Forunderligt

30 kg udfordring

338 indlæg i dette emne

Spændende med diætist! Sådan en har garanteret altid lidt ekstra i ærmet, man ikke selv har tænkt på! Især med allergien.. Min mand har også meget allergi og også overfor en del fødevarer - det gør bare det hele lidt mere besværligt!!

 

Rodfrugter i ovnen synes jeg er vildt lækkert! Og nemt.. Bare hvis du manglede en enkelt ide :) Jeg putter tit feta ved og så olie og krydderier på.

 

Træls med din hæl.! Er det noget der kan gå væk igen, hvis den ikke belastes eller hvordan? Det vil hvert fald nok hjælpe med vægten uanset. Om man vil det eller ej, er det jo hårdt for fødder, led osv., men det ved du jo godt - derfra og så til, at ændre en hel livsstil osv. er der jo lang og hård vej.!! Jeg hepper på dig!!! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Spændende med diætist! Sådan en har garanteret altid lidt ekstra i ærmet, man ikke selv har tænkt på! Især med allergien.. Min mand har også meget allergi og også overfor en del fødevarer - det gør bare det hele lidt mere besværligt!!

 

Rodfrugter i ovnen synes jeg er vildt lækkert! Og nemt.. Bare hvis du manglede en enkelt ide :) Jeg putter tit feta ved og så olie og krydderier på.

 

Træls med din hæl.! Er det noget der kan gå væk igen, hvis den ikke belastes eller hvordan? Det vil hvert fald nok hjælpe med vægten uanset. Om man vil det eller ej, er det jo hårdt for fødder, led osv., men det ved du jo godt - derfra og så til, at ændre en hel livsstil osv. er der jo lang og hård vej.!! Jeg hepper på dig!!! :kram2

Åh ja det har du ret i - jeg går også til diætisten med åbent sind og nysgerrighed.

 

Sjovt jeg sad faktisk og kom til at tænke på bagte rodfrugter da jeg skrev minus-listen  :D det har vi ikke fået for nylig. Jeg plejer at smække en frisk kylling oven over, så saften er med til at lave lidt "suppe". Feta lyder nu også lækkert, men hollænderen spiser det ikke, så det skal i en skål ved siden af (og er jo ikke såååå godt for mig).

 

Min hælspore/fodsmerter burde forsvinde igen, hvor hurtigt afhænger af hvor meget jeg kan aflaste og hvor godt indlæggene virker. Jeg syns de er top svære at få til at ligge helt rigtigt så det føles rart - men det er bedre end ikke at gå med dem, kan jeg mærke. Jeg har ellers ikke haft de store problemer med led/ankler/knæ osv pga overvægten heldigvis, jeg er vist ret stærk  :D  og rimelig sund og rask, bortset fra overvægt - gudskelov!

 

1000 tak for hep!  :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det er da også en del at forholde sig til med den krydsallergi. Det gør det lidt mere besværligt at man ikke lige kan tage en rå gulerod når man er småsulten.

Har du overvejer vaccination for sin allergi? Det vil kunne mindske dine reaktioner hvis ikke fjerne din allergi helt. Jeg er selv vaccineret for støvmider men da jeg er multiallergiker reduceres min allergi kun (hvilket også er super) men hvis man kun har en eller to allergier kan de blive fjernet helt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Åh ja det har du ret i - jeg går også til diætisten med åbent sind og nysgerrighed.

 

Sjovt jeg sad faktisk og kom til at tænke på bagte rodfrugter da jeg skrev minus-listen  :D det har vi ikke fået for nylig. Jeg plejer at smække en frisk kylling oven over, så saften er med til at lave lidt "suppe". Feta lyder nu også lækkert, men hollænderen spiser det ikke, så det skal i en skål ved siden af (og er jo ikke såååå godt for mig).

 

Min hælspore/fodsmerter burde forsvinde igen, hvor hurtigt afhænger af hvor meget jeg kan aflaste og hvor godt indlæggene virker. Jeg syns de er top svære at få til at ligge helt rigtigt så det føles rart - men det er bedre end ikke at gå med dem, kan jeg mærke. Jeg har ellers ikke haft de store problemer med led/ankler/knæ osv pga overvægten heldigvis, jeg er vist ret stærk  :D  og rimelig sund og rask, bortset fra overvægt - gudskelov!

 

1000 tak for hep!  :kiss

Lyder lækkert med kylling over! Hvor lang tid skal det så have i ovnen? Uh, men feta er ekstra lækkert fra ovn, så er det sådan lidt brændt i kanterne :D

 

Er dine indlæg til hele skoen eller kun der bagerste stykke? Jeg havde engang nogle, som kun var halv størrelse nærmest og de var vildt irriterende og gled nemlig rundt i skoene..

Godt at du generelt er stærk, sund og rask, så vægten ikke er så slem med skavanker, som den kunne være.

 

Du skal også huske, at selv de små og overskuelige ændringer i hverdagen er gode i det lange løb! Det er dømt til at gå galt, hvis man ændrer alle vaner på én gang! Og hvis alt usundt pludselig er helt forbudt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold da op det er da også en del at forholde sig til med den krydsallergi. Det gør det lidt mere besværligt at man ikke lige kan tage en rå gulerod når man er småsulten.

Har du overvejer vaccination for sin allergi? Det vil kunne mindske dine reaktioner hvis ikke fjerne din allergi helt. Jeg er selv vaccineret for støvmider men da jeg er multiallergiker reduceres min allergi kun (hvilket også er super) men hvis man kun har en eller to allergier kan de blive fjernet helt Du skriver bare hvis du vil høre mere

Nej har ikke rigtig overvejet det. Jeg mødte for et par år siden en jævnaldrende kvinde med samme allergi, hun fortalte hun havde været gennem et langt og dyrt vaccinerings program som overhovedet ikke havde hjulpet... eller det havde hjulpet på birkepollen, men ikke på madvarene det krydser med. Og ærligt, de 3-5 uger om året med birkepollen klarer jeg nok, det er alle de begrænsninger på fødevarer som jeg finder lidt generende (selv om man jo vænner sig til det)

 

Men det kan da godt være jeg skulle spørge min læge om mulighederne. Det kan der ikke ske noget ved.

 

Lyder lækkert med kylling over! Hvor lang tid skal det så have i ovnen? Uh, men feta er ekstra lækkert fra ovn, så er det sådan lidt brændt i kanterne :D

 

Er dine indlæg til hele skoen eller kun der bagerste stykke? Jeg havde engang nogle, som kun var halv størrelse nærmest og de var vildt irriterende og gled nemlig rundt i skoene..

Godt at du generelt er stærk, sund og rask, så vægten ikke er så slem med skavanker, som den kunne være.

 

Du skal også huske, at selv de små og overskuelige ændringer i hverdagen er gode i det lange løb! Det er dømt til at gå galt, hvis man ændrer alle vaner på én gang! Og hvis alt usundt pludselig er helt forbudt..

En hel kylling på rodfruger skal have ca 5 kvarter, lidt mere hvis den er stor, lidt mindre hvis du halverer eller parterer den. Jeg syns selv Bornholmerkylling fra Føtex er rigtig lækker.

 

Indlæggene er sådan nogle tykke sillicone kiler som skal under hælen. De glider ikke som sådan rundt, men da mine sko ikke er helt flade indeni ligger de og buer lidt og jeg kommer til at gå på kanterne og skal hele tiden justere. Lidt irriterende, men måske vænner jeg mig til det.

 

Tak for gode råd - jeg går også stille og roligt frem lige nu, i hvert fald. Jeg er mere interesseret i at bevare min sundhed end at tabe mig (for) hurtigt eller voldsomt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har haft hælspore og brugte samme slags indlæg med STOR succes! Håber også de hjælper dig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor har haft hælspore og brugte samme slags indlæg med STOR succes! Håber også de hjælper dig :)

Jamen jeg håber, indtil videre gør det mindre ondt at gå, men jeg har stadig ondt bagefter og om morgenen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ fik jeg taget hul på træningsdelen  :8:

 

En ny måned og en ny uge, klar til nye ting!

 

Jeg kan jo ikke lave hop og dans osv pga min fod, så motionscyklen er kommet ned i stuen igen - det kan jeg uden problemer.

 

I dag tog jeg 25 min på motionscykel (målet er 30 min hver dag)

Bagefter et lille program på måtte jeg har lavet som er 3x10 af hver øvelse med en lille pustepase imellem: Ryg, baller, mave, skrå mave og lår. Og ikke mindst knibeøvelser.

 

Så nu har jeg det godt og føler mig lækker!  :D eller i hvert fald på vej. De her øvelser kan jeg lave hver dag mandag-fredag. Udfordringen lige nu er at droppe overspringshandlingerne og komme i gang  :glad

 

Glæder mig til diætist på fredag

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hep hep hep :glad

Taaaaak  :kiss (hvornår har du forresten test dag? skal jeg snart heppe tilbage?)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dagens træning var en kælling  :wacko  BUT I DID IT!  :yay

 

Sådan nogenlunde i hvert fald. Jeg har sovet dårligt pga bølletumling og jeg har ondt i min fod og alle mulige steder (men bortset fra foden skal det selvfølgelig trænes væk!) Så jeg kom ikke helt op på så meget træning som jeg havde planlagt, men jeg skal jo også lige i gang altså. Det skal nok komme og jeg har det trods alt bedre efter træning, også mentalt  :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Taaaaak  :kiss (hvornår har du forresten test dag? skal jeg snart heppe tilbage?)

 

:kiss du er sød, men jeg fik menstruation her til morgen, så jeg skal egentlig bare have fat i lægen for at få gang i det sidste inseminationsforsøg, inden vi overgår til ivf. Sidst havde min mands sædkvalitet nået et nyt lavpunkt, så jeg har indstillet mig på, at vi må betale, hvad det koster at få et færdigblandet barn fra Trianglen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:kiss du er sød, men jeg fik menstruation her til morgen, så jeg skal egentlig bare have fat i lægen for at få gang i det sidste inseminationsforsøg, inden vi overgår til ivf. Sidst havde min mands sædkvalitet nået et nyt lavpunkt, så jeg har indstillet mig på, at vi må betale, hvad det koster at få et færdigblandet barn fra Trianglen.

Årh øv! Pyh respekt for dig for at se positivt på fremtiden trods alt. Det virker da helt trist med insemination og dårlige svømmere... Krydser alligevel fingre for en mirakelspire til jer

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Lyder som et godt program du har lagt dig :-) Må man få af vide hvilke øvelser du laver? Kunne jo være man skulle tilføje :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gulerødder?

Er på minus listen, allergi. Kogte gulerødder er lissom ikke det samme

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder som et godt program du har lagt dig :-) Må man få af vide hvilke øvelser du laver? Kunne jo være man skulle tilføje :-)

Det er meget simple øvelser på måtte. Mavebøjninger, skrå mavebøjninger, cyklen med ben, rygbøjninger og ben løft på alle fire. Og så knib. Kun symmetriske bevægelser da jeg nok for altid vil have lidt sart bækken efter fire graviditeter.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er meget simple øvelser på måtte. Mavebøjninger, skrå mavebøjninger, cyklen med ben, rygbøjninger og ben løft på alle fire. Og så knib. Kun symmetriske bevægelser da jeg nok for altid vil have lidt sart bækken efter fire graviditeter.

:-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bare haft så ondt i min fod. Min kæreste mener ikke jeg må bruge motionscyklen før min fod er bedre  :( hvad må jeg så...

 

Jeg har trodset ham og taget 10 min alligevel, bare for at varme lidt op inden øvelser på måtte. 

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lilly har været syg i 1 uge nu. Det er altså ikke optimale omstændigheder, så træning har ligget lidt sløjt. Jeg får dårlig søvn og har klynkebarn hjemme om dagen. Har nu besluttet mig at trodse ondt i foden og træne, jeg har tilsyneladende ondt uanset hvad jeg gør så skråt op med det. Det værste er næsten at jeg har brændt min aftale med diætisten fordi jeg havde brug for at sove - og jeg havde virkelig glædet mig! Nu går der 14 dage før jeg kan få tid igen, øv!

 

Tror jeg vil prøve at lure lidt rundt omkring og se hvad andre gør mht kosten. Der må da være noget jeg kan bruge til inspiration...

 

Min mor syns jeg sku gå til zoneterapi... ved ikke rigtig om det er klogt med hælspore? Men jeg kender jo en meget dygtig zoneterapeut så jeg tænker jeg vil spørge hende hvad hun mener. Det ville være rart at føle jeg gør noget i hvert fald, frem for bare at vente på at det går over, især når det overhovedet ikke virker som om det har tænkt sig at gå over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har trænet i dag! Ih hvor har jeg lyst til at der skal ske noget og jeg skal i gang med træning og sund kost.

 

Må indrømme det har stået helt stille, jeg er alt for stress påvirkelig og min mors kræft diagnose og operation har væltet mig noget.

 

Ved ikke om jeg kan få trænet i weekenden, min plan er stadig at lave mit lille program med 20 min motionscykel + 3x20 af hver gulvøvelse (ryg, baller, mave, skrå mave og lår) hver dag på hverdagene. Det sku ikke være så svært.

 

Men opskrifter... trænger virkelig til inspiration.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NÅ ja, en god ting i dag: Jeg har været til zoneterapi, det var dejligt og jeg føler mig så godt tilpas. Hun prøvede at behandle min hælspore og jeg håber også det hjælper på det, men hun sagde ingen garantier desværre. Men vi talte om vægttab (for det er jo nok overvægten som er årsag til at jeg har fået hælspore), jeg følte mig inspireret og ja, greb straks inspirationen og gjorde noget ved det.

 

Dagens ret blev blendet jordskok suppe med lidt bacon tern (og en tilsat porre, da jeg holder meget af smagen). Ved ikke om det er super sundt men det var lækkert og mætter godt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det går godt! Jeg er klar til kamp og kæmper. Vi har fået masser af sund mad og jeg kan allerede mærke at min "automatiske konstante sult" er aftaget. Jeg er ikke som sådan sat ind med slankekost (endnu) men prøver simpelthen til en start at få en masse sund og varieret mad ind, ind med ny inspiration og ud med al usund snack og hyggespisning. So far so good!  :yay

 

Motionen kører også igen. Jeg kører motionscykel 15-30 min (målet er 30) dagligt og laver derefter et lille træningsprogram på 3x10 eller 20 af hver øvelse for mave, lår, skrå mave, ryg, baller og ikke mindst knibeøvelser. Det er meget overkommeligt og mit mål er at lave det mindst 5 dage om ugen, altså hverdage hvor jeg burde kunne finde 45-60 minutter til træning uden problemer. De sidste dage har jeg haft ret travlt og derfor trænet aften, det kan også sagtens lade sig gøre. Så ingen undskyldninger.

 

Sidste vejning sagde 113,1 kg så nu håber jeg at jeg snart kan "slå" den. Men som sagt, lige nu handler det mest om at være kommet i gang.

 

Og hold kæft hvor jeg nyder at kunne være stolt af mig selv. Derfor lidt pral her  :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Seje mamma! :yay du fører dig jo frem på alle fronter pt! :)

:Respekt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER