Caddie

Smalltalk

703 indlæg i dette emne

Jeg skal vidst have lavet en liste i løbet af nogen dage, kan se man ikke skal have så meget med selv i viborg, der er blandt andet håndklæder, bleer mv :)

Er det ikke meningen sådan en baby skal sove det meste af dagen?

For dælen der er meget liv i dag!! Har ikke følt mig besværet, lige før i dag!! Hun ligger bare af h-til og genere helt oppe i toppen af maven!! Det begynder også så småt at være slut med at ligge på ryggen i sofaen!! Puha 7 lange uher endnu kan jeg lige som fornemme på det hele!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Og forresten tak for lister der er lidt til inspiration :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt moderkagen har flyttet sig, og du kan føde normalt :yay mht vægten på baby, så havde min svigerinde graviditets sukkersyge, og var derfor til vægtscanning hver 3. uge, og den besked hun fik var at se satte hende i gang hvis baby blev for stor. Mon ikke det samme gælder for dig?

Og husk lige at få slappet lidt af :kiss selv om jeg godt læste i din mor tråd at du har nok at se til med arbejdet!

Jeg håber helt klart på igangsættelse hvis det skal være. Rart at høre om andres oplevelser :)

Skal nok huske at få slappet af :blush efter i dag burde det gå nedad med travlheden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold op det har været varmt idag! Godt jeg ikke skal være gravid hele sommeren ;)

35 dage til termin idag! Det er altså vildt! Og hun fylder godt til efterhånden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29 dage til termin begynder at blive lidt nervøs for fødslen... men det kan jeg jo ikke ligefrem komme udenom... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

29 dage til termin begynder at blive lidt nervøs for fødslen... men det kan jeg jo ikke ligefrem komme udenom... ;)

Det kan jeg godt forstå! Det gør jeg altså også selv om det er 2. gang. Denne her gang ved jeg bare at jeg hat klaret det før, og derfor kan gøre det igen... Selv om jeg ind imellem hellere vil springe over ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, mon ikke også jeg vil klare det... hader smerte men mon ikke det er glemt lige så snart vi ligger med miraklet... :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, mon ikke også jeg vil klare det... hader smerte men mon ikke det er glemt lige så snart vi ligger med miraklet... :kuller

Jo, og når jeg har aller mindst lyst til at føde igen, kan jeg heldigvis tydeligt huske følelsen bagefter. Jeg følte mig som verdens sejeste kvinde, og var helt høj og slet ikke træt da hun lå der på maven af mig :biglove Og der gik ikke mere end et par dage før jeg tænkte at det kan jeg sagtens gøre igen.

Ind imellem glæder jeg mig til at føde igen, for det var en rigtig god oplevelse også selv om det gjorde ondt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, og når jeg har aller mindst lyst til at føde igen, kan jeg heldigvis tydeligt huske følelsen bagefter. Jeg følte mig som verdens sejeste kvinde, og var helt høj og slet ikke træt da hun lå der på maven af mig :biglove Og der gik ikke mere end et par dage før jeg tænkte at det kan jeg sagtens gøre igen.

Ind imellem glæder jeg mig til at føde igen, for det var en rigtig god oplevelse også selv om det gjorde ondt

Det er da dejligt at høre... :) hvordan går det med dig, har du stadig følelsen af at du føder før tid igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo, og når jeg har aller mindst lyst til at føde igen, kan jeg heldigvis tydeligt huske følelsen bagefter. Jeg følte mig som verdens sejeste kvinde, og var helt høj og slet ikke træt da hun lå der på maven af mig :biglove Og der gik ikke mere end et par dage før jeg tænkte at det kan jeg sagtens gøre igen.

Ind imellem glæder jeg mig til at føde igen, for det var en rigtig god oplevelse også selv om det gjorde ondt

:ditto :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da dejligt at høre... :) hvordan går det med dig, har du stadig følelsen af at du føder før tid igen?

Både og. Der er klart blevet mere ro i maven, men jeg har stadig noget 've agtigt' i lænden et par gange i løbet af dagen, hvor jeg lige må stoppe op og puste med. Så kroppen er nok bare stille og roligt ved at gøre sig klar. Idag er jeg gået ind i den uge hvor Dicte blev født.. Men jeg tror der går noget tid endnu. Det håber jeg ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi håber hun bliver der inde et par uger endnu :)

I dag er første rigtige ferie/barselsdag!

Har sendt en tanke til dem på jobbet og synes det er underligt ikke at skulle retur til dem efter ferien!

I går havde jeg præcis 7 uger til termin!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Både og. Der er klart blevet mere ro i maven, men jeg har stadig noget 've agtigt' i lænden et par gange i løbet af dagen, hvor jeg lige må stoppe op og puste med. Så kroppen er nok bare stille og roligt ved at gøre sig klar. Idag er jeg gået ind i den uge hvor Dicte blev født.. Men jeg tror der går noget tid endnu. Det håber jeg ;)

Vi krydser fingre får at din lille pige får lov til at bage et par uger endnu... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi håber hun bliver der inde et par uger endnu :)

I dag er første rigtige ferie/barselsdag!

Har sendt en tanke til dem på jobbet og synes det er underligt ikke at skulle retur til dem efter ferien!

I går havde jeg præcis 7 uger til termin!

Ja det er lidt lige som sidste skoledag at gå på barsel ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været ude og spise frokost med en veninde, gået lidt rundt i byen, ordnet en maskine vasketøj og været i netto... Og nu ligger jeg så på sofaen med plukkeveer der gør trækker godt til <_< Jeg tror simpelthen ikke på hun kommer ud nu, men det kunne godt tyde på de sidste uger bliver rigtig kedelige :( Syntes jo ikke det er noget vildt jeg har lavet, og hele weekenden er gået så fint.

Men hold op hvor jeg glæder mig nu! Dicte er så sød og skøn, og jeg kan blive helt rørt over jeg meget snart har endnu en dejlig datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der er lidt nervøs for fødslen. Med under 4 uger til termin synes jeg ikke at det er så forfærdelig sjov. :( Jeg har altid haft det sådan at det kan jeg self nemt klare - kvinder har født i millioner af år, så kan jeg også. Er heller ikke bange for ikke at kunne, og faktisk heller ikke rigtig bange for at noget går galt. Men jeg er meget nervøs for det ukendte kan jeg mærke. Det fylder enormt meget hos mig. Hvornår går det igang? Hvordan? Hvor længe skal jeg lide? Kan jeg magte smerterne? Kommer jeg til at gå i stykker? Kommer jeg til at hyle og ville give op undervejs? :(

 

I nat vågnede jeg med mens. smerter og der i halv søvne, stod jeg op for at tage bind på. Da jeg sad på wc vågnede jeg mere og huskede på at jeg jo er gravid. Hmm.. Gik i seng igen og faldt nemt i søvn. Men vågnede i morges af meget stærke mens smerter. Men de var konstante og på ingen måde interval=vee agtige, dog let bølgende, men jeg var aldrig fri for smerter. De varede i ca 3 timer, da en træthed overmandede mig og jeg tog en lur på 1½ time. Da jeg vågnede var de væk??

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det gik ud på. Når jeg googler skriver folk alt fra at de har haft det sådan i uge/månedsvis, til at andre skriver at det var starten på deres fødsel?

Nu må vi se hvad det ender med.... Jeg er dog meget træt af at være gravid, mine fødder er ENORME snart og gør rigtig ondt. Piv piv piv fra mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh jeg er glad for at høre at jeg ikke er den eneste der er lidt nervøs for fødslen. Med under 4 uger til termin synes jeg ikke at det er så forfærdelig sjov. :( Jeg har altid haft det sådan at det kan jeg self nemt klare - kvinder har født i millioner af år, så kan jeg også. Er heller ikke bange for ikke at kunne, og faktisk heller ikke rigtig bange for at noget går galt. Men jeg er meget nervøs for det ukendte kan jeg mærke. Det fylder enormt meget hos mig. Hvornår går det igang? Hvordan? Hvor længe skal jeg lide? Kan jeg magte smerterne? Kommer jeg til at gå i stykker? Kommer jeg til at hyle og ville give op undervejs? :(

I nat vågnede jeg med mens. smerter og der i halv søvne, stod jeg op for at tage bind på. Da jeg sad på wc vågnede jeg mere og huskede på at jeg jo er gravid. Hmm.. Gik i seng igen og faldt nemt i søvn. Men vågnede i morges af meget stærke mens smerter. Men de var konstante og på ingen måde interval=vee agtige, dog let bølgende, men jeg var aldrig fri for smerter. De varede i ca 3 timer, da en træthed overmandede mig og jeg tog en lur på 1½ time. Da jeg vågnede var de væk??

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvad det gik ud på. Når jeg googler skriver folk alt fra at de har haft det sådan i uge/månedsvis, til at andre skriver at det var starten på deres fødsel?

Nu må vi se hvad det ender med.... Jeg er dog meget træt af at være gravid, mine fødder er ENORME snart og gør rigtig ondt. Piv piv piv fra mig..

Det lyder som det samme jeg oplever. Plukkeveer/modningsveer, kald det hvad du vil ;) kroppen øver sig og gør klar, men det betyder ikke nødvendigvis fødslen er lige på trapperne.

Og jeg kan godt forstå dig mht usikkerheden om fødslen. Denne gang ved jeg jo hvad jeg går indtil, men jeg gad virkelig godt at vide hvornår det sker og hvor længe det tager! Det ville være rigtig rart med noget at forholde sig til..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om I to skal finde nogen gode bøger og så slappe af resten af juni på terrassen! :D

Jeg var taget på støgtur i dag, det var dyyyrt :ups:

Meen nu har vi da vidst tøj til den bette så vi lige kan klare os! Fik så vasket det meste, tøj, sengetøj, ammepudebetræk, stofbleer mv!

Har fundet tasken frem der skal pakkes i :D (og irretere mig over at jeg ikke kan pakke det hele nu! Der skal jo både pakkes børste, tandbørste mv til mig selv, inkl mine hyggebusker som jeg ikke kan undvære her om aftenen!)

Kunne dog godt mærke i lænden og ned igennem låret i venstre side at jeg var taget på strøgtur i et par flade slippers!

Meen det holdt mig nu ikke fra lige at skulle med til hundetræning her til aften også :)

Har tilmed været så optimistisk at melde mig til en konkurrence ca 3 uger før termin :D meen måtte sige til min træner at løbe/eftersøgningsarbejdet i næste uge måtte jeg nok stå over som "trækker" - de der løb op igennem skoven (inkl forhindringer af væltet træer mv) for 3-4 hunde så falder jeg død om!

Fødsel synes jeg også truer!

Jeg er nok mest bange for hvor forskrækket jeg bliver for hvor ondt det egentlig gør, for det kan jeg slet slet ikke forestille mig!

Glæder mig enormt meget, men er det sådan en 9-17 timers forestilling, så jeg ikke sikker på jeg overlever! Og det jeg er mest bange for er faktisk pressefasen, hvad hvis jeg ikke kan/tør?

Jeg er også en af dem der siger at det gør kvinder hver dag, så kan jeg også, men er nok lige så bange for at jeg skuffer mig selv, hvad hvis jeg er en rigtig tøs når det kommer til stykket?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder som om I to skal finde nogen gode bøger og så slappe af resten af juni på terrassen! :D

Jeg var taget på støgtur i dag, det var dyyyrt :ups:

Meen nu har vi da vidst tøj til den bette så vi lige kan klare os! Fik så vasket det meste, tøj, sengetøj, ammepudebetræk, stofbleer mv!

Har fundet tasken frem der skal pakkes i :D (og irretere mig over at jeg ikke kan pakke det hele nu! Der skal jo både pakkes børste, tandbørste mv til mig selv, inkl mine hyggebusker som jeg ikke kan undvære her om aftenen!)

Kunne dog godt mærke i lænden og ned igennem låret i venstre side at jeg var taget på strøgtur i et par flade slippers!

Meen det holdt mig nu ikke fra lige at skulle med til hundetræning her til aften også :)

Har tilmed været så optimistisk at melde mig til en konkurrence ca 3 uger før termin :D meen måtte sige til min træner at løbe/eftersøgningsarbejdet i næste uge måtte jeg nok stå over som "trækker" - de der løb op igennem skoven (inkl forhindringer af væltet træer mv) for 3-4 hunde så falder jeg død om!

Fødsel synes jeg også truer!

Jeg er nok mest bange for hvor forskrækket jeg bliver for hvor ondt det egentlig gør, for det kan jeg slet slet ikke forestille mig!

Glæder mig enormt meget, men er det sådan en 9-17 timers forestilling, så jeg ikke sikker på jeg overlever! Og det jeg er mest bange for er faktisk pressefasen, hvad hvis jeg ikke kan/tør?

Jeg er også en af dem der siger at det gør kvinder hver dag, så kan jeg også, men er nok lige så bange for at jeg skuffer mig selv, hvad hvis jeg er en rigtig tøs når det kommer til stykket?

Lige nøjagtig sådan har jeg det også med fødslen.

Men det lyder til at have været en god strøgtur, nøj hvor jeg dog savner dk med alle sine gågader ;) det er bare så hyggeligt at gå ned ad sådan en og kigge på mennesker.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ja her i varmen kan jeg kun genkende det med enorme fødder. Det er bare op med stængerne. Mine tæer er helt stive af væske når vi når aften hvis ikke jeg husker at ligge med fødderne op ad i løbet af dagen.

Ang. fødslen, så tænker jeg også meget på det nu, selv om det er 3 gang for mig. Jeg vil dog lige tilføje at jeg ved første fødsel havde fået fortalt så mange skræk historier, så jeg faktisk blev overrasket over at det ikke gjorde mere ondt. Jeg endte med at synes det var værre da de bagefter skulle sy 3 små sting. Sidste gang gik det jo mega hurtigt, og det gjorde ret ondt, da jeg udvidede mig fra 2-10 cm på 30 min. jordmoderen sagde til mig at det faktisk kan være værre når det går så hurtigt, fordi man ikke helt når at følge med oppe i hovedet. Men det var nu også en god fødsel trods de kun 50 min. (fra vi kom til hun var ude) og denne gang skulle jeg ingen syninger ha bagefter. Nu har jeg jo så fået tudet ørene fulde af at man 3 gang skal regne med at det blir helt anderledes end de 2 første, så synes det er svært at vide hvad jeg så skal forvente, så selv om jeg har prøvet det før, er jeg også usikker på det.

Mine to første fødsler er hjemme gået i gang på samme måde, og det var først bagefter at jeg har været bevidst om at det var her det startede, men begge gange er jeg vågnet op om morgenen og haft enormt toilet trang. Har troet at jeg nærmest blev ramt af akut dårlig mave, men har læst at kroppen nogle gange udtømmer sig selv op til fødslen, efterfølgende har presse veer så taget til og så var jeg ikke i tvivl mere. Men ikke at det er nogen trøst, alle fødsler er forskellige, og man er bare nødt til at stole på sin egen mave fornemmelse, og ellers ring til svanger afsnittet, de er super fantastiske til at guide og vejlede synes jeg, og nogle gange er det alt hvad man har brug for. Jeg glæder mig helt vildt til det magiske øjeblik når jeg har født og får min datter i armene, det er så fantastisk, og med små 4 uger til termin er jeg da også lidt utålmodig, men så er det godt at min 5 årige kan holde mig beskæftiget og gerne holder en fridag sammen med mig så vi får fuldt udbytte af ventetiden.

Min største bekymring er faktisk denne gang, at fødslen går i gang mens jeg står alene hjemme med begge mine piger, for jeg har ikke lyst til at de skal se deres mor i den situation. Jeg har derfor valgt at snakke med den ældste af pigerne om hvad hun i det tilfælde skal stille op, og det har fjernet en del af bekymringen.

omvendt forsøger jeg også at nyde denne sidste tid, da det for mig er sidste gang jeg skal være gravid. . .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For 2 dage siden kunne jeg næsten ikke mærke at jeg kun havde en måned tilbage, men nu kan jeg godt nok ikke løbe fra det... kvalmen er vendt tilbage for fuld skrue og jeg er svimmel og træt så nu holder jeg på arbejde og bliver sygemeldt det sidste styk tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken barnevogn har i andre købt?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt en brugt Emmaljunga Big Star Supreme. Den har næsten ikke været brugt, men stået opbevaret i seks år, så det er en ældre, men nærmest ny, model

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det lyder da som en god idé med en sugemelding resten af tiden, håber du får nogen gode dage ind i mellem!

Jeg har i dag sorteret og lagt babytøjet sammen, de størrer størrelser 62 og opefter er pakket i poser med størelsesangivelser på og smidt i en kasse, nem at tage frem når vi kommer til de størrelser.

Tasken til hospitalsturen er fundet frem, og der er pakket lidt tøj i til bebs, nu står den klar til at fylde i efterhånden som vi nærmer os, så er den men at hive ud i bilen på dagen! - så mangler vi blot lige bilen, (altså vi har jo en bil vi kan køre derind i bare ikke hjem i igen :D) meen vi har da 6 1/2 uge at rende på endnu! :D

Af barnevogn har jeg købt en emmaljunga big star supreme, med supreme stel og punkterfri dæk (ingen drejehjul), den er helt ny da mine svigerforældre vil give en barnevogn, og det siger man jo ikke nej tak til :)

Så købte jeg selv lift og pusletaske der matchede :)

Har I andre regnet sammen hvad det har kostet jer at skulle have baby, ved godt for anden og tredje er der en masse genbrug, men alligevel :)

Jeg har jo skrevet op når jeg har købt noget, fordi jeg synes det var spændende at vide hvad det rent faktisk kommer til at koste os!

Hvis jeg bare lige med hovedregning skulle ligge sammen er vi langt fra det vi reelt har brugt, glemmer lige småtingene som mange bække små hurtig løber op!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har I andre regnet sammen hvad det har kostet jer at skulle have baby, ved godt for anden og tredje er der en masse genbrug, men alligevel :)

Jeg har jo skrevet op når jeg har købt noget, fordi jeg synes det var spændende at vide hvad det rent faktisk kommer til at koste os!

Hvis jeg bare lige med hovedregning skulle ligge sammen er vi langt fra det vi reelt har brugt, glemmer lige småtingene som mange bække små hurtig løber op!

Ja jeg har gjort som dig og lavet en fuld liste hvor jeg løbende har skrevet ting på, store som små, netop fordi man glemmer de små ting, så som babypudder, olie, hovedhalefad, dynebetræk, sokker, m.m.

Jeg har forsøgt hele tiden at skrive på, men tror alligevel der er ting jeg har glemt? Men vi har da ramt de 25.000 og det er hvor jeg har jagtet tilbud og købt brugt også. Tør næsten ikke tænke på hvad fuld pris ville have kostet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER