Forunderligt

30 kg udfordring

338 indlæg i dette emne

Tak for dit svar igen Mistel - det er simpelthen lige spot on! Jeg sidder og tænker om du mon er min lidt klogere tvilling eller hvad  :D (også efter at have læst din sidste opdate i din egen tråd - jeg kan virkelig nikke genkendende til rigtig meget!). Det med de 20 min det tager jeg lige til mig, det hjælper rigtig meget at tænke at det bare er en lille bølge man skal over inden det blir lettere, og det passer er jeg sikker på. 

 

Det jeg snacker mest er nødder, ost, appelsiner og svesker, så jeg skal jo virkelig holde igen for at passe på kalorierne, som du siger. Og jeg overvejer at give madlog en chance, for hvis det jeg gør ikke virker så er det på tide at prøve noget andet, ikke!

 

Men men men... vægten siger nu 103,9 kg :yay og selv om det ikke er ret meget minus er det så skønt at se et andet tal på vægten. Det gir håb og kampgejst!

 

Sol, smil og kærlighed til alle i dag :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ikke så meget overskud her på fronten men kan ikke bare forlade din tråd uden igen at sige - DU ER SÅ SEJ SØDE  :loveshower  :bunny  :8:

 

(ps har du overvejet Lifesum som du kan bruge på f.eks. iphone? Så har du den lige ved hånden når du spiser noget :) )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for dit svar igen Mistel - det er simpelthen lige spot on! Jeg sidder og tænker om du mon er min lidt klogere tvilling eller hvad  :D (også efter at have læst din sidste opdate i din egen tråd - jeg kan virkelig nikke genkendende til rigtig meget!). Det med de 20 min det tager jeg lige til mig, det hjælper rigtig meget at tænke at det bare er en lille bølge man skal over inden det blir lettere, og det passer er jeg sikker på. 

 

Det jeg snacker mest er nødder, ost, appelsiner og svesker, så jeg skal jo virkelig holde igen for at passe på kalorierne, som du siger. Og jeg overvejer at give madlog en chance, for hvis det jeg gør ikke virker så er det på tide at prøve noget andet, ikke!

 

Men men men... vægten siger nu 103,9 kg :yay og selv om det ikke er ret meget minus er det så skønt at se et andet tal på vægten. Det gir håb og kampgejst!

 

Sol, smil og kærlighed til alle i dag :7himmel

:yay :yay :yay for nyt tal på vægten :yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Status slut maj 2015

 

Det går med museskridt - men det går nedad med vægten! :yay 103,5 kg nu

 

OG:

Det er faktisk minus 2,8 kg siden påske!

Det er faktisk minus 4,5 kg siden 1. marts!

Det er faktisk minus 12,3 kg siden august sidste år hvor min vægt toppede på 115,8 kg.

 

Det er da noget! Jeg må godt prale lidt nu syns jeg. Jeg har siddet og bladet lidt i min tråd i dag og det var faktisk meget motiverende. Jeg kan jo se hvor jeg har kæmpet hele vejen, og jeg står ved både brok og spekulationer, men jeg føler nu alligevel jeg har rykket mig, for det er jo nogle andre tal jeg "kæmper" med nu. Og jeg føler mig så tæt på mit store mellem-mål, de 99,9kg, jeg kan godt forestille mig det nu, faktisk vil jeg sige: jeg tror på det!

 

Desuden træner jeg stadig 6 dage om ugen i gennemsnit (helst hver dag, og med gejst!): 30 min motionscykel så jeg sveder og puster, ca 20 min mave-ryg-osv styrketræningsøvelser. Jeg spiser sundt, grønt, og sparsomt, og en gang i mellem får jeg mig lidt guf, fx til fødselsdag, og det er ok! Det er smoothies til morgenmad og rødbederåkost/grøn blandet salat/kogte grøntsager med lidt pesto til mellemmåltider.

 

Og jeg drømmer stadig om en lille een...

 

Min kæreste er sørme begyndt at tabe sig, endelig (det var ved at være tiltrængt men man kaster jo ikke med sten osv...), han laver grønne juicer (som jeg desværre er for allergisk til at drikke) og har droppet sine snacks og smidt de første 3,5 kg. Det er altså lidt mere motiverende for mig, at han ikke længere bare propper sig foran mig. Så jeg hepper for han hopper ved så vi snart kan blive babyklare :7himmel

 

Jeg er glad!

 

Og nu kommer Mathilde hjem fra svømning, så mere senere...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay :yay :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver bare så glad når jeg kigger i din tråd! :glad

Du er sq en sej kvinde.. du har min fulde respekt!

fedt at din husbond er hoppet med på vognen :wee nu har i en fælles ting at bakke hinanden op om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:yay hvor det kører. Fedt at manden også er kommet med på bølgen. På tide ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for hep dejlige piger :loveshower

 

Jeg har prøvet noget nyt og rimelig vildt... jeg har taget hvad der minder om en løbetur, her i tusmørket.  :o  :D Så så man lige lille bamse-mig tøffe rundt og puste på stierne. Det troede jeg faktisk ikke jeg kunne...eller gad... eller turde...! Men jeg har drømt om det længe, altså som i, jeg drømmer at jeg løber om natten og nærmest sådan, letter fra jorden. Så jeg har da tænkt tanken. I dag har jeg råhygget med Mathilde og bagt banankage, og nøj hvor den smagte  :whistling lidt for godt og for meget. Og så har jeg den her uro i kroppen, sammen med sugar-high, jeg var sådan lidt hysterisk på universet (tror det må være pms), så jeg gjorde det. Sgu! 

 

Tog noget dejlig musik i ørerne og så ud på de velkendte stier her omkring, der var stort set øde, stille og smukt, kun en måne og et par planeter gloede på mig, og duft af syrener alle vegne uhm, og der, der var horisonten...  Jeg må indrømme det gjorde ondt i fødderne til sidst, men den der følelse af "jeg er slank og jeg løber, min krop er stærk og jeg bevæger mig fremad" (ok kun slank i mit indre blik  :rolleyes but you know...). 20 min har jeg været ude og omkring og jeg er vendt hjem med 300% bedre humør.

 

Hvem ved, måske prøver jeg det igen en gang. Måske er det ikke helt umuligt selv om det er lidt hårdt med så mange kg. Og så elsker jeg den her årstid og de lyse aftner, jeg blir helt sentimental og begejstret.

 

Godnat fra tosse-happy land :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor fedt :yay

Jeg gad godt at jeg kunne få slæbt min dovne krop afsted, så du har min fulde :respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej hvor fedt :yay

Jeg gad godt at jeg kunne få slæbt min dovne krop afsted, så du har min fulde :respekt

Tak Sara - altså det er også helt usædvanligt for mig at nærmest have lyst til at motionere. Det er noget jeg har lært de seneste år. Min typiske reaktion på ikke at føle mig godt tilpas på den ene eller anden måde har altid været at spise noget. Men når jeg nu vælger i min stædighed ikke at gøre det (når det lykkes mig at bekæmpe vanen) så står jeg og blir klar over, at jeg føler noget jeg ikke bryder mig om at føle, og hvad kan jeg gøre for at ændre hvordan jeg føler? Der er motion en af de ting man kan vælge, og som faktisk gir noget følelse af magt over situationen. Mon ikke det er noget som kan tage overhånd... men for mig er det altså super positivt at tage magten over vanen/sulten/mine negative følelser og gøre noget som får mig til at føle mig godt tilpas bagefter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har med en vis mistro (og lidt besvær, det er stadig en gang blæver...) målt min talje. Der ser ikke ud til at være noget galt med mit målebånd. Men altså... det sidste talje mål jeg har skrevet ned for 5 uger siden er 9 cm større. Hold da op!? Det er også 2,3 kg siden, men så må det motion jo virkelig gøre noget. :yay

 

Og så har jeg regnet lidt fremad. Med det her snegletempo mit vægttab har så taber jeg for tiden ca 2 kg om måneden. Men hvis jeg fortsætter har jeg jo så tabt 6 kg om 3 mdr. Eller 12 kg om ½ år. Eller 24 om et år, hvis det går så vel. Det er jo en helt anden tøjstørrelse vi snakker om  :D tænk bare hvad det ka blive til! Jeg kæmper nu stadig for et vægttab på mere end 2 kg pr måned i nærmeste fremtid. Jeg har jo et mål... Men set i det her perspektiv er det en succes hvis jeg har tabt 2 kg om en måned, og alt der over er fantastisk! Hep! :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor er det dejligt at læse med i din tråd! Det går da super godt :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er super sej :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes du er mega sej. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak dejlige piger :loveshower

 

Har lige haft 2 skod dage pga mens, føj jeg har været helt dårlig på alle måder  :prik

 

Men i dag er en fin, ny dag, jeg har givet den gas med træning og købt masser friske grøntsager som der skal smovses på. Juni skal nok gi gode resultater :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

103,2 kg efter en ret besværlig uge med mens og gæster og pizza og fredagsslik og den slags - det er faktisk helt ok. Nu er det hverdag.

 

I nat drømte jeg at jeg fødte en lille mørkhåret pige sådan ret pludseligt. Vi var på ferie og jeg var lige gået ind og hvile, så jeg var alene da jeg pludselig fødte et barn på gulvet. Da jeg endelig fik kaldt på min kæreste var det første jeg sagde "Se bare, jeg SAGDE jo vi sku ha et barn mere"  :D

 

Egentlig en helt skøn drøm, det jeg syns er mest mærkeligt er vist hårfarven. Mine børn er røde/blonde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

PS min kæreste har tabt de første 5 kg nu og laver stadig en masse grøntsagsjuice :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vægten er da stadig nedadgående, så det kan da kun betegnes som en sejr. Og super fedt din mand også er engageret. Det gør det lige lidt nemmere.

Ha´ en dejlig dag. :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sku lige til at lave et indlæg om hvordan vægten er dum og står stille, og det skyldes helt sikkert mig selv og at jeg spiser for meget og forkert, trods gode intentioner. Men her til morgen står der 102,8 kg på vægten :glad så en lillebitte smule har den da rykket. Det gir kampgejst.

 

Jeg er ret god til at få trænet, jeg nyder faktisk min daglige svedetur, men jeg er godt nok dårlig til at modstå usunde fristelser, de sniger sig af og til ned i min indkøbskurv eller min mand eller børn får noget som jeg bare ikke kan holde mig fra. Jeg er simpelthen så dårlig til at være sulten! I går havde jeg grøntsagsdag, var flittig i køkkenet og lavede grøn salat, rødbederåkost, lynstegte grøntsager med chili og kogte grøntsager med pesto. Men endte med at føle mig helt desperat over en sult som ikke var i mavesækken men... i dont know, blodsukkeret? Eller bare i mit hoved måske. Det gode er at man faktisk ikke KAN overspise af sådan en gang grøntsager med grøntsager, det dårlige er at jeg faktisk prøvede.  :unsure

 

Well, kampen mod sulten fortsætter og så håber jeg at jeg formår nogle gode resultater inden længe. Jeg har en plan... :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brokadvarsel.

 

Den her følelse af opgivelse, det hele kan være lige meget, og underliggende tristhed samt småstress over småting jeg ikke kan gøre noget ved - ih den må godt skride! Sådan gider jeg ikke ha det. Det gør det virkelig svært at gøre noget konstruktivt overhovedet, ikke mindst projekt slank, sund og glad osv. Jeg kom til at tænke på Marvin fra Hitchhickers Guide osv. Sådan en indre stemme har jeg lyttet til de sidste dage og det er virkelig små deprimerende. ("Sigh"/"why bother"/"this won't go well" etc). Jeg ved godt jeg har et reelt valg. Jeg kan æde og guffe og ligge på sofaen med min dårlige samvittighed, eller jeg kan gøre det svære, motionere og sulte og lede efter min motivation og tro på det hele. Min kæreste har projekter, ting der skal gøres i hus og have osv, jeg blir stresset af bare at tænke på dem lige nu. Samtidig med jeg ved det ville pynte på parforholdet hvis jeg tog min del af slæbet. Jeg ved bare virkelig ikke om jeg kan her og nu... Please lad bare det her være en lille smule pms som er ovre om lidt. Jeg er bare så træt af mig selv lige nu! Ih! (og jeg kan ikke engang bestemme mig for om jeg skal gå ned efter snoller eller sætte mig på motionscyklen lige om lidt).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marvin er skøn - du kan få et knus, det skal nok blive bedre igen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kæmpe kram til dig søde. Råb røv idag og så op på hesten imorgen :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde - tak piger (og ja Marvin er faktisk lidt skøn og jeg ka godt li Alan Rickman som er hans stemme i filmen)  Jeg fik lidt sofa tid med Mathilde og en is, og går i seng med lidt håb om at lidt mere søvn kan hjælpe og en ny dag starter i morgen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lørdag blev også so-so men nu er den sk... mens startet og jeg er ok (humørmæssigt) og i dag er grøntsagsdag og det går fab trods de sidste dages synder. På lørdag skal jeg til familie tamtam, så jeg har lige hele ugen til at være super sund og sej, så kan jeg tillade mig at slå mig lidt løs næste weekend syns jeg. Lige nu er det rart med noget at se frem til mens jeg spiser dagens 4. skål salat. Hep!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lørdag blev også so-so men nu er den sk... mens startet og jeg er ok (humørmæssigt) og i dag er grøntsagsdag og det går fab trods de sidste dages synder. På lørdag skal jeg til familie tamtam, så jeg har lige hele ugen til at være super sund og sej, så kan jeg tillade mig at slå mig lidt løs næste weekend syns jeg. Lige nu er det rart med noget at se frem til mens jeg spiser dagens 4. skål salat. Hep!

Hep!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER