Caddie

Smalltalk

703 indlæg i dette emne

Ja jeg har gjort som dig og lavet en fuld liste hvor jeg løbende har skrevet ting på, store som små, netop fordi man glemmer de små ting, så som babypudder, olie, hovedhalefad, dynebetræk, sokker, m.m.

Jeg har forsøgt hele tiden at skrive på, men tror alligevel der er ting jeg har glemt? Men vi har da ramt de 25.000 og det er hvor jeg har jagtet tilbud og købt brugt også. Tør næsten ikke tænke på hvad fuld pris ville have kostet :)

Jeg har ikke graviditetstøj med, men ellers tror jeg at jeg har det meste, så der self det vi har fået det er ikke talt med for det har jeg ingen bonner/priser på :)

Men pt har vi brugt for ca. 14000 kr, barnevognen udgør 7000, som vi fik af mine svigerældre. Så fik vi lidt tøj og en madras også den da, de er med i det endelige beløb, og så har mine forældre betalt dynerne, så en 6000 har vi brugt.

Af store ting har jeg så ikke, vugge, tremmeseng, babyalarmer, legetøj.

Jeg har fået et aktivitettæppe af mine svigerældre men ellers har vi ikke det store :)

Tremmeseng har jeg fået lov at låne mine forældres (den skal gå på omgang mellem mig og mine søskende), det er en original juno seng der er over 56 år gammel, jeg skal bare selv købe en madras til den, så vil min far sætte den i stand, den er lidt medtaget med årene :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har så møbler til børneværelset med i prisen kan jeg sige. Altså kommode og klædeskab, tremmeseng. 

Vuggen er en familie vugge, så den er gratis. Nogle ting ved jeg at vi får, fx ammepude og voksipose, men de er nu sat på sedlen alligevel, fordi det jo stadig er med til regnestykket om hvad baby koster.

Jeg har også ting på så som amme BH'er og indlæg, samt brystvorte creme :D haha Så det er en meget udførlig liste jeg har mig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har så møbler til børneværelset med i prisen kan jeg sige. Altså kommode og klædeskab, tremmeseng. 

Vuggen er en familie vugge, så den er gratis. Nogle ting ved jeg at vi får, fx ammepude og voksipose, men de er nu sat på sedlen alligevel, fordi det jo stadig er med til regnestykket om hvad baby koster.

Jeg har også ting på så som amme BH'er og indlæg, samt brystvorte creme :D haha Så det er en meget udførlig liste jeg har mig :)

Vi har så ikke noget børneværelse, så der er ingen møbler og sådan noget, for nej så løber det stærkt!

Men vi skal have ny bil pga hende, så kan vi da lige ligge ca 120.000 til, så bliver hun en dyr dame :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha ja det er sørme dyrt at få børn så :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

28 dage til termin, så det går den rigtige vej nu ;) Tilgengæld har jeg mange plukkeveer, imorgen skal jeg til JM, håber hun vil undersøge mig indvendigt om der sker noget.

Min mand er lige taget meget akut til Jylland pga arbejde, og da han sagde jeg ikke måtte føde nu satte det bare fuld gang i plukkeveerne.. Det kunne lige passe :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe det håber vi ikke Caddie, hvornår kommer han så hjem igen?

Her er der 22 til termin og jeg kan godt mærke at der sker ting og sager, men synes ikke at der er nogen plukkeveer som sådan... vi har i dag fået styr på de nødvendige ting som vi manglede til baby så det er dejligt... :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe det håber vi ikke Caddie, hvornår kommer han så hjem igen?

Her er der 22 til termin og jeg kan godt mærke at der sker ting og sager, men synes ikke at der er nogen plukkeveer som sådan... vi har i dag fået styr på de nødvendige ting som vi manglede til baby så det er dejligt... :yay

Det er dejligt når der er styr på tingene :) så er det jo bare at vente på baby beslutter sig for at komme ud.

Han kommer hjem igen i nat. Så indtil videre ingen panik ;) Tror bare han kommer til at sige sådan hver eneste gang han skal noget indtil jeg har født. Jeg er ihvertfald glad for min svigermor er her idag, så hun kunne aflaste lidt med Dicte, mens jeg fik styr på mine plukkeveer.

Tænk lige nu glæder jeg mig faktisk til fødslen! Jeg kan slet ikke forstå det er ved at være tid. Det er så småt ved at gå op for mig vi snart får en baby igen :wub Mine forældre har afleveret vores familie vugge, den er samlet og klar og så blev det pludselig meget virkeligt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en Emmaljunga kombivogn, som er lidt mere handy, når man bor i storbyen. :) Inspireret af jeres indlæg har jeg også fået lavet et Excelark med hvad vi (ind til videre) har købt, fået og lånt. Vi er så heldige at have fået tilskud til barnevognen og får en puslekommode og pusletaske. Så den dyreste post på listen over, hvad vi selv har investeret i, er babytøj. :D I morgen kommer svigermor forbi og så skal vi ud og se på en babyseng (bedside), som svigerforældrene vil give os. Så det er så skønt med en sød familie, der gerne vil hjælpe til.  :wub

 

Jeg har i dag 45 dage til termin, og nu er der ikke længe til barsel om godt 2 uger. :) Spændende med jer andre, der nærmer sig termin. Caddie, håber plukkeveerne ikke tager til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knap 3 kilo baby, som står med hovedet dybt nede og heldigvis er jeg stadig helt lukket så det er dejligt :) nu glæder jeg mig bare til det bliver tid om nogle uger :wub

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Knap 3 kilo baby, som står med hovedet dybt nede og heldigvis er jeg stadig helt lukket så det er dejligt :) nu glæder jeg mig bare til det bliver tid om nogle uger :wub

:yay hvor dejligt

Jeg skal til ekstra jm-besøg i morgen pga størrelsen. For 2 uger siden blev hun scannet til 2,8 kg så hvis hun har fulgt den normale vægt stigning skulle hun værd omkring 3,4 kg nu med 4,5 uge til termin :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay hvor dejligt

Jeg skal til ekstra jm-besøg i morgen pga størrelsen. For 2 uger siden blev hun scannet til 2,8 kg så hvis hun har fulgt den normale vægt stigning skulle hun værd omkring 3,4 kg nu med 4,5 uge til termin :o

Pyh det var da noget af en vægt! Spændende hvad JM siger til dig imorgen. Kan du mærke om hun er meget stor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh det var da noget af en vægt! Spændende hvad JM siger til dig imorgen. Kan du mærke om hun er meget stor?

Ja det er en ordentlig basse hvis de har målt rigtigt.

Jeg synes ikke rigtig jeg kan mærke det, men hun bevæger sig meget og det er nogle kraftige skub og spark der kommer indefra. Det gør mere ondt denne gang så måske hun er større eller jeg bare husker forkert.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er en ordentlig basse hvis de har målt rigtigt.

Jeg synes ikke rigtig jeg kan mærke det, men hun bevæger sig meget og det er nogle kraftige skub og spark der kommer indefra. Det gør mere ondt denne gang så måske hun er større eller jeg bare husker forkert.

Jeg syntes også spark og bevægelser gør mere ondt denne gang. Måske det hører med når det er 2. gang? JM sagde idag at min livmodermund er blød, men det er fordi jeg har født før. Føler også hun ligger meget dybere end Dictw gjorde

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg syntes også spark og bevægelser gør mere ondt denne gang. Måske det hører med når det er 2. gang? JM sagde idag at min livmodermund er blød, men det er fordi jeg har født før. Føler også hun ligger meget dybere end Dictw gjorde

Ja det kan jo godt være det bare er fordi det er 2. gang at det føles anderledes.

Jeg synes også hun lægger længere nede denne gang og der har været meget mere tyngde nedad.

Selvom jeg ikke skulle ende med at blive sat i gang så tror jeg ikke jeg kommer til at gå til termin denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sagde JM i dag? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad sagde JM i dag? :)

Hun synes ikke lillesøster virker så stor som scanningen skulle have vist så hun vurderede lillesøster til 2,8 kg måske 3 kg. men bestemt ikke over 3. Det er en smule over gennemsnittet men ikke noget vildt.

Vi aftalte at se tiden an til jeg har en aftale igen d 2/7. Hvis lillesøster er vokset meget der så vurdere vi på ny Hvad der skal ske (evt. igangsættelse før tid) :)

Derudover kunne jm konstatere at lillesøster vist har sat sig fast og det passer også meget godt med jeg synes hun er rykket nedad de sidste par dage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var da en dejlig nyhed :)

Jeg skal til JM på mandag hvor jeg har 5 uger til termin, det glæder jeg mig rigtig meget til, både hvor stor de regner med hun er (jeg er vokset enormt den sidste måned), men også hvordan hun står.

Her ligger hun stadig MEGET højt! Det er åbenbart rigtig godt at putte sig op under mors ribben, og det er ikke kun føder, jeg har hende mistænkt for at smide hele røven derop! Så kan man ikke en gang sidde ned! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha Kia - sådan en baby har jeg også. JM kaldte ham højrøvet :D

 

I guder hvor er jeg TRÆT af at være gravid. NU gider jeg ikke mere! Jeg sover simpelthen SÅ elendigt om natten nu. Er vågen en million gange og er bare ved at dø af træthed. Og mine stakkels ben er så hævede at jeg aldrig har set noget lign :( Og de gør bare så ondt. Piv piv piv fra en træt højgravid :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha Kia - sådan en baby har jeg også. JM kaldte ham højrøvet :D

I guder hvor er jeg TRÆT af at være gravid. NU gider jeg ikke mere! Jeg sover simpelthen SÅ elendigt om natten nu. Er vågen en million gange og er bare ved at dø af træthed. Og mine stakkels ben er så hævede at jeg aldrig har set noget lign :( Og de gør bare så ondt. Piv piv piv fra en træt højgravid :(

Er virkelig også træt af at være gravid nu... Har halsbrand konstant og det ødelægger virkelig min nattesøvn, som så gør at jeg ingen overskud har i hverdagen...

Skal til jordmor i dag, tror at baby har sat sig fast men må se hvad hun siger. Kun 2 1/2 uge til termin....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er virkelig også træt af at være gravid nu... Har halsbrand konstant og det ødelægger virkelig min nattesøvn, som så gør at jeg ingen overskud har i hverdagen...

Skal til jordmor i dag, tror at baby har sat sig fast men må se hvad hun siger. Kun 2 1/2 uge til termin....

JEg er også oppe mange gange med halsbrand.. Langt hen af vejen kunne jeg slå det ned ved at tage mig et glas mælk, men det virker ikke mere, så nu drikker jeg Samarin. Det smager skidt, men det giver mig gerne ro resten af natten. Det kunne du jo prøve.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JEg er også oppe mange gange med halsbrand.. Langt hen af vejen kunne jeg slå det ned ved at tage mig et glas mælk, men det virker ikke mere, så nu drikker jeg Samarin. Det smager skidt, men det giver mig gerne ro resten af natten. Det kunne du jo prøve.

Jeg skal på medicin mod det nu... jordmoren ville ikke have at jeg ikke kunne sove mere også fordi at jeg har været på medicin mod halsbrand mange gange før jeg blev gravid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan også melde mig i klubben af gravide der er ved at være træt! <_<

I nat var jeg oppe 2 gange fordi jeg skulle tisse og vågnede en gang med mega krampe i benet der stadig driller :(

Men nu er der kun 1 arbejdsdag til barsel. I morgen når jeg går hjem er det slut :glad (selvom jeg nu tror der godt kan komme et par opkald og jeg måske bliver nødt til at lave lidt i næste uge <_< men det siger jeg ikke højt til manden :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er faktisk begyndt at sove helt godt! Hvad er nu det for noget underligt noget... :P En gang om natten er jeg oppe og tisse, og eller sover jeg bare tungt. Men jeg har været der med halsbrand, 3 hovedpuder hjalp mig! Og krampe i benene, der har jeg også været ;) jeg har kørt fodenden på min seng op, og som en skrev i gravid smalltalk hjælper det at bøje tæerne op med knæene når der er optræk til noget. Det er virkelig røv at vågne med krampe!

Og ellers så sover jeg som regel til middag 1 times tid hver dag. Det er altså godt givet ud, så jeg har overskud til Dicte når hun skal hentes. Hun er ellers den sødeste lille solstråle for tiden, så det er ikke svært at finde overskud til hende :wub

Håber du får fred fra jobbet Lone, det er vist på tide med barsel og ro!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilgengæld har jeg fået 2 strækmærker nu <_< troede lige jeg havde klaret 2 graviditeter uden :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

BARSEL :glad :wee :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER