Forunderligt

30 kg udfordring

338 indlæg i dette emne

Det ser bare så godt ud hepper fortsat på dig og håner dunhusker at måle dig for der er helt sikkert røget en del rundt omkring. Fortsæt endelig Dit gode arbejde du er SÅ sej

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

107,7 kg  :numse Stress + usunde fristelser + ingen træning + menstruation = øv!

 

Nå men jeg går da bare til den igen. Jeg er så klar her til morgen, svigermor er på vej hjem til Holland, pigerne er i skole og vug, så i dag skal der trænes og laves grøntsagsretter og tænkes slanke tanker. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skal du snildt få rettet op på, lynhurtigt! :glad :glad :glad

Masser af slanke tanker i din retning

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak Sara  :kiss

 

Status er at kampen mod julegodter og julemad allerede er svær. Der er store børn i huset som kræver julehygge med hvad dertil hører, og det er virkelig ikke nemt når det først er i huset. Og så har jeg haft travlt og skippet træningen lidt mere end det var meningen. Men jeg fortsætter jo bare, og jeg arbejder på at nå næste delmål om en uges tid!

 

STATUS:

 

3.10. Startede jeg med at træne regelmæssigt (min 5 dage/uge)

12.10. Startede jeg med mindre måltider

 

6.10. vægt 113,1 kg (=startvægt)

13.10. vægt 114,2 kg (+1,1 kg)

20.10. vægt 111,3 kg (-2,9 kg : ialt -1,8 kg)

27.10. vægt 110,8 kg (-0,5 kg : ialt -2,3 kg)

3.11. vægt 108,5 kg (-2,3 kg : ialt -4,6 kg)

10.11. vægt ???

17.11. vægt 107,0 kg (-1,5 kg : ialt -6,1 kg)

24.11. vægt 107,7 kg (+0,7 kg : i alt -5,4 kg)

1.12. vægt 106,0 kg (-1,7 kg : i alt -7,1 kg)

 

Skriver vægt ind hver mandag

 

1. delmål: 109,9 kg : Nået 30.10.

2. delmål: 104,9 kg

3. delmål 99,9 kg

 

Endeligt mål: ???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hey, det er sq da -1,7kg :respekt skide godt gået, trods julefristelser og mindre træning! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1,1 kilo det skal du NOK nå inden nytår!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Julen blev som jeg havde frygtet - når det gælder mad og sundhed altså. Alt for mange ting jeg er alt for vild med til at lade være, og som ikke bare kan udelades når huset er fuldt af ferierende børn og adskillige omgange gæster. Jeg har været slem og det kan ses på vægten. Jeg har kun trænet et par gange og i det hele taget bare holdt juleferie.

 

Men nu har det været nytår og er blevet hverdag, og jeg er i gang igen og det bedste er: jeg glæder mig virkelig til at gi den gas med sundhed, træning og kur!  :glad

 

Tror sku bare jeg starter forfra med en 2015 status for vægttab: 

 

1.1. vægt 107,3 kg

 

Vejen:

Daglig motions program minimum 5 dage om ugen: ½ time motionscykel + 3 x 20 (10 af nogle) af hver øvelse på måtte: mave, skrå mave, "cykle", ryg, armbøjninger, baller, knibeøvelser og squats + udstræk, i alt ca 1 time.

Masser af grøntsager og ingen sukker.

Vejning hver mandag morgen.

 

Målet:

1. delmål 104,9 kg

2. delmål 99,9 kg

3. delmål at blive gravid  :D

 

Hep!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep :glad

You can do it!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er bare op på hesten igen, her efter julemåneden søde. Du kommer hurtigt tilbage på rette spor, er jeg helt sikker på :)

 

Nu er jeg også blevet sat på ufrivillig PB pause og skal have tabt mig inden vi starter op igen engang, så nu kommer jeg herned og holder dig med selskab lidt. Hvem ved, måske vi når at følges hele vejen - gennem vægttab, til pb, til baby, det kunne være sjovt :kram2 Hvad var egentlig det oprindelige mål for dig, inden opstart af pb - var det minus 20 kilo, eller husker jeg helt forkert?

 

Og jeg hører meget gerne, hvis du lige falder over nogle gode, nemme retter med masser af grøntsager. Elsker at du spiser "grøntsager med grøntsager", haha. Det elsker jeg selv at gøre, så inspiration er altid velkomment :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så fik jeg også taget mig sammen til at gå på vægten igen - jeg har været syg et par dage så er lidt bagud og syns min indsats har været lidt svingende. 

 

Men - 106,1 kg, det er helt ok!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hep hep :glad

You can do it!

 

Tak  :D De fleste dage syns jeg også godt jeg kan!

Det er bare op på hesten igen, her efter julemåneden søde. Du kommer hurtigt tilbage på rette spor, er jeg helt sikker på :)

 

Nu er jeg også blevet sat på ufrivillig PB pause og skal have tabt mig inden vi starter op igen engang, så nu kommer jeg herned og holder dig med selskab lidt. Hvem ved, måske vi når at følges hele vejen - gennem vægttab, til pb, til baby, det kunne være sjovt :kram2 Hvad var egentlig det oprindelige mål for dig, inden opstart af pb - var det minus 20 kilo, eller husker jeg helt forkert?

 

Og jeg hører meget gerne, hvis du lige falder over nogle gode, nemme retter med masser af grøntsager. Elsker at du spiser "grøntsager med grøntsager", haha. Det elsker jeg selv at gøre, så inspiration er altid velkomment :)

Holder dig gerne ved selskab, jeg skal vist ha kigget din tråd  :rolleyes

 

Altså jeg har ikke selv noget endeligt mål som kan gøres op i tal. For mig handler det om at have "Sunde vaner", altså regelmæssig motion, sund kost og overskud på energi kontoen - og de ting hænger jo gerne lidt sammen. Jeg har tænkt meget over hvad jeg gerne ville veje, og ja i en ideal verden ville jeg gerne være "normalvægtig" - men i en realistisk verden som jeg kan overskue vil jeg bare gerne leve sundt og føle mig sund, og om vægten så er 10-20-30 kg højere end "normalt", det har jeg jo levet med længe og det betyder ikke helt så meget for sundhed og fertilitet, bilder jeg mig ind.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er et fornuftigt tab ;) hvis det fortsætter sådan, rammer du snart dit første delmål! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er da meget godt!!! Så længe det går nedad kommer du tættere på dit mål!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De sidste 4 uger må faktisk godt bare ryge lige lukt i skraldespanden. Hold nu kæft altså! Syns virkelig det er tarveligt at vi har skulle ha så voldsom meget sygdom i huset her, alle har været ramt på skift og Lilly og mig har da mindst haft 3 omgange forkølelse/influenza/feberhalløj hver. Amen nu er det nok altså! Fandme nå!

 

Jeg er stadig forkølet men jeg har så tilpas meget energi nu at jeg har fået ordnet det meste ophobede husarbejde og er klar til ny omgang fødselsdag og gæster, og så snart jeg holder op med at hoste skal jeg også ha noget motion igen, og der skal købes sunde ting i stedet for is og suppe osv. Jeg vil det her sundheds noget, nemli! Og jeg er så skruk og misundelig på alle dem som er i gang med babymaking. Jeg håber og drømmer stadig.

 

For et par dage siden drømte jeg faktisk at Lilly havde fået en lillebror og at hun og baby legede tumle leg i sengen. Og så tog baby bleen af og tissede en lille sø på gulvet  :D jamen jeg ku sagtens se det for mig, endnu en lille bølle frø i huset, som ku hjælpe Lilly med at lave skarnsstreger.

 

Vægten står ca stille, her til morgen sagde den 105,9 kg. Så det er da lige før jeg nupper et nyt delmål om lidt, trods jeg ikke har gjort anden indsats end at overleve her på det sidste.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pissetarveligt med alt det sygdom! :kram Men sejt at vægten ikke har drønet op imens, og at du er frisk på at give den en skalle igen! You can do it! :glad

Og skøn drøm trods tissesø :D Det kunne da også være dejligt med endnu et lille bøllefrø :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak  :D De fleste dage syns jeg også godt jeg kan!

Holder dig gerne ved selskab, jeg skal vist ha kigget din tråd  :rolleyes

 

Altså jeg har ikke selv noget endeligt mål som kan gøres op i tal. For mig handler det om at have "Sunde vaner", altså regelmæssig motion, sund kost og overskud på energi kontoen - og de ting hænger jo gerne lidt sammen. Jeg har tænkt meget over hvad jeg gerne ville veje, og ja i en ideal verden ville jeg gerne være "normalvægtig" - men i en realistisk verden som jeg kan overskue vil jeg bare gerne leve sundt og føle mig sund, og om vægten så er 10-20-30 kg højere end "normalt", det har jeg jo levet med længe og det betyder ikke helt så meget for sundhed og fertilitet, bilder jeg mig ind.

 

Jeg har selv et udgangspunkt, men heller ikke noget endeligt mål. Jeg er færdig, når jeg selv føler mig godt tilpas med der hvor jeg er og det tror jeg også bare er sådan det skal være. Jeg tænkte mere på (ud fra din tråd i "vil gerne være gravid") at din kæreste vist havde et eller andet mål han syntes skulle nås, som var hans betingelse for at starte pb op igen. Eller husker jeg helt forkert?

 

Og til dit sidste indlæg: Øv hvor er det også bare træls, at der kommer så meget i vejen for ens gode indsats hele tiden. Jeg er helt med dig på det hele søde. Både med den manglende energi og skrukheden og misundelsen over dem der er i gang. Vi må bare hænge i og forhåbentlig bliver det så også vores tur på et tidspunkt. Jeg hepper på dig i hvert fald :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv et udgangspunkt, men heller ikke noget endeligt mål. Jeg er færdig, når jeg selv føler mig godt tilpas med der hvor jeg er og det tror jeg også bare er sådan det skal være. Jeg tænkte mere på (ud fra din tråd i "vil gerne være gravid") at din kæreste vist havde et eller andet mål han syntes skulle nås, som var hans betingelse for at starte pb op igen. Eller husker jeg helt forkert?

 

Og til dit sidste indlæg: Øv hvor er det også bare træls, at der kommer så meget i vejen for ens gode indsats hele tiden. Jeg er helt med dig på det hele søde. Både med den manglende energi og skrukheden og misundelsen over dem der er i gang. Vi må bare hænge i og forhåbentlig bliver det så også vores tur på et tidspunkt. Jeg hepper på dig i hvert fald :)

 1000 tak for din besked, som jeg først så alt for lang tid efter du havde skrevet  :badgirl ups. 

 

Jeg fortsætte så længe jeg overhovedet kan. Bare fordi vi evt går i gang med at prøve er der ingen grund til ikke stadig at motionere regelmæssigt og prøve at leve sundt, det er ingen ekstrem kur jeg er på jo. Og hvis jeg blir gravid regner jeg med at fortsætte så meget jeg kan, for det er godt for mig og jeg vil gerne undgå graviditetsbetinget diabetes (som jeg fik konstateret uge 27 sidste gang). 

 

Jo min kæreste mente 20-30 kg måtte være passende at tabe (men hvad ved han, herregud  :rolleyes og det her med at være parat handler nok om mange ting i virkeligheden)

 

Hepper tilbage på dig, jeg må hellere få besøgt din tråd :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille pip fra mig

 

Jeg smugtræner - havde besluttet jeg ikke gad sidde og klynke i min tråd før jeg havde noget godt at sige. Men det har jeg nu, jeg kan sige jeg er tilbage i gang med at træne og vægten allerede har belønnet mig med et lidt lavere tal. Og jeg er rask og der er forår i gang så det skal nok blive til noget. Tror ski snart jeg kommer med en ny status på projekt vægttab.

:yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et lille pip fra mig

 

Jeg smugtræner - havde besluttet jeg ikke gad sidde og klynke i min tråd før jeg havde noget godt at sige. Men det har jeg nu, jeg kan sige jeg er tilbage i gang med at træne og vægten allerede har belønnet mig med et lidt lavere tal. Og jeg er rask og der er forår i gang så det skal nok blive til noget. Tror ski snart jeg kommer med en ny status på projekt vægttab.

:yay

:loveshower  :loveshower  :loveshower Det var et godt lille pip  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Wuhuuu :hep

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

1000 tak for hep

Pyyyyy hvor er jeg øm af træning+mens. Syns det hele knager. Men træning er vel godt mod mens smerter, eller hvad?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vægten står stille. Jeg har været flink til at træne men ikke helt flink nok (3-4 dage om ugen, målet er mindst 5 dage!) og jeg har været opmærksom på maden men slet ikke flink nok til at styre udenom alle de slemme ting. Så nu skruer jeg op for kampen igen. Indtil videre har jeg trænet hver dag denne uge :yay og ja så tar jeg kampen mod sulten.

 

Vores hollandske familie har sendt den store påskepakke i år, bl.a 2 kg ( TO !!) chokolade påskeæg, sådan nogle små massive mørke- mælke og hvid chokolade æg i farvet staniol. Jeg har smagt 1 lille æg, resten ligger i skabet og jeg ved det... jeg ved det hele tiden. Jeg tænker meget på de der æg. Hele tiden. Åh! altså hvordan får jeg glemt alt om de dumme æg som jeg jo slet ikke har lyst til at spise fordi jeg meget hellere vil tabe mig? What to do... Det er altså en lidt stor mængde at hælde ud over mine stakkels børn, de blir jo også usunde af for meget. Jeg bruger seriøst for meget af min tankevirksomhed på de åndssvage påskeæg...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well... Det er lidt hårdt at sige - og jeg ved ikke, hvad din kæreste siger (det er hans familie ikke?)... Men da jeg boede sammen med en veninde, fik vi til tider en pose med alt muligt knas fra hendes far i Tyskland - det var tit dejligt nok - men hvis det kom i en periode, hvor vi ville blive trætte/kede af at stå og have spist en masse usundt, så tog vi et par bidder og smed så slet og ret resten i containeren...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Well... Det er lidt hårdt at sige - og jeg ved ikke, hvad din kæreste siger (det er hans familie ikke?)... Men da jeg boede sammen med en veninde, fik vi til tider en pose med alt muligt knas fra hendes far i Tyskland - det var tit dejligt nok - men hvis det kom i en periode, hvor vi ville blive trætte/kede af at stå og have spist en masse usundt, så tog vi et par bidder og smed så slet og ret resten i containeren...

Jaaa det er jo et ømt punkt, jeg foreslog faktisk at vi kunne lade Mathilde dele lidt ud i klassen eller lignende, og min kæreste blev rasende, for det er jo en gave fra hans MOR!! Og hende skal vi ikke sige noget ondt om nej, hun er en dejlig mor/svigermor/farmor osv. Han lovede dog at sige pænt til hende om hun ikke vil være sød at sende nogle små slikposer næste gang. Men altså... sidste år sendte hun 1 kg påskeæg og han sagde til hende at det var for meget, og så i år 2 kg, så... realistisk set må jeg på en eller anden måde lære at håndtere mine tanker om påskeæg som ligger i skabet og rasler.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jaaa det er jo et ømt punkt, jeg foreslog faktisk at vi kunne lade Mathilde dele lidt ud i klassen eller lignende, og min kæreste blev rasende, for det er jo en gave fra hans MOR!! Og hende skal vi ikke sige noget ondt om nej, hun er en dejlig mor/svigermor/farmor osv. Han lovede dog at sige pænt til hende om hun ikke vil være sød at sende nogle små slikposer næste gang. Men altså... sidste år sendte hun 1 kg påskeæg og han sagde til hende at det var for meget, og så i år 2 kg, så... realistisk set må jeg på en eller anden måde lære at håndtere mine tanker om påskeæg som ligger i skabet og rasler.

En deeeeejlig svigermor, der sender sin overvægtige (sorry) svigerdatter bunker af chokolade... Jeps, pragtfuldt... Nå, det var også spidst - han har nok lov at være lidt ekstra følsom, når nu han skal leve med at bo i et andet land og ikke kunne se hende så tit :)

Men så må Manse vel være mand for at få dem udryddet eller gemt væk - når nu det også er ham, der synes,at du skal tabe dig :rolleyes

Det vil selvfølgelig være mest hensigtsmæssigt at lære bare at abstrahere fra chokoladen i skabet - det ville bare være urealistisk for mig :p

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER