Caddie

Smalltalk

703 indlæg i dette emne

Er baby faldet ud? ;)

Hehe nej desværre... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvilken ve app har i valgt til jeres android?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så kom vi i mål. fik veer i morges ved 7.30 tiden. var på sygehuset 8.45 og havde så født 9.42 i vand som ønsket. vellykket og hurtig turbo fødsel. Var hjemme igen kl.13.45 og fik så mine store piger hjem. Nu er trætheden da også ved at melde sig så småt, men dejligt

med flot tøs på 3690 og 55 cm. Hun er mega god til at sutte og ellers indtil videre et roligt gemyt. Pyh det var så også sidste fødsel for vores vedkommende. Krydser fingre for at I alle må få en ligeså skøn oplevelse med jeres fødsler, når de endelig går i gang ;-) kram og baby lykke til jer, er så overstadigt glad og lykkelig.

 

Stort tillykke Ruby!  :loveshower Det var da noget af den hurtigste fødsel, jeg har hørt om. Så hurtig skal man jo nok ikke regne med, at det går som 1. gangs fødende. ;) Jeg glæder mig også helt vildt til at se vores datter.  :wub

 

Jeg har ikke været hjemme hele weekenden og haft flere gøremål de sidste par dage. Bl.a. er jeg i gang med at gøre klar til mandens fødselsdag i morgen. :) Så jeg var da sikker på, at der ville være flere, der havde født, når jeg nu havde været væk her fra i flere dage. Men nu må det da snart være for flere af jer! Masser af  :bd her fra

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken ve app har i valgt til jeres android?

Nu har jeg iphone, men har slet ikke haft kigget på hvad der er! :)

Blev ramt af et migræne anfald igår! Nåede at tage lidt af det i opløbet, men det kostede mig vores tur til aftensmad hos sviger forældrene:(

I dag kan jeg godt mærke at jeg er grokky, og tør ikke rigtig lave det vilde, er ør/øm i hovedet - arrh jeg hader migræne anfald!!!

Kæresten kom så istedet hjem med barselsgaverne fra sine forældre, de synes vi skulle have dem før tid! Og barnevogn, bubker af tøj og aktivitetstæppe gælder åbenbart ikke som barselsgaver!!

De havde bedt om en barselsønskeliste, så det havde jeg lavet og stukket mine forældre et eksemplar også, så kan de bruge den eller lade være :) men mine svigerforældre havde valgt at vi skulle have en kopholder til barnevognen (kærestens store ønske), og en babyalarm. Jeg havde ønsket mig en af de støjfri modeller fra neonate, men havde med vilje ikke sat model på. De synes så åbenbart at intet mindre end topmodellen kunne gøre det! - tossede svigerforældre!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvilken ve app har i valgt til jeres android?

Jeg brugte den der hedder contraction timer, den fungerede så fint for os

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæresten kom tidligt fra job i dag! Så vi handlede sørme lige bil!! Nu var vi så en vi alle tre kan være I - det er nok meget praktisk! :D

Så mangler vi bare lige en opvaskemaskine efter den gamle stod af, og så at få bilen hjem, jo jo vi jo næsten klar :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæresten kom tidligt fra job i dag! Så vi handlede sørme lige bil!! Nu var vi så en vi alle tre kan være I - det er nok meget praktisk! :D

Så mangler vi bare lige en opvaskemaskine efter den gamle stod af, og så at få bilen hjem, jo jo vi jo næsten klar :D

Så er i da snart klar med bil og alle de gaver i har fået :) Det er dejligt at mærke når familien også glæder sig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til sidste jordemoder besøg idag, desværre var min egen jordemoder syg og det var lidt øv..

Men alt var fint, 3500 gram baby som bare venter på at komme ud. Jeg har fået tid til igangsættelse 24/7, pyh bare tanken er frygtelig! Hun har bare at komme ud meget meget snart

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til sidste jordemoder besøg idag, desværre var min egen jordemoder syg og det var lidt øv..

Men alt var fint, 3500 gram baby som bare venter på at komme ud. Jeg har fået tid til igangsættelse 24/7, pyh bare tanken er frygtelig! Hun har bare at komme ud meget meget snart

Tænk lige på frygten for at hun skulle komme for tidligt! Og nu står du med dato for igangsættelse istedet!

Jeg håber da hun bare kommer heromkring termin istedet, men lige venter til denne varme har taget af for sin mors skyld :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænk lige på frygten for at hun skulle komme for tidligt! Og nu står du med dato for igangsættelse istedet!

Jeg håber da hun bare kommer heromkring termin istedet, men lige venter til denne varme har taget af for sin mors skyld :)

Ja det er helt skørt! Den lange graviditet med ekstra scanninger, sygemelding osv. Men det er forhåbentlig fordi jeg er blevet fulgt så tæt og været sygemeldt at hun stadig er i maven. Men noget lidt andet end vi lige havde forventet ;)

Jeg er ret sikker på at alle de blærebetændelser jeg havde sidste gang satte fødslen i gang for tidligt, og denne gang slap jeg med en lille smule i starten af graviditeten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal først snakke igangsættelse på tirsdag hvor jeg er 41+0... har så lige læst mig til at når man har sukkersyge er der større risiko for at skulderen på barnet kommer i klemme så de er ved at begynde at anbefale kejser snit for sukkersyge kvinder, er det noget i har hørt om...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal først snakke igangsættelse på tirsdag hvor jeg er 41+0... har så lige læst mig til at når man har sukkersyge er der større risiko for at skulderen på barnet kommer i klemme så de er ved at begynde at anbefale kejser snit for sukkersyge kvinder, er det noget i har hørt om...

Har du sukkersyge?

Min svigerinde fik graviditets sukkersyge, og gik til vægt scanning hver 3. uge, fordi babyerne kan have en tendens til at blive for store. Nu fødte hun 10 dage over tid, men en 'almindelig' baby på 3500 gram. Hun fik kun lov til at gå over tid fordi vægten på babyen var helt fin, ellers ville de have sat hende i gang - med mindre babyen var ekstrem stor. Så hos hende har det ikke været på tale med kejsersnit. Hun fødte på Skejby, ved ikke om der er forskel på sygehusene

Og det med skulderen har jeg aldrig hørt om. Er det pga babys vægt eller??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du sukkersyge?

Min svigerinde fik graviditets sukkersyge, og gik til vægt scanning hver 3. uge, fordi babyerne kan have en tendens til at blive for store. Nu fødte hun 10 dage over tid, men en 'almindelig' baby på 3500 gram. Hun fik kun lov til at gå over tid fordi vægten på babyen var helt fin, ellers ville de have sat hende i gang - med mindre babyen var ekstrem stor. Så hos hende har det ikke været på tale med kejsersnit. Hun fødte på Skejby, ved ikke om der er forskel på sygehusene

Og det med skulderen har jeg aldrig hørt om. Er det pga babys vægt eller??

Jeg har diagnosen, men der har ikke været nogen ekstra scanninger da jeg aldrig selv har kunnet måle et sukkertal over grænsen.... og mit SF mål har været meget normalt, min jordmor skønnede baby til max at blive 4500g hvis jeg ville gå hele overtiden. Men skulderen skyldes at børn hos sukkersyge har vidst en tendens til.at være større i omkreds for oven. Men jeg håber vi kan komme hurtigt til en igangsættelse i næste uge...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal først snakke igangsættelse på tirsdag hvor jeg er 41+0... har så lige læst mig til at når man har sukkersyge er der større risiko for at skulderen på barnet kommer i klemme så de er ved at begynde at anbefale kejser snit for sukkersyge kvinder, er det noget i har hørt om...

Hmm, min søn sad jo fast med skulderen, da han kom til verden for tre uger siden. Der spurgte jeg, fordi hans størrelse havde fyldt meget hos mig under hele graviditeten og fordi han var større end hvad 'de kloge' sagde han ville blive. Fødselslægen sagde at det ikke havde det store med størrelsen at gøre, men at det var fordi han havde været så lang tid om at komme ordentlig ned i bækkenet, så turen derned ad havde gjort at han ikke havde fået roteret ordentligt og da det så skulle gå stærkt med at få ham det sidste stykke og ud, fik han ikke muligheden for at rette op - og derfor endte det sådan!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er stille herinde i øjeblikket :unsure

39+0 og min tålmodighed er væk. Der må meget gerne snart ske noget! Jeg er træt, øm forskellige steder i kroppen og humørsvingninger*100. Jeg prøver virkelig at være glad og have overskud til Ronja men det er svært og det smitter helt sikkert af på hende så hun er mere mor-syg og pylret hvilket bare medfører jeg bliver irriteret og træt - ond cirkel :( jeg er lidt glad for hun skal i bh i morgen, selvom jeg nyder at have ferie med hende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for en meget støttende mand fordi at mine bekymringer og humørsvingninger er ulidelige lige nu... Er 40+5 i dag og øm og tung, vil bare gerne få baby ud

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er glad for en meget støttende mand fordi at mine bekymringer og humørsvingninger er ulidelige lige nu... Er 40+5 i dag og øm og tung, vil bare gerne få baby ud

Jeg er også glad for min mand støtter mig og lader mig hvile. Problemet er bare at vores datter overhovedet ikke mener han dur i øjeblikket og alt skal være mig :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer Lone og Eva, jeg har det på samme måde!

Idag er jeg 39+6 :o og nu gider jeg virkelig ikke mere! Alt gør ondt, og igår aftes havde jeg (igen) veer et par timer, idag har jeg bare ondt og ikke andet <_<

Jeg har lige sovet i 3 timer! Håber godt nok det er fordi batteriet skal lades op til fødsel senere idag!

Dicte leger så fint med far inde i stuen, men kan høre hun spørger efter mig flere gange. Og jeg skifter mellem at syntes det er hyggeligt at høre på de leger sammen, til at blive ked af jeg ikke er med. Kom nu ud baby!!!

Og Lone, send du bare Ronja afsted med god samvittighed imorgen! Dicte er lige startet på 3 ugers ferie, og det er virkelig skønt at have hende hjemme, men jeg er også spændt på hvordan det kommer til at gå, især hvis ikke jeg snart føder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kram til jer Lone og Eva, jeg har det på samme måde!

Idag er jeg 39+6 :o og nu gider jeg virkelig ikke mere! Alt gør ondt, og igår aftes havde jeg (igen) veer et par timer, idag har jeg bare ondt og ikke andet <_<

Jeg har lige sovet i 3 timer! Håber godt nok det er fordi batteriet skal lades op til fødsel senere idag!

Dicte leger så fint med far inde i stuen, men kan høre hun spørger efter mig flere gange. Og jeg skifter mellem at syntes det er hyggeligt at høre på de leger sammen, til at blive ked af jeg ikke er med. Kom nu ud baby!!!

Og Lone, send du bare Ronja afsted med god samvittighed imorgen! Dicte er lige startet på 3 ugers ferie, og det er virkelig skønt at have hende hjemme, men jeg er også spændt på hvordan det kommer til at gå, især hvis ikke jeg snart føder.

Håber snart der sker noget udvikling hos dig :kram2

Og tak fordi du skriver det er i orden at sende hende af sted :kram Det lykkedes nemlig lige svigerforældrene at give mig dårlig samvittighed over det fordi både Jonas og jeg er hjemme. Men altså hun keder sig og vi skal også lige nå lidt ting inden lillesøster kommer. Hun vil få kortere dage dernede og vi har allerede aftalt hun skal have fri torsdag igen fordi vi skal noget med nogle venner (forudsat jeg ikke er i gang med at føde/har født ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Håber snart der sker noget udvikling hos dig :kram2

Og tak fordi du skriver det er i orden at sende hende af sted :kram Det lykkedes nemlig lige svigerforældrene at give mig dårlig samvittighed over det fordi både Jonas og jeg er hjemme. Men altså hun keder sig og vi skal også lige nå lidt ting inden lillesøster kommer. Hun vil få kortere dage dernede og vi har allerede aftalt hun skal have fri torsdag igen fordi vi skal noget med nogle venner (forudsat jeg ikke er i gang med at føde/har født ;))

Selvfølgelig skal hun afsted - i har jo også lige holdt ferie med hende. Jeg havde virkelig håbet på at føde inden Dictes ferie, så hun havde sin vante hverdag, og jeg havde ro til babyen. Sådan blev det så ikke...

Og at Dicte så vågner kl 5:30 og er vildt træt men ikke gider sove mere, hjælper heller ikke..

Her i eftermiddag har hun bare været totalt oppe og køre, farmor skulle komme på besøg og var 1 time forsinket <_< (helt ærligt, hvor svært kan det være når man bor 10 minutter væk...!) farmor kommer endelig, bruger alt tiden på at brokke sig over noget på jobbet, min mand er pludselig usandsynlig træt og Dicte farer bare rundt og leger fanger. Først 4. gang jeg foreslog at Dicte måske trængte til at komme ud og jeg selv var begyndt at gøre klar til at gå ud, vågnede manden og farmor holdt en lille pause med sit brok. Årh det holder mit humør bare ikke til! Men vi kom ud, Dicte cykler og får brændt energi af og jeg er gået ind igen, for alt gør bare ondt og NU orker jeg virkelig ikke mere!

(Det sidste hører vist mere til i brokketråden...)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For jer der nærmer jer termin, og tilmed er gået over håber jeg der snart sker noget!!

Jeg er 38+0 i morgen! Har været SÅ klar så længe, og nu det bare skræmmende at det kan ske hver dag de næste 4 uger!

Pludselig er jeg slet ikke så klar og hun må gerne blive derinde til termin :)

I dag har vi fået "ny" opvaskemaskine, skøøønt ikke at vaske mere op i hånden!!

Så skal vi jo lige nå at have bilen hjem! Og jeg har olieret vores havestole, det kunne da være godt om man lige kunne nå havebordet også inden hun dukker op! :)

Ellers kan jeg godt mærke uge for uge at jeg bliver mere og mere besværet, så den del glæder jeg mig til at få min krop igen! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja der må gerne snart ske noget, var i Ikea både i dag og i går så har i hbert fald gjort hvad jeg kunne til at få gang i noget, men der sker ikke noget....

Jeg føler for jer med små børn, det kan ikke være sjovt at føle man ikke har overskud til sit eget barn. Men nu er det da snart slut for os.... :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selvfølgelig skal hun afsted - i har jo også lige holdt ferie med hende. Jeg havde virkelig håbet på at føde inden Dictes ferie, så hun havde sin vante hverdag, og jeg havde ro til babyen. Sådan blev det så ikke...

Og at Dicte så vågner kl 5:30 og er vildt træt men ikke gider sove mere, hjælper heller ikke..

Her i eftermiddag har hun bare været totalt oppe og køre, farmor skulle komme på besøg og var 1 time forsinket <_< (helt ærligt, hvor svært kan det være når man bor 10 minutter væk...!) farmor kommer endelig, bruger alt tiden på at brokke sig over noget på jobbet, min mand er pludselig usandsynlig træt og Dicte farer bare rundt og leger fanger. Først 4. gang jeg foreslog at Dicte måske trængte til at komme ud og jeg selv var begyndt at gøre klar til at gå ud, vågnede manden og farmor holdt en lille pause med sit brok. Årh det holder mit humør bare ikke til! Men vi kom ud, Dicte cykler og får brændt energi af og jeg er gået ind igen, for alt gør bare ondt og NU orker jeg virkelig ikke mere!

(Det sidste hører vist mere til i brokketråden...)

Det er også tilladt at brokke sig herinde ;) og jeg kan bestemt godt forstå dig :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes der er noget der er begyndt at nive men det er mest foran og kun lidt i lænden....Kan ikke helt finde ud af det :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes der er noget der er begyndt at nive men det er mest foran og kun lidt i lænden....Kan ikke helt finde ud af det :unsure

Hov hov, du må ikke snyde og springe foran i køen ;)

Det lyder spændende! Håber det udvikler sig hurtigere hos dig end mit gør.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER