Morpige

Bliver jeres mænd også mandschauvinister?

28 indlæg i dette emne

Inspireret af en smalltalk på et andet forum, synes jeg det kunne være sjovt at høre, om jeres mænd ændrer karakter når der er andre i nærheden?

F.eks.

Når vi får gæster, så tror manden det er hans opgave at servicere dem med hans begavelse, imens jeg kan sørge for mad, kaffe osv.

Men jeg er begyndt at gå ind og sige til ham at han skal komme og hjælpe. Men så får man rynkede bryn fra alle gæsterne, der mener at jeg kuer ham

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

nej sådan er min mand heldigvis ikke, men i vores vennekreds er kulturen også, at man hjælper hinanden. Men jeg har det faktisk sådan, at jeg helst vil klare oprydningen i køkkenet selv, fordi vores køkken ikke er så stort, så er man for mange, så går man i vejen for hinanden.

Men jeg er min mands modsætning i hvertfald, når vi er sammen med andre, så er det mig, som er den meget udadvendte og meget snakkende, og min mand den stille og lyttende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvor er I heldige piger ! Her er det heldigvis kun når der er gæster. Han gør alt hvad jeg siger i hverdagen :) (men jo ikke så meget af sig selv)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er det ligeligt fordelt, synes jeg.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha , her er det fuldstændig det samme.. men min mand er så også meget mandschauvanistisk.. prøver stadig at pille det af ham <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg HAR spildt min tid på sådan en mand 2½ år af mit liv; never again! :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej sådan er min man SLET ikke - heldigvis

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand ser du ikke i køknet.. jo så skal det være for at lave kaffe som kun han kan finde ud af.. eller skære køød.. det kun en mands opgave.. resten det konens...

Og jeg har det faktisk godt med rollefordelingerne.. køknet er kvindens plads ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Næ, faktisk er min mand primus motor, hvad angår køkkentjansen, når vi har gæster! Det er meget sjældent mig, der laver gæstemad, for H. Vil rigtig gerne og så skal han da have lov! Det er kun når han har forretningsforbindelser med hjem at jeg står for det hele, for der kommer de som regel lige efter arbejde. Man arbejder sent hernede.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv....må melde mig i klubben Pernille :(

Ved ikke hvorfor han er sådan, tror det er fordi han er enebarn og at hans far er megameget gammeldags og ikke engang aner hvor tingene står i hans eget køkken, fordi min svigermor ynder at vimse rundt og hente dit og dut til sin mand :s Det bærer min mand så tydeligt præg af hun så også har gjort for ham, og de tror de skal snakke med gæster, mens jeg spæner frem og tilbage med diverse.....men jeg er begyndt at stille mig op ved siden af min mand og glo på ham og smile....lade som ingenting, men jeg er ved at eksplodere indvendigt af raseri, for han ved godt der skal dækkes bord, men han er lige forvirret hver gang og kan slet ikke overskue hvor han skal starte....Ja prøv at starte med en KOP fx!!! :S GRRRR!!! Det ligger ham så fjernt.....

Gosh jeg føler jeg har trukket nitten nogle gange..... :(

Næste gang så siger jeg til ham inden gæsterne kommer, at jeg forventer at det er ham der dækker bord, så kan jeg snakke med gæsterne!

Vi havde 2 vennerpar over at spise for et par mdr siden, der stod Emilie endda ude i køkkenet og skreg mens hun trak mig i det ene ben og jeg sprøjtsvedte over maden....vi var temmelig mange....og når jeg er stresset og Emilie samtidig vil ha mig og skriger hjælpeløst og han bare står og griner med mændene inde i stuen over nogle historier de fortæller, ja så kan jeg gå amok....han ser det slet ikke!!! :(

Nå....men han fik et møgfald da de var kørt hjem, men da var gassen ligesom gået af ballonen....gider bare ikke stikke til ham når der er nogen her, for det skaber så dårlig en stemning og det ikke lige det man gider give sin gæster vel?!

Arh de mænd! :S

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er det ikke hos os - heldigvis :loveshower Jeg var gået halvt amok, hvis min mand ikke hjalp til..

Det skal siges at jeg egentlig befinder mig bedst i køkkenet og vil gerne lave maden, men han kommer ofte og spørger om der er noget han kan gøre :) Han dækker så bord og når vi har rejst os, så hjælpes vi ad med at bære ud i køkkenet igen..

Sådan har vi altid gjort.. De venner eller familie der så er på besøg, hjælper også til med at bære ud igen..

Det er så som oftest ham der tager opvasken eller sætter i opvaskeren :P :P Det tager jo ikke mere end 10 minutter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand ser du ikke i køknet.. jo så skal det være for at lave kaffe som kun han kan finde ud af.. eller skære køød.. det kun en mands opgave.. resten det konens...

Og jeg har det faktisk godt med rollefordelingerne.. køknet er kvindens plads ;)

:ditto Her kører vi også efter "år 1920" metoden :P

Og det er HELT efter eget valg... Så slipper jeg nemlig for at slå græs og skovle sne, og hvad der ellers måtte ligge i den kategori :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:ditto Her kører vi også efter "år 1920" metoden :P

Og det er HELT efter eget valg... Så slipper jeg nemlig for at slå græs og skovle sne, og hvad der ellers måtte ligge i den kategori :balloon

Vidste jeg kunne regne med dig ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej sådan er min man SLET ikke - heldigvis

Heller ikke min

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidste jeg kunne regne med dig ;)

Altid ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I virkeligheden handler det nok heller ikke om HVEM der gør HVAD, men om HVORDAN man er kommet frem til en ordning der fungerer for begge parter. Her i huset har vi "ministerier", hvor vi hver især har ansvar for ting. Vi har frivilligt budt ind på det vi helst vil lave (og kan) og så er der kommet en balance i opgaverne.

At én har ansvar betyder så ikke at man skal lave alt og det hele i det ministerium, - men man skal sørge for at det bliver gjort, hvad enten man gør det selv, spørger den anden (som så er i sin gode ret til at sige nej) eller om man stikker naboens knægt en 50'er for at gøre det ;)

Tvang, trods og "det skider jeg på" er ikke vores venner! :kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er vi gode til at hjælpe hinanden

og familien er sådan at alle hjælper til

har spildt 11 år på en mand som levede i 1920 gør det aldrig igen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi deles også. Vi har helt naturligt fundet en fordeling der passer os begge. Det er f.eks. kun mig der støver af og ordner vasketøj, for det kan jeg faktisk godt lide. Til gengæld, så er det manden der ordner cykler og støvsuger en gang om ugen. Og så er det manden der bager brød, for DET gider jeg ikke!

Vi elsker begge to at lave mad, så når vi har gæster falder vi næsten over hinanden i køkkenet ;)

Jeg ville ALDRIG kunne leve i et forhold, hvor det var forventet, at det var mig der lavede mad, gjorde rent og servicerede når der var gæster!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Øv....må melde mig i klubben Pernille :(

Ved ikke hvorfor han er sådan, tror det er fordi han er enebarn og at hans far er megameget gammeldags og ikke engang aner hvor tingene står i hans eget køkken, fordi min svigermor ynder at vimse rundt og hente dit og dut til sin mand :s Det bærer min mand så tydeligt præg af hun så også har gjort for ham, og de tror de skal snakke med gæster, mens jeg spæner frem og tilbage med diverse.....men jeg er begyndt at stille mig op ved siden af min mand og glo på ham og smile....lade som ingenting, men jeg er ved at eksplodere indvendigt af raseri, for han ved godt der skal dækkes bord, men han er lige forvirret hver gang og kan slet ikke overskue hvor han skal starte....Ja prøv at starte med en KOP fx!!! :S GRRRR!!! Det ligger ham så fjernt.....

Gosh jeg føler jeg har trukket nitten nogle gange..... :(

Næste gang så siger jeg til ham inden gæsterne kommer, at jeg forventer at det er ham der dækker bord, så kan jeg snakke med gæsterne!

Vi havde 2 vennerpar over at spise for et par mdr siden, der stod Emilie endda ude i køkkenet og skreg mens hun trak mig i det ene ben og jeg sprøjtsvedte over maden....vi var temmelig mange....og når jeg er stresset og Emilie samtidig vil ha mig og skriger hjælpeløst og han bare står og griner med mændene inde i stuen over nogle historier de fortæller, ja så kan jeg gå amok....han ser det slet ikke!!! :(

Nå....men han fik et møgfald da de var kørt hjem, men da var gassen ligesom gået af ballonen....gider bare ikke stikke til ham når der er nogen her, for det skaber så dårlig en stemning og det ikke lige det man gider give sin gæster vel?!

Arh de mænd! :S

Det er jeg ked af at høre Mette. Jeg ville aldrig kunne leve med at det var sådan. Jeg laver godt nok maden herhjemme, men som Sandra og Troldemor er inde på,så slipper vi jo så for støvsugning, gulvvask og snerydning.

Min mand gør alt hvad jeg beder om. Det er kun når vi har gæster at han forglemmer sig selv. Men dække bordet kan han godt. han har vært tjener engang, så det er han god til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er jeg ked af at høre Mette. Jeg ville aldrig kunne leve med at det var sådan. Jeg laver godt nok maden herhjemme, men som Sandra og Troldemor er inde på,så slipper vi jo så for støvsugning, gulvvask og snerydning.

Min mand gør alt hvad jeg beder om. Det er kun når vi har gæster at han forglemmer sig selv. Men dække bordet kan han godt. han har vært tjener engang, så det er han god til.

Pernille altså :sm :sm

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helst ikke have manden i køkkenet bortset fra hvis han vil lave te eller kaffe - så kan han ellers godt fise ind og underholde gæsterne, for jeg vil hellere brillerer i køkkenet :badgirl men han dækker bord (hvis jeg ikke har gjort det i forvejen også... er lidt af en control freak, når det kommer til sådan noget) og han vil rigtig gerne hjælpe, også når der er gæster, så nogle gange får han lov til at piske fløde eller andre småting og det er nu rart nok med hjælp til de små ting :loveshower

Lige nu kæmper jeg for, at han indser, at jeg ikke kan klare alt det huslige herhjemme selv længere og det er virkelig en kamp, for det er jo ham, der har fuldtidsjobbet og jeg render bare rundt arbejdsløs (indtil d. 7/2, så går jeg sgu på barsel!) herhjemme - så bør det jo være mig, der tager mig af den slags... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pernille altså :sm :sm

jaja mor, det var en stavefejl :lol :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil helst ikke have manden i køkkenet bortset fra hvis han vil lave te eller kaffe - så kan han ellers godt fise ind og underholde gæsterne, for jeg vil hellere brillerer i køkkenet :badgirl men han dækker bord (hvis jeg ikke har gjort det i forvejen også... er lidt af en control freak, når det kommer til sådan noget) og han vil rigtig gerne hjælpe, også når der er gæster, så nogle gange får han lov til at piske fløde eller andre småting og det er nu rart nok med hjælp til de små ting :loveshower

Lige nu kæmper jeg for, at han indser, at jeg ikke kan klare alt det huslige herhjemme selv længere og det er virkelig en kamp, for det er jo ham, der har fuldtidsjobbet og jeg render bare rundt arbejdsløs (indtil d. 7/2, så går jeg sgu på barsel!) herhjemme - så bør det jo være mig, der tager mig af den slags... <_<

sidstnævnte er jeg også oppe i mod. Jeg har gået hjemme i laaang tid og gjort det hele. men nu starter jeg fuldtidsstudie, men hjemmefra. Og jeg garantere for at jeg kommer til at lave det meste fortsat

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er min mand også og især når vi griller, for så er det ham som står for kødet og tro mig den der kommer i vegen for ham griner.

Jeg siger det bare og længere er den ikke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER