. Hep! Hep!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så blev jeg gjort gravid, med et super godt æg hvor der var lavet AHA :yay

Fik jo taget 8 æg ud i alt, 1 var ikke blevet befrugtet, og 1 var gået til efter befrugtningen. Så 6 fine æg i alt, hvor vi har fået billeder af dem alle, og guldægget som vi har fået sat op, har vi så billeder af efter befrugtningen, efter 20 timer, efter 32 timer og så igen efter 43 timer, så vi kan se hele udviklingen, meget spændende egentlig. Så nu har vi 5 æg i fryseren, hvilket er rekord for os, så mon ikke det er gode tegn :yay

Jeg fik at vide derinde, at jeg havde en lille livmoder, og det tog hun hensyn til da ægget blev lagt op.

Nu fortsætter jeg så med crinone 2 gange om dagen, og skal så starte med at tage 2*østradiol hver aften indtil jeg har testdag, og om 4 dage skal jeg have 6 "klik" fra en ovitrelle. Hold da op alle de nye tiltag der sker, håber så meget det giver pote, vi føler os i hvert fald begge to meget positive omkring det hele :D

sikken en dejlig opdatering tillykke med guldægget og hvor gør de meget ud af det i det private, meget spændende  :kiss  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Sikke mange dejlige æg til fryseren. Skønt de gør så meget ud af det... Hepper på jeres guldæg :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flot gået!!! Heppe heppe heppe så længe.

  

Jaaa Lykke hvor er det godt. Lyder som et rigtig godt sted i er havnet. Sender :bd og en masse andet godt jeres vej. Hep! Hep!

  

sikken en dejlig opdatering tillykke med guldægget og hvor gør de meget ud af det i det private, meget spændende  :kiss  :loveshower

Tak til jer skønne kvinder for alt jeres hep, er sikker på det nok skal hjælpe os :yay

Vi er virkelig glade for valget af privatklinik, og de virker virkelig kompetente, og gør alle de nye tiltag, som de mener kan hjælpe os til at få en lille baby, det var mere end vi var vant til i det offentlige.

Nu er det bare at vente et par uger, og så håbe på at testen for første gang nogensinde er positiv :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op! Sikke mange dejlige æg til fryseren. Skønt de gør så meget ud af det... Hepper på jeres guldæg :glad

Det er virkelig dejligt de gør så meget, for at hjælpe os med at få vores ønske opfyldt.

Og tak for dit hep, håber det får spiren til at blive i babyhulen :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er virkelig dejligt de gør så meget, for at hjælpe os med at få vores ønske opfyldt.

Og tak for dit hep, håber det får spiren til at blive i babyhulen :kiss

Nu skal der altså være!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med dig Silke?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan går det med dig Silke?

tak fordi du spørger  :kiss jeg synes jeg er noget følelsemæssig sårbar, tænker det er alle de hormoner og den oplevelse vi lige har været igennem. skal til samtale på mandag med klinikken og afslutte forløb og måske opstarte donor tingen.. nu ser jeg hvad vi vælger, det er jo mig der vil det her og min mand er med på den værste fordi han elsker mig.. så jeg kan godt føle mig vægelsindet selv om at vi har besluttet donor løsning.. han har jo sine to børn og min med som han elsker og jeg føler bare så stærk at ønske et barn til.. hvis jeg nu ryger i svinget før min tid så er det jo også dejligt at vide at min datter har en søster/bror som deler samme historie... hun er jo helt alene hvis jeg ikke er der.. ja altså min mand er der men han er ældre end mig.. ja meget rodet men sådan er mine tanker lige i øjeblikket..  :rolleyeser du vel ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak fordi du spørger :kiss jeg synes jeg er noget følelsemæssig sårbar, tænker det er alle de hormoner og den oplevelse vi lige har været igennem. skal til samtale på mandag med klinikken og afslutte forløb og måske opstarte donor tingen.. nu ser jeg hvad vi vælger, det er jo mig der vil det her og min mand er med på den værste fordi han elsker mig.. så jeg kan godt føle mig vægelsindet selv om at vi har besluttet donor løsning.. han har jo sine to børn og min med som han elsker og jeg føler bare så stærk at ønske et barn til.. hvis jeg nu ryger i svinget før min tid så er det jo også dejligt at vide at min datter har en søster/bror som deler samme historie... hun er jo helt alene hvis jeg ikke er der.. ja altså min mand er der men han er ældre end mig.. ja meget rodet men sådan er mine tanker lige i øjeblikket.. :rolleyeser du vel ?

Skønt at høre fra dig :kiss

Kan sagtens følge at man bliver følelsesmæssig tyndhudet, efter den omgang I har været igennem. Og selv om du har alle de tanker ift videre forhandlingsforløb, tænker jeg at det bare er så godt, at I har startet/taget dialogen sammen om hvilken vej I kan gå, hvis og når I er parate.

Det er noget mærkeligt noget med de ønsker man har for sit liv. De kan være svære at forklare omverdenen, mens de fylder rigtig meget i ens bevidsthed. Jeg håber for jer begge at specielt du finder lidt mere ro, efter I har været til afsluttende samtale i morgen :kram2 for det lyder jo til at du har en helt fantastisk mand, som elsker dig meget højt.

Kæmpe kram herfra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det har også været vild dejligt at få lov til at komme med en god opdatering herinde :)

Nu skal blasto'en bare blive til en spire, der hægter sig fast :wub :yay

Hvornår er det egentlig du kan teste? Det er bare så spændende :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt at høre fra dig :kiss

Kan sagtens følge at man bliver følelsesmæssig tyndhudet, efter den omgang I har været igennem. Og selv om du har alle de tanker ift videre forhandlingsforløb, tænker jeg at det bare er så godt, at I har startet/taget dialogen sammen om hvilken vej I kan gå, hvis og når I er parate.

Det er noget mærkeligt noget med de ønsker man har for sit liv. De kan være svære at forklare omverdenen, mens de fylder rigtig meget i ens bevidsthed. Jeg håber for jer begge at specielt du finder lidt mere ro, efter I har været til afsluttende samtale i morgen :kram2 for det lyder jo til at du har en helt fantastisk mand, som elsker dig meget højt.

Kæmpe kram herfra

Kære Stine

tak for dine dejlige tanker  :kiss jeg er meget heldig med min mand og det er jo ikke fordi han ikke vil elske det barn ligeså højt som mig men jeg tror bare det er det næste skridt der gør mig vægelsindet for når/hvis der kommer et barn ud af det valg så er vi begge i syvende himmel..  :) jeg skal nok opdatere efter samtalen imorgen Jeg har holdt mig lidt fra BK for at få ro på mine tanker men følger "usynligt" med i jeres andres forløb og glædes på alles vegne når det godt som feks med bermuda, Lykke og didda  :) har du været til NF endnu ? kan simpelthen ikke holde styr på tiden  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har jo desværre haft en cyklus, hvor vi ikke har måtte foretage hos noget pga frygtet overstimulering ved min første behandling (de lagde ikke æg op), så jeg går og venter på mens forhåbentlig melder sin ankomst igen (såfremt min krop altså har fundet sig selv). Så tager vi et fryseforsøg... :kiss tak for dine tanker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at høre om jeres samtale :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Held og lykke med samtalen i morgen Silke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå kære bk-piger status herfra :

hold fest hvor er læger negative.. så er det sagt.. men vi fik tilbudt et icsiforsøg mere og hvad angår sæddonor så ville det foregå i det private, hvilket også er helt okay da de har åbent året rundt, dog fik vi meget negative tal på vores chance for en graviditet. 10 % chance med sæddonor da min AMH er lav og mine æg er snart 40 år så det var da opløftende, ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, sjovt nok, men altså jeg ældes hver gang jeg taler med de fertilitetslæger  :wacko

Jeg ved ikke hvad vi gør, efter mødet brød min mand helt sammen hvilket er atypisk for ham, han synes ikke vi har overskud til mere icsi men som vi også talte lidt om så er det måske den icsi vi skal tage og så lægge sæddonor på hylden.. jeg ved snart ikke om donor er løsningen.. måske er jeg bare udmattet og har brug for at bruge mit liv på noget andet nu... 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå kære bk-piger status herfra :

hold fest hvor er læger negative.. så er det sagt.. men vi fik tilbudt et icsiforsøg mere og hvad angår sæddonor så ville det foregå i det private, hvilket også er helt okay da de har åbent året rundt, dog fik vi meget negative tal på vores chance for en graviditet. 10 % chance med sæddonor da min AMH er lav og mine æg er snart 40 år så det var da opløftende, ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, sjovt nok, men altså jeg ældes hver gang jeg taler med de fertilitetslæger  :wacko

Jeg ved ikke hvad vi gør, efter mødet brød min mand helt sammen hvilket er atypisk for ham, han synes ikke vi har overskud til mere icsi men som vi også talte lidt om så er det måske den icsi vi skal tage og så lægge sæddonor på hylden.. jeg ved snart ikke om donor er løsningen.. måske er jeg bare udmattet og har brug for at bruge mit liv på noget andet nu... 

 

Åh, altså :kram2 Hvor er det også bare nogle urimeligt svære beslutninger, I skal tage! Hvornår er nok, nok? Det er jo umuligt at svare på. Tænker at I skal se et par år ud i fremtiden. Hvor meget skal I have været igennem nu for, at I om nogle år med god mavefornemmelse kan sige 'det endte ikke med en graviditet, men vi gjorde alt hvad vi kunne'? Måske I allerede er for længst forbi det punkt, og måske har I brug for at give det en sidste krampetrækning?

 

Det lyder ikke til, at du har talt med de mest inspirerende læger, øv altså :( Det hjælper jo heller ikke.

 

Mht ICSI vs. IUI+donor, så lyder det til, at det særligt at dine æg, der har brug for et skub? Dette kunne jo argumentere for, at I gav ICSI et sidste forsøg. Her går I trods alt all in på ægstimuleringen. På den anden side, kan en god stærk donor sædcelle måske lynhurtigt finde frem til dine æg via IUI. Og så slipper du får et intensivt hormon helvede, ÆU, ÆO mv. Samtidig kunne et skift til en ny klinik måske være lige netop det, der skal til? Lykkes historie giver i hvert fald grund til optimisme. Måske I skal booke en uforpligtende samtale et sted, for så at høre deres vurdering?

 

Jeg ville ønske, jeg kunne kigge ind i en krystalkugle og fortælle, hvad jeres vej skal være. Hvis du skal opgive drømmen om en ekstra baby, så vil det gøre ondt lige gyldigt hvad. Det vigtigste er, at du ikke ser tilbage og fortryder jeres forløb bagefter. Rigtigt stort kram til dig!!!!

:kram2 :kiss :kram2 :kiss :kram2 :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak sparks  :kiss

angående icsi er det jo også fordi det er kun nu vi kan få hjælp til det, lige pt har vi ikke råd til det private så vi hænger ligesom fast på Hillerød.. donor det kan vi jo købe os til nemmere og jeg kan for lov også efter jeg er blevet 40 år, bare hvis vi havde brug for en pause.. nå jeg ved sgu ikke rigtig lige nu.. må lige sove på det  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak sparks  :kiss

angående icsi er det jo også fordi det er kun nu vi kan få hjælp til det, lige pt har vi ikke råd til det private så vi hænger ligesom fast på Hillerød.. donor det kan vi jo købe os til nemmere og jeg kan for lov også efter jeg er blevet 40 år, bare hvis vi havde brug for en pause.. nå jeg ved sgu ikke rigtig lige nu.. må lige sove på det  :)

 

Det er godt nok også helt vildt mange penge, behandling på privtaklinik koster!! (har allerede totalt pres på egne vegne mht fremtidig PB2)

Sov på det - og giv det så en uge eller en måned, så bliver det måske mere klart for jer :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå kære bk-piger status herfra :

hold fest hvor er læger negative.. så er det sagt.. men vi fik tilbudt et icsiforsøg mere og hvad angår sæddonor så ville det foregå i det private, hvilket også er helt okay da de har åbent året rundt, dog fik vi meget negative tal på vores chance for en graviditet. 10 % chance med sæddonor da min AMH er lav og mine æg er snart 40 år så det var da opløftende, ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, sjovt nok, men altså jeg ældes hver gang jeg taler med de fertilitetslæger  :wacko

Jeg ved ikke hvad vi gør, efter mødet brød min mand helt sammen hvilket er atypisk for ham, han synes ikke vi har overskud til mere icsi men som vi også talte lidt om så er det måske den icsi vi skal tage og så lægge sæddonor på hylden.. jeg ved snart ikke om donor er løsningen.. måske er jeg bare udmattet og har brug for at bruge mit liv på noget andet nu...

Hold da op en rutchetur :kram2

Det er ikke lige hvad man har behov for, en lettere negativ læge. Øv :kiss

Som Sparks skriver er det nogle store overvejelser der skal op og vendes. Kan godt forstå at det virker helt uoverskueligt lige nu. Men hvor jeg føler med jer. Det er et voldsomt pres I er under, og jo har været under et godt stykke tid nu. Man skal ikke undervurdere babyprojektet. Puha! Jeg giver jer begge et kæmpe kram og håber alt det bedste for at I finder den/de beslutninger der føles rigtige for jer. Bedste tanker herfra.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op en rutchetur :kram2

Det er ikke lige hvad man har behov for, en lettere negativ læge. Øv :kiss

Som Sparks skriver er det nogle store overvejelser der skal op og vendes. Kan godt forstå at det virker helt uoverskueligt lige nu. Men hvor jeg føler med jer. Det er et voldsomt pres I er under, og jo har været under et godt stykke tid nu. Man skal ikke undervurdere babyprojektet. Puha! Jeg giver jer begge et kæmpe kram og håber alt det bedste for at I finder den/de beslutninger der føles rigtige for jer. Bedste tanker herfra.

. :ditto Sikke en omgang I har været igennem... Det er simpelthen en svær beslutning I skal træffe. Vil bare sig, at jeg tænker på jer og håber på det bedste. :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak dejlige bk-kvinder, det er sgu ikke for tøsedrenge  :D  :D ville ønske at jeg kunne se nogle år frem i tiden  :rolleyes det ville da være lidt nemmere ikke ? min mand og jeg har talt lidt mere og overvejer nu icsi som så skal begynde i næste uge.. vi sover lige på det men det giver trods alt lidt mere mening at sige ja til en behandling som er det tætteste vi kan komme uden at et mirakel skal ske :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak dejlige bk-kvinder, det er sgu ikke for tøsedrenge :D :D ville ønske at jeg kunne se nogle år frem i tiden :rolleyes det ville da være lidt nemmere ikke ? min mand og jeg har talt lidt mere og overvejer nu icsi som så skal begynde i næste uge.. vi sover lige på det men det giver trods alt lidt mere mening at sige ja til en behandling som er det tætteste vi kan komme uden at et mirakel skal ske :)

Jeg kan ikke rigtig skrive noget de andre ikke allerede har gjort. Jeg ville også ønske jeg kunne se i krystal kuglen for jer eller sende noget lykke støv. Forstår ikke helt Hillerød, så gammel er du da vist heller ikke blevet på den måned. Og så læser man om en dame på 65 som venter hele fire børn! Og hun har 13 i forvejen, er sq ikke helt fair.

Jeg håber I får sovet godt på det og er nærmere en afklaring i morgen. Omend ikke andet er næste uge tæt på og I kan så allerede om en mdr. vide om du er gravid eller I skal videre til det private. Det er i øvrigt så urimeligt at man som barnløs skal betale for sin kroniske sygdom, gør man jo ikke ved andre. Ja undskyld men nu har du fået kemo tre gange og vi kan derfor henvise dig til denne selvbetalte privatklinik. Nej ved du nu hvad, du har fået en fødsel betalt, fødsel nr 2 det er på egen regning.

Sorry, skulle lige ud...bliver så harm over det er økonomi der skal afgøre om folk kan få de børn de ønsker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke rigtig skrive noget de andre ikke allerede har gjort. Jeg ville også ønske jeg kunne se i krystal kuglen for jer eller sende noget lykke støv. Forstår ikke helt Hillerød, så gammel er du da vist heller ikke blevet på den måned. Og så læser man om en dame på 65 som venter hele fire børn! Og hun har 13 i forvejen, er sq ikke helt fair.

Jeg håber I får sovet godt på det og er nærmere en afklaring i morgen. Omend ikke andet er næste uge tæt på og I kan så allerede om en mdr. vide om du er gravid eller I skal videre til det private. Det er i øvrigt så urimeligt at man som barnløs skal betale for sin kroniske sygdom, gør man jo ikke ved andre. Ja undskyld men nu har du fået kemo tre gange og vi kan derfor henvise dig til denne selvbetalte privatklinik. Nej ved du nu hvad, du har fået en fødsel betalt, fødsel nr 2 det er på egen regning.

Sorry, skulle lige ud...bliver så harm over det er økonomi der skal afgøre om folk kan få de børn de ønsker.

hahaha Janne nej det er sgu en underlig verden og vi mangler børn til at støtte vores samfund til næste generation, de burde være absurd lykkelige over at der er nogle der vil  :D  :D lægen lagde vægt på (og det er den søde læge fra tv som var så negativ, kan ellers godt lide ham) at mit AMH er lavt 4,7 tro jeg tallet var.. men jeg spurgte hvad jeg skulle lægge i det tal, er menopause lige om hjørnet? nej det var det så ikke og jeg tænker stadig at der kan jo være fine æg blandt få.. ved hver æo har de fået de fineste karakterer, så hvad skal jeg lægge i det ? nå men det er da en tidsrøver at finde rundt i det her fertilitetsunivers, det eneste jeg kommer frem til er at lægerne jo ikke har svaret på alting  :D øv de er jo det nærmeste vi har på gud hahaha  :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hahaha Janne nej det er sgu en underlig verden og vi mangler børn til at støtte vores samfund til næste generation, de burde være absurd lykkelige over at der er nogle der vil :D :D lægen lagde vægt på (og det er den søde læge fra tv som var så negativ, kan ellers godt lide ham) at mit AMH er lavt 4,7 tro jeg tallet var.. men jeg spurgte hvad jeg skulle lægge i det tal, er menopause lige om hjørnet? nej det var det så ikke og jeg tænker stadig at der kan jo være fine æg blandt få.. ved hver æo har de fået de fineste karakterer, så hvad skal jeg lægge i det ? nå men det er da en tidsrøver at finde rundt i det her fertilitetsunivers, det eneste jeg kommer frem til er at lægerne jo ikke har svaret på alting :D øv de er jo det nærmeste vi har på gud hahaha :)

Ja det giver ingen mening at især så længe der er børne knaphed at de ikke åbner op for gratis eller i det mindste tilskud til behandling. Nå ham lægen, ham snakkede jeg også med da de skulle fjerne mine abort rester, vældig flink. Men måske han bare har en dårlig dag. Bare fokuser på at dine æg har været super gode de andre gange og det skal de nok være igen. Du nåede trods alt at være gravid et kort øjeblik så noget virker da. Og næste gang blir den siddende hele vejen.

Ja så tæt på gud som muligt...men selv der kan de ikke altid være med. Om det så er gud, held og lykke eller hvad så lykkes det tror alt for de fleste trods dystre udsigter. Også for jer det tror jeg stadig på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nå kære bk-piger status herfra :

hold fest hvor er læger negative.. så er det sagt.. men vi fik tilbudt et icsiforsøg mere og hvad angår sæddonor så ville det foregå i det private, hvilket også er helt okay da de har åbent året rundt, dog fik vi meget negative tal på vores chance for en graviditet. 10 % chance med sæddonor da min AMH er lav og mine æg er snart 40 år så det var da opløftende, ikke at jeg ikke vidste det i forvejen, sjovt nok, men altså jeg ældes hver gang jeg taler med de fertilitetslæger  :wacko

Jeg ved ikke hvad vi gør, efter mødet brød min mand helt sammen hvilket er atypisk for ham, han synes ikke vi har overskud til mere icsi men som vi også talte lidt om så er det måske den icsi vi skal tage og så lægge sæddonor på hylden.. jeg ved snart ikke om donor er løsningen.. måske er jeg bare udmattet og har brug for at bruge mit liv på noget andet nu...

Hold op hvor må det bare være så hårdt. Forstår godt dine frustrationer, men kan heller ikke rigtig sige noget, som de andre ikke har sagt. Håber bare det bedste for jer, og at et par dage til at tænke over det, kan gøre at I føler I træffer den rigtige beslutning, selvom det er så hårdt i denne verden.

Sender dig et :kiss og glæder mig bare til at høre hvad i komme frem til

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER