TroldeMor

TroldeMors Kage-tråd :) - Fødselsdagskage til Charlie #108

125 indlæg i dette emne

Øve-bryllupskage til min brors bryllup

Jeg var lige afsted i går, og få nogle gode kagebage tips.... og resultatet af dagens arbejde blev dette:

(de ønsker sig en solsikke-kage, med cremefarvet bund og en olivengrøn bort forneden.... er spændt på at høre hvad min svigerinde siger til mit forsøg :) )

MfvDv.jpg

E97fd.jpg

RCECX.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

du har sq talent :respekt den er virkelig flot :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:glad :glad :glad :glad Du er SÅÅÅÅ sej til det shit der smukke...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op hvor er du dygtig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:sandie :sandie

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov.... Har glemt at smide billeder ind af den rigtige bryllupskage. Det kommer snarest :)

Men nu er det snart tid for flere kager...... Jubii :loveshower

Jeg har savnet at lave kager, og nu er der endelig anledning til at tage den kreative hat på igen ;)

Jeg skal lave fødselsdagskage til Marlon, og så har jeg også lovet at lave en kage til min mors 60 års fødselsdag.... Spændende :balloon

Jeg har været i gang med at samle lidt inspiration, og jeg tror jeg vil lave en Peter Plys kage til lillemanden....

Men har også et par andre ideer....

Smider lige et par billeder :)

Senere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.....først lige bryllupskagen :)

YQeJx.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlons fødselsdag - inspiration:

QMhUI.jpg

475kQ.jpg

usuZE.jpg

ApWfo.jpg

PpMyj.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mors 60 års fødselsdag - inspiration

f3J34.jpg

69n3M.jpg

LMhY1.jpg

8TF0j.jpg

dbBYs.jpg

TdKCe.jpg

KEIJY.jpg

yum5R.jpg

Ej hvor er der bare mange flotte kager at lade sig inspirere fra..... jeg er helt sikker på der skal være striber, og at kagen skal være i to lag.

Men jeg kan generelt rigtig godt lide den sidste kage.... synes den er smuk, og så er den dejlig forårsagtig, og hun har fødselsdag sidst i april, så det er jo også i foråret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tror også jeg har fundet ud af hvad der skal indeni min mors kage.... Hun er ikke til når det bliver for sødt, så har tænkt på at lave en citroncreme/mousse til begge lag, men så ville jeg også gerne have lidt frugt/bær i....

Hvilken slags vil mon passe til citron?

Nogen forslag?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor er den bryllupskage bare flot :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den bryllupskage er simpelthen så flot! Er så imponeret over jer, der kan sådan noget :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

super fine kager du har lavet... det ville være nice at kunne lave så flotte kager.. :gp

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlons 1-års kage

q3Ueg.jpg

jLFYD.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

60 års fødselsdagskage

Her i weekenden lavede jeg kage til min mors 60 års fødselsdagsfest....

Kagen bestod af hjemmebagte lyse bunde, citroncreme, og smurt op med chokolade ganache. Derefter overtrukket og pyntet med marcipan.

Alle delene og opskrifterne var nye for mig, så jeg var meget spændt på resultatet.... men smagen var helt i top, og marcipanen var (lidt overraskende) meget nemmere at arbejde med end fondant, så det bliver helt sikkert marcipan fremover :)

lige et par billeder:

cizgD.jpg

C17N1.jpg

XwdTO.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det en fin kage du har lavet :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej hvor er du blevet god til det der med kagerne. Du var også god, da vi var ude ved dig sidste sommer, men hold da op de sidste nye er blevet flotte. Hvor meget tager du for at lave kager??? hvis man nu skulle bestille en barnedåbskage, når vi kommer så langt???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det en fin kage du har lavet :respekt

Tusind tak :loveshower :blush

ej hvor er du blevet god til det der med kagerne. Du var også god, da vi var ude ved dig sidste sommer, men hold da op de sidste nye er blevet flotte. Hvor meget tager du for at lave kager??? hvis man nu skulle bestille en barnedåbskage, når vi kommer så langt???

Tusinde tak du :kiss

Jeg tager skam ikke noget, og laver gerne koreatroldens kage hvis du skulle ønske det :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak :loveshower :blush

Tusinde tak du :kiss

Jeg tager skam ikke noget, og laver gerne koreatroldens kage hvis du skulle ønske det :biglove

ej jeg mener det seriøst, jeg vil gerne give penge for, at du laver kagebordet til vores barnedåb :).

Jeg har lige kigget tråden igennem igen, og er såååå vild med jeres kagebord til Marlons barnedåb... Jeg låner lige billedet til min barnedåbstråd :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej jeg mener det seriøst, jeg vil gerne give penge for, at du laver kagebordet til vores barnedåb :).

Jeg har lige kigget tråden igennem igen, og er såååå vild med jeres kagebord til Marlons barnedåb... Jeg låner lige billedet til min barnedåbstråd :)

Gør du bare det :kram2

Jamen jeg mener det skam også ;) Er ikke så glad for sort arbejde, men hjælper gerne en ven..... Bare du betaler materialerne :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gør du bare det :kram2

Jamen jeg mener det skam også ;) Er ikke så glad for sort arbejde, men hjælper gerne en ven..... Bare du betaler materialerne :)

selvfølgelig betaler jeg for materialerne :), men så giver det vel en invitation til barnedåb, når vi kommer så langt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

selvfølgelig betaler jeg for materialerne :), men så giver det vel en invitation til barnedåb, når vi kommer så langt :)

Hehe, det behøver du nu ikke.... Det kan vi jo se til, hvordan det hele passer :) Men du kan hvert fald bare sige til hvis det er, når tiden engang nærmer sig :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flotte kager! :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Flotte kager! :respekt

Tusind tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER