Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Til jer der har prøvet det før:

Hvad forgår der ved 2. Lægesamtale? Jeg skal afsted på torsdag og har et par spørgsmål skrevet ned på forhånd, men hvad ellers?

Man får testet sin urin for bakterier. Får målt blodtryk. Lytter hjertelyd. Får målt symfyse fundus og skønnet babys vægt (måske vægtskøn først er ved næste besøg). Husker ikke at der sker så meget andet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Manden fik mærket liv i nat, hvor spiren tilsyneladende holdte fest i maven :wub :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Til jer der har prøvet det før:

Hvad forgår der ved 2. Lægesamtale? Jeg skal afsted på torsdag og har et par spørgsmål skrevet ned på forhånd, men hvad ellers?

Det skal jeg fortælle dig på tirsdag :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Man får testet sin urin for bakterier. Får målt blodtryk. Lytter hjertelyd. Får målt symfyse fundus og skønnet babys vægt (måske vægtskøn først er ved næste besøg). Husker ikke at der sker så meget andet :)

Tusinde tak... :) hvad er symfyse fundus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak... :) hvad er symfyse fundus?

Det er en måling af længden fra toppen af skambenet til toppen af livmoderen. Det giver en indikation af om livmoder og baby vokser som det skal :) det er bedre forklaret her http://babyinstituttet.dk/symfyse-fundus-mal

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fatter ikke mit lægehus! Jeg skal til 2. Lægeundersøgelse i næste uge. Jeg har fået udleveret alt til at stikse min urin selv og det er godt nok til hospitalet, men min læge - nej de vil bruge ekstra ressourcer på at jeg stikser nede hos dem - på trods af at jeg bare kan tage resultatet med til dem. Det er sku da dumt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Udsalg (ophørs så det er ikke sikkert de har alle varer) på tinyzone.dk

Uuuuups!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fatter ikke mit lægehus! Jeg skal til 2. Lægeundersøgelse i næste uge. Jeg har fået udleveret alt til at stikse min urin selv og det er godt nok til hospitalet, men min læge - nej de vil bruge ekstra ressourcer på at jeg stikser nede hos dem - på trods af at jeg bare kan tage resultatet med til dem. Det er sku da dumt.

Ja sikkert dumt men til gengæld er de sikre på et sikkert resultat. Jeg går absolut ikke ind for "gør-det-selv metoden"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puh synes varmen er hård ved mig i dag :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyhh er igang med endnu en is.

Har ikke tal på hvor mange der er røget ned idag.

Føj for en trykkende varme :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

efter en dag i den hede....og så i en truck  :( .....var det da bare lykke at få en aften dukkert....skønt at ligge og flyde rundt og mærke junior ligge og hygge sig i mavsen   :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Eddermanme træls med allergi-ramte øjne og et varmt soveværelse.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja sikkert dumt men til gengæld er de sikre på et sikkert resultat. Jeg går absolut ikke ind for "gør-det-selv metoden"

 

Det er ikke mere gør-det-selv end de gør hos lægen eller hos jordmoderen for den sags skyld :)

Jeg er med i et projekt på hospitalet, der gør at jeg har fået udleveret et urin analyse apparat og nogle stiks. Og de stiks jeg har fået af hospitalet stikser for mere end jordmoderen eller lægen selv gør, og apparatet er præcis det samme, og det foregår på præcis samme måde. - Og jeg får endda en udskrift, ala en kvittering med værdierne på, så der er ikke rigtig noget at snyde med.

Jeg kan i hvert fald ikke se hvorfor lægen skulle tro mere på sit eget end på mit, når mit eget burde være mere rent - i og med at lægen ikke liiige har vat til rensning af kanten af urinrøret inden prøvetag.

 

Ej, jeg synes nok bare det er latterligt at lægen skal bruge ressourcer på noget hospitalet har udleveret til mig, fordi lægen ikke synes det er godt nok men at hospitalet gør :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24+0 i dag og masser af liv i maven.

I øvrigt en milepæl i og med at man fra nu af vil gøre noget, hvis hun blev født nu.

Men hun ska nu bli derinde i hvert fald sommeren over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24+0 i dag og masser af liv i maven.

I øvrigt en milepæl i og med at man fra nu af vil gøre noget, hvis hun blev født nu.

Men hun ska nu bli derinde i hvert fald sommeren over.

...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke mere gør-det-selv end de gør hos lægen eller hos jordmoderen for den sags skyld :)

Jeg er med i et projekt på hospitalet, der gør at jeg har fået udleveret et urin analyse apparat og nogle stiks. Og de stiks jeg har fået af hospitalet stikser for mere end jordmoderen eller lægen selv gør, og apparatet er præcis det samme, og det foregår på præcis samme måde. - Og jeg får endda en udskrift, ala en kvittering med værdierne på, så der er ikke rigtig noget at snyde med.

Jeg kan i hvert fald ikke se hvorfor lægen skulle tro mere på sit eget end på mit, når mit eget burde være mere rent - i og med at lægen ikke liiige har vat til rensning af kanten af urinrøret inden prøvetag.

Ej, jeg synes nok bare det er latterligt at lægen skal bruge ressourcer på noget hospitalet har udleveret til mig, fordi lægen ikke synes det er godt nok men at hospitalet gør :P

Arh så forstår jeg, hvis du har fået så avanceret udstyr til det etc... Så er vi HELT enige!!!

Hvad er det for et projekt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

24+0 i dag og masser af liv i maven.

I øvrigt en milepæl i og med at man fra nu af vil gøre noget, hvis hun blev født nu.

Men hun ska nu bli derinde i hvert fald sommeren over.

:ditto til det hele bortset fra hun er en han :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

evita: det er et projekt der hedder e-graviditet. Jeg laver alle målinger selv, som jordmoren ellers ville bruge den første tid på ved kondultationen. Så oploader jeg dem til deres internet og de kan se det ved konsultationen. Det gør at jeg får mere tid til samtale og spørgsmål. Derfor har jeg fået udleveret de apparater som de selv bruger til urin, blodtryk og vægt. Og har så bare fået nogle stiks der tester for mere. Har også fået en tablet, så jeg kan få videokonsultationer med en jordmor hvis jeg har spørgsmål omkring graviditeten, så kan de inden jeg tager på fødemodtagelsen sige om det måske ikke er nødvendigt ex i forhold til mit helbred eller begyndende fødsel - så man undgår at blive sendt hjem

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

evita: det er et projekt der hedder e-graviditet. Jeg laver alle målinger selv, som jordmoren ellers ville bruge den første tid på ved kondultationen. Så oploader jeg dem til deres internet og de kan se det ved konsultationen. Det gør at jeg får mere tid til samtale og spørgsmål. Derfor har jeg fået udleveret de apparater som de selv bruger til urin, blodtryk og vægt. Og har så bare fået nogle stiks der tester for mere. Har også fået en tablet, så jeg kan få videokonsultationer med en jordmor hvis jeg har spørgsmål omkring graviditeten, så kan de inden jeg tager på fødemodtagelsen sige om det måske ikke er nødvendigt ex i forhold til mit helbred eller begyndende fødsel - så man undgår at blive sendt hjem

Det lyder godt nok smart.

Og det sparer da en masse tid.

Gid min jordemoder tilbød det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Shit så tog min vægt lige et ryk :o indtil uge 20 har min vægt kun sagt +1,5 kg men i dag da jeg var på vægten sagde den +3,5 kg, så det er jo faktisk 2 kg på 2 uger :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første opkald til fg i denne graviditet. Havde menses-agtige smerter, der kom i bølger. Ind i mellem gjorde det ondt. Men beskeden lød på afslapning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

camilla: ja, indtil videre har jeg også kun været glad for det. Jeg har også fået adgang til en hjemmeside med videoer, links, info om alt muligt med graviditet og at blive forældre. Det bedste er at der ligger forslag til nogle øvelser og noget motion man kan lave :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Første opkald til fg i denne graviditet. Havde menses-agtige smerter, der kom i bølger. Ind i mellem gjorde det ondt. Men beskeden lød på afslapning.

Det lyder da ikke rart :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror muligvis at jeg er begyndt at producere en lille bitte smule råmælk :S.. Det synes jeg godt nok er tidligt, men kan læse mig til at det åbenbart er helt normalt. Idet mindste er det hovedsaligt fra det bryst der tidligere har været piercet, håber det kan betyde at jeg kan slippe for ammeproblemer, i det mindste bare på grund af den ting :)  

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

camilla: ja, indtil videre har jeg også kun været glad for det. Jeg har også fået adgang til en hjemmeside med videoer, links, info om alt muligt med graviditet og at blive forældre. Det bedste er at der ligger forslag til nogle øvelser og noget motion man kan lave :)

Det er da absolut også værd at tage med.

Jeg synes alt det burde være tilgængeligt som førstegangs, for der er altid en masse, man ikke aner noget om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER