Caddie

Smalltalk

703 indlæg i dette emne

Hvor hurtigt gik det? Jeg satser også på det går så hurtigt denne gang at jeg ikke kan nå i vandet, og tror faktisk ikke det vil være noget for mig.

Jeg behøver ikke tage 'rigtigt' imod hende, jeg vil bare gerne som minimum selv løfte hende op på maven. Syntes Dictes fødsel var fantastisk, men det var lidt mærkeligt at JM og min mand så det hele, og jeg lavede alt arbejdet uden at kunne følge med ;) Ved ikke om det giver mening, sådan er det bare i mine tankerne nu hvor næste fødsel nærmer sig.

Veerne gik i gang ca kl 23.30 og kl 6.57 er hun født. Men jeg var 8 cm åben ca kl 3.30 og de gættede på jeg ville have født efter ca en halv time, men hun var stjernekigger så havde presseveer i 3 timer ;) så hvis hun havde lægger rigtigt 4,5-5 timer.

Har fået at vide jeg skal komme ind med det samme når veerne går i gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej med jer :)

 

Nu prøver jeg at komme lidt på banen her. Jeg venter mig en dreng den 6/7 :kuller

Jeg har desværre gået sygemeldt det meste af min graviditet med et dumt bækken, og om 10 dage går jeg på barsel - som om det bliver den vilde forskel :bunny

Ud over mit bækken er selve graviditeten gået rigtig godt, de har været meget tilfredse med baby hver gang - så bliver man altså lidt stolt :blush

I mandags var jeg til jordemoder og han blev skønnet til 1500 gram - helt perfekt. Jeg glæder mig SÅ meget til at han kommer ud, til at se hvordan han ser ud, og hvordan han er som person. :glad

Velkommen til :)

Træls med bækkenet, men skønt med resten :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak skal i have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så nåede jeg også 3. Trimester, og var i dag ved jm.. De tjekkede resultatet af blodprøven fra lægen, baby er rhesus positiv, jeg er negativ, så de havde den frækhed at stikke i mig!

Ellers er det blot at tælle uger ned fra nu!! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er så vildt at ugerne kan tælles på 2 hænder nu!

Jeg har selv en stærk fornemmelse for 28/6 - aner ikke hvorfor den dato dukkede op :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er så vildt at ugerne kan tælles på 2 hænder nu!

Jeg har selv en stærk fornemmelse for 28/6 - aner ikke hvorfor den dato dukkede op :p

Spændende om du får ret :) jeg tror det bliver d 14/7/14 her ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig også til i morgen, når jeg endelig når 3. trimester. :D Så er der "kun" 12 uger til termin - der går lige et par uger før det kan tælles på to hænder. ;) 

 

Jeg synes det kunne være fedt at føde til terminen eller evt. d. 23. juli, for min mand har fødselsdag d. 9. og jeg har d. 16. Så d. 23. er jo en uge efter igen. :) Men jeg er bange for at jeg nok går over tid - tror desværre ikke min tålmodighed harmonerer godt med det og en kæmpe krop og en varm sommer.  :prik

 

Lillepigen lader til at have det godt inde i maven, og hun har været meget aktiv hele eftermiddagen.  :kuller

 

Fik to dage i træk her i søndags og i mandags at vide at jeg ikke er ret stor ift. hvor langt henne jeg er - altså både generelt kropsmæssigt og mavemæssigt. Det er jo skønt at få at vide. For jeg er sikker på at maven nok skal blive meeeget større, og i sommervarmen kommer hele kroppen sikkert også til at svulme op. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg glæder mig også til i morgen, når jeg endelig når 3. trimester. :D Så er der "kun" 12 uger til termin - der går lige et par uger før det kan tælles på to hænder. ;)

Jeg synes det kunne være fedt at føde til terminen eller evt. d. 23. juli, for min mand har fødselsdag d. 9. og jeg har d. 16. Så d. 23. er jo en uge efter igen. :) Men jeg er bange for at jeg nok går over tid - tror desværre ikke min tålmodighed harmonerer godt med det og en kæmpe krop og en varm sommer. :prik

Lillepigen lader til at have det godt inde i maven, og hun har været meget aktiv hele eftermiddagen. :kuller

Fik to dage i træk her i søndags og i mandags at vide at jeg ikke er ret stor ift. hvor langt henne jeg er - altså både generelt kropsmæssigt og mavemæssigt. Det er jo skønt at få at vide. For jeg er sikker på at maven nok skal blive meeeget større, og i sommervarmen kommer hele kroppen sikkert også til at svulme op. ;)

Sjovt jeg har det lige modsat. I begge mine graviditeter har min pap svigermor kommenteret såååå mange gange at jeg ikke er særlig stor. Jeg har taget 6 kilo på nu, og havde også selv forventet min mave ville være større nu det er 2. gang, men jeg syntes bare det er så grænseoverskridende at folk hele tiden skal kommentere på ens udseende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Spændende om du får ret :) jeg tror det bliver d 14/7/14 her ;)

Det vil være vildt hvis jeg gør! Sidste gang havde jeg termin 5. april og fødte 5. marts, og der havde jeg også en klar fornemmelse af jeg ikke ville føde i april.

Den 14. er jo min terminsdato :) Det er faktisk en ret sej dato, det har jeg ikke tænkt over før du skrev det sådan ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sjovt jeg har det lige modsat. I begge mine graviditeter har min pap svigermor kommenteret såååå mange gange at jeg ikke er særlig stor. Jeg har taget 6 kilo på nu, og havde også selv forventet min mave ville være større nu det er 2. gang, men jeg syntes bare det er så grænseoverskridende at folk hele tiden skal kommentere på ens udseende.

Det er nok også kun, fordi jeg nærmest ingen kommentarer har fået, og så, måske fordi jeg er 1. gangs gravid, ind imellem har det lidt svært ved at tage så meget på. Nu har jeg næsten taget 10 kg på her næsten 28 fulde uger henne. :O Det gode er derfor, at få at vide, at man ikke ser særlig stor ud. :D 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det vil være vildt hvis jeg gør! Sidste gang havde jeg termin 5. april og fødte 5. marts, og der havde jeg også en klar fornemmelse af jeg ikke ville føde i april.

Den 14. er jo min terminsdato :) Det er faktisk en ret sej dato, det har jeg ikke tænkt over før du skrev det sådan ;)

Det kunne være sjovt hvis det blev den. Ronja har nemlig d 11/8/11 :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej herinde.,

er glad for at læse at det ikke kun er mig der tæller uger ned nu. kan godt mærke at jeg glæder mig meget til at komme at med maven igen, nu hvor den er stor. Mine ribben "sover" , døjer meget med symfyse smerter og jeg har mange plukveer, men er jo også min 3 graviditet på 12 år, så måske er det derfor kroppen ter sig lidt. Trøster mig med at jeg de 2 andre gange har haft mega nemt ved fødslerne. første fødsel startede med vandafgang kl.6 om morgenen og hun er født kl.11 om formiddagen. sidste gang startede det med nogle kraftige veer kl.9 om formiddagen, vandet gik da nåede op på sygehuset og de skulle undersøge hvor langt jeg var, og 50 min. efter var den fødsel overstået. håber dog det tager lidt længere tid denne gang.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 timers søvn, og jeg har været oppe og tisse 5 gange... Skønt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

6 timers søvn, og jeg har været oppe og tisse 5 gange... Skønt

Øv :kram2

Jeg har også sovet dårligt i nat og ved ikke rigtig hvorfor <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv :kram2

Jeg har også sovet dårligt i nat og ved ikke rigtig hvorfor <_<

I nat var heldigvis bedre, så måske der var noget i luften igår ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag skal jeg til fødselsforberedelse i vand. Jeg glæder mig, men er også lidt spændt. Sidste gang nåede jeg kun afsted en gang inden jeg fødte..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej herinde.,

er glad for at læse at det ikke kun er mig der tæller uger ned nu. kan godt mærke at jeg glæder mig meget til at komme at med maven igen, nu hvor den er stor. Mine ribben "sover" , døjer meget med symfyse smerter og jeg har mange plukveer, men er jo også min 3 graviditet på 12 år, så måske er det derfor kroppen ter sig lidt. Trøster mig med at jeg de 2 andre gange har haft mega nemt ved fødslerne. første fødsel startede med vandafgang kl.6 om morgenen og hun er født kl.11 om formiddagen. sidste gang startede det med nogle kraftige veer kl.9 om formiddagen, vandet gik da nåede op på sygehuset og de skulle undersøge hvor langt jeg var, og 50 min. efter var den fødsel overstået. håber dog det tager lidt længere tid denne gang.

Hold da op nogle hurtige fødsler du har haft :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Idag skal jeg til fødselsforberedelse i vand. Jeg glæder mig, men er også lidt spændt. Sidste gang nåede jeg kun afsted en gang inden jeg fødte..

Så spørger jeg lige dumt, men skal du ligge i vand til det?? Eller skal du bare høre om fødsel i vand..?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så spørger jeg lige dumt, men skal du ligge i vand til det?? Eller skal du bare høre om fødsel i vand..?

Ja :) Det er vand gymnastik med fokus for fødslen, dvs bækkenbundsøvelser, vejrtrækningsøvelser osv. Det er en jordemoder der underviser så bagefter er der gruppe konsultation og hjertelyd

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ihhhh har lige fået soveposen til den lille hjem og den er bare sååå fin... det er en fra sleepbag.dk den virker virkelig flot og synes også det er vildt smart at den vokser med babyen... :) nu må det gerne snart blive juli.... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja :) Det er vand gymnastik med fokus for fødslen, dvs bækkenbundsøvelser, vejrtrækningsøvelser osv. Det er en jordemoder der underviser så bagefter er der gruppe konsultation og hjertelyd

Nå for søren, ej hvor spændende. Det må du da lige fortælle mere om når du har været af sted.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en veninde der i dag har født, åhh man bliver lidt misundelig og dynes pludseligt at 11 uger er laaaang tid :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må den barsel godt snart komme! Lillesøster har lagt sig så hun lægger helt oppe under ribbenene, så det er svært at sidde i længere tid og stå er hellere ikke for nemt. Synes bare jeg er træt hele tiden og enten har ondt aller øverst på maven, ryggen, knæ eller iskias nerven <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu må den barsel godt snart komme! Lillesøster har lagt sig så hun lægger helt oppe under ribbenene, så det er svært at sidde i længere tid og stå er hellere ikke for nemt. Synes bare jeg er træt hele tiden og enten har ondt aller øverst på maven, ryggen, knæ eller iskias nerven <_<

Øv også :(

Her har tøsen også lagt sig helt oppe under ribben i højre side, så det med at sidde kender jeg lidt for godt!

Generelt er jeg meget træt og besværet hvis jeg ikke er nok i gang på en dag, så jeg nyder fridagene hvor jeg kan komme ud og røre mig og træne med hunden, så det som om maven slet ikke er så meget til besvær som disse lange dage på kontoret :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lone og Kia, min jordemoder viste mig forleden hvordan jeg flytter baby ned, jeg har/havde også en meget stædig fod under det ene ribben.

I skal ned og side på hug med lidt spredte ben, og så ellers ryste overkroppen/maven. Det hjalp for mig, satte mig op af sofaen så jeg ikke fik overbalance ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER