Nitzen1987

Smalltalk oktober 2014

3,532 indlæg i dette emne

Veloverstået 2. Lægebesøg.

Dejligt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Synes altså det er lidt vildt at jeg faktisk er mindre denne gang end dengang jeg ventede sønnen. Både vægtsmæssigt, men også i mavestr plus sf-mål.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har sovet hele formiddagen væk. Har mega ondt i hovedet og har fået en sommerforkølelse. Skod nu manden er bortrejst igen :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, har en hæk, jeg skal have klippet, men tænker allerede på den ømme ryg, jeg får imorgen.

Må vel bare få det overstået mens jeg har energien og så håbe på det bedste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der nogle af jer der har erfaring med "voksi" poserne? Jeg tænker på om ulden virkelig er så meget bedre end dun, at det opvejer at ulddynen ikke kan vaskes?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der nogle af jer der har erfaring med "voksi" poserne? Jeg tænker på om ulden virkelig er så meget bedre end dun, at det opvejer at ulddynen ikke kan vaskes?

Jeg har kun erfaring med slebee posen fra Bilka og vi har været rigtig glade for den. Felix har altid været varm i den. Her er det to dyner der er knappet sammen og den ene kan knappes af om sommeren.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er dynerne lavet af?

Selv kan jeg godt lide duniduo, man kan ikke rigtig beslutte mig for uld eller dun ;P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad er dynerne lavet af?

Selv kan jeg godt lide duniduo, man kan ikke rigtig beslutte mig for uld eller dun ;P

Jeg ved det faktisk ikke må jeg erkende. Der er i hvert fald ikke uld i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er jeg træt! Har haft en skøn eftermiddag i Ree Park med min mand og datter, men kan godt mærke nu, at jeg er godt træt efter at jeg ikke har fået en halv times lur i eftermiddag, som jeg plejer + det at vi har gået så meget rundt nok også udmatter en del...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nøj hvor er jeg træt! Har haft en skøn eftermiddag i Ree Park med min mand og datter, men kan godt mærke nu, at jeg er godt træt efter at jeg ikke har fået en halv times lur i eftermiddag, som jeg plejer + det at vi har gået så meget rundt nok også udmatter en del...

Er det godt i Ree park? Vi har nemlig en entré i vores årskort til Givskud og jeg har aldrig været der

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Elsker at ligge og kigge på maven bevæger sig :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det godt i Ree park? Vi har nemlig en entré i vores årskort til Givskud og jeg har aldrig været der

Det er super godt. Vi har haft årskort til Aalborg Zoo i et år (det udløber i morgen) og derigennem har vi haft ubegrænset og fri entré til Ree Park :) Vi har været i Ree Park tre gange i løbet af det år. De har en rigtig fin Zafari tur der koster 40kr/person - der kommer man på guidet tur ud på savannen i safaribiler. De har også fugleshow og gepardfodring der er en oplevelse værd. Og så har dyrene nogle rigtig fine leveforhold med masser af plads :) så ja det er bestemt anbefalelsesværdigt :) (bor I ikke også tæt på Århus? - så har I jo ikke så langt derud :))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er super godt. Vi har haft årskort til Aalborg Zoo i et år (det udløber i morgen) og derigennem har vi haft ubegrænset og fri entré til Ree Park :) Vi har været i Ree Park tre gange i løbet af det år. De har en rigtig fin Zafari tur der koster 40kr/person - der kommer man på guidet tur ud på savannen i safaribiler. De har også fugleshow og gepardfodring der er en oplevelse værd. Og så har dyrene nogle rigtig fine leveforhold med masser af plads :) så ja det er bestemt anbefalelsesværdigt :) (bor I ikke også tæt på Århus? - så har I jo ikke så langt derud :))

Vi bor mellem Silkeborg og Horsens og har ca 45 min til Århus. Jeg tror vi skal derud en tur i sommerferien så der ikke går for meget ny badeværelse i den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er der nogle af jer der har erfaring med "voksi" poserne? Jeg tænker på om ulden virkelig er så meget bedre end at det opvejer at ulddynen ikke kan vaskes?

Altså det der skulle være så fantastisk ved uld, er at det tilpasser sig efter kropstemperaturen og det transporterer sveden væk fra kroppen så barnet ikke bliver kold og klam af sved. ikke overvejede selv en Voksi eller Duni Duo til Maja. Jeg endte ud med at købe en SleeBee fra Bilka til 599 kr. Og jeg har aldrig fortrudt det valg. Synes at det er dejligt, at det hele bare kan vaskes i vaskemaskinen og ikke skal sendes til rens. Derudover har jeg aldrig oplevet, at Maja har været badet i sved deri. Hun har altid ligget lunt og godt deri. Vi har haft enkelte tøjdele i uld, men har egentlig ikke kunne mærke forskel på om hun har haft uld eller bomuld på. SleeBee's dyne er, såvidt jeg husker, lavet af andedun. Skulle jeg vælge mellem Voksi og DuniDuo valgte jeg nok DuniDuo. Jeg talte på et tidspunkt med en forhandler af begge mærker og hun fortalte, at vedkommende der havde designet Voksien faktisk er samme person der har designet DuniDuo efterfølgende pga uoverensstemmelser med producenten.

Personligt har jeg aldrig oplevet ulemperne ved ikke at bruge uld. Og så er der jo faktisk nogle børn, der ikke kan tåle uld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nitzen: tusinde tak for dit svar :) tror jeg hælder mere og mere til dun frem for uld fordi det netop kan vaskes. Bryder mig ikke om tanken om at sende det til kemisk rens og så bagefter ned til baby. Min mor har dog gode erfaringer med vask af uld, men det er koldvask og det er alligevel begrænset hvor meget koldvask hjælper på evt. Uheld fra den ene eller anden ende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nitzen: tusinde tak for dit svar :) tror jeg hælder mere og mere til dun frem for uld fordi det netop kan vaskes. Bryder mig ikke om tanken om at sende det til kemisk rens og så bagefter ned til baby. Min mor har dog gode erfaringer med vask af uld, men det er koldvask og det er alligevel begrænset hvor meget koldvask hjælper på evt. Uheld fra den ene eller anden ende.

Så lidt :) personligt har jeg aldrig oplevet ulemperne ved ikke at bruge uld. Og så er der jo faktisk nogle, der er allergiske over for uld.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja det er rigtigt. Min nevø slår ud af uld - men der er også nogle der er allergiske overfor dun. Tror vi køber dun. Så kan det i hvert fald nemt vaskes og nogle gange tror jeg man bliver gladest for "nemt" :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hørt flere smide deres voksi poser i vaskemaskinen og kørt den på uldprogrammet. Det sku der ikk være sket noget ved.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kender vi lillebrors blodtype. Så jeg skal i uge 29 ind og have et lille stik på fødegangen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kender vi lillebrors blodtype. Så jeg skal i uge 29 ind og have et lille stik på fødegangen.

Du er negativ, han er positiv?

Godt de kan gøre noget

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er negativ, han er positiv?

Godt de kan gøre noget

Lige præcis. Det samme med Felix. Det værste er nu ventetiden på at man må tage hjem igen. Skal vente 30 min på om der kommer en reaktion på stikket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis. Det samme med Felix. Det værste er nu ventetiden på at man må tage hjem igen. Skal vente 30 min på om der kommer en reaktion på stikket.

Ja men "better safe than sorry"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja men "better safe than sorry"

Ja da. Det ville da være fatalt at få reaktionen på vej hjem i bilen. Og når man tænker på alle de spildte timer jeg harhaft når jeg har været til akupunktur går det nok også med 30 min mere

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er nu den heldige ejer af det første par graviditetsbukser :-) hvilket nok også var på tide, da maven endelig er begyndt at vokse, og endda ret meget. Nu kan folk endelig se at det ikke bare er for meget kage :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Andre end mig der føler de har svært ved at trække vejret?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER