Caddie

Smalltalk

703 indlæg i dette emne

Hvor er det dejligt der er ro på med den lillesøster :) og dejligt,med blærebetændelsen, jeg frygter næste test ved lægen, så syg jeg var af de sidste pencilinkure er tanken om endnu en uudholdelig, og har alt for meget på job/fritid til at lille mig syg!!

Ellers går det fint, jeg er begyndt at kunne mærke hende fast hver dag nu, men har også ramt 24+0 i dag :)

Maven begynder at fylde og være i vejen, specielt når jeg sidder, og begynder at være hæmmet, ikke meget (og skal helt sikkert ikke brokke mig), men nok til at aktive mig er generet!

Det bedste er at ligge på ryggen så fylder maven ikke så meget :D

Og så har vi handlet barnevogn, autostol mv - vi slet ikke klar endnu, men for min skyld måtte hun godt være bagt færdig nu og titte ud til os :D

Jeg mærker også lillepigen flere gange om dagen nu, og det er så skønt, for det er ikke de voldsomme bevægelser endnu, der kan gøre ondt. Jeg er 23+5 i dag, og min mave er der, men er ikke så stor endnu, at den generer mig. Kun når jeg skal bukke mig ned og binde snørrebånd. :D Så jeg har det godt. 

 

Vi har stadig ikke handlet de store ting endnu, men har rimelig styr på, hvilken barnevogn, vi vil have. Det ser dog ikke ud til, at vi kan få den ene af dem brugt. Heldigvis sagde ekspedienten i butikken i søndags, at vi sagtens kunne få den endnu. Så nu må vi snart til at få taget den endelige beslutning - er bare så svært når man ikke præcis ved, om det nu også er den ene kombivogn, der er den bedste. I morgen skal vi hen til et vennepar og på torsdag skal vi hen til min bror og svigerinde og se på alt det, vi kan låne af dem. Så det glæder jeg mig meget til, for så kan vi endelig få styr på lidt mere. :) Ja, jeg glæder mig også helt vildt til at få hende ud til os, men på den anden side er jeg hverken mentalt eller praktisk klar til det endnu.

 

Jeg er ved at panikke over barsel... :( her i Island har jeg 3 måneder, manden 3 mdr og fælles har vi 3 mdr og i og med at vi også holder en mdr sammen så vil barnet jo kun være 8 mdr gammelt når det skal i dagpleje... og hvis jeg skal stoppe en måned før så bliver den jo kun 7 mdr inden.... har ikke kunne sove i nat pga dette, ved godt at det er fjollet men sådan er det jo bare.. :( ellers går alt godt, vi er mere eller mindre klar med de store ting til baby så nu skal vi bare i gang med at male og indrette værelset... :)

Jeg ved heller ikke endnu præcis, hvor længe jeg skal holde barsel, for jeg er jobsøgende. Så måske jeg også kun kommer til at holde en 6-7 måneders barsel, og så håber jeg, at manden kan tage en måneds tid, og måske skal jeg holde op mod et år... Åh, jeg skal også have ringet til kommunen og få styr på, hvad jeg kan og må. Men Eva, det skal jo nok gå! :kram Tror heller ikke det er unormalt at et barn starter i dagpleje/vuggestue, når det er omkring 8 måneder.

 

Årh, jeg er misundelig på jer, der decideret har et barneværelse, I kan indrette. Vi skal have flyttet rundt herhjemme, for at få et hjørne til baby, så det bliver ikke de næste par måneder, det kommer til at ske. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er total mentalt klar! Praktisk overhovedet ikke :)

Vi har heller ikke børneværelse, første salen skal lige rykkes ned og bygges op føest, så vores store soveværelse kommer til at rumme baby og os den første lange periode.

Angående barsel, så ved jeg blot jeg har 4 uger inden (+det ferie jeg tager), efter er det også noget med mandens, og min og noget der skal flyttes fra ham til mig, for han kan ikke holde barsel når han er sig selv i et firma. :)

Men her hos os skal det først indberettes 8 uger efter fødsel, så det kigger vi på til den tid :)

Hvordan med barsel når I flytter til DK?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle plukveer der lige skulle drille mig og stadig gør :o Jeg måtte lige ned lægge en gang for at få det nogenlunde til at aftage. Spændende når jeg om lidt bliver nødt til at rejse mig for at putte min datter :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op nogle plukveer der lige skulle drille mig og stadig gør :o Jeg måtte lige ned lægge en gang for at få det nogenlunde til at aftage. Spændende når jeg om lidt bliver nødt til at rejse mig for at putte min datter :unsure

Hvordan gik det?

Mine har været meget aftegnede, nærmest væk! Men nu er min mand lige blevet opereret og var indlagt i 3 dage, selv om vi var hos mine forældre som hjalp en del med Dicte er de kommet stærkt igen.. Så frygter lidt resten af påsken hvor Dicte (heldigvis :)) er hjemme men far stadig er ret ramt efter operationen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh syntes pludselig ikke der er mange uger til fødslen! Selv om jeg har en god fornemmelse af jeg nok skal gå længere denne gang, så begynder uge 30 at komme tæt på... Og så går det pludselig stærkt!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan gik det?

Mine har været meget aftegnede, nærmest væk! Men nu er min mand lige blevet opereret og var indlagt i 3 dage, selv om vi var hos mine forældre som hjalp en del med Dicte er de kommet stærkt igen.. Så frygter lidt resten af påsken hvor Dicte (heldigvis :)) er hjemme men far stadig er ret ramt efter operationen...

Det gik heldigvis ok, men i langsomt tempo. Bagefter var det bare ned og lægge på sofaen og slappe af. I dag er det klart bedre :)

Dejligt dine er aftaget :yay det lyder godt nok også hårdt med tumling og operation samtidig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pyh syntes pludselig ikke der er mange uger til fødslen! Selv om jeg har en god fornemmelse af jeg nok skal gå længere denne gang, så begynder uge 30 at komme tæt på... Og så går det pludselig stærkt!

Jeg synes også pludselig tiden går stærkt og at jeg skal på barsel lige om lidt :o men jeg glæder mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også pludselig tiden går stærkt og at jeg skal på barsel lige om lidt :o men jeg glæder mig!

Jeg kan godt forstå du glæder dig :)

Jeg har det omvendt lige nu, jeg savner rigtig meget hverdagen og at gå på arbejde.. Men det er jo heldigvis fordi jeg endelig har det bedre!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå du glæder dig :)

Jeg har det omvendt lige nu, jeg savner rigtig meget hverdagen og at gå på arbejde.. Men det er jo heldigvis fordi jeg endelig har det bedre!

Det ville jeg også gøre hvis jeg gik hjemme. Sidste gang gik jeg hjemme fra slut januar og Ronja er fra august ;) det var ikke pga fysiske skavanker men pga psykiske efter en fyring, så jeg savnede meget at komme ud engang imellem.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er nok nået et punkt hvor jeg sagtens kunne gå på barsel!!

Jeg har valgte at tage 3 ugers sommerferie inden barsel, så går af 7 uger inden termin :)

Pt nyder jeg godt af 14 dages påskeferie :)

Så skal jeg blot lige "overleve" 5 uger på jobbet i maj, så bør ikke brokke mig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det ville jeg også gøre hvis jeg gik hjemme. Sidste gang gik jeg hjemme fra slut januar og Ronja er fra august ;) det var ikke pga fysiske skavanker men pga psykiske efter en fyring, så jeg savnede meget at komme ud engang imellem.

Hvordan var det så at være på barsel! Jeg frygter sådan jeg er ved at gå til efter nogle måneder her hjemme...

Nu hvor jeg endelig har det bedre kommer jeg okay ud og får lavet lidt forskelligt, men jeg savner at bruge mit hoved og helt almindelige kedelige hverdags ting. Og så håber jeg at finde et andet job, evt i en anden afdeling, når jeg skak tilbage, så det er også lidt underligt hvis jeg har været der for sidste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre at jeg begynder at få nogen skavanker hvor jeg kan få en læge til at sige jeg ikke kan arbejde, så har jeg ikke råd til at forlade mit arbejde før jeg får veer... :-/

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Medmindre at jeg begynder at få nogen skavanker hvor jeg kan få en læge til at sige jeg ikke kan arbejde, så har jeg ikke råd til at forlade mit arbejde før jeg får veer... :-/

Har du ikke noget barsel inden termin med løn?...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har du ikke noget barsel inden termin med løn?...

Jeg tænker også at de 4 uger inden termin er lovpligtige i hvert fald i DK men nu kender jeg ikke lige Islands regler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan var det så at være på barsel! Jeg frygter sådan jeg er ved at gå til efter nogle måneder her hjemme...

Nu hvor jeg endelig har det bedre kommer jeg okay ud og får lavet lidt forskelligt, men jeg savner at bruge mit hoved og helt almindelige kedelige hverdags ting. Og så håber jeg at finde et andet job, evt i en anden afdeling, når jeg skak tilbage, så det er også lidt underligt hvis jeg har været der for sidste gang

Jeg keeeeeedede mig meget af tiden men havde heldigvis forskellige projekter jeg kunne begive mig i kast med, så det blev lidt mere overskueligt. Men jeg savnede bestemt at have nogen at snakke med og bruge hovedet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Om ikke andet hvis du ikke har 4 uger inden som i DK har du så ikke noget ferie du kan bruge af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også at de 4 uger inden termin er lovpligtige i hvert fald i DK men nu kender jeg ikke lige Islands regler.

Det er ikke lovpligtigt, jeg kan tage noget af min barsel og bruge før jeg føder, men jeg har kun ret til 6mdr barsel med 80% løn så hvis barnet ikke skal være aaaaaalt for ungt inden det skal i dagpleje så må jeg arbejde indtil jeg ikke kan mere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke lovpligtigt, jeg kan tage noget af min barsel og bruge før jeg føder, men jeg har kun ret til 6mdr barsel med 80% løn så hvis barnet ikke skal være aaaaaalt for ungt inden det skal i dagpleje så må jeg arbejde indtil jeg ikke kan mere...

Øv! Hvordan er du egentlig havnet på Island?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er ikke lovpligtigt, jeg kan tage noget af min barsel og bruge før jeg føder, men jeg har kun ret til 6mdr barsel med 80% løn så hvis barnet ikke skal være aaaaaalt for ungt inden det skal i dagpleje så må jeg arbejde indtil jeg ikke kan mere...

Øv Ja så kan jeg se det :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv! Hvordan er du egentlig havnet på Island?

Jeg er islænding. Men min mand er dansker og vi boede i dk indtil for et år siden, da vi begge fik arbejde heroppe og jeg havde været arbejdsløs i knap et år i dk så vi kunne næsten ikke sige nej til arbejdet heroppe. Planen er så at vi er her i et par år og så vil vi tilbage til dk. :) jeg glæder mig allerede til at flytte til dk igen.... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er islænding. Men min mand er dansker og vi boede i dk indtil for et år siden, da vi begge fik arbejde heroppe og jeg havde været arbejdsløs i knap et år i dk så vi kunne næsten ikke sige nej til arbejdet heroppe. Planen er så at vi er her i et par år og så vil vi tilbage til dk. :) jeg glæder mig allerede til at flytte til dk igen.... ;)

Aha, så giver det jo god mening :) Er det da meget bedre at bo i Danmark? Det lyder ihvertfald øv med din barsel.

Jeg vil så gerne opleve Island, men det må blive når lillesøster er stor nok.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste 2 uger har jeg faktisk haft det helt godt :) Det er skønt! Også selv om jeg virkelig savner mit arbejde/normale liv nu. Men lillesøster vokser og sparker i maven, hun driller mig godt nok ind imellem med at ligge dumt. Dicte har mødt sin nyfødte kusine her i påsken, og var så sød og interesseret i hende, så nu glæder jeg mig virkelig til vi har 2 små piger :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Aha, så giver det jo god mening :) Er det da meget bedre at bo i Danmark? Det lyder ihvertfald øv med din barsel.

Jeg vil så gerne opleve Island, men det må blive når lillesøster er stor nok.

Altså det er anderledes at bo i dk. Karrieremæssig er vi lidt dødsdømt med at være her. Så synes jeg at skolesystemet fungerer bedre i dk. Så det er lidt hvorfor vi vil gerne tilbage, så havde jeg det bare så meget bedre psykisk i dk. :)

Ja Island er noget andet end dk... ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik lige op få mig da Caddie skrev i en anden tråd at vi enten er eller snart rammer 3. trimester :o jeg rammer det selv på søndag og så er der kun 12 uger til termin :o

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik lige op få mig da Caddie skrev i en anden tråd at vi enten er eller snart rammer 3. trimester :o jeg rammer det selv på søndag og så er der kun 12 uger til termin :o

Ja! Det er altså helt vildt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER