Guest LilleMig

Hva skulle du have heddet??

55 indlæg i dette emne

Hvis i ikke havde heddet det i hedder idag, hva skulle i så have heddet???

Min farmor ville have haft jeg skulle hedde Rita opkaldt efter hendes datter der døde da hun var 5 år, men der satte min mor grænsen, jeg skulle ikke være en erstatning for hendes afdøde datter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvis jeg blev en pige, så Fie, Rie eller Mie (som jeg jo så hedder)

var jeg blevet en dreng - Sune.. <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle ikke have heddet andet end Dorthe, min mor snakkede dog om, at jeg skulle have haft Margrethe som mellemnavn. Men det ville min farmor ikke have, selvom hun selv hed det. Min farmor syntes nemlig det navn er så grimt, at det skulle hendes barnebarn ikke hedde :D. Så jeg endte, heldigvis, kun med Dorthe. Tak farmor :)

Jeg ved ikke hvad jeg skulle have heddet, hvis jeg havde været en dreng. Det må jeg lige høre min mor om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min far ville have jeg skulle hedde Janni, min mor sagde Ida.. og så kom jeg til at hedde Ditte.. hehe..

hvis jeg var blevet en dreng, skulle jeg hedde Peter.. :huh

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have heddet Sif, men min far fandt ud af at det er lettere at skælde ud på et to-stavelsesnavn end på et navn med kun en stavelse.

Og så syntes han det var synd for mig at skulle sige mit eget navn når jeg tabte fortænderne, for det må være svært med F til sidst når man mangler de 4 fortænder.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

min navn blev der jo trukket lod om. Mine forældre var i tvivl om, hvad jeg skulle hedde. Derfor havde de inviteret mine bedsteforældre over til kaffe, de skulle alle ligge en seddel med et navn i en skål, og så var planen, at mine forældre skulle trække et navn.

Min familie forlod så stuen og skålen med navnene, min søster og mormor var de eneste, som var tilbage, og de tog alle seddlerne op, og ilagde nye seddler hvor der stod Gitte på dem alle, for det ville min søster gerne have, at jeg skulle hedde...

Det var den måde jeg fik mit navn på.

Efterfølgende har jeg fået af vide, at på nogle af sedlerne stod der Kate, Margit, Marianne osv. i den dur...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min far bestemte mit navn .. Og jeg er opkaldt efter hans barndomskæreste - uden min mors vidende .. Så der tog han røven lidt på hende ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have heddet Helle :) Det blev lavet om i aller sidste øjeblik.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have heddet Maria (det hedder min datter så istedet, Liva Maria :loveshower )

Men så syntes min Mor, at på det bånd man har om armen hvor der stod barnets køn og efternavn, at det så ud som om der stod Pia i stedet for "Pige, Laustsen"

Så derfor blev det Pia

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have heddet Jens... Godt så!

Men tog åbenbart fusen på dem, da der kom en pige ud istedet... :badgirl

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ov forresten så kan jeg lige tilføje, at jeg er navngivet Gitte, og blev døbt som 13 årig, men blev døbt Helle, fordi præsten kom til at sige forkert. Hun havde tænkt at min veninde Helle skulle tie stille, og kom så til at døbe mig Helle. Og jeg var endda den allerførste som præsten døbte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis jeg var blevet en dreng skulle jeg ha heddet Hans.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ov forresten så kan jeg lige tilføje, at jeg er navngivet Gitte, og blev døbt som 13 årig, men blev døbt Helle, fordi præsten kom til at sige forkert. Hun havde tænkt at min veninde Helle skulle tie stille, og kom så til at døbe mig Helle. Og jeg var endda den allerførste som præsten døbte

Sjovt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre stod begge to meget fast på deres navneforslag, min Far på Nanna og min Mor på Carina, så efter næsten 3 måneders daglige "skænderier" blev de enige dagen for jeg skulle døbes at kalde mig Nanna-Carina for så fik de begge en smule ret... Er dog kun blevet kaldt mit fulde navn hvis jeg skulle have skæld ud...

Mit mellemnavn bestemte min Far og så fik jeg til gengæld min mors lukkede familienavn som ekstra efternavn.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor ville gerne have at jeg havde heddet Heidi... Hun kunne så godt lide historien om Heidi og bedstefaren. Men det ville min far ikke have, og så var gode råd jo dyre.

Indtil de spurgte min storebror, for han kunne fortælle dem at jeg da skulle hedde Christina, ligesom den søde pingvin i hans pixibog :D

Så det blev Christina :)

Senere har jeg så selv taget mellemnavnet Maria, men sløjfede det igen da jeg blev gift, for at få plads til mandens mellemnavn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skulle enten hedde Eva eller Pia og det blev så Pia Jesper hvis jeg var en dreng (det hedder min bror så nu)

Min anden lillebror som er 9 år yngre skulle hedde HENNING eller TERKEL (han er 26 nu, så tænk jer lige at hedde TERKEL) Min anden bror og jeg ville bare ikke have en bror der hed HENNING så min bror foreslog at lillebror skulle hedde Jannick fordi der lige var startet en ny dreng i hans klasse med det navn, og heldigvis fik vi lov at bestemme.....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine forældre stod begge to meget fast på deres navneforslag, min Far på Nanna og min Mor på Carina, så efter næsten 3 måneders daglige "skænderier" blev de enige dagen for jeg skulle døbes at kalde mig Nanna-Carina for så fik de begge en smule ret... Er dog kun blevet kaldt mit fulde navn hvis jeg skulle have skæld ud...

Mit mellemnavn bestemte min Far og så fik jeg til gengæld min mors lukkede familienavn som ekstra efternavn.

Ja det er svært det med at blive enige, derfor hedder vores også Jessie Madison, for jeg ville ikke gi mig, om så tøsen "kun" skulle hedde Madison til mellemnavn :D

Men det passer også fint, for Jørn har ingen mellemnavn, og det har vores drenge heller ikke, jeg hedder Sarah Louise og så har min tøs også mellemnavn, så det er egentlig meget fint :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ov forresten så kan jeg lige tilføje, at jeg er navngivet Gitte, og blev døbt som 13 årig, men blev døbt Helle, fordi præsten kom til at sige forkert. Hun havde tænkt at min veninde Helle skulle tie stille, og kom så til at døbe mig Helle. Og jeg var endda den allerførste som præsten døbte

:lolhit :lolhit Det er da en upser der vil noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle have heddet mia eller maria... Min far sagde da jeg kom ud, det er da vidst en rigtig lille mia... Ved ikke om min mor nedlagde veto for hedder altså Stine

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det er svært det med at blive enige, derfor hedder vores også Jessie Madison, for jeg ville ikke gi mig, om så tøsen "kun" skulle hedde Madison til mellemnavn :D

Men det passer også fint, for Jørn har ingen mellemnavn, og det har vores drenge heller ikke, jeg hedder Sarah Louise og så har min tøs også mellemnavn, så det er egentlig meget fint :)

Derfor hedder min datter Nadja Ashley.. fik sq heller ikk lov at bestemme og heldigvis for mellemnavn ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Derfor hedder min Datter Nadja Ashley.. fik sq heller ikk lov at bestemme og heldigvis for mellemnavn ;)

Eiii jeg ville bare så gerne at vores søn skulle have et mellemnavn... Men manden er simpelthen ikke til at hugge eller stikke i... Jeg havde selv kun 1 navn, og det var jeg så ked af, for alle andre havde jo 2 fine navne...

Så da jeg blev gammel nok tog jeg selv et mellemnavn :)

Og så får mine egne børn ikke engang et... Øv altså... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skulle ha heddet Malene.

Men min bedstemor døde året før jeg blev født, og da min bedstefar så mig sagde han: "det er da en lille Grethe" <_<

Min bedstemor hed Margrethe men blev kun kaldt Grethe, så hende er jeg opkaldt efter. Og efter min bedstemors søster som hedder Marie

Så mit navn er (Like it or not) Grethe Marie. Jeg bruger dog kun Grethe.

Og uanset hvad, så kan jeg jo ikke hedde andet :D Jeg ER jo en Grethe

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Derfor hedder min datter Nadja Ashley.. fik sq heller ikk lov at bestemme og heldigvis for mellemnavn ;)

Jeps det er nemlig det, så må vi jo "nøjes" :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mor ville gerne have jeg skulle hedde Sigrid... Men jeg tror aldrig de var så meget i tvivl - de kom hurtigt frem til Anna Margrethe.. Som jeg elsker :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER