TroldeMor

TroldeMors Kage-tråd :) - Fødselsdagskage til Charlie #108

125 indlæg i dette emne

TUSIND tak for dine gode råd!! :kram2 :glad

Det lyder super lækkert med den der jordbær/mascarpone creme :sandie

Nu var jeg lige inde på søster-BK, og så fandt jeg lige opskriften på jordbær/mascarpone cremen sammen med creamcheese-cremen. Og tænkte jeg lige ville smide et link ind her, hvis du altså har et søster-BK login :)

Bryllupskageguide med masser af billeder!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så blev det til kage nr. 2 i min kage-karriere :P

Jeg havde lært fra sidst, at man skal passe på med at lave fyldet for sødt... For smagen var ærlig talt nærmest vammel, da jeg lavede min "rutebil-lagkage" med chokoladebunde <_<

Så denne gang blev det alm. bunde med hindbærmousse og tobleronemousse.... Og sikke en forskel, den smagte MUMS :sandie

Jeg kom en smule i tidsnød, så jeg måtte skære lidt ned på pyntningen desværre... Jeg blev ok tilfreds med resultatet, men glæder mig til næste projekt, der hedder barnedåbskage, hvor den bare skal have på alle tangenter med pynten :D

Nå men i skal da lige se den ;)

cCDtK.jpg

OiwXk.jpg

Gxfn2.jpg

4JDbd.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget fin smukke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er den fin! Hvad bruger du til at smøre op med??

Mht. pynten til barnedåbe, så kan du jo lave det nu og opbevare det i en lufttæt beholder. (Især hvis det er noget der gerne skal tørre op og alligevel ikke skal spises af kagen/ kagerne!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihh... tak skal i have :loveshower

Heidi: Jeg bruger svejtsisk smørcreme :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Weee..... så kom posten forbi med mine nye kage-udstyrs indkøb.... Jeg glæder mig helt vildt meget til at prøve det af, og synes der er laaaaang tid til dåbskagen skal laves :P

Men i skal da lige se hvad det blev til :)

(udover disse ting, havde jeg i forvejen anskaffet mig et sæt tyller der passer på icing tuberne fra wilton, og bogstav-udstikkere med både tal og store/små bogstaver :) Og gul,blå og rød pasta-farve.... Men synes jeg manglede nogle essentielle ting, og så skulle der jo købes lidt ind til dåbskagen ;) )

Stativ til 24 mini-cupcakes :loveshower

qxUuY.jpg

u7PxU.jpg

Silikoneform til baby-ting, 1kg fondant, Paletkniv, Blå balloner, To tuber blå icing, en stor stjernetylle til cupcakes, en smoother, mørkeblå icingfarve, sprøjtepose, hjerte-udstikkere, dims til at sætte tyller fast i sprøjteposen ;) , mini cupcake-forme:

HfwXI.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke nogle gode ting du har fået købt :) Glæder mig til at se kagerne :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er der forresten nogle der har et godt tip til hvad jeg skal stille kagen på når jeg laver den?

Indtil nu har jeg lavet kagen på en alm. tallerken, som jeg så har sat ovenpå et kagefad når den skulle serveres... Men jeg tænker at det ikke er den smarteste (og pæneste) metode :P

Skal jeg have fat i nogle papskiver? Eller hvad bruger man normalt? Og hvor kan jeg skaffe det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger alm lagkage fade, nogen gange en bakke, har købt nogen i metro i nogle forskellige farver. Du kan også skære et stykke pap fra en papkasse og dække det med sølvpapir. Nogen bruger spejle eller glas, der er uendelige muligheder.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg bruger alm lagkage fade, nogen gange en bakke, har købt nogen i metro i nogle forskellige farver. Du kan også skære et stykke pap fra en papkasse og dække det med sølvpapir. Nogen bruger spejle eller glas, der er uendelige muligheder.....

Det er de samme som jeg plejer at gøre :)

jeg plejer at ligge nogle striber at bagepapir inde under kagen mens jeg smøre den op og overtrækker den. Når det er gjordt, så hiver jeg bagepapiret væk og så er fadet rent :) Håber det gav lidt mening ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger som Melon fade - har en del i rustfrit stål købt i genbrugen! Dere ud over her jeg fået skåret nogle plader i Silvan, betrukket dem med en bestemt madfolie (som kan købes billigt i England) og vupti, havde jeg billige solide fade.

Der ud iver har jeg faktisk også et par fade i marmor og i hvid glas. Der er også mange gange de forskellige supermarkeder har lagkagefade på fod på tilbud - så er det bare med at slå til!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar! :)

Jeg har lige været i gang med at forsøge mig med mini-cupcakes med icing i dag... Og synes da lige jeg ville smide et par billeder ind... Selv om jeg ikke havde noget at pynte dem med, udover pastafarve :)

EcoYr.jpg

deEbD.jpg

Selve kagerne er choko-orange, og frostingen er lavet af flødeskum, flormelis, græsk yoghurt og vanille.... De smager faktisk rigtig godt hvis jeg selv skal sige det :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er super flotte, jeg synes tit at enkelt pyntede kager er de flottest. Jeg skal selv bage muffins til en Planet51 fødselsdag imorgen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Meget søde cupcakes søde :sandie :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Helt ærlig så ser det altså mega prof ud du er da for sej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Ihh hvor er dine kager fine :7:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er da vildt søde de cupcakes :) Kan jeg få dig til at smide en opskrift på frostningen, altså hvor meget du har puttet i af hver del ?? - Sååååå du sød :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i have :blush :glad

Det var helt vildt sjovt at lave dem, og ej hvor kan man altså hurtigt spise MANGE mini cupcakes :sandie :D

Maibritt: Jo selvfølgelig kan du det ;)

Opskrift følger....

Yoghurt/Vanille Frosting:

(nok til ca 60 mini cupcakes)

4 dl piskefløde

2 dl græsk yoghurt

4 spsk flormelis

1 tsk vanille

Pisk fløden let og tilsæt flormelis. Pisk derefter GRUNDIGT, til massen er godt tyk.

Tilsæt yoghurt og vanille, og pisk godt sammen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov.... så kom kagefeéen forbi igen, med forsyninger fra Holland :glad

Uhh... kan jo slet ikke få hold på det igen :P

Denne gang blev det til: Udstikkere med stjerner, hjerter og fødder, en kage-dummy, to plader til at lave kager på, et dreje"fad", sløjfe-forme, en diamant-udstikker, en pensel, en sprøjtepose, hvidt pulver til at farve fx frosting og marzipan helt hvidt, hvide sukkerkugler, blå sukkerkrymmel, en lille tut til tyller, og en smoother til at lave buet kant på kagen.

CMimq.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i have :blush :glad

Det var helt vildt sjovt at lave dem, og ej hvor kan man altså hurtigt spise MANGE mini cupcakes :sandie :D

Maibritt: Jo selvfølgelig kan du det ;)

Opskrift følger....

Yoghurt/Vanille Frosting:

(nok til ca 60 mini cupcakes)

4 dl piskefløde

2 dl græsk yoghurt

4 spsk flormelis

1 tsk vanille

Pisk fløden let og tilsæt flormelis. Pisk derefter GRUNDIGT, til massen er godt tyk.

Tilsæt yoghurt og vanille, og pisk godt sammen :)

Ihhh mange tak :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov.... så kom kagefeéen forbi igen, med forsyninger fra Holland :glad

Uhh... kan jo slet ikke få hold på det igen :P

Denne gang blev det til: Udstikkere med stjerner, hjerter og fødder, en kage-dummy, to plader til at lave kager på, et dreje"fad", sløjfe-forme, en diamant-udstikker, en pensel, en sprøjtepose, hvidt pulver til at farve fx frosting og marzipan helt hvidt, hvide sukkerkugler, blå sukkerkrymmel, en lille tut til tyller, og en smoother til at lave buet kant på kagen.

CMimq.jpg

Sikke en masse lækre ting :loveshower Jeg har været inde på en hollandsk side og jeg er ikke voldsom stærk i sproget, så tør ikke bestille, for er ikke helt sikker på hvad der så lander i postkassen :rolleyes :rolleyes :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en masse lækre ting :loveshower Jeg har været inde på en hollandsk side og jeg er ikke voldsom stærk i sproget, så tør ikke bestille, for er ikke helt sikker på hvad der så lander i postkassen :rolleyes :rolleyes :rolleyes

Jeg køber på en side der hedder De Leukste Taarten Shop... Og man kan også se det hele på engelsk HER

Det er en del billigere end de danske sider, og de er super hurtige til at levere :)

Kan heller ikke forstå det der Hollandske volapyk :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Må da hellere lige få billeder lagt ind af kagerne fra barnedåben, så det hele lissom er samlet :)

Lagkagerne:

W34e0.jpg

M1mmv.jpg

Popcakes... med arbejdsproces :)

xncOD.jpg

Lj3dn.jpg

LTorR.jpg

Og det færdige kagebord :)

h4bCw.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER