03wami

hvad skal man finde sig i

15 indlæg i dette emne

Er jeg sart…

 

Syntes der er så meget negativ opmærksomhed omkring min graviditet på min arbejdsplads – men jeg kan bare ikke finde ud af om jeg er sart eller hvordan…

 

Har måtte høre på sammenligner fra en starten af min graviditet fra især en kollega som syntes det er så utroligt at jeg allerede er SÅÅÅÅ stor i forhold til en anden kollega.. hun er ikke i vejen for at stikke hovedet helt op i andres og blive med ”syntes du ik hun er stor – jeg syntes det er så vildt hun er blevet så stor” og hallo jeg står lige ved siden af..

 

Den anden dag til frokost får hun hele det bord hun sidder ved til at vende sig om og kigge på mig fordi de da lige skal vurdere om ikke hun har ret…

 

Derudover har hun vist mig billeder af top trænede personer som jeg bare er så små i forhold til mig selv om jeg er meget længere henne end dem..

 

Og sidste ting – sidder til kaffe en morgen en anden kollega sidder og så og siger til mig at hun syntes jeg er blevet tyk – hvortil jeg svare at det siger man da ikke, jeg er gravid ikke tyk – hvortil hendes svar er at det må man gerne kalde gravide, og hele bordet så begynder at grine - inklusiv min chef..

 

Er der bare en helt anden opfattelse af hvad man må sige til folk når de er gravide – kunne da aldrig drømme om at kommentere på andre på den måde…

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes bestemt ikke du er sart. Hun er da godt stræng :prik Har hun selv børn. For synes da hun lyder misundelig...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg ville synes det var at gå over stregen :O

 

Svært at ignorere, men det er nok det bedste.

 

Så snart man siger noget - så er man Fru Hormonel. Det sku også træls at høre på :/

 

Næsen op, du er bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender det alt for godt!! Jeg er SÅ træt af "guuuud, hvor er du altså blevet stor!!! Du er lige så stor som jeg var lige inden termin!!" Gider du slappe af, det er 27 år siden du var 'lige inden termin' det kan du sg* ikke huske! (Det er et familiemedlem...) 
Det er som om folk tror de kan tillade sig alt, når man snakker til en der er gravid "for du er jo tyk i forvejen". Man glemmer bare lige, at jeg tror næsten gravide tænker langt mere over, hvad de spiser, end almindelig folk, så det rammer meget hårdere at blive kaldt tyk. Det kan selvfølgelig godt være, det bare er min teori.

Og helt enig i, hvad der er skrevet ovenover, hvis ikke hun selv har børn lyder hun som om hun er dybt jaloux!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hun er en dame omkrin de 45 og har selv to i forvejen så forstår slet ikke hvorfor hun er sådan - og så kommer det frem at da hun var gravid tog hun lidt over 20 kg på - jeg er 25 uger henne og ja har taget 8 kg på men ser det da ikke som voldsomt så hvordan pokker jeg kan være "enorm" i hendes verden kan jeg bare slet ikke lige se... men hold da op hvor kan hun bare hive mig ned hver eneste gang.. jeg tænker da bare selv at hvis ik man har noget pænt at sige hvorfor så sige noget overhovedet - men sådan er vi jo nok ik alle opdraget...

 

men tusind tak for jeres input - hjælper da lidt at vide man ikke er den eneste der syntes det er langt ude...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske er det fordi, hun selv følte, at hun var blevet en rigtig hval, da hun var gravid, og så har hun brug for at blive bekræftet i, at der er andre gravide, der også fylder meget. På den måde hævder hun sig selv lidt på din bekostning. Og så er der sikkert ikke engang ret meget om det - 8 kg efter 25 uger er nogenlunde, hvad sundhedsstyrelsen anbefaler, især når man tænker på, at der jo altså er stor variation inden for det "normale" (sundhedsstyrelsen har lavet en graf, der viser en "normal" vægtstigning i løbet af graviditeten. Den siger ca. 6 kg efter 25 uger).

Og der er altså meget forskel på, hvordan 8 kg fordeler sig, alt efter hvordan livmoderen udvider sig, og om man har toptrænede mavemuskler eller ej.

 

Jeg synes godt, du kan tillade dig at sige fra, når nu hun har sagt det gentagne gange. Bare sig helt kort "ved du hvad, jeg synes, det er enormt træls at få kommenteret min størrelse hele tiden. Så det må du gerne lade være med fremover".

Det tror jeg, hun vil acceptere, for hun ved nok godt, at hun ikke opfører sig helt pænt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

HELT ENIG! Og hvor er det rart at høre at det ikke kun et mig der er træt af at få at vide jeg er tyk 'fordi det må man gerne sige til gravide'! Det er noget bullshit - og jeg er ganske enkelt begyndt at sige fra på en meget pæn men bestemt måde at jeg ikke bryder mig om at blive kaldt tyk, og jeg ved godt de nok mener det godt, men at det er træls at høre på i gennem 9 måneder. Indtil nu har reaktionerne været forlegenhed og undskyldninger og nu er der kun én der stadig kalder mig tyk - hvilket et cirka 69 færre end før (hele lærerværelset på arbejdet)!

Andre kommentarer som "det er da lige op over hva'?", "du ender jo med at blive kæmpe", "er du helt sikker på din termin" og "det er vel tvillinger" er mindst ligeså opslidende og det er enormt trættende at blive ved med at svare "nej, der er tre måneder endnu", "ja, det gør jeg nok", "Ja, jeg er helt sikker" og "nej, der er kun én" (men tak for påmindelsen om den nummer to der VAR , men er gået til)!

Min pointe - du er slet ikke sart. Og få sagt fra. Jo før, jo bedre, det er simpelthen opslidende gør psyken at høre på alle de kommentarer i længden :-)

Kram!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmmmm... Jeg tror at mange forbinder det at maven vokser i forbindelse med graviditet med noget meget positivt og dergor ikke tænker over at det kan blive opfattet negativt. Sådan opfatter jeg det i hvert fald selv og blev ikke stødt, når folk kaldte mig "stor" eller spurgte om jeg var helt sikker på at der ikke var tvillinger derinde :-).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min "overlevelse" var at acceptere at blive kaldt tyk, da vi jo rent faktisk er tykkere end normalt. Der hvor jeg sagde fra var når nogle kaldte mig fed, for der var squ ikke fedt, der gjorde mig tyk!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil nok sige ja at man er mere "sart" når man er gravid.

Alle gravide oplever nok mærkelige kommentarer, uvelkomne maveberøringer osv når man er gravid. Man bliver pludselig allemandseje og alm normer er pludselig ikke gældende fordi man er gravid. Det skal man lige vænne sig til.

Jeg har altid taget det hele som positivt. Alt hvad folk siger og gør er som regel altid positivt ment el udtryk for interessse i en og i graviditeten. At folk kalder en tyk, er jo rigtig nok - man er jo "tyk". Man ved jo heldigvis hvad det skyldes ;-) Jeg blev også ret hurtig stor og folk kommenterede det også altid. Jeg blev nærmere glad, var glad for at jeg var en af dem som hurtig fik en flot stor mave.

Hvis ikke du kan se det som positiv interesse, men det for dig går over dine grænser så må du sige fra. Sige det som det er at du bliver ked af at blive kaldt tyk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså.... For mig at se er det bare velment drilleri på den kærlige måde.

Jeg kalder mig selv for tyk med et smil på læben. Folk kalder da også mig for stor osv. Spørger om jeg stortrives osv. Min far kalder mig fru kaptajn Vom, fordi min mand blev forfremmet til kaptajn for nyligt. Min mand kalder mig hval-git og tromle osv. Og han siger det da kærligt.

Og den der med at du Fylder mere end andre, det er jo bare tilfældigt hvordan maven sætter sig. Du ser Jo ud som du ser ud. Og får bare den lidt bagvendte ros fra kollegerne.

Jeg er fra naturens side også høj og med kraftige knogler. Og statur som en normal kvinde med hofter og arme der kan tage fat, med normalt bmi osv. Men nu her tæt på fødslen vejer jeg tæt på 100 kg, og det joker vi da med. At jeg er i club ninety og måske rammer 110 hvis jeg går over tid.

Prøv at tage det lidt afslappet, det er jo bare folks måde at spørge og vise interesse for dig og din graviditet og ligesom bruge det som en vinkel ind i en samtale med dig. Jeg tror ikke på at nogen af de tilfælde du har nævnt har været for at genere dig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var flippet og lavet en scene og råbt noget grimt af hende samt piftet hendes dæk  ej spøg til side sådan er jeg ikke men jeg ville hvert fald tænke det... men er hun selv halv tyk i det? så kan du jo sige ej guud... NAVN er du også gravid.. det vidste jeg slet ik .. ;) :box

 

Jeg synes hun er gået for langt hvad der er tilladt.. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når folk sagde til mig at jeg var begyndt at blive lid tyk svarede jeg med stoneface 'ja, jeg er gravid, hvad er din undskyldning?'

Nogle fik det også med et smil, det kom lidt an på hvor dumme deres kommentarer var...

Så god en kommentar :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er da godt nk godt stegte i hovederne, hvis de syntes at det er okay at nærmest "mobbe" en gravid :O

Jeg er imponeret over din tålmodighed, jeg havde ikke kunne holde masken sådan.. Gud, hvor ville jeg blive arrig! :O

Jeg holder med dig, luk ørene, næsen op og så bare vid at du er bedre end dét.. Og så nyd din graviditet og de ekstra kilo, det er en smuk grund til at tage lidt på! :) <3

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg var flippet og lavet en scene og råbt noget grimt af hende samt piftet hendes dæk  ej spøg til side sådan er jeg ikke men jeg ville hvert fald tænke det... men er hun selv halv tyk i det? så kan du jo sige ej guud... NAVN er du også gravid.. det vidste jeg slet ik .. ;) :box

 

Jeg synes hun er gået for langt hvad der er tilladt..

Hahaha, var flad af grin! Sådan ;-) :box

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER