Caddie

Smalltalk

703 indlæg i dette emne

Har været til ekstra scanning i dag på grund af moderkage der lå for langt nede og den har flyttet sig som den skulle. jubiii så kan jeg få lov at føde normalt. Fik også målt baby og hun blev vurderet til at være ca.2500 g. nu og ender nok over de 4000 g. inden hun er færdig. Fik et billede med hjem af hendes ansigt, eller det man kunne se for navlestrengen som lå tæt på hendes ansigt, og kunne tydeligt se det ene øje, næsen og en fin lille trut mund. blev helt rørt selv om det er 3 barn så er det godtnok lige så spændende og utroligt som første gang. glæder mig så vildt til hun kommer ud, og kan mærke at jeg nu kan slappe helt af ved at vide at hun har en fin størrelse, hvis hun skulle finde på at komme før tid, og at vide at jeg kan føde normalt. Er bare glad. . .

Årh, hvor lyder det bare godt. Er virkelig glad på dine vegne.  :loveshower  Dejligt med trygheden også, og vide at hun ville have en ok størrelse, hvis du skulle gå i fødsel allerede nu. 

 

Skønt :)

Jeg skal af sted til det samme d 5/6

Krydser fingre for, at du også får gode nyheder der. :)

 

Jeg mangler dyner, sengetøj, lidt tøj/strømper, lidt plejeprodukter, stofbleer og andre små ting

Jeg har lige købt en ammepude, havde sådan en spar 100 kr bon til babysam efter vi købte en barselsgave forleden, så det galte om at få den brugt inden den udløb :)

Så håber at få styr på det sidste på lørdag, så dukker der helt sikkert en masse småting op bagefter, men vil ikke købe mere end jeg er sikker på jeg vil få brugt, de har jo også åbent bagefter :D

Eller så der jo lige amme bher indlæg mv, men det tager jeg når jeg er kommet på barsel :D

Bilen har vi heller ikke købt endnu 

 

 

Vi mangler også en del småting endnu… Ikke dårligt med rabat på babyudstyr. 

Jeg har lånt et par amme bh'er af min svigerinde og fået nogle ammeindlæg også. Så dem regner jeg med at pakke i hospitalstasken også - tror det er rart at have hvis man nu skal på barselshotel/blive på hospitalet og ikke hjem samme dag, som man føder… 

Bil, hvad er det for noget!? ;) Vi bor jo midt i Kbh., så vi tager barnevognen med det offentlige. :D

 

At mine plukkeveer har ændret 'smerte' eller placering. Jeg har haft enormt mange i hele graviditeten, og i starten var det bare i maven jeg kunne mærke dem, nu begynder de at trække om i lænden og tynger ned i skeden - ligesom da jeg havde veer. Det er vel en form for små modningsveer jeg har.

Og din fornemmelse kan du sagtens stole på sidst havde jeg termin i april, men jeg havde bare sådan en tydelig fornemmelse for jeg ikke skulle føde i april, og hun kom jo også i marts.

Denne gang tror jeg også det bliver i juni, så det er jeg indstillet på og bliver ikke skuffet (ret meget ;)) hvis jeg går ind i juli

 

Jeg har også hørt om andre, der havde den type plukkeveer, du beskriver bare mig, og det var vist modningsveer. Så det kan man nok godt have flere uger før termin. Jeg er også førstegangs, så jeg har ingen erfaring med det selv. Kan heller ikke svare på, om det så betyder, at man føder mere eller mindre før termin. ;)

 

Øv nogle dårlige nætter jeg har for tiden. Har så svært ved at finde en ordenligt måde at ligge på, og i nat måtte jeg op 2 gange for at kaste op

Jeg orker ikke at være gravid mere, men hun skal jo heller ikke ud endnu. Holder ud lidt endnu...

Øv. :( Håber det bare er en kort periode, så du får en lidt bedre sidste del af graviditeten. Ja, Villa har nok godt af at ligge og hygge sig derinde i hulen lidt endnu.  :gravid  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Bil, hvad er det for noget!? ;) Vi bor jo midt i Kbh., så vi tager barnevognen med det offentlige. :D

Haha! Vi bor i det mørke jylland midt ude på landet, offentlige transportmidler går måske en gang i timen!

Her er bilen uundværlig, men den vi har som ellers ikke er så gammel og køre fantastisk kan kun rumme 2 personer og et hundebur, så en ny bil er et must :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det har været nogle lidt hårde dage selvom jeg primært har holdt fri. Men en tur i Dyrehaven og Bakken torsdag, lidt arbejde og hyggetur til Roskilde fredag og indkøb i IKEA og Bilka, rengøring samt vennebesøg lørdag har jeg bestemt kunne mærke i hele kroppen og har især haft en del plukveer <_< I dag har den stået på et lille besøg på loppemarked og ellers afslapning og det var der brug for!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har jeg en dreng der står fast i mit bækken og vejer 2500 gram :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! Vi bor i det mørke jylland midt ude på landet, offentlige transportmidler går måske en gang i timen!

Her er bilen uundværlig, men den vi har som ellers ikke er så gammel og køre fantastisk kan kun rumme 2 personer og et hundebur, så en ny bil er et must :D

 

Ja, det er jo det. Ikke til at undvære når man ikke bor midt i Kbh., hvor der er masser af busser og tog. :D  

 

Jeg synes det har været nogle lidt hårde dage selvom jeg primært har holdt fri. Men en tur i Dyrehaven og Bakken torsdag, lidt arbejde og hyggetur til Roskilde fredag og indkøb i IKEA og Bilka, rengøring samt vennebesøg lørdag har jeg bestemt kunne mærke i hele kroppen og har især haft en del plukveer <_< I dag har den stået på et lille besøg på loppemarked og ellers afslapning og det var der brug for!

 

Jamen, du har jo slet ikke slappet af - ikke underligt at kroppen er træt. :o  Lone, husk at slappe af, så Liv ikke kommer før tid. :kram Håber ellers hun har det godt.

 

Nu har jeg en dreng der står fast i mit bækken og vejer 2500 gram :kuller

 

Det lyder da super dejligt - tillykke med det! :) Iiih, du nærmer dig også termin nu.  :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min står ikke helt fast men den har hovedet den rigtige vej og er kommet langt ned... :) kun 2 uger til normal fødselsperiode... det er godt nok vildt at det er lige om lidt vi står med den lille i armene :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til ekstra scanning pga. moderkagen og den har heldigvis rykket sig som den skulle :glad Til gengæld målte de også lille pigen og hun lægger godt over gennemsnittet. Hun er oppe på 2835 g., så hende der scannede mener jeg lige skal hive fat i min jm i næste uge og aftale om jeg skal op forbi hende en ekstra gang eller om der skal noget ekstra scanning til. Følges vil de helt sikkert gerne have jeg bliver, så de kan fange hvis lille pigen fortsætter med at vokse så stærkt. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvad de gør hvis hun bliver for stor men tænker det betyder ks eller igangsættelse før tid :unsure Håber bestemt på det sidste! 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til ekstra scanning pga. moderkagen og den har heldigvis rykket sig som den skulle :glad Til gengæld målte de også lille pigen og hun lægger godt over gennemsnittet. Hun er oppe på 2835 g., så hende der scannede mener jeg lige skal hive fat i min jm i næste uge og aftale om jeg skal op forbi hende en ekstra gang eller om der skal noget ekstra scanning til. Følges vil de helt sikkert gerne have jeg bliver, så de kan fange hvis lille pigen fortsætter med at vokse så stærkt. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvad de gør hvis hun bliver for stor men tænker det betyder ks eller igangsættelse før tid :unsure Håber bestemt på det sidste! 

 

Så var jeg til ekstra scanning pga. moderkagen og den har heldigvis rykket sig som den skulle :glad Til gengæld målte de også lille pigen og hun lægger godt over gennemsnittet. Hun er oppe på 2835 g., så hende der scannede mener jeg lige skal hive fat i min jm i næste uge og aftale om jeg skal op forbi hende en ekstra gang eller om der skal noget ekstra scanning til. Følges vil de helt sikkert gerne have jeg bliver, så de kan fange hvis lille pigen fortsætter med at vokse så stærkt. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvad de gør hvis hun bliver for stor men tænker det betyder ks eller igangsættelse før tid :unsure Håber bestemt på det sidste! 

De vil gå efter igangsættelse i så fald. KS vil ikke være første valget..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De vil gå efter igangsættelse i så fald. KS vil ikke være første valget..

Tak....Det er egentlig også min første tanke men ks dukker bare også op engang imellem <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt at pakke hospital tasken??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt at pakke hospital tasken??

Nej ikke endnu. Det må vente til jeg går på barsel om 2 uger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt at pakke hospital tasken??

Jeg har tænkt over det et par gange at den jo snart skal pakkes, men aner ikke hvad der skal I den?

Så det må vente til efter besøg på fødegangen :)

Jeg har sidste dag på job i dag! Ikke en skid at lave ud over at forstyrre alle andre som har travlt :D

Det var mærkeligt at stå op imorges, og mærkeligt at sidde her for "sidste" gang! Nu skal hverdagen til at have en ny rutine!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt at pakke hospital tasken??

tja jeg har jo været hjemme et stykke tid nu, så jeg har pakket taske, men har jo også fra de sidste gange gjort mig erfaringer med hvad jeg gerne vil have med. Der er også lidt forskel på fra fødested til fødested hvor meget man selv skal medbringe. Jeg skal føde i viborg, og her skal man selv have babydyne med og self. tøj til baby og en selv, men resten har de. Min veninde har født på skeiby, og der skal man selv sørge for det tøj du skal føde i og en masse andet udstyr, men det kan man få at vide hos sin jordmoder. Man kan også her på nettet finde en rigtig fin tjekliste over hvad der kan være en god ide at pakke hvis man er i tvivl om hvad der er brug for.

Jeg har pakket efter at jeg bare skal hurtigt hjem, som det jo er med flergangsfødende, så skal da have manden hjem efter ekstra ting i tilfælde af at vi skulle blive, men alt har jo set fint og normalt ud indtil nu og forventer nu heller ikke en lang fødsel med min statistik på max. 3 timer ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har nemlig tænkt over det mange gange at det nok ville være smart at pakke den snart. Men tror lige jeg venter en uge mere, eller til jeg holder på arbejde... elsker at jeg stadig kan arbejde selvom der kun er 4 uger tilbage i terminsdatoen... :) her har vi også en fin tjekliste om hvad der skal med på hospitalet og hvad er dejligt at have de første par uger hjemme. Glæder mig så meget til at h*n kommer ud til os og vi får lov til at lære den at kende :kuller

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så var jeg til ekstra scanning pga. moderkagen og den har heldigvis rykket sig som den skulle :glad Til gengæld målte de også lille pigen og hun lægger godt over gennemsnittet. Hun er oppe på 2835 g., så hende der scannede mener jeg lige skal hive fat i min jm i næste uge og aftale om jeg skal op forbi hende en ekstra gang eller om der skal noget ekstra scanning til. Følges vil de helt sikkert gerne have jeg bliver, så de kan fange hvis lille pigen fortsætter med at vokse så stærkt. Jeg er faktisk ikke helt sikker på hvad de gør hvis hun bliver for stor men tænker det betyder ks eller igangsættelse før tid :unsure Håber bestemt på det sidste!

Dejligt moderkagen har flyttet sig, og du kan føde normalt :yay mht vægten på baby, så havde min svigerinde graviditets sukkersyge, og var derfor til vægtscanning hver 3. uge, og den besked hun fik var at se satte hende i gang hvis baby blev for stor. Mon ikke det samme gælder for dig?

Og husk lige at få slappet lidt af :kiss selv om jeg godt læste i din mor tråd at du har nok at se til med arbejdet!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er i begyndt at pakke hospital tasken??

Nej, men det burde jeg gøre! På mandag er der 5 uger til termin, og det var der jeg fødte sidste gang. Jeg kan bare ikke komme i gang, måske fordi jeg ikke vil tage højde for det allerede kan være nu.. På tirsdag når min mand er på arbejde igen, har jeg planlagt at sortere og vaske alt Dictes baby tøj, og så pakker jeg den bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke pakket tasken endnu, for vi har endnu ikke fået vores pusletaske, og jeg har også knap 8 uger til termin. Svigerforældrene giver pusletasken, når vi ser dem på fredag. Glæder mig meget til at se den i virkeligheden. Håber den er lige så god og fin, som jeg forestiller mig. :kuller  Jeg har også for længst lavet en liste over aaaalt det, jeg skal have pakket til hospitalsturen. Håber fødslen går godt, og vi får lov til at komme på barselshotellet efter fødslen for at få gang i amningen og så min mand også kan overnatte der. Så for en sikkerheds skyld vil jeg så pakke til 2-3 dage. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være I andre vil dele hvad I skal have pakket til turen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor mange gange er i oppe om natten? Jeg tisser altid 2 gange mens jeg børster tænder og så er jeg oppe ihvertfald 2 gange om natten og tisse <_< og når man så har en 2 årig med fuld fart på fra omkring kl 6... Så føltes natten tit ret kort!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sover oftest hele natten igennem, det sker kun meget sjældent at jeg skal op om natten :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1-2 gange om natten!! Nederen!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, en gennemsnitsnat er vel fire gange :-( ofte flere. Og sådan har det faktisk været i snart ni måneder :-/ endnu en gang: godt det snart er slut! :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan være I andre vil dele hvad I skal have pakket til turen?

Jeg har pakket, men er jo egentlig også juni-termin, selvom jeg regner med det ender ud i et juli-barn.

Jeg har pakket

en smule tøj til junior

Joggingtøj og bluser der kan åbnes foran samt undertøj til mig selv (fik anbefalet bluser der kunne åbnes ift. amning og gæster)

En toilettaske med shampoo, makeupfjerner, tandbørste og tandpasta

Lidt kiks, juice og druesukker

Opladere til telefoner

Nusseklud til junior

Dyne til junior (i liften, som vi tager med)

Ammepude (har ingen idé om hvordan man bruger sådan en)

Tøj til manden

Læbepomade

Hårbørste og elastikker

Vandrejournal

Tror vist lige umiddelbart det var hvad jeg har med, jeg er førstegangs og skal føde på Hvidovre, så jeg kiggede på deres hjemmeside. Det er jo så forskelligt hvor meget man skal have med :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha, en gennemsnitsnat er vel fire gange :-( ofte flere. Og sådan har det faktisk været i snart ni måneder :-/ endnu en gang: godt det snart er slut! :-)

 

Ja, puha det lyder af meget. :( Hvornår går du i seng og står op? 

Jeg har svært ved at falde i søvn før ved 24-tiden, og så vågner jeg typisk efter en 5-6 timer og har svært ved at falde i søvn igen. Så sover jeg også mere uroligt end jeg plejer og halvvågner nogle nætter flere gange.

 

Ang. pakkelisten til hospitalet:

 

- Vandrejournalen + Sundhedskort

- Sæbe/bodydush, shampoo + evt. skrubbehandske, bodylotion, tandbørster og tandpasta, læbepomade, børste, hårelastikker, roll-on deo

- Morgenkåbe

- Hjemmesko/klip klappere

- Ammebluser/-toppe + løse bukser + ammekjoler (til 2-3 dage), amme-bh + mormortrusser

- Ammeindlæg

- Blødt toiletpapir :D

- Evt. ammepude

- Drikkedunk

- 2 gylpe stofbleer + 2 hvide

- 2-3 sæt babytøj pr. dag + 1 hue, str. 50-56

- Babydyne + betræk

- Lift eller autostol + tæppe

- Mine 3 forskellige slags sutter...

- Evt. plastik/håndklæde til sædet i taxaen

- Tøj + ting til manden...

- Kiks/nødder/snacks/frugt/slik/mad

- Druesukker

- Tyggegummi

- Kamera (opladt!) + tomt SD-kort

- Mobiler + mobilopladere

- iPad (til manden) ;)

- Blade

- Mønter til køb i automat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, puha det lyder af meget. :( Hvornår går du i seng og står op?

Jeg har svært ved at falde i søvn før ved 24-tiden, og så vågner jeg typisk efter en 5-6 timer og har svært ved at falde i søvn igen. Så sover jeg også mere uroligt end jeg plejer og halvvågner nogle nætter flere gange.

Ang. pakkelisten til hospitalet:

- Vandrejournalen + Sundhedskort

- Sæbe/bodydush, shampoo + evt. skrubbehandske, bodylotion, tandbørster og tandpasta, læbepomade, børste, hårelastikker, roll-on deo

- Morgenkåbe

- Hjemmesko/klip klappere

- Ammebluser/-toppe + løse bukser + ammekjoler (til 2-3 dage), amme-bh + mormortrusser

- Ammeindlæg

- Blødt toiletpapir :D

- Evt. ammepude

- Drikkedunk

- 2 gylpe stofbleer + 2 hvide

- 2-3 sæt babytøj pr. dag + 1 hue, str. 50-56

- Babydyne + betræk

- Lift eller autostol + tæppe

- Mine 3 forskellige slags sutter...

- Evt. plastik/håndklæde til sædet i taxaen

- Tøj + ting til manden...

- Kiks/nødder/snacks/frugt/slik/mad

- Druesukker

- Tyggegummi

- Kamera (opladt!) + tomt SD-kort

- Mobiler + mobilopladere

- iPad (til manden) ;)

- Blade

- Mønter til køb i automat

Mine sengetider ligner dine. Går som regel i seng omkring 23, men lægger mig først til at sove omkring midnat. Vågner senest kl. 6 og må stå op for at spise. Og kan kun holde så længe, hvis jeg også spiser lige inden jeg går i seng :-/ altså har jeg rimelig god øvelse i søvnløse nætter - baby, kom an! ;-)

Din pakkeliste ligner faktisk min taskes indhold til forveksling - dog uden badekåbe i min, og med tilføjelse af bind/bleer :-) så ud fra hvad jeg skrev tidligere om tasken, kan vi konkludere at min hukommelse er pænt ringe :-P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER